מתקשה להחליט האם הכדור פועל כראוי

matandvir

New member
מתקשה להחליט האם הכדור פועל כראוי

או שישנה בעיה, אולי של מינון. המורה בבה"ס טוענת שיש שיפור רב, ושהילד עובד יפה. הוא מקבל פידבקים חיוביים במחברת הקשר ממורים נוספים, ומספר לי כמה הוא מצטיין בכתה. נראה לי משונה שריאלין LA מתפוגג לחלוטין לאחר חמש שעות!!! כמו כן לילד יש תיאבון דומה לתקופה שלפני התרופה. החלטתי לבדוק את התנהגותו בשבת ולתת לו כדור, ומלבד העובדה שישב שעה יפה לעשות שיעורים (אוהב מאוד ללמוד), לאחריהם התנהג בצורה שגרמה לנו להרים גבות. כמעט ולא היה שינוי בנסיון שלו להרגיז אותנו, לסרב לכל הוראה, התנהג כמו טרזן קולני בבית ופיזר חפצים. האם מינון של 20 מ"ג ריטאלין LA לילד בן 6 ושלושה חודשים השוקל 25 ק"ג נשמע לכם מינון חסר? האם יתכן שסוג זה של ריטאלין לא מתאים לו, או שהוא בין אלה שריטאלין אינו משפיע עליהם? יכולה לסכם ולומר שהכדור עוזר לו ביכולת הריכוז בלמידה, אך בהתנהגות הכללית יש ספק רב באשר להשפעה. אודה מאוד להתייחסותכם, מירי
 
LA 20מ"ג,

נהדר לשמוע כי יש שיפור עם הריטלין. ה-LA אכן משפיע פחות על התאבון, יעיד על כך הקיוסק בחטי"ב, שפתאום רואה את פרצופו של בני
אך עם זאת, אכן נשמע לי כי מדובר במינון מעט נמוך, לפי ההסבר שלך. שווה להתייעץ עם הרופא המטפל באשר למינון. LA 20מ"ג = למינון של 8 מ"ג ריטלין רגיל.
 

matandvir

New member
האם יש אפשרות להעביר את השאלה שלי

לשרשור של יום ו' לדר' מנור? חיוך נצחי, תודה על התשובה. אני חוששת שהרופאה הנוירולוגית שלנו קצת חרדתית. כל הארוכי טווח לא באים בחשבון מבחינתה והיא מאוד נוקשה בנוגע למינונים. הסיבה לחשש היא גיל ומשקלו של בני. לא היתה לנו אפשרות לבחור מבין צוות הרופאים במרפאה. נראה שאגש לקבל חוות דעת נוספת. מירי
 

zivadina

New member
האם הכדור עובד?

1. אם הכדור עוזר בבית הספר, סימן שהוא משפיע! 2. הגיוני שהכדור מפסיק להשפיע אחרי 5 שעות. אמנם הטווח המקובל הוא 6-8 שעות, אבל ילדים עם חילוף חומרים מהיר עלולים ליהנות מפחות שעות, בלי קשר לגודל המנה. 3. אם יש השפעה בבית הספר ולא בבית, ייתכן שמסגרת הבית איננה מובנית מספיק, ואתם צריכים ליצור לילד מסגרת עם גבולות ברורים של זמן והתנהגות. לשם כך מומלץ לפנות להדרכת הורים. ילד ADHD מתקשה לתפקד באופן מסודר כאשר אין לו מסגרת ברורה. אני חושבת שאחרי שמצאת את המינון המתאים לבית הספר, גם מבחינת ההתנהגות וגם מבחינת הקשב, הגיע הזמן לטפל בשאר מישורי החיים של הילד.
 

matandvir

New member
זיוה יקרה

הופתעתי לקרוא את תשובתך מכיוון שבעצמי חשבתי היום שאני "מעגלת פינות" היכן שיש צורך בחוקים נוקשים, ואולי מתעקשת על חשובים פחות. את צודקת בהחלט, אני אדאג לנושא של הדרכת הורים ואמשיך לוודא שאין "פריקת עול" גם בבית הספר. המון תודה, מירי
 

papylove

New member
יש לנו בעיה דומה

אמנם הבת שלי לוקחת קונצרטה אבל הבעיה זהה לגמרי בבית הספר הילדה מקסימה, נהדרת אין מילים גם בבית אם משהוא מעניין אותה אנו לא מרגישים אותה איזה פרק זמן אבל ההתנהגות לרוב העלתה בנו את החששות. עשיתי נסיונות משלי כמובן עם בלי מינון נמוך יותר גבוה יותר ולאחר תצפיות וכמובן שרשמתי לעצמי הערות היגעתי למסקנה שהמינון שקיבלנו למרות שהוא גבולי הוא עדיין משפיע על הילדה. פנינו לרופא המטפל והוא הפנה אותנו ליעוץ משפחתי ופרטני בהתחלה לא האמנתי כי הדבר יעזור אבל אחרי חודשיים בערך אני רואה שיפור מעט. ואכן כמו שרבים אמרו בפורום רק טיפול תרופתי לא עוזר יש לשלב גם שיחה עם הילד וכן טיפול משפחתי,קבוצתי, פרטני כל מה שנראה לכם. תנסי לעמוד במקום הילד רק לשחזר מעט ממה שעובר עליו בהחלט לא קל לילד. בכל אופן כשאני התחלתי ללכת לקבוצת תמיכה הדבר נראה לי מוזר מאוד הרי אני יודעת הכל קראתי כל מה שניתן לקרוא חקרתי התעניינתי אבל בכל זאת הילד מתנהגת לפעמים כמו "מפגרת" מעלה את העצבים ומה לא. נתתי לעצמי פרק זמן מסויים לנסות וראיתי כי באמת בסופו של דבר עם הזמן המצב מתחיל להשתפר בעזרת היעוץ, ההכוונה, השיתוף ועוד אלף ואחת דברים. ממליצה בחום לקבל גם סיוע זה של קבוצת תמיכה
 
למעלה