מת"א להרצליה

  • פותח הנושא yoyoz
  • פורסם בתאריך

yoyoz

New member
מת"א להרצליה

שלום חברים, האם אתם מכירים דרך נורמלית להגיע דרכה מאיזור פארק הירקון להרצליה? אני חי בת"א, עובד בהרצליה ועם האופניים החשמליים שלי המסע הזה יקח לי בדיוק 30 דקות לעומת 45 במקרה הטוב באוטובוס. הבנתי שיש בעיה עם הקטע שבין גלילות לסירה ואין ממש דרך לרכב שם, מהצד של רמת השרון יש את אותו הסיפור בכפר הירוק. אולי יש דרך נסתרת שברחה מעיני? תודה לעונים!
 

shangu23

New member
יש לך שבילי אופניים סלולים מצפון ת"א

לאורך הים ממש עד חוף הצוק, שם תוכל לעלות על דרך הכורכר שמעל חוף הצוק ולהגיע לאיזור קניון ארנה, משם חלק בשביל אופניים (קצר) וחלק בכביש/מדרכות תוכל להגיע עד הרצליה, זאת בהנחה שהאופניים החשמליים שלך יעמדו בדרך הכורכר. .
 

be_roo

New member
אני בחרתי בדרך אחרת

מחוף הצוק עליתי לצומת גלילות דרך מדרכה שנמצאת בצד הצפוני ומשם כמה מאות מטרים צפונה לאורך כביש 2 דרך שולי השות שממערב לו. לאופני הרים לא היתה בעיה להתמודד שם, אבל לאופניים חשמליים זה אולי יהיה קשה יותר. החסרון של דרך הכורכר לאורך החוף הוא אבק. גם נהגים מקצרים משם ולא ממש נעים לאכול את כל אבק הכורכר שהם מעלים. חסרון נוסף הוא משטח מאוד קופצני, הכורכר שם כולל אבנים בולטות ואחרי 2 דקות אתה מרגיש מעורבב טוב. דרך אגב לא חייבים להגיע לארנה משביל הכורכר, אפשר לחתוך לאיזור התעשיה עוד קודם.
 

mandymo

New member
הקטע שבין גלילות לסירה, על כביש 2 מאוד מסוכן

אין שם שוליים, ונוסעים שם מאוד מהר. הנסיעה על הכורכר אומנם לא הכי נעימה, אך לא כזאת נוראית, לדעתי. אפשרות נוספת, היא לעלות לכיוון כביש 2, ולרכב צמוד אליו, מהצד המערבי שלו. חלק מהדרך סלול, וחלק לא (יש שם גם כמה אמבטיות חול, ככה בשביל הכיף). מאיזה כיוון שתבחר, (שים לב, זה קטע לא כל כך ארוך...) תמשיך לנעמי שמר, ותהנה מאחד משבילי האופניים הנוחים, עד לאיזור התעשיה.
 

ronengeles

New member
אבל זאת בדיוק הדרך שהיא כתבה

היא ממש לא כתבה לרכוב על הכביש עצמו....
 

mandymo

New member
נכון, אז...

אם השתמע שאני לא מסכים איתה, ואז כותב את אותה דרך - סליחה. (בפעמים הראשונות שעשיתי את הדרך הזו, כן נסעתי על הכביש שם. זו חוויה מאוד לא מומלצת, ולכן מצאתי לנכון להדגיש את זה.)
 

oferbic

New member
הרחבה לגבי השוליים של כביש 2

בצד המערבי של הכביש יש שוליים בטוחים -מעבר למעקה- בהם ניתן לרכוב. זה מתחיל בקטע סלול באיזור מחלף גלילות, ממשיך בדרך כורכר צרה (כמו סינגל), ואחרי האנדרטה מתחיל קטע אספלט שהיה השוליים הישנים של הכביש לפני הסלילה של המחלף. כאשר הקטע הזה נגמר צריך לעבור שמאלה (מערבה) לכיוון השדה, או להעביר את האופניים מעבר למעקה ולרכוב על השוליים של הכביש עצמו. השדה חולי ורכיב רק לאופני הרים. הכביש עצמו מסוכן ובמיוחד בקטע הזה (שהוא קצר מאוד אומנם), כל המכוניות ללא יוצא מהכלל, נוסעות על השוליים. לפני שנתיים חתמו כ 1000 איש על עצומה להסדיר את תנועת האופניים במקום (כל מה שנדרש זה סלילת 500 מטר), אבל מע"צ ממשיכה להערים קשיים. לאחרונה שמעתי שיש איזושהי התקדמות בנושא, אבל לא הייתי מפתח ציפיות. לבעלי סבלנות- בשנת 2019 עיריית הרצליה מתכננת לסלול את הקטע שליד הים.
 

be_roo

New member
בזמנו לפחות, המעקה לא הגיע עד הסוף

והיה קטע מהכביש שמשתלב לכביש 2 מקניון ארנה שלא היה ממוגן במעקה. זה אומנם היה כמה עשרות מטרים בלבד, אבל אחד המקומות המסוכנים לרכיבה בשוליים, כאשר רכבים שמנסים להשתלב בכביש 2 עסוקים בהסתכלות לצד שמאל ועלולים לסטות לשול.
 

oferbic

New member
הקטע הזה הוא בדיוק מה שהתכוונתי אליו

ובפעמים שניסיתי לרכוב שם הופתעתי מכך ש"כל" הנהגים המגיעים מהפניה סוטים לשוליים. זה לא מיוחד לצומת הזו- בהתבוננות על מנהגי הנהגים בארץ ניתן לגלות שיש נטיה מובהקת "ליישר" שוליים כמעט בכל עיקול ופניה.
 

yoyoz

New member
תודה

תודה לכם! אני מקווה שבקרוב יסללו את הקטע המדובר, אני בטוח שזה יקל על הרבה אנשים בנוסף אלי. יום נהדר!
 
למעלה