מתי לנסות פעם ראשונה?

דניאלה12

New member
מתי לנסות פעם ראשונה?

רועי ורותם כבר בני חמישה חודשים, ואני צריכה את עצתכם: אז קיבלנו אישור להתחיל איתם במוצקים וזה בגלל שנראה שהם פשוט רעבים (
) (הם במשקלים מכובדים (8.170 ו- 7400 - והם טוחנים בקבוקים בלי הפסקה). השאלה שלי היא באיזה שעה הכי טוב להתחיל בניסיונות: בבוקר הם אוכלים בערך ב-6 בקבוק ואח"כ את שאר הארוחות עד השעה 16:00 הם אוכלים בבית תינוקות בערך בארבע וחצי הם אוכלים בבית עוד בקבוק ואז בשעה בין שבע לשמונה והופ למיטה (לא משנה שבזמן האחרון זה ממש לא הופ
). איפה להכניס את הנסיונות הראשונים? או כל טיפ אחר - אני מפחדת שהם יגיעו רעבים לאוכל ואז אין באמת סיכוי להתנסות בשום דבר חוץ מהבקבוק האהוב אליהם. מצרפת תמונה סתם כדי להשוויץ (אפילו שאני לא פולניה)
 

שריקרק

New member
מזל טוב.. (יצא ארוך ומפורט זהירות)

הגעתם לגיל שמתחיל להיות קצת מעניין בחיים ולא רק בקבוקים משעממים.. אצלנו התאומים בני תשעה חודשים ועשינו את הדרך בליווי הרופא שלהם. חוץ מזה אני ממליצה בחום על הספר "תזונת תינוקות בעידן השפע" - גם שם יש סדר מומלץ להאכלה והסברים על כל העניין. מאד מעניין וחשוב גם לנו כמבוגרים. בגדול יש שתי אסכולות לתחילת האכלה - אסכולת הירקות ואסכולת הפירות: אסכולת הירקות מקובלת היום יותר, ומשמעה: להתחיל עם ירקות מרוסקים (מאודים או במרק אבל בלי תבלינים בולטים ובטח לא אבקת מרק)כי יש פחות סוכר וככה הילדים לא מתמכרים לפירות המתוקים בהתחלה. אסכולת הפירות (איתה אנחנו התחלנו): להתחיל במעט מאד מיצי פירות סחוטים (בלי הבשר של הפרי רק מיץ) כדי להתרגל לטעמים, לזהות אלרגיות וכו'. הרעיון הוא לתת מעט מיצים. סוג מיץ אחד בכל יום לכמה ימים. לראות אם הכל בסדר ולעבור לסוג אחר. אפשרויות: תפוז, תפוח, אגס, ענבים ועוד תלוי כמובן בעונה. אחרי שלב המיצים (בערך שבועיים או עשרה ימים) עברנו לשלב הפירות המרוסקים - פרי אחד בכל פעם בהתחלה, ואחר כך אפשר לערבב - השייק האהוב עלינו הוא תפוח ואגס (הוספנו קצת ענבים לדלילות). מתחילים בכמויות קטנות עד לגדולות יותר. ועכשו לשאלה - מתי ואיך: אנחנו התחלנו בין הארוחות ולא במקום ארוחה - וזה ככה כמעט עד עכשו. זה לא משביע אותם במקום בקבוק, רק יוצר מרווחים גדולים קצת יותר בין הארוחות. כדאי לתת שעה וחצי אחרי ארוחה רגילה - וככה הילדים לא שבעים מדי אבל גם לא רעבים לבקבוק. אנחנו נתנו טיפות מיץ בבקבוק ואחר כל אוכל מרוסק בכפית. כמו גדולים מגיל חצי שנה. ההסבר להתחלה עם פירות - לירקות יש יותר תאית ולכן יותר עומס על הקיבה. בקיצור: פירות קלים יותר לעיכול עם פחות "שאריות". אצלנו אוהבים גם מתוק וגם מלוח כך שהסוכר של הפירות לא "הרס" להם את חויית המרק שבאה אחר כך. תתכונני ללכלוך רבבבבבבבב !!!
 

מיכל @

New member
קודם כל תודה על התמונות../images/Emo9.gif

רועי ורותם מקסימים! שנית, לפני האיך ומתי חשוב לי להדגיש נקודה - גם אצלי היו רעבים וגם אצלי היו במשקלים מכובדים מאוד ובכל זאת, יובל לא היה מוכן לאכילת מוצקים עד גיל 9 חודשים לפחות וגם אז ההתפתחות של הלעיסה והבליעה אצלו היתה איטית מאוד. הנקודה היא שהגודל של הילדים לא בהכרח מעיד על מוכנותם לאוכל מוצק. באופן אישי, אני כן הייתי מחכה עד גיל 6 חודשים כמומלץ, פשוט כדי לנסות ולמנוע אלרגיות למיניהן, ובינתיים אולי מסמיכה להם את הבקבוקים בדייסות (ואולי לא - למה זה מפריע שהם אוכלים המון בקבוקים?). אחרי כל ההקדמה הזאת, יתכן בהחלט ששני הילדים שלך מוכנים למוצקים ואפשר להתחיל איתם בכיף. חשוב שתדעי שבחודש הראשון המוצקים לא ייחשבו לארוחה של ממש ולא יתנו לך פיתרון לנושא השובע. חשוב להתחיל בכמויות קטנות ולבדוק בנפרד כל פרי או ירק. כבר כתבו לך באריכות עם מה להתחיל ואיך. לגבי סדר היום - אם חשוב לך שאת תעשי את כל הניסיונות, אז אני הייתי מתחילה אחרי שנת הצהריים בסביבות 4. חשוב לא להתחיל כשהם מורעבים (אולי בקבוק קטן בגן לפני זה?) או עייפים. אם לא מאוד חשוב לך להיות זו שנותנת להם את המוצקים באופן קבוע, הכי טוב בבוקר, בסביבות 10-11. תתחילי בסוף השבוע כדי שתוכלי לעשות את זה בעצמך יום-יומיים, ואח"כ תעבירי את השליטה לגן ותגידי להם מה לתת בכל יום - את גם יכולה לתת להם קופסא עם המנה היומית.
 
טיפים במהירות

מצטערת שלא קראתי, אולי אני חוזרת על זה. ראשית, ניתן להסמיך את הבקבוקים בדייסות אינסטנט (כמו של מטרנה או גרבר). זה מזין, וזה חלק מאכילת המוצקים. קונים פטמה מצולבת ומתחילים בהדרגה להוסיף. לפי דעתי, מתחילים לתת מוצקים בבית, עם אמא, אחה"צ. הכנה מראש: בישול של ירק במעט מים לשמירה על הויטמינים. להתחיל למשל בחצי גזר. מועכים בפוד פרוססור למרקם חלק (!), ומוסיפים קצת פורמולה, אם צריך. מתחילים עם בקבוק. כשהם מוציאים מהפה לנשום, אחרי בערך חצי כמות, משחקים עם הבקבוק ונותנים להם כשמינית כפית. הם מוציאים את זה בדרך כלל, אבל הכי חשוב זה להכיר להם את הטעם. אם רוצים, אפשר להכניס אצבע עם העיסה לפה שלהם, ולהעביר להם על הלשון. בגיל הזה הכי חשוב זה הקניית טעם רחב, ולא אכילה של אבות המזון. לכן הכמויות יכולות להיות קטנות מאד, בהתחלה. כשהם מאבדים ענין לתת את הבקבוק. ככה מקבלים תחושה שהטעם החדש הוא *אוכל*. בהתחלה כדאי לתת כל ירק בנפרד, ללא תבלינים וללא ערבוב, במשך כמה ימים, בגלל שרוצים לגלות רגישויות ואלרגיות. לא רצוי לתת מאכלים שידועים כמעוררי גזים (כרובית, כרוב וכו'). כדי לא להשתגע, אפשר להכין מראש ולהקפיא בתבנית של קוביות קרח. מוציאים יום קודם להפשרה איטית. הכי כדאי להתחיל בירקות כתומים, שאפילו מעלים מערכם התזונתי בבישול. עם הזמן, מוסיפים גם אחרים ומתחילים לערבב. קישואים, למשל, לא טעימים בד"כ בנפרד. בסופו של דבר אפשר להוסיף גם עוף (פולקע) ופחמימות כמו אורז או תפו"א. כדאי להקפיד לא לתת רק פחמימות (בטטה ותפו"א, למשל). כל ילד והתהליך אצלו. אצל תמוז בגיל הזה, מהיום השני כמות של 120 גר' ביום. אצל הקטנים לקח המון זמן, עד גיל 8 חודשים בערך או יותר, שהם הצליחו לאכול מנה שלמה. אם היו במנה חתיכות קטנות הם הקיאו את זה, אז להקפיד להתחיל ממרקם חלק.
 

דניאלה12

New member
תודה לכן על הטיפים

אני חושבת להתחיל בסוף השבוע הזה. ותשובה ללמה אני חושבת שנכון להתחיל היא כי נראה לי שהם פשוט רעבים, והבקבוקים כפי שהם היום לא עושים את העבודה. ושוב תודה לכן.
 
למעלה