מתי להעיר אתכם?

  • פותח הנושא kyle
  • פורסם בתאריך

kyle

New member
מתי להעיר אתכם?

שמעתי את זה הרבה לאחרונה... "תעיר אותי אחרי הפסיכומטרי." "תעירו אותי בסוף שנת הלימודים." "תעיר אותי אחרי הצבא." "אל תעיר אותי בכלל." מתי להעיר אתכם?
 

Master Boo

New member
שאלה יפה ../images/Emo13.gif

תעיר אותי כשיהיה לי מספיק כסף לא לעשות כלום.
 

kyle

New member
מס' חשבון וקוד לבירור יתרה בבקשה../images/Emo8.gif

 

Gilliana

New member
להיפך

אני שואלת, מתי לעזאזל כבר אפשר יהיה ללכת לישון סוף סוף???
 

Gilliana

New member
לא, חלילה!

אני רק מתייחסת למציאות הנוכחית כאל מטרד שהייתי רוצה לנוח ממנו כבר - אז אולי ה-"להתעורר" הוא במובן מסוים דווקא "ללכת לישון" - כלומר, לנוח. מקווה שהבנת למה אני מתכוונת...
 

kyle

New member
Speaking of which...

מה ההפך לסייפריזם, רק מבחינת מינוח? ניאואיזם?
 

Lonly badger

New member
Morpheus

cypher : 1- a mathematical element that when added to another number yields the same number דוגמא= 0+1 cypher=0 (אבל לא בהכרח במונחים מתמטים) 2- a person of no influence ... 3- a message written in a secret code הוא בוגד, סודיות. ---- כלומר סייפר הוא nobody ובגלל הריקנות הזו הוא לא מוצא שום משמעות והופך את עצמו לרעל. הוא יוצר הקונפליקט שמוביל להתמוטטות פנימית בצד של ה"טובים". הוא כל כך רוצה לחזור למה שהיה משמעות , לחלום ה"אמיתי" במקום לסיוט האמיתי יותר. לדעתי ההפך מסייפר הוא מורפיאוס, בגלל שמורפיאוס (מלך\אל החלומות) is a dreamer , הוא רואה תקווה איפה שאין , הוא רואה מציאות איפה שעדיין יש רמיזה לאשליה, יש בו את הצד של המורה הטוב, לעומת המורה המשחית - סייפר. למי שחשב על טריניטי, טריניטי היא החיבור של ניאו אל האלוהות או הקריאה להיות ה"אחד". בגלל זה השם שלה הוא השילוש הקדוש. *הערות אנשים? אני טועה?
 

kyle

New member
אחחח... The sandman...../images/Emo99.gif

אז - מורפיזם? אגב, אם כבר להכנס להגדרות, מורפיאוס מיוונית (morphe), זה "he who forms, shapes, molds"
 

0Pandemonium0

New member
פירוש מעניין, אבל איך הוא מתקשר

לדמות? מורפיאוס הוא איש החול, זה שמפזר חול בעיני האנשים ומרדים אותם. ראה את תגובתי גירית הבודדה. בקשר למונחים, אני אנסה לנסח שלושה מונחים שונים: סייפריזם: הרצון באשלייה, הרצון לחיי תענוגות טובים במקום להתמודד עם המציאות הקשה. הרצון לא לדעת-ignorance is a bliss. מורפיזם: החיים באשלייה, לקוות לעתיד בצורה כזו שהדבר גובל בסיכון ההווה. למשל, כאשר מורפיאוס קופץ על הסוכן סמית' כדי להציל את ניאו בסרט הראשון, וכך כמעט גורם למותו ולהרס ציון כולה. גם בסרט השני הוא מרשה לניאו לטוס לעיר המכונות בשם האמונה שלו, למרות שניאו עלול למות, וזה אכן קורה. מורפיזם זה לא כאשר אתה מאמין במשהו שלא נמצא שם, אלא כאשר אתה מאמין במשהו שאתה לא בטוח שנמצא שם, ושבעבור האשלייה אתה מסוגל לסכן דברים רבים מדי. ניאואיזם: שבירת האשלייה, הרצון להתעורר, לדעת את האמת, לחיות את המציאות האמיתית כמו שהיא. ההיפך המדויק מסייפריזם. ובעצם, אני חושב שעניתי על השאלה שלך.
 

Lonly badger

New member
ההפך מניאו

הוא סמית'. סמית' הוא אנטיתזה של ניאו, הוא מדבר רק את האמת פשוט יש לו אנרגיה שונה("הוא רע") אבל - not so bad once you get to know him כמו שניאו הוא לא כל כך טוב once you get to know him ניאו הוא אנושי, הוא מוכן להקריב הכל בשביל טריניטי, כנ"ל לגבי טריניטי אני רואה בה סוג של ניאו , אבל אני מעדיף להעניק לה יותר מכך כי יש לה אישיות שונה.(כנראה) מורפיאוס מאמין במה שהוא צריך להאמין כפי שניאו עושה בסרט הראשון, הקטע הוא שבסוף הסרט הראשון ניאו מתחיל לצעוד מעבר לאמונה , אל הידיעה. מורפיאוס רואה מציאות(מאמין שהוא רואה מציאות - כמו שכל אחד מאתנו עושה יום יום) איפה שיש רמיזה לאשליה. ואמרתי את זה כי ניאו עושה את הטריק המאוד מגניב הזה בסוף הסרט השני. (שלא לדבר על הסרט השלישי)
 

0Pandemonium0

New member
זה שסמית' הוא ההיפך מניאו לא משנה

את העובדה שניאואיזם הוא ההיפך מסייפריזם. אתה מדבר על הדמויות מהסרט, שם סמית' הוא הנגטיב של ניאו והוא באמת ההיפך המוחלט שלו. אני לא מדבר על דמויות, אלא על פילוסופיות. לפילוסופיות השונות קראתי על שם הדמויות שמייצגות אותן בסרט, אבל לא מדובר על הדמויות עצמן אלא על הרעיונות שמאחוריהן. במובן שאתה התכוונת אליו סמית' הוא ההיפך של ניאו, וברור בלי ויכוח אפילו שסייפר הוא ההיפך של מורפיאוס. אפילו לא צריך להסביר למה. בקשר למורפיאוס, אני עדיין לא מסכים. מציאות היא מה שאנחנו קוראים "עובדה". אתה יכול להתווכח עכשיו איך אני יודע שיש מולי מחשב "מציאותי", שקיים בתור "עובדה", ולהגיד שאולי אנחנו חיים במטריקס או אולי אני חולם או מה שזה לא יהיה. זה לא חשוב, בעולם הזה, בין אם הוא המציאות, המטריקס או החלום, יש לנו הגדרה מסוימת למילה "עובדה", והיא זו שמגדירה לנו מהי מציאות. מורפיאוס לא רואה מציאות מפני שהוא לא רואה עובדות קיימות. היותו של ניאו האחד היא אינה עובדה בתחילת הסרט, התגשמות הנבואה היא אינה עובדה בתחילת הסרט, סיום המלחמה הוא אינו עובדה בתחילת הסרט. מורפיאוס רואה את כל הדברים האלה, שהם עדיין בגדר חזון. הם לא דברים קיימים, אלא רק אשלייה שאחריה רודף מורפיאוס, אשלייה של שלום ותקווה וימים של שקט למין האנושי. אני אומר "אשלייה" למרות שמאוחר יותר זה מתגשם והופך למציאות, אבל בזמן נתון מסוים זו לא הייתה מציאות, ומורפיאוס האמין בזה. לכן הוא האמין ב"אשלייה", במקום לראות את המציאות.
 

Lonly badger

New member
cool

מישהו יכול להסביר לי מה ההסבר שלכם למה שקרה בסוף הסרט השני ובסרט השלישי. זה יהיה נחמד לשמוע דעה של אחרים כי אף פעם לא שמעתי מישהו מביע את דעתו בנושא.(אנשים לוקחים את המטריקס כמובן מאליו..)
 

0Pandemonium0

New member
כן, טעית.

יש לך שם טעות קטנה, כשכתבת שמורפיאוס רואה מציאות איפה שיש רמיזה לאשלייה. להיפך! מורפיאוס הוא "החולם", הוא רואה רק דברים שהם בגדר אשלייה עדיין, כמו מציאת האחד וסיום המלחמה. והוא גם "מפזר חול" בעיני האנשים סביבו וגורם גם להם לחלום. כמובן שאחר-כך התקווה שלו מתגשמת, האחד נמצא והמלחמה נגמרת, אבל עד שכל זה קורה, הוא חי באשליות ולא במציאות.
 
למעלה