מתי נותנים מוצץ?

קיילי17

New member
מתי נותנים מוצץ?

כשהיא רעבה-מאכילים כשהיא עיפה-מרדימים כשהטיטול מלוכלך-מחליפים אז מתי נשאר לתת מוצץ? ואולי עדיף להציע אוכל??
 

liat ליאת

New member
קודם כל - ספרי לנו בת כמה היא ../images/Emo13.gif

שנית - אני נתתי מוצץ מגיל יום. לדעתי בכי הילד שונה כשהוא רעב ומוצץ לא ירגיע אותו. אם למשל היא בוכה רבע שעה לאחר ארוחה - זה בטוח לא מרעב ואז מוצץ יכול מאוד להועיל.
 
לא נותנים מוצץ בכלל..

אז אנחנו כן משתמשים במוצץ...לצערי הרב... אחרי שהרגלנו אותה למוצץ..התחלתי ללמוד ליווי התפתחותי לתינוקות ושם למדתי להבין שמוצץ אינו מומלץ בכלל מכל מיני סיבות- שאין לי את הזמן והכוח לפרט כאן.. המלצה אישית- ישנם דרכים רבות וטובות יותר להרגעה וגם להרדמה...
 

switch

New member
אפשר לשמוע על השיטות להרדמה

ולהרגעה ללא מוצץ?
 
וואו...יש המון...

אבל האמת שאין לי כוח כרגע...אני עייפה מידי... יש לך אולי כתובת מייל שאוכל לכתוב אליה מחר?
 
טוב....לא יפה מצידי...

אני אנסה לענות קצת עכשיו... אני אשתדל לעשות זאת בקצרה למרות שזה קשה... מה שבעצם התינוק זקוק לו מהוריו...הכי הרבה- יותר מאוכל...ומהחלפת טיטול וכו... זה בעצם ביטחון. ברגע שהתינוק מרגיש שהוא בטוח הוא ירדם ויהיה רגוע ולא נצטרך להשתמש באמצעים כגון מוצץ. כדי להקנות לתינוק הרגשת ביטחון- קודם כל אנחנו צריכים להיות בטוחים..ושלווים ולא לחוצים והיסטריים וכו...כי התינוק מרגיש הכל!! אבל הכל!!. כמו שישנם בני אדם בוגרים עם צרכים אינדווידואליים כך גם התינוקות..ישנם תינוקות שזקוקים ליותר ביטחון וישנם תינוקות שזקוקים להרבה פחות...וזה בדר"כ נובע מאופי, ממהלך ההריון וממהלך הלידה. בחודשים הראשונים לחייו התינוק ירגיש ביטחון כאשר הוא יקבל "סימולציה" של התנאים ברחם... וזה אומר הרבה תנועה.. הרבה חום ומגע... וכמה שיותר להיות בתנוחה הפיזיולוגית הטבעית שלו (התנוחה העוברית) מהרגע שיצא מהרחם (ולא לגרום לו להפתח מהר מידי- וזה קורה לרוב כשמשכיבים יותר מידי על הגב)... אז בעצם מה שאני מנסה לומר זה- שזה בסדר גמור, בערך עד גיל 3-4 חודשים להרדים תינוק על הידיים (אם הוא זקוק לכך)..וזה בסדר להרדים תוך כדי תנועה (ואפילו רצוי) ומגע... למשל שימוש במנשא קשירה- בתנוחת עירסול... זה דבר שמאוד מרגיע וגם מונע גזים (אצלי היתה נרדמת בתוך המנשא בשניה.) גם קפיצה עם הקטנטנים על כדור פיזיו- זה כלי מאוד מאוד יעיל להרגעה ולהרדמה. גם שימוש בקול- לשיר או לדבר עם התינוק בקול בטוח ויציב...בטון מונוטוני כמה שיותר (מזכיר את קצב הלב...ומכניס שקט בתינוק).. טוב... אני יכולה עוד להרחיב המון.. מקווה שהבנת את העיקרון.. כמובן אשמח לענות על עוד שאלות.
 

sm860

New member
מסכימה איתך, אבל...

מצד שני, התינוק נולד עם רפלקס המציצה ומאותה סיבה שציינת יש לספק לו מוצץ: סימולציה של התנאים ברחם. לדעתי כל הורה מרגיש מתי הילד שלו זקוק למוצץ ולא למגע, ליטוף, נענוע וכו' וכו'. ואני בעד בעד בעד "על הידיים" בחודשים הראשונים!!!!
 
נכון..מציצה זהו רפלקס

אבל רפלקסים לא חייב לגרות.. זאת אומרת שהרפלקס קיים רק כדי ליצור את פעולת היניקה כדי שהתינוק יוכל להיות ניזון. אבל חוץ מזה אין צורך לגרות את הרפלקס באופן יזום. אם התינוק מעונין להשתמש ברפלקס הזה- זאת אומרת להרגע בעזרת המציצה אז הוא יכול להכניס ידיים. מוצץ זהו אינו דבר טבעי וחבל סתם להשתמש בו. המציצה היא אינה צורך של התינוק. אני אתן לך למשל סיבה אחת מדוע לא מומלץ להרגיל תינוק להרגע בעזרת מוצץ (או כמובן ציצי/בקבוק שאז זה יותר גרוע). כאשר אנחנו מרגילים תינוק שהרגיעה מגיעה מהמציצה- זאת אומרת מגירוי הפה. זה יכול להוביל להשלכה בגיל מבוגר יותר- שאז רגיעה באמצעות גירוי הפה יכול להתבטא בדברים כגון אכילה לשם רגיעה או מציצת אצבע או כל סוג של גירוי. מצד שני- כאשר מרגילים תינוק להרגע באמצעות תנועה - אז בדר"כ זה גורם לביסוס של הרגל להרגע בעזרת פעילות גופנית או איזושהי הוצאת אנרגיה...שלדעתי היא עדיפה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
הדיעות שלך נובעות ממחקר?

או שמדובר ברעיון שדורש הוכחה? כי דווקא אני ראיתי בדיוק ההיפך. למשל, שצורך במציצה שאינו מסופק בגיל צעיר יגרום לבעיה של צורך לגירוי הפה בגיל מבוגר יותר. ודווקא צורך במציצה שכן סופק ע"י מוצץ לא יגרום לשום השלכות בהמשך. אם מרגילים את התינוק להירגע באמצעות תנועה, למשל, זה גורם להרגל של אי יכולת להרגע ללא תנועה, כלומר, קשה להירדם בשכיבה במיטה וכו'.
 
הדיעות שלי לא נובעות ממחקר שלי..

אלא מלימודים....זה התחום שאני לומדת- ליווי התפתחותי לתינוקות. לומר את האמת אני עדיין יחסית בתחילת הלימודים כך שלא הכל הבנתי לעומק אבל מכיוון שביתי היתה בת חודש כאשר התחלתי לללמוד- הרבה מנושאי הלימוד למדתי על בשרי... ואכן אני מצטערת שהרגלנו אותה למוצץ למרות שהיא משתמשת בו להרדמות בלבד...וזה הרע במיעוטו. את הנושא הספציפי של המוצץ דווקא כן התחלנו ללמוד. אבל בהיותי תלמידה "מצטיינת" שכחתי חלק מההסברים....אז... כפי שציינתי קודם- אני אבדוק עם המורה שלי את הנושא לעומק ואחזור אליכן שוב עם הסברים קצת יותר ברורים ומעמיקים... דרך אגב- נקודה למחשבה שחשבתי עליה כרגע: הרי מוצץ זהו אינו דבר טבעי- אז מה היה לפני שהמציאו את המוצץ? אני מניחה שתינוקות מצצו אצבע...ואז מה?? כולם מצצו אצבע כילדים בוגרים??... סתם פתאום אני תוהה ביני לבין עצמי.. ועוד משהו- לגבי הנושא של הרדמות בתנועה..מדובר על הרגעות ולא הרדמות..יש הבדל בין הדברים. כשאנחנו תינוקות יש צורך להרגיע אותנו ולתת לנו ביטחון כדי שנרדם. אבל כאשר אנחנו גדלים מעט וכבר מרגישים ביטחון בעולם שבו אנחנו חיים...אז אין צורך להרגיע אותנו כדי שנירדם. ולכן מדובר רק על הרגעות במצבי לחץ או כעס או דברים בסגנון...ועדיף שזה יתבצע בעזרת תנועה ולא בעזרת גירוי הפה (אוכל למשל..כמו שקורה לי) וחוץ מזה- לפני התאוריה שלך- אז כולנו (שמצצנו מוצצים בילדותינו) אמורים להרדם היום בעזרת מציצת אצבע...או מוצץ..
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני אומרת משהו אחר

שמי שמצץ מספיק, יגמל מהצורך במציצה, ומי שלא סיפק את הצורך תהיה לו בעיה. אני רואה את זה על הבת השניה שלי שאנחנו גמלנו אותה ממוצץ במקום לתת לה להגמל לבד. מה היה לפני שהמציאו את המוצץ? בדיוק לפני שבוע שאלנו את הסבתא שבאה לבקר את התינוק שלנו שאוהב מוצץ מה היא עשתה עם הילדים שלה. היא סיפרה שהיו עוטפים חתיכה של רחת לוקום בחיתול בד ואת זה התינוק היה מוצץ. אז מסתבר שהיו עוד פתרונות למציצה חוץ מאצבע עוד לפני שהמציאו את מוצץ הגומי.
 
דבר אחד אחרון לגבי מוצץ...

עדיף שהתינוק ימצוץ את האצבעות או היד שלו מאשר שימצוץ מוצץ.. מציצת אצבע זה טבעי ומציצת מוצץ זה לא. ואני מדברת על תינוקות בני עד כ 4-5 חודשים...לא על מציצת אצבע בגיל מבוגר יותר... הפה זהו איבר החישה הראשון שמתפתח אצל התינוק ולכן הוא מכניס כל דבר לפה ומוצץ ידיים ואצבעות. לכן גם חשוב להשאיר את האזור "פתוח" כדי לאפשר לתינוק באמת "לטעום" דברים... חוץ מזה תארי לך שכל פעם כשאת מתחילה לספר כמה שכואב לך משהו או להתלונן שמשהו מפריע לך- מישהו בא ודוחף לך מוצץ לפה.. איך תרגישי?
 

sipor

New member
כמו כל דבר בחיים.. זה מאוד אידנוידו

אידוידואלי.. לא כל ילד נרגע בתנועה. עניין רפלקס המציצה מאוד חזק אצל יונקים קטנים ולא תמיד תנועה וכו' יכולים לשנות את זה. לדעתי כמו כל דבר , כל עוד זה במידה זה יכול להועיל ולא לפגוע. אז מה אם זה לא טבעי?חיתולים חד פעמים זה טבעי ? אז אולי ניתן לילד לחיות בתוך הקקי והפיפי שלו כי זה טבעי ואנו *מרגילים* ילד לא להתאפק ולא להבחין בצרכים ? תרופות שאנו נותנים לילדים , כולם טבעיות ? אז אולי נשאיר אותו עם חום שיתמודד ? משחקים שאנו קונים הם טבעיים ? אז אולי ניתן לו לשחק רק בעצים ובדשא וזה מספיק יפתח אותו ? ואני יכולה להמשיך ככה לנצח.. זה שזה לא טבעי לא אומר שזה לא טוב, זה המצאה של אדם לפתור בעיה של תינוק שדורש למצוץ בגלל הרפלקס הזה, והוא לא יכול להיות מחובר לאמא כל היום (לציצי)... יש גם הרבה דברים טבעיים שאנו עושים שאינם בריאים. אני חושבת שאמא אחרי לידה עיפה ותשושה בכלל מהטיפול בילד, את מצפה שכל היום היא תספק לו גירויים של תנועה של הצמדה לגוף ? ועוד ועוד? גם ככה רוב השעות שלה היא עושה את זה, ואם מוצץ מרגיע אותו ונותנים אותו במידה אז אין בזה פסול. ואני מכירה את האחים שלי וגם אותי שמעולם לא לקחנו מוצץ, כי לא רצינו ועד היום אנו מחפשים רגיעה באוכל. מה זה קשור בכלל ? תסלחי לי , אבל ההודעה שלך כל כך עצבנה אותי, תמיד מחפשים חזרה ל*טבעי* לחפש את מה לא בסדר במה שאנו עושים , אחרת איך יהיהו קורסים ולווי בהתפתחות תינוקות ? הרי הכל צריך להיות טבעי... בלה בלה בלה... יש הרבה דברים שהאדם למד פיתח ומצא פתרונות טובים ולא מזיקים בעיני.. אז למה להביא טיעונים כאלה ? אני מכירה פסיכולוגים שיגידו לך שמוצץ חשוב מאוד לרגיעה הנפשית של הילד, ולעוד דברים שזה מפתח את היניקה בצורה טובה יותר.. שזה מפריש הורמון של הרגעה עקב היניקה ועוד ועוד.. למה הכל חייב להיות תמיד לא מומלץ לא טוב..
 
כמו שעניתי קודם..

אין צורך להתעצבן ולתקוף..בסה"כ עניתי תגובה למישהי שאיננה מבינה מתי היא אמורה לתת לילד שלה מוצץ כי איננה רואה שיש לו צורך בכך.. אז הענין הוא שלפעמים אמהות חושבות שכל שילדים אותו הדבר ושחייב להשתמש במוצץ או חייב לתת לאכול כל 3 שעות או כל מיני דברים בסגנון..ואני מאמינה שכל ילד הוא אחר..וכל תינוק הוא שונה... וכן יכול להיות שילד כלל לא זקוק לרגיעה או למציצה או אפילו לא זקוק לאוכל בטווחים של 3 שעות... פשוט צריך להרגיש את הילד ולנסות להבין ולראות מה הוא באמת צריך ולא מה אנחנו חושבות שהוא צריך או מה האחות בטיפת חלב או השכנה חושבת שהוא צריך... אני יודעת על עצמי שלפעמים ברגעי לחץ ומשבר כלכך הושפעתי ממה שהסביבה אמרה לי ומה שחמותי אמרה או האחות או הרופא ילדים.... וקצת שכחתי להסתכל ולנסות להבין מה הקטנה שלי צריכה וזה לדעתי הבעיה העיקרית באמהות בהתחלה...
 

Dimaya

New member
סליחה,אבל לא כל דבר פותרים עם אוכל

את לא חייבת לתת מוצץ, אבל לא כל בכי של ילד הוא בכי של רעב (בדיוק כמו מבוגרים). אם הילד רעב - שום מוצץ שבעולם לא ירגיע אותו. מוצץ יכול לעזור בתהליך ההירדמות, מוצץ יכול להרגיע בכך שהוא מספק את רפלקס המציצה של הילד מבלי להעביס אותו באוכל (אם הוא שבע). מניסיוני האישי - כשלבת שלי היו גזים קשים ביותר - היא לא הסכימה לקחת ציצי, כי האוכל המיותר מבחינתה הכביד לה עוד יותר על הקיבה. ומוצץ דווקא עזר מאוד במקרים כאלה. ודרך אגב - אין שום חוק, שאת חייבת לתת מוצץ. אם התינוק שלך נרגע בלעדיו - נהדר.
 
יש ילדים שלא זקוקים למוצץ בכלל

כי באמת הם ישנים, אוכלים ואין להם צורך. היה לי ילד שאהב את הבקבוק וכל נסיון לתת לו מוצץ רק עצבן אותו כי לא יצא ממנו כלום. הייתה לי ילדה שמצצה רק כמה שבועות ונמאס לה. ויש לי תינוקת שנתתי לה מוצץ והוא מרגיע אותה מידי פעם והיא משחקת איתו מכניסה לבד לפה והתחלנו עם זה בגיל שבועיים, שלושה, היא כעת בת חצי שנה ולפעמים לא רעבה אבל רוצה להרגיש משהו בפה לפני שינה או סתם כשהחניכיים מציקות.
 
מסכימה עם כל מילה שלך ../images/Emo45.gif

הבת שלי בהתחלה נלחמה איתנו ולא הסכימה לקחת מוצץ...בעלי וחמותי דחפו לה בכוח כי הם סברו שזה טוב בשבילה.. היום היא לוקחת מוצץ רק להרדמות או כשכואב השיניים...ואז לרוב היא משחקת עם המוצץ (מכניסה ומוציאה לבד עם הידיים) ואחרי הרדמות כשהיא מרגישה שאיננה זקוקה יותר להרגעה היא מיד יורקת אותו החוצה וממשיכה לישון.
 
למעלה