מתמטיקה יום שבת

laritam

New member
מתמטיקה יום שבת

יש לי שאלה באינטגרלים שאיני מצליחה לפתור. אודה לכל מי שיעזור לי
 
זה ברמה אוניברסיטאית

אנא צייני את זה בשאלתך בפעם הבאה, הרוב כאן תלמידים של תיכון וחבל שהם סתם ישברו על זה את הראש. הדרכה לתרגיל : הוא נפתר ב"שיטת ההצבה", במקרה הזה מציבים (t=tan(x/2 . ולכן הופכים הכל לחצי זווית, מוציאים גורם משותף ומציבים את t , ואז מקבלים אינטגרל "רגיל" על t .
 
עזרה במשוואת המעגל... (כתה י')

נתונות לי שתי נקודות (מרכז המעגל, ונקודה עליו) ואני צריכה למצוא את משוואת המעגל... נסיתי לעשות את זה על פי הנוסחה וזה לא בדויק עבד. נקודת מרכז המעגל היא M (0,0 נקודה על המעגל היא A (איקס שווה מינוס שלוש, Y שווה4) איך פותרים
 
הדרכה

משוואת מעגל :
(x-a)²+(y-b)²=R²​
הציבי במקום a,b את מרכז המעגל, ואילו במקום x,y את הנקודה הנתונה. R הנעלם היחידי במשוואה ונגמר התרגיל.
 

gil levi

New member
יש רמות שונות של אינגרלים

בי"ב לומדים מה זה אינטגרל וכיצד למצוא אינטגרלים ברמה מסוימת. באוניברסיטה גם לומדים אינטגרלים אלא שהרמה הרבה יותר גבוהה. אני עדיין לא למדתי אינטגרלים באונ' אבל אני יכול להבטיח לך שתרגילים באינטגרלים באוניברסיטה, לא רק שהם הרבה יותר קשים מאלו של התיכון, אלא גם נעשה בהם שימוש בכלים שלא נלמדים בתיכון.
 
הדרכה

תלוי מהם הנתונים. אם למשל נתון אורך הבסיס ואורך השוק, ניתן להשתמש במשפט פיתגורס. הגובה לבסיס הוא גם תיכון ולכן הוא חוצה את הבסיס לשניים. המשוואה תהיה שהגובה בריבוע ועוד [מחצית הבסיס] בריבוע שווים לשוק בריבוע. לדוגמה אם הבסיס הוא 8 והשוק היא 10 אז נקרא לגובה x ונקבל : x²+4²=5² x²=16 x=4 אם יש נתונים אחרים - רשמי לנו אותם ואשמח לפרט.
 
תיקון לדוגמה

לדוגמה אם הבסיס הוא 8 והשוק היא 5 אז נקרא לגובה x ונקבל : x²+4²=5² x²=9 x=3
 

KARIINN

New member
הבנתי אבל בבעיה נתון כך:

נתון כי(3-,4)C (9,12) B (4,3-) A א. הראה כי המשולש ABC הוא משולש שווה קויים (את זה הצלחתי לפתור ויצא לי שהוא שווה שוקיים משום שAB=AC שניהם שווים לשורש של 250.. ב. חשב את אורך הגובה לבסיס המשולש הזה... (לא הבנתי כיצד עושים זאת)!
 
זה משולש "שווה" !

נקרא לאמצע של הבסיס BC באות D . AD הוא גובה (מדוע ?). את נקודה D ניתן למצוא באמצעות נוסחת "אמצע קטע" (זה פשוט ממוצע של שני הקצוות). ואז פשוט מוצאים את המרחק AD באמצעות נוסחת מרחק בין שתי נקודות. אם את זקוקה ליותר פירוט - חופשי !
 

KARIINN

New member
ישש הצלחתי לפתור עשיתי כמו שאמרת:

X בריבוע+5 בריבוע = 250 בקיצור יצא לי שהגובה שווה ל15! תודה רבה רבה על העזרה!!!!!!
 

®F®oge

New member
שאלה קטנה בהסתברות...

אם יש לי 3 חלונות, שבכל אחד מהם מופיע מספר רנדומלי מ-1 עד 6 (כולל, כלומר 6 מספרים), מה ההסתברות שיופיע לי מספר מסויים (למשל 2) באחד (או ביותר) מהחלונות? פשוט אף פעם לא למדתי הסתברות... אני יודע שאם יש חלון אחד אז זה 1/6, ואני לא יודע בכמה העובדה שיש שלושה חלונות מגדילה את ההסתברות...
 
הדרכה

מכיוון שהחישוב הישיר הוא ארוך, נוהגים במקים כאלה לענות על השאלה המשלימה ("ההפוכה"). כלומר - מה הסיכוי שהמספר המסוים הזה (למשל 2 ) לא יופיע באף אחד מהחלונות ? ואז לעשות 1 פחות התוצאה שקיבלת.
 
למעלה