מתמטטיקה ופיזיקה 5 יח'

littlerunaway

New member
מתמטטיקה ופיזיקה 5 יח'

אני מחפשת ספרים כדי לחזור על החומר מהתיכון (עשיתי את הבגרות לפני כ-8 שנים) כהכנה לפני תחילת תואר בהנדסה שיכלול הרבה משניהם. לא משהו מפורט כמו הספרים מהתיכון אלא יותר משהו לריענון. קיים כזה דבר?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי ספרי מכינות אוניברסיטאיות, או ספרי מיקוד

(לא יודעת אם יש ממש מיקוד במקצועות הנ"ל, אני מתכוונת לספרי הכנה לבגרות). ממליצה לך לנסות לשאול בפורום שיעורי בית או בפורום סטודנטים. אגב, כשלמדתי הנדסה לא חזרתי על המתמטיקה או הפיזיקה לפני; נזכרתי תוך כדי לימוד החומר ולא הייתה בעיה.
 
בני גורן/יואל גבע למתמטיקה יורם אשל לפיזיקה

בשנה הראשונה בתואר גיליתי עד כמה הספרים האלו מוצלחים גם לסטודנטים במקצועות הרלוונטים, כרענון לחומר מהתיכון כמובן. זה באמת התברר כרעיון טוב לחזור על החומר שנשכח בשנים שלא נגעתי בו. תתפלא כמה דברים שוכחים. הספרים החדשים שיצאו בשנים האחרונות (בעיקר יואל גבע) מפורטים יותר בהסברים ודוגמאות.
 

littlerunaway

New member
הבעיה היא

שנראה לי בשביל לכסות את כל החומר צריך מלא ספרים, כי הספרים האלה במתמטיקה לפחות מחולקים לפי יחידות או נושאים, שזה היה בסדר אם הספרים האלה היו נשארים אצלי מהתיכון. אבל לקנות עכשיו את הכל מחדש נראה לי המון כסף.
 
אם יש לך אחים קטנים/שכנים

שאפשר לשאול מהם את הספרים זה יכול להיות פתרון. אם לא- אפשר לחפש בחנויות ספרים משומשים, או אפילו ספריה, אם בא לך לשבת כמה שעות בספריה העירונית.
 

Yilane

New member
את צריכה

בסך הכל 2-3 ספרים של בני גורן.. יח' 005 006 007. ספרים משומשים נמכרים בכ-30 ש"ח כל אחד ביד 2 ובמקומות אחרים, לא המון כסף. כמה שעה עם מורה פרטי תעלה לך?
 

littlerunaway

New member
סבבה, תודה, אני אחפש אותם.

מה עם פיזיקה? יורם אשל נשמע לי מוכר אבל אני כבר לא זוכרת באיזה ספר מדובר.
 

argamon

Member
בקשר למתמטיקה אולי גם זה יעזור לך

1) אני מצרף קישור לדף מעניין שעליו דיברו גם ברדיו לא מזמן בו יש שיעורי חשבון והנדסה און ליין , חינם, מפי מורה ( mora ) מנוסה מדרגה של כיתה א' ביסודי ועד התיכון. גוללי למטה ותיראי המון אפשרויות. רוב האפשרויות כוללות הסברים בסירטון וידאו. לא חיפשתי הכל ויתכן שאולי יש גם בפיסיקה אבל אני לא בטוח: http://ani10.org/ 2) אם כוונתך גם לקניית ספרים, אז יש חנות גדולה ביותר לספרים יד שניה בתל אביב בה יש ספרים מכל הסוגים במצב טוב מאד ואני יודע זאת מניסיון אישי. לדעתי גם המחירים סבירים וסיכוי גדול שאפשר למכור להם חזרה ספרים שנקנו וכבר אין לנו צורך בהם. אני מצרף קישור לדף החיפוש במלאי הכללי שלהם ולמעלה יש גם לחצן ליצירת קשר. אפשר להגיע לחנות ולקנות ונדמה לי שאפשר גם להזמין בדואר: http://www.rarebooks.co.il/heb/index.asp?opp=4
 
חפשי ביוטיוב "אלגברה לינארית דוד צליג"

הוא אחד התותחים - ואני בטוח שתלמדי את הקורס הזה בכל מקום שבו תעשי הנדסה
 
למעלה