מתכון לחיטה.....

along

New member
מתכון לחיטה.....

קניתי חיטה...( בסופר בשקית..) אני מחפש מה לעשות עם זה... אשמח לקבל מתכונים.. חג שמח! אלון
 

מיצמיצ69

New member
נזיד חיטה צמחוני

נזיד חיטה צמחוני יעלה שומדבר כאן לא תורה מסיני! את יכולה להכין רק עם סוג ירק אחד, אפשר להשאיר יותר/פחות נוזלים, אפשר לבשל 3 שעות ואפשר לילה שלם. עם/בלי ביצים או בשר וכו'. נושא : מתכון: חמין חיטה טוניסאי צמחוני (טפינה ארישה) תאריך : 23/08/02 23:56 מחבר/ת : יעלה חמין קל שמתאים גם לקיץ (אפשר להוסיף עוף או בשר). 500 גרם חיטה אחרי השריה של 5-8 שעות. –אני השריתי רק שעה** 2-3 בצלים גדולים חתוכים ומוזהבים ברבע או חצי כוס שמן. 2 חצילים חתוכים לחתיכות ממש גדולות (לפזר מלח ולהניח לחצי שעה ולשטוף היטב). 5-8 קישואים חתוכים לטבעות עבות. 100 גרם רסק עגבניות ביצים קשות קלופות לפי מס' הסועדים. –לא חובה** 2 כפות אבקת מרק צמחי (לא חובה) 1 כף מלח פפריקה אדומה (אפשר ורצוי חריפה, לפחות מעט) כף כוזברה טחונה (אבקה לא עלים). כף קימל טחון. מים לכיסוי. לוקחים סיר גדול, כזה שיודע לבשל טוב בתנור או על פלטה, מרצפים אותו בטבעות קישואים, עליהן חצי מכמות הגריסים, אח"כ מפזרים את הבצל המטוגן עם השמן שלו. מוסיפים את קוביות החצילים, יתר הקישואים ומעליהם מפזרים את מה שנשאר מהחיטה. הסדר לא ממש חשוב כי הירקות די נמסים כשזה בישול הממושך. מדללים את הרסק במעט מים חמים ושופכים לסיר, מפזרים את כל התבלינים ויוצקים מים (רצוי רותחים) עד לכיסוי החומרים שבסיר. מרתיחים ומבשלים כ-20 דקות על אש קטנה. בינתיים מחממים את התנור ל - 100-120 מעלות. לפני שמכניסים את הסיר לתנור, טועמים כדי לבדוק אם יש די מלח ותבלינים, לפי הצורך מוסיפים עוד מים רותחים כדי שהחיטה לא תהיה צמאה בהמשך. מניחים למעלה את הביצים הקשות, סוגרים היטב את הסיר ומניחים בתנור או על הפלטה ל-8 שעות לפחות. אפשר להגיש כמנה בפני עצמה או כתוספת לבשר/עוף. אני**בישלתי על האש שעה וחצי. לא הוכנס לתנור. יצא מעולה.
 

מיצמיצ69

New member
לחם חיטה ופקאנים של הילית רינון חמו

מתכון: לחם חיטה ופקאן של הילית רינון חמו ממליצה:מיצמיצ רכיבים: ¼ כוס גרעיני חיטה מלאה 2 כוסות מים 20 גרם שמרים טריים ½ 1 כוס מים פושרים 3 כפות דבש 20 גרם חמאה מומסת 2 כפיות מלח ¾ כוס אגוזי פקאן קצוצים ½ 1 (350 גרם) כוסות קמח מלא 2 (260 גרם) כוסות קמח לבן אופן הכנה: . להכין את החיטה כמה שעות לפני הכנת הלחם: להרתיח את הגרעינים ב-2 כוסות המים, לכבות את האש ולהשאיר ככה שעה. להרתיח שוב ולבשל כחצי שעה עד שתתרכך. לסנן את המים. אמורה להתקבל כ-¾ כוס חיטה מבושלת. 2. לערבב את השמרים ב-½ 1 כוס מים פושרים בקערה ולתת להתחיל לתסוס. להוסיף את החיטה המבושלת, דבש, חמאה מומסת, מלח, פקאנים, קמח מלא וכוס מהקמח הלבן ולערבב היטב. להוציא למשטח מקומח, ללוש היטב כמה דקות, תוך הוספת קמח לבן לפי הצורך, רק עד שלא יהיה דביק מדי. לגלגל בקערה נקיה משומנת קלות ולהניח לתפיחה יפה של שעה וחצי בערך. 3. ללוש את הבצק שתפח, לעצב ככר אחת או שתיים, לשים בתבנית שטוחה על נייר אפיה, לכסות במגבת קלה ולהניח לתפיחה כ-40 דקות. 4. לחרוץ חריצים בסכין חד מאוד, אם רוצים. לאפות בתנור בחום 200° עם אדים, כ-10 דקות. להנמיך את החום ל-180° ולאפות עוד כחצי שעה או עד שאפוי היטב. להוציא ולקרר על רשת. (אני לא קררתי על שום רשת)
 

פל

New member
מתכון של eingedi - נהדר

אני אישית מכין את החמין הזה גם בקיץ משום טעמו וניחוחו. המתכון מיועד ל-6 סועדים קילו של בשר מספר 5 טרי טרי 2 כוסות חיטה , להשרות שלוש שעות במים קרים קודם הבישול. כף אבקת מרק עוף כפית חוויאג 2 בצלים חתוכים ל-4 4 שיני שום שלמות מלח פלפל שחור טחון טרי 2 ליטר מים שמן זית לטיגון. בערך רבע כוס אופן ההכנה בסיר רצוי כבד מטגנים את הבשר בגוש אחד עם פלפל שחור עד להשחמה. מוסיפים פנימה את השום והבצל לדקה. מוסיפים את החיטה ומערבבים לטיגון קצר. מוסיפים 2 ליטר מים רותחים. שומרים על רתיחה 20 דקות בסיר פתוח, ומוציאים קצף. בשלב הזה מוסיפים כף מלח גס ואת החוויאג מערבבים מעט אם צריך מוסיפים מים לכיסוי + ס"מ מעל, מנמיכים חום בסיר מכוסה ל-6 שעות. מוסיפים מים חמים מעת לעת ומנערים בעדינות את הסיר. אפשר להכנס את הסיר גם לתנור על 100 מעלות ל-6 שעות. בודקים מלח וטעם. אם חסר מוסיפים מעט אבקת מרק עוף. מי שלא אוהב בשר יכול לשים במקום חלקי עוף או חזה הודו של נקבה. אפשר לנסות גם בסתיו. קובי
 
למעלה