מתכוננים להפסקת אש?

מאיו

New member
מתכוננים להפסקת אש?

כל הלילה צה"ל תקף מן האויר והבית רעד. אנחנו אפילו לא בטווח המיידי. אחרי המלחמה הזו אני מאד גאה בצה"ל. רוב הלוחמים ממש ילדים (חלקם התארחו אצלנו) ובכל זאת- הפעם נראה כי הדרג הפיקודי יודע מה הוא עושה
 

Shampile

New member
אני מרוצה מדבר אחד עיקרי

שכח ההרתעה של מדינת ישראל חזר. אין ספק שעכשיו הם יודעים היטב שלא כדי לשחק איתנו. מצד שני, אני כולי תקווה שהם לא יחליטו על טקטיקה של" ירי מידי פעם". ירי שאחריו לא תבוא תגובה של הצבא. המשמעות של זה תהיה שתושבי עוטף עזה לא יוכלו לחזור לשגרה. בחיי שרק מזה אני פוחדת. וכן, גם אני חושבת שיש לנו רמטכ"ל מדהים ושר ביטחון שיודע היטב את עבודתו. לא יאומן מה שהם הצליחו לעשות בשנתיים וקצת, מאז מלחמת לבנון 2.
 
אני איתך באותה התקווה

מניעת ירי לטווחים הקצרים זה רק באמצעות הרתעה, פצמ"רים וקסאמים היו להם גם כשצה"ל ישב בציר פילדלפי. בדיוק בשביל זה חייבים שם גוף ריבוני שפוחד מאיתנו ובעצמו ירצה למנוע ירי כזה, ולא כאוס מוחלט שבו כל ארגון "אחמד את אחמד" יוכל לירות קסאם בשבוע ולברוח. אחד הדברים שבולטים בשוני הוא שגבי אשכנזי פשוט עשה את עבודתו בשקט, בעוד שחלוץ חיפש כל מצלמה אפשרית לעשות מולה הצגה. אותו דבר עם פרץ, שאני לא מבינה מאיפה לו עזות המצח להתראיין כ"שר הבטחון לשעבר" (על פרישה מהחיים הפוליטיים אני לא חולמת אפילו לדבר... אבל לפחות במרכז העבודה הוא שרוף... לפחות לקדנציה), איזה הבדל בינו לבין ברק שבאמת נותן תחושת בטחון של "מבוגר אחראי". רק לחשוב על תושבי הצפון, ועל החיילים אז ולחשוב שבאותה הקלות זה יכול היה להיות כאן ועוד כשאבא שלי היה עדיין בצבא... רק מלבה את הכעס על מקבלי ההחלטות של אז. אין לי ספק שאני, במקום משפחות החיילים והמילואימניקים, ובמקום תושבי הצפון שהופקרו לאש בשביל צרכי הגברא של פרץ וחלוץ, לא הייתי שוכחת ולא סולחת לעולם. בעצם, גם בלי להיות במקומם אני לא אסלח לעולם, כי באותה הקלות יכולתי להיות.
 
הפסקת אש חד צדדית - זו בדיחה רעה...

אני רק מקווה ללילה שקט - קשה לי להמין שהלילה יהיה שקט - אני מקווה להיות מופתעת לטובה
 
למה?

מה מפריע לך שאנחנו ננצור את האש ראשונים? הכוחות נשארים, וכשם שניתנה ההוראה לנצור אש ככה יכולה להינתן הוראה הפוכה - להיכנס ללב השכונות החמאסיות בעזה ולציר פילדלפי.
 

מאיו

New member
למה?!!!!

מפני שזה ברור שהחמאס ימשיך לירות ואנחנו נגיב למקורות הירי. אני מקווה שתגובה על ירי תהיה תגובה רצינית שבאמת תרתיע (ולא כמו פעם- אש תותחים לכיוון מקורות הירי הייתה מגיעה בעיקר לנמלים שבשדות). כאשר הצבא שלנו סטטי הוא חשוף ופגיע יותר. אני מקווה שכל החיילים יחזרו בשלום. כולי תקווה שהמעברים לא ייפתחו באופן חד צדדי ע"י ישראל, ללא הסכם על גלעד שליט והתחייבות לסיום הירי.
 

שי ז.

New member
הפסקת האש הזו היא לא הפסקת אש במובן

שאנחנו מכירים כי אין שום הסכם שנפר אם נחזור ללחימה. כל מה שזה אומר זה שאנחנו עוצרים לבחינת המצב ומשם בהתאם לתגובות ולמציאות נחליט איך אנחנו פועלים. זה מאפשר לנו להמשיך לפעול ללא לחץ מהעולם לעצור, בלי לסגת משום שטח ובלי להכניס משהו לרצועה או למקומות מסויימים ברצועה.
 

ק א סי

New member
אין הפסקה מצידם ואים תגובה מצידנו ../images/Emo10.gif

ממש יאוש...
 
למעלה