מתמטיקה ואנגלית

מתמטיקה ואנגלית

אני תלמידת כיתה י' וברצוני לשאול: 1. האם עדיף 4 יח"ל מתמטיקה בציון גבוה או 5 יח"ל בציון יותר נמוך? המצב הוא כזה, אני כרגע ב-4 יח"ל עם ציונים גבוהים מאוד בין 90 ל-100 ומאוד קל לי נכון לכרגע.. האם לעבור ל-5 יח"ל וזה יהיה יותר קשה ויהיה לי ציון יותר נמוך. האם המאמץ כדאי? מה עדיף? אני נמצאת בהתלבטות קשה מאוד. מהי הפרוצדורה של השלמת יח"ל לימוד בסיום התיכון? יש "טריקים" או דרכים לשפר במתמטיקה? 2. אנגלית, עד כיתה י' חשבתי שאני בסדר באנגלית. בכיתה י' גיליתי שאני לא יודעת הרבה בכלל. וקשה לי ב-5 יח"ל... אני לא מתכוונת לעבור כי 4 יח"ל זו בדיחה. האם יש דרך להעשיר את אוצר המילים, השפה, הדקדוק? האם את מכירה חוג או מורה לעזר? תודה מראש.
 

moogy1

New member
שקלול יחידות בגרות

בוקר טוב, אני אלמוג, ואני חברה של יונה מהפורום השכן,( לקויות למידה ). בנוגע ליחידות הבגרות - באופן חד משמעי עדיף ציון גבוה ב- 4 יחידות מאשר ציון נמוך ב - 5. הסבר: על ציון 90 בארבע יחידות את זוכה לבונוס של ציון וחצי. כלומר, הציון הסופי הוא - 105. על ציון 70 ב - 5 יחידות את מקבלת בונוס של שני ציונים. כלומר, הציון הסופי הוא 90. כיום כאשר שיטת הלימוד והבחינות השתנו אין כל בעייה להשלים יחידת בגרות אחת. כבר אין צורך להיבחן מחדש על כל החומר, אלא רק על נושאי היחידה הספציפית אותה את רוצה להוסיף או לשפר. אנגלית - שקלול הציונים באנגלית זהה לזה המתקיים במתמטיקה, ולכן אם מאוד קשה לך, כלומר אם ציונייך מתחת לשבעים, רצוי לרדת וללמוד בכיתת 4 יחידות לימוד. עם זאת לפני שמוותרים בהחלט יש דרכים שעשויות להביא לשיפור: א. קריאת ספרונים וספרים. קיימים ספרונים מדורגים על פי רמות ובהם מיטב יצירות הספרות בשפה לא מסובכת מדי. קריאה מרובה היא הדרך הטובה ביותר לשיפור אוצר המילים. איך נבחר את הרמה הנכונה? התחילי לקרוא את הפסקה הראשונה. אם את מתעקבת על כל מילה שנייה וצריכה פירוש, הרמה קשה מדי, אך אם מצויות בכל משפט מילה עד שלוש בלתי מובנות, זו הרמה הנכונה. ב. השלמת CLOZE ואנסינים ברמות שונות. קיימות מספר רב של חוברות ידידותיות מאוד לתרגול והעשרת אוצר מילים ודקדוק. בנוגע למורה או קבוצת למידה צייני את איזור מגורייך על מנת שנוכל לכוון לאיזור הלימודים המתאים. מקווה שעזרתי בברכה אלמוג
 
היי

תודה רבה לך! בקשר למתמטיקה, השקלול לא נעשה רק בלימוד 5 יח"ל? בקשר לאנגלית, הציונים שלי הם די בסדר 80, 90 זה פדוט לא מה שהייתי רגילה בחטיבה. יש לך המלצות לחוברות? אני מאזור חיפה. שוב המון תודה
 

KFIRB

New member
יש פער עצום בין החטיבה לתיכון

ולא תמיד מה שהייית רגילה אליו בחטיבה יהיה רלוונטי בתיכון.. תראי, לא נעים להגיד, אך אם רמת החרדה והתחרותיו שלך על הציונים היא כ"כ גבוהה כי לפי הרגשתך כל ציון קובע ואת עוד בתחילת כיתה י', עולה אצלי חשש מה יקרה בשנים הבאות יא' ויב', שבהם באמת הדרישות עולות ואז באמת נבחנים בבחינות "גורליות "(שתמיד ניתן לשפר), כל המקצועות פרט לאנגלית ומתטיקה אכן משוקללים רק ברמה של 5 י"ל, באנגלית ומתמטיקה משקלילם גם 4 י"ל. ואני חוזר ואומר את בתחילת כיתה י', היא כיתה מאוד קשה ,אם לא הכי קשה בגלל עומס המקצועות שחלקם כלל לא תבחני בבגרות, אך בהחלט הדרישות בין החטיבה לתיכון עלו וכעת תתיכן ירידה קלה בציונים ואם תיישימי את הצעותיה של אלמוג, אני מאמין שהכל יהיה בסדר!!1 בהצלחה בהמשך הדרך..
 

moogy1

New member
נא לא להפחיד את הגולשים...

כפיר ערב טוב, ברור לי לחלוטין שכוונתך טובה, אך אתה נוטה להגזים בתגובותיך. הכישלון אינו נתון ברור ומוחלט. אפשר גם אחרת! כיתה י אינה הקשה ביותר, אלא דוקא יא, בה צצים קשיים וכשלים שלא היינו מודעים אליהם בעבר. תלמידה טובה כדוגמת הכותבת בהחלט יכולה להתייצב על ציונים גבוהים ויפים גם בהמשך למרות העומס והעלייה בדרגת הקושי. ערב טוב והמשך שבוע נעים שלך אלמוג
 

KFIRB

New member
אלמוג היקרה

שמחתי לדעת כי את מכירה אותי ואץ כוונותיי הטובות את צודקת ואוומרים שכל הדרכים לגיהנום רצפות בכוונות טובות... והואמת שעכשיו אני מבין משהו ששאלית את המאבחנת והיא לא ידעה לענות עליו!! שאלתיח אותה איך הסתדרתי עד לכיתה י' ללא התאמות ופתאום ביא' היה חסר זמן..עכשיו אני מבין למה הכוונה... תודה ולכותבת ,המון בהצלחה ויהיה בסדר..
 

moogy1

New member
התמודדות עם לימודים תיכוניים

ערב טוב, שקלול הבונוסים נעשה בכל מקצוע מוגבר החל מארבע יחידות לימוד. הפערים בהם את מבחינה בן חטיבת הביניים לתיכון הם נורמלים לחלוטין. הרמה וסף הדרישות עולים, מסגרת חדשה... עם זאת אני מאמינה כי תוך זמן קצר תתאקלמי ותחזרי לעצמך. בברכה אלמוג
 
יש דרכים להעשיר את אוצר המילים

האם יש לך מחשב כף יד? אם כן, יש תוכנות למחשב כף יד שנקראות כרטיסיות אלקטרוניות. הן מדמות ערמת כרטיסיות שבצד אחד יש להן מילה (לרוב מילה שאוהבים לשאול על הפירוש שלה במבחנים פסיכומטריים) ובצד השני ישנו פירוש פשוט ומובן של המילה. כשהתכוננתי לבחינת בקיאות באנגלית שיחקתי בכרטיסיות אלקטרוניות במקום בסוליטר.
 
למעלה