מתקן גירוד מומלץ? (הצילו)

oobie

New member
מתקן גירוד מומלץ? (הצילו)

הי,
אימצנו לפני יומיים חתול בוגר (בן 9) של חברים שעוברים לגור במקום שלא מאפשר להם לגדל אותו.
ההסתגלות עוברת יחסית בקלות, חוץ מגירודים... הוא מגרד את מזרן הפעילות של התינוקת (מילא) ועכשיו את הספה האהובה שלנו - כבר רואים סימנים וחוטים פרומים


הבנתי שמומלץ לקנות קיר גירוד - אני מחפשת אחד בתקציב נורמלי שבשאיפה באמת יעניין אותו ולא סתם יהיה בבית ללא שימוש וללא עזרה.
מלבד זאת, האם מישהו השתמש בספריי מרחיק על ספות?

יש לציין שאצל החברים היה מגרד ספה מסוימת כשהיה קטן וכשהחליפו ספות הפסיק, ומעולם לא היה לו קיר גירוד.

תודה!
 

ארמורגם

New member
מומלץ? חובה!!!

אני לא מבין איך מסרו לכם חתול בלי מתקן הגירוד שלו, או לחילופין איך גידלו אותו בלי מתקן גירוד.
שיוף ציפורניים אינו מותרות, אלא צורך בסיסי אצל חתולים, ממש כמו אוכל ומים.
&nbsp
בגדול ישנם 3 סוגים של מתקני גירוד: אופקיים, אנכיים, ואלכסוניים.
כל חתול עם ההעדפה שלו.
פשוט תקנו סוג אחד ותראו אם הוא אוהב.
אני ממליץ להתחיל עם הקונוס, עולה בסביבות ה-70-90 ש"ח, ואפשר לחדש בעצמכם כשהוא נשחק.
&nbsp
כדי לשמור על השפיות הנפשית שלו, אל תתחילו לאסור עליו דברים, אלא פשוט ספקו לו את צרכיו והוא יעזוב את הספות שלכם בשקט.
 

oobie

New member
כאמור, גדל בלי...

בשאלה בכותרת אגב, לא התכוונתי להאם המתקן מומלץ אלא איזה...
אקנה קונוס. תודה!
 

ארמורגם

New member
ייתכן שהיתה לו גישה לחצר, ואז הוא שייף ציפורניים על עצים

בכותרת עניתי למשפט "הבנתי שמומלץ לקנות קיר גירוד"


אם הוא גדל בלי מתקן גירוד, ייתכן שתצטרכו לעודד אותו להשתמש בו.
תתחילו בלשים את הקונוס במקום מרכזי בבית (רק בימים הראשונים).

תגובתכם חשובה להמשך השימוש שלו במתקן.
אם אתם כועסים/צועקים כשהוא מגרד על הספות, אז התגובה שלכם כשהוא יגרד על המתקן צריכה להיות התעלמות מוחלטת. לא לטובה ולא לרעה. כאילו הוא עושה משהו שגרתי שלא מצריך תגובה מיוחדת מצידכם.

מצד שני, אם אתם מתעלמים מהגירוד על הספות, אז התגובה לגירוד במתקן צריכה להיות התלהבות וחיבה. לשבח אותו בקול גבוה ומפנק, אולי אפילו לתת לו צ'ופר שהוא אוהב מיד באותו רגע.

אם הוא לא יקלוט שבכלל אפשר לגרד את המתקן, תראו לו שאתם משייפים עליו את הציפורניים שלכם, וזה עושה רעש נעים ומגרה.

בכל מקרה לא להרים אותו ולשים אותו ליד המתקן או להחזיק לו את היד ולגרד איתה. זה צריך לבוא לגמרי ממנו, והפעולות הנ"ל יגרמו לו לסגת ולקשר את המתקן עם חוויה שלילית. פשוט חכו בסבלנות עד שהוא יתקרב למתקן בעצמו.

גם אין טעם לכעוס עליו כשהוא מגרד את הספות, עם הזמן הוא יבין שיותר כיף לגרד את המתקן הייעודי.

במקרה שהמתקן לא "ייקלט", אז נסו מתקן אופקי, שיותר מזכיר את הגירוד הנוכחי שלו על הספות (במקרה שהוא מגרד אופקית את הספות).

שיהיה בהצלחה ואשמח לעדכון!
 

Yukita

Active member
מנהל
יש מגוון רחב של דברים שאפשר לנסות

בבתים שונים - דברים שונים, כל חתול ו(בשוליים - הבעלים) וההעדפות שלו...
&nbsp
בתור שמר-חתול, בביקורים בבתים ראיתי, לדוגמא -
&nbsp
1. משטח קרטון גלי מהסוג הנמכר כמשטח גירוד לחתולים בחנויות לציוד בע"ח. מתאים למי שלא כואב לו מדי לנקות את כל חתיכות הקרטון הקטנות אחר כך.
&nbsp
2. מתקנים עם חבל סיסל מהודק סביבם בצורה כזו או אחרת - קונוסים, עמודים, משטחים עטופים עם מתלה שתולים על קיר או על רהיט, וכיו"ב
&nbsp
3. סוגים שונים של מה שאפשר לכנות found materials - בבית אחד זה קופסת קרטון פשוטה שהחתול או החתולים אוהבים להתעלק עליה ומוחלפת באחרת כשהיא מחוסלת, בבית אחר זה משהו מעניין למדי - גזע עץ שהביאו מעץ שנכרת ונוסר, כלומר קטע גזע טבעי עם הקליפה (במקרה זה - עץ אורן).
&nbsp
4. עצי חתולים - מתקנים בני קומה אחת או יותר הכוללים משטחי מרבץ וגירוד. זה מה שיש אצלנו בבית, החתולים שלי מאוד אוהבים לעבור בין הקומות של המתקן (4 קומות אצלנו) והקומה התחתונה היא גם מאורה ששמתי בה כרית וישנים בה הרבה.
&nbsp
בקיצור, הרבה אופציות. מבחינתי, אופציה 4 היא המומלצת ביותר, גם אם עולה קצת כסף, כי אצלנו אף אחד לא התעניין בדברים כמו קונוסים ועמודים, ואילו קרטונים פורקו לקונפטי בכל הבית בצורה שפשוט הוציאה אותי מדעתי.
 

אלישבע777

Well-known member
קנו משהו פשוט בהתחלה

כל חתול אוהב לשייף את ציפורניו ובכל זאת לא כל חתול מוכן לשייף את ציפורניו בכל מתקן גרוד ( חוץ מספות שאותן כל חתול אוהב לגרד!!..) היה לי חתול שהעדיף לשרוט קרטונים של קופסאות סופר. הייתי מביאה לו קרטון קופסאות שטוח והוא היה מאד מבסוט ( רק עושה המון לכלוך) חתול אחר אהב את מתקן הגרוד שעשוי מקרטון דחוס בצורת קופסה לא גבוהה , אבל לא מתקן עשוי חבל. בקיצור- צריך לקנות משהו לא יקר ולבדוק אם החתול אוהב את המתקן. יכול להיות שיעבור זמן עד שהחתול יחליט לשרוט אותו. כשהמתקן חדש, יש לו לפעמים ריח שלא אהוד על החתול וזה יכול להרתיע. גם מקום המתקן בבית, יכול לעזור. החתולים שלי שאהבו מתקנים קטנים או קרטונים , היו יושבים עליהם וגם שורטים אותם כשהם היו מונחים מתחת לשולחן האוכל ולא במקום אחר... החתול הנוכחי שלי, לא מתייחס לשום מתקן גרוד, קטן מהסוג שאהבו החתולים הקודמים. הוא שורט ספות מקצועי ולכן אני פשוט קוצצת לו את קצות הציפורניים וזה עוזר. אבל קיצוץ ציפורניים קשה מאד וכמעט בלתי אפשרי בחתול בוגר ולמי שאינו מיומן בזה. הרגלתי את החתול מגיל חודשיים לקיצוץ וזה השתלם.
יוקיטה המליצה על מגוון מתקנים. היתה גם המלצה על קונוס . מניסיוני - אי אפשר לדעת מראש. אין לכם ברירה אלא לנסות ולקוות שהחתול יאהב משהו. אני ממליצה לנסות תחילה סתם קרטון של קופסאות. אחר כך לעבור הלאה אם צריך. בסוף תמצאו משהו.
והערה נוספת - המתקן לא ימנע מהחתול לגרד את הספות! אבל יפחית את מספר הגרודים. כמו כן יש לנזוף בחתול כשהוא מגרד את הספות. בקול אסרטיבי ולסלק אותו משם, בנחישות אך לא באלימות. החתול צריך לדעת מה אסור. יכול להיות שזה לא יעזור, אבל אם כן מה טוב. החינוך לוקח שנים, מה לעשות ככה זה עם חתולים...
בעתיד תוכלו לקנות מתקן טיפוס לחתולים שהוא מאוד יקר, אבל קשה להאמין שחתול לא יטפס עליו וישרוט אותו. כמו בתמונה הזו.

 

oobie

New member
תודה לכולם!

קנינו קונוס, וקטניפ לשים עליו. מקווה לטוב...
 
למעלה