מתלבט בין טיוטה יאריס לסקודה פאביה

מתלבט בין טיוטה יאריס לסקודה פאביה

השיקולים המרכזיים הם:
1.עלות עבור תמורה (רמת איבזור ביחס למחיר)
2.צריכת דלק
3.עלות
4.זריזות
5.נוחות (חווית נסיעה)
6.איפה יש יותר מקום
7.ביצועים
8.מראה
9.מה יותר קל למכור?

תודה רבה מראש לכל העוזרים!
 

enigo

New member
לפי הסעיפים

1. לדעתי האבזור בפאביה טוב יותר, אבל זה תלוי בהעדפות
2. הפאביה
3. המחיר די דומה ממה שאני זוכר. תלוי במבצעים.
4. הפאביה.
5. הפאביה
6. די דומה.
7. הפאביה, בפער גדול.
8. עניין של טעם אישי.
9. כנראה יאריס.
 

M o l

New member
לפני כמה חודשים התלבטתי לגבי איזו סופר מיני לבחור...

לקחתי את הרכב בליסינג תפעולי ממקום העבודה כך ששיקולים כמו אמינות ושמירת ערך לא היו פקטור.

עשיתי נסיעות מבחן על הרבה רכבים בקטגוריה ובסוף בחרתי בפיג'ו 208, כשההתלבטות האחרונה היתה בינה לבין הפאביה. את הטויוטה פסלתי די בהתחלה. כך שבגדול אני חושב שהפאביה היא בחירה טובה ורציונלית וטובה יותר משמעותית מהטויוטה (מלבד שמירת ערך, כנראה).
 
נסעתי במונית סקודה פאביה , בכלל לא מומלץ

אלא אם המונית הספציפית הזו הייתה חבוטה . אבל גם היה די צפוף מאחור
 
חשבתי שהרכב הזה חמוד ולא רע בכלל

עד שנסעתי בו , אם הברכיים שלי נוגעות בגב הכסא , אז זה צפוף
ולא הכסא לא היה משוך לאחור אלא במצב נורמלי .
אולי גם רכבים אחרים מסוגו גם הם צפופים , זה לא משנה .
 

enigo

New member
זה מאוד משנה, אם אתה ממליץ לא לקנות אוטו כי הוא צפוף

ולמעשה הוא מציע מרחב פנימי ממוצע לקבוצה.
 
מי שחשוב לו המרחב שיתרחק מהקטגוריה

מי שזה לא מפריע לו אז אין בעיה
אני לא ממש יודע אם הפאביה ממצועת או לא . די הופתעתי מכך שהיא לא
כמו הרבה רכבים אחרים . שלא לדבר על איכות הנסיעה , אבל זו הייתה מונית
ולכן אולי איכות הנסיעה של רכב פרטי פאביה יותר טובה .
אבל מנסיוני עם אוקטביה זה די אופייני לסקודה , איכות נסיעה ירודה יותר ביחס לפולקסוואגן .
עוד סיבה למה המותג הזה מיותר לגמרי .
 

M o l

New member
גם תוך אותה קטגוריה, יש רכבים מרווחים יותר ופחות.

 

enigo

New member
מותג כל כך מיותר שהוא מצליח לנגוס חזק מאוד במכירות

פולקסווגן באירופה. בארץ סקודה השאירה את פולקסווגן מאחור מזמן, ובפער גדול.
ללא ספק - סימנים ברורים למותג מיותר...
 
"איכות נסיעה ירודה"? כמה ירודה זה יכול להיות ?

המנועים, גיר, שילדה ומה לא. זהות משמעותית שלא לומר מוחלטת. אותו הקונצרן...
 
אז A6 זה כמו פסאט ?

ג'טה יותר טובה מהאוקטביה , הסיבות מובנות לגמרי , אותו היצרן
לא יכול לייצר את הסקודה יותר טוב מהפולקסוואגן
מה שאני מרגיש זה בעיקר הבדל בנסיעה , כלומר המתלים אחרים .
 

enigo

New member
הג'טה הנוכחית נחותה מהאוקטביה הנוכחית. עובדה.

 
האוקטביה משתווה רק לפולו סדן 1600

היא לא משתווה לגולף מוגדל או פסאט מוקטן שזה הג'טה .
 

enigo

New member
ושוב אתה טועה. לג'טה הנוכחית אין קשר גדול במיוחד לגולף

הנוכחית, בעוד האוקטביה יושבת בדיוק על אותה פלטפורמה כמו הגולף - ובלי שום קשר לפולו.
לא נורא, אולי בפעם הבאה תגיד משהו בעל קשר כלשהו למציאות...
 

enigo

New member
אגב, A6 שייכת לקטגוריה שונה מאשר הפאסאט

אבל גם אם תבחר את המקבילה בקטגוריה, ה-A4, הרי שמדובר במכוניות שמבוססות על פלטפורמה שונה (מנוע אורכי לעומת רוחבי) ולכן שונות מאוד.
וזה לא קשור לדיון, כמובן, שהוא סקודה מול פולקסווגן, ולא אודי מול פולקסווגן.
והטעות הבסיסית ביותר שלך היא שזה לא אותו יצרן - זה אותו קונצרן. שני דברים שונים לחלוטין. לסקודה יש מרכז פיתוח נפרד מפולקסווגן, שאומנם משתמש באותן אבני יסוד - פלטפורמה, מנועים, תיבות הילוכים וכו', אבל מחליט על כיוונון מתלים, תכנון מרכב, כיול תיבת הילוכים וכו' בעצמו. ובדיוק כמו שמקמח, מים ושמרים אפשר להכין בייגלה, לאפה ולחם, ששונים מאוד בטעם, כך גם מאותו מנוע, גיר ופלטפורמה אפשר לייצר מכוניות שונות מאוד, לטוב ולרע.
 
פולקסוואגן הוא יצרן רכב שקנה עוד יצרני רכב

אפילו למרצדס יש כמעט אותו מגוון מוצרים כמו לפולקסוואגן .
ברכבי פנאי ושטח אוטובוסים ומשאיות למרצדס יש אפילו מגוון יותר גדול .
רק בגלל רכישת שליטה ב MAN לאחרונה ומיזוגה עם סקניה
זה מכניס אותם גם לתחומים אחרים של מנועים ימיים וטורבינות להפקת
חשמל , שזה חלק לא גדול ב MAN
זה לא כמו הקונצרנים היפנים והקוריאנים שעוסקים בכל דבר
משרוך נעל ועד ייצור אניות
או אפילו לא כמו "ליבהר" הגרמנית שעוסקת במנופי ענק עד למקררי יוקרה ביתיים
אני חושב שהם מייצרים גם את המשאיות הגדולות שעליהן הם מרכיבים מנופים או משאיות ומשאבות בטון .
 

enigo

New member
מה היתה פולקסווגן לא רלבנטי. בדיוק כמו שהעובדה שפורשה

כמעט הצליחה להשתלט עליה לא רלבנטי.
היום זה קונצרן. קונצרן שמתמקד ברכב, אבל קונצרן. עם חברות נפרדות עם ניהול נפרד, שאומנם שואבות מאותו מאגר חלקים, אבל כל אחת מהן מתכננת את המכוניות בנפרד (מלבד שיתופי פעולה בודדים כמו במכוניות המיני או הראפיד/טולדו).
 
למעלה