מתכוננת לשנה הבאה

מתכוננת לשנה הבאה

בשנה הבאה אני אהיה בגן חדש ויהיו שם ילדים בני 3 או בני 4 אני צריכה את עזרתכן בהכנות לקראת תחילת שנה על מה לשים דגש? מה חשוב יותר בגילאים האלה? עד עכשיו הייתי עם חובה... מה אני יכולה להכין כבר עכשיו (כשעדין אני לא יודעת כלום על הגן מעבר למה שכתבתי) כדי למנוע מעצמי לחץ בסוף הקיץ? כל טיפ יתקבל בברכה
 
בגיל הזה תחילת שנה היא יותר קשה

לילדים יש יותר קשיי פרידה, הם יותר בוכים, וחשוב לשים דגש על הקנייה של הרגשת ביטחון לילד: על כל הדברים החיוביים שיש בגן. להספיק לתת תשומת לב אישית לכל ילד. לא רק לאלה שבוכים. לעסוק בסיפורים כמו הגמד המרגיע, שמחזק את הביטחון העצמי [במיוחד אם את מחלקת להם אחד] גן הבוכים - מאוד מצחיק אותם. לשחק הרבה, לעשות היכרות עם כל פינות הגן, ועם האפשרויות הרבות הטמונות בהן. לעודד חברויות ולהדגיש את העובדה שבסוף היום יבואו לקחת אותם.
 
תודה ומה עוד

מה עלי להכין בגן נניח שהוא ריק לגמרי כי אין לי עדין מושג מה אני הולכת לקבל...
 
הכנות לקראת פתיחה

לוח מי בא לגן. כתוביות למוקדי המשחק. מרחב משחקי דמיון גדול. פינת קוביות עשירה ומרווחת. וחשוב! מכוניות כלי תחבורה. הרבה כלים במטבח. מספיק בובות יד בתיאטרון. ספריה עם ספרים המוכרים לילדים מהבית (קלאסיקה) מוקד מצרפים, פנדה,עיגולי נייר בצבעים וגדלים שונים, כנ"ל פסים גזורים מראש, דבק לבן, עפרונות צבעוניים עבים מוקד צבע לח: צבעי ידיים וגואש משחקי השחלה (עדיין לא חרוזים קטנים) גיליתי שהחול הפיסולי מרתק את הילדים בגיל הזה ומאחר ולא פוגשים בו בבית חלקם מתלהבים ופועלים בו לאורך הזמן הנחוץ להם עד שמרגישים מספיק בטוחים להתקרב לחברים.
 

susitas

New member
לרוחלה- שאלות על חול פיסולי

התמונה שמצטיירת מהפירוט של ההכנות בגן שלך מאוד עשירה ומזמינה. האם תוכלי להרחיב בנוגע לחול הפיסולי?: - איך את מגישה אותו? בשולחן חול? בתוך הגן? כמה דליים (יחידות) בכמות הראשונית? - אם אפשר, איפה את רוכשת אותו, ובכמה? - בהתחשב במחירו היקר, איך את מונעת פחת? שוב, תודה על השיתוף- אשתמש בדברים שכתבת.
 
הסיפורים שהזכרתי הם:

ליאור בכה כשאימא הלכה – שולה מודן
גן הבוכים - אסנת ישפה כמובן שיש עוד ספרים שמתאימים לתחילת שנה, כמו: תגידי לי איך קוראים לך - נירה הראל, ילד קטן הלך לגן – י"ד קמזון .. אבל הנ"ל מתייחסים לקשיי פרידה והסתגלות בגן. לרוחל'ה, גם אני אשמח לשמוע על החול הפיסולי שלך.
 
לאפשר שימוש בחפץ מעבר

לעצמך , לקרוא קצת על החשיבות של חפץ מעבר. ואולי להכין להורים דף בנושא. לאפשר פעילות תכופה בחומר חרסיתי, בפלסטלינה וכו. להכין המחשות לסיפורים מוכרים ראשונים של הסתגלות. (אני אוהבת את 'ילד קטן הלך לגן'סיפור נחמד בלווי תמונות מוגדלות מנוילנות של בעה"ח. שיר פתיחה קבוע כפתיחה למפגש הבוקר. שיר בוקר אהוב אצלי בגיל זה/ לא זוכרת מי כתב, אבדוק איך אני הולך בבוקר, איך אני הולך לגן כך אני הולך בבוקר, מזמר לי שיר קטן מיקצב: טה טה טה טה טה .... בית שני אותו דבר רץ במקום הולך מיקצב: טה טי טה טי בית שלישי מדלג (אני משתמשת בכל פעם עם כלי הקשה אחר. והילדים הולכים רצים ומדלגים לפי השיר. זה מאד משחרר ופותח אותם לקראת המשך המפגש.
 
למעלה