מתכבדת לפתוח בשרשור גדול ראשון

michal_sil

New member
ככה הם המוריני נראים אחרי חיתוך

במסור יהלום ושיוף במכונת ליטוש גדולה. מצטערת על איכות התמונה..
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
אז כאן

המקום להודות לך, וכבוד נוסף שמור לך, לפתוח כאן מחדש את שרשור הטיפים
 

eytcor

New member
../images/Emo6.gifהדבר הראשון שגם אני חשבתי עליו

אבל זה מקסים. כמה זמן אורך התהליך?
 

michal_sil

New member
לוח זמנים למוריני-

חיתוך הזכוכית והכנת הקוביה- כשעה. חימום בתנור לפני הגלורי הול- שעתיים עבודה בגלורי הול- כחצי שעה (עבודת צוות חובה!) קרור בתנור- המתנה של 6 שעות ניסור לפרוסות- כחצי שעה ליטוש- 20 דקות וכל זה רק להכנת "גליל" אחד ויחיד. בסדנה הכנו 4 בסך הכל.
 

oritt3

New member
גלורי גלורי הללויה

כל הכבוד מיכלי, לרגע נתת להרגיש כאילו היינו גם שם
האם ניתן להשתמש בזכוכיות אחרות חוץ מספקטרום? ועוד משהו: האם נותרת עדיין שקיפות לעבודה ? או שמקבלים ריבועים צבעוניות אבל אטומים? חייבים לעשות ריבועים? או שאפשר להתחיל עם שכבות עיגולים של זכוכית ספקטרום?האם ייצאו אז עיגולים במקום ריבועים? מקווה שהצלחת להבין מה שאלתי???
 

oritt3

New member
מיכלי עברתע שוב על התהליך שפירטת

לא הבנתי את שלב הכנת המוריני מזכוכית ספקטרום? איך יוצרים את הקוביות הראשוניות מזכוכית ספקטרום ששמים בשלב ראשון בתנור? מערימים זכוכית שטוחה על זכוכית שטוחה עד לגובה הקוביה שמעוניינים? איך נוצרים הקווים שעל הזכוכיות?חותכים גם אותם מזכוכית ספקטרום?
 

michal_sil

New member
אורית- אנסה לפרט יותר:

את צודקת- הקוביות נעשות ע"י הערמת זכוכיות שטוחות וחתוכות זו על גבי זו ליצירת קוביה צפופה.הצורה הריבועית יעילה במניעת כליאת בועות אוויר. את הקוביה אורזים בחוט תיל עבה כדי שלא ייתפרק. את התיל ומסלקים בשלב מאוחר יותר. אפשר ליצור צורות אחרות שאינן ריבוע- זה לא כ"כ פשוט.תוכלי לראות דוגמאות לכך באתר של דיאנה איסט- אמנית אנגליה מומחית למוריני.(חפשי בדף: Mosaic Cane Workshop) לא חובה להשתמש בזכוכית ספקטרום- אפשר בהחלט להשתמש בכל זכוכית שטוחה אחרת. יוצרים מוריני גם ממוטות רגילים של חרוזים, אבל דרך העבודה שונה. המוריני שהכנו משלבים צבעים שקופים ואטומים. כעקרון מומלץ ליצור שכבות בצבעים מנוגדים כדי שהדוגמה תצא ברורה ולא מטושטשת. לא הבנתי את שאלתך לגבי הקוים שעל הזכוכיות. כל הקוביה עשויה ספקטרום.
 

oritt3

New member
מיכל תודהההההה../images/Emo140.gif

עכשיו הכל יותר ברור! ראיתי גם את התמונות באתר של דיאנה איסט, זה פשוט מדהים כל התהליך הזה של ההכנה והתוצאות המרהיבות! לא ייאומן כמה שבילים סעיפים ומשעולים יש במדיום הזכוכית.
 

zfard

New member
גליל אחד-

קודם כל, המון תודה מיכל על התמונות ועל ההסבר המעניין! שנית, כשאת אומרת גליל אחד- כמה מילפיורי יוצאים ממנו? באיזה גודל עשיתם אותם? (בתמונה איפה שהם חתוכים הם נראים גדולים, אבל מצד שני זה סתם תחושה שלי כי אין שום אינדיקציה לגודל).
 

shiranr1

New member
כמה שזה נראה מסובך....

את רוצה להגיד לי שכך עושים גם את הפרחים המהממים?? יואוו... נראה קצת כמו סיוט... אבל כל הכבוד!! מה עם האתר גאד דמט? או אולי תלכי בכיוון של חנות משלך?...
את כל כך מוכשרת מיכל, שזה לא יאמן.. מאוהבת בעבודות שלך!!!
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
אי הבנה קטנה

בין המושג מליפיורי למוריני, תהליך שונה, תהליך דומה,, תוצאות שונות, אפקטים אחרים, מטרה אחרת.
 

zfard

New member
אמנון, שוב אתה עושה את זה,

אמרת יותר מדי או לא מספיק
 

zfard

New member
הרשימה הולכת ומתארכת...

חורף בוא... רד עלי... לה לה לה לה... הזמן חם והמלאכה מרובה!!!
 

אמנון אלבז

New member
מנהל
מוריני

אבקש את סליחתכם, רובין תיקנה אותי, מוריני הוא השם הכללי לפיסות הזכוכית הנפלאות , באחד התהליכים אפשר לעשות מליפיורי [אלף פרחים] לא תמיד יש צורך בשימוש בתנור הפיוזינג להתחלת התהליך, כמובן שתמיד יהיה צורך בהרפיה.
 
למעלה