מתי יחל להגיע הרכש החדש של רכבת ישראל? ומה

מצב
הנושא נעול.
מתי יחל להגיע הרכש החדש של רכבת ישראל? ומה

מתי יחל להגיע הרכש החדש של רכבת ישראל? ומה
הוא כולל? ומתי יחזירו את תדירות הרכבות ביבנה תל אביב ל3 או 4 לשעה?
 

luckydude

Active member
הרכש כבר התחיל להגיע.

מתי יחל להגיע הרכש החדש של רכבת ישראל? ומה
הוא כולל? ומתי יחזירו את תדירות הרכבות ביבנה תל אביב ל3 או 4 לשעה?
הרכש כבר התחיל להגיע.
בחודשיים האחרונים הגיעו 4 מתוך 24 קטרים חדשים שאמורים להגיע במשך השנה הבאה. בינתיים בשנתיים האחרונות הגיעו גם עשרות קרונות ו14 קטרים. בשנה הבאה אמורים להגיע עוד קרונות.
 
מעניין מה קורה אם המכרז של הקטרים של

הרכש כבר התחיל להגיע.
בחודשיים האחרונים הגיעו 4 מתוך 24 קטרים חדשים שאמורים להגיע במשך השנה הבאה. בינתיים בשנתיים האחרונות הגיעו גם עשרות קרונות ו14 קטרים. בשנה הבאה אמורים להגיע עוד קרונות.
מעניין מה קורה אם המכרז של הקטרים של
המשא ?
 

raminec

New member
ציוד נייד חדש מגיע לרכבת ישראל

מתי יחל להגיע הרכש החדש של רכבת ישראל? ומה
הוא כולל? ומתי יחזירו את תדירות הרכבות ביבנה תל אביב ל3 או 4 לשעה?
ציוד נייד חדש מגיע לרכבת ישראל
כל שנה.
רכבת ישראל חונכת כמעט כל שנה קטע מסילה חדש או מסילה שלמה משודרגת, מה שמצריך הוספה קבועה של ציוד נייד על מנת לספק שירות בסיסי סביר. לא כל ציוד נייד שמגיע מיועד להוספת רכבות נוסעים. חלק מהציוד משמש להוספת קרונות למערכים קיימים על מנת להגדיל את מספר המושבים הזמינים לנוסעים בכל רכבת.
בנוסף, ישנה מגבלה טכנית למספר הרכבות שניתן להסיע על שלושת המסילות שנמצאות בין נתיבי איילון, דבר שמקשה על הוספת רכבות לת"א. רק שדרוג הציוד הנייד לחשמלי ומערכות האיתות למערכות מתקדמות יותר יאפשר הוספת רכבות בתחנות ת"א כל עוד לא תיבנה מסילה רביעית באיילון. זו אחת הסיבות למגבלה במספר הרכבות בכל הקווים של רכבת ישראל שעוברים בתחנות תל אביב, גם אם לא מספרים לנוסעים עליה.
 
בשנה שעברה לא עבדו על פרויקט לשדרוג מערכות

ציוד נייד חדש מגיע לרכבת ישראל
כל שנה.
רכבת ישראל חונכת כמעט כל שנה קטע מסילה חדש או מסילה שלמה משודרגת, מה שמצריך הוספה קבועה של ציוד נייד על מנת לספק שירות בסיסי סביר. לא כל ציוד נייד שמגיע מיועד להוספת רכבות נוסעים. חלק מהציוד משמש להוספת קרונות למערכים קיימים על מנת להגדיל את מספר המושבים הזמינים לנוסעים בכל רכבת.
בנוסף, ישנה מגבלה טכנית למספר הרכבות שניתן להסיע על שלושת המסילות שנמצאות בין נתיבי איילון, דבר שמקשה על הוספת רכבות לת"א. רק שדרוג הציוד הנייד לחשמלי ומערכות האיתות למערכות מתקדמות יותר יאפשר הוספת רכבות בתחנות ת"א כל עוד לא תיבנה מסילה רביעית באיילון. זו אחת הסיבות למגבלה במספר הרכבות בכל הקווים של רכבת ישראל שעוברים בתחנות תל אביב, גם אם לא מספרים לנוסעים עליה.
בשנה שעברה לא עבדו על פרויקט לשדרוג מערכות
האיתות בקטע האיילון?
אם ידוע שאותו פרויקט לא מספק ושיש צורך במערכות מתקדמות יותר, מדוע לא עבדו על השדרוג למערכות המתקדמות יותר כבר במסגרת אותו פרויקט?
אולי כדאי שמבקר המדינה ישאל את השאלה הזו ואולי עוד כמה שאלות שקשורות לרכבת...
 

easylivin

New member
כי "המעכרת המתקדמת יותר", פירושה החלפה מלאה

בשנה שעברה לא עבדו על פרויקט לשדרוג מערכות
האיתות בקטע האיילון?
אם ידוע שאותו פרויקט לא מספק ושיש צורך במערכות מתקדמות יותר, מדוע לא עבדו על השדרוג למערכות המתקדמות יותר כבר במסגרת אותו פרויקט?
אולי כדאי שמבקר המדינה ישאל את השאלה הזו ואולי עוד כמה שאלות שקשורות לרכבת...
כי "המעכרת המתקדמת יותר", פירושה החלפה מלאה
של כל מערכות האיתות בארץ כולה, והמערכות המתאימות בקטרים ובקרונועים כולם. זה פרוייקט לכמה שנים והוא בכלל טרם הבשיל אפילו לפרסום מכרזים (בינתיים פורסם רק RFI בנושא). אבל כבר עכשיו צריכים להפעיל כמה קווים חדשים ובתדירות סבירה (לא "טובה" בגלל שהקיבולת באיילון עדיין מוגבלת, אז לפחות שתהיה נסבלת). הפרוייקט שבוצע בשנה שעברה איפשר הקלה ושיפור זמני מסויים. אי אפשר היה "לחכות עם זה קצת".

ואם כבר להפנות שאלות טובות למבקר המדינה, אז:

- למה מעכבים את הקצאת התדרים עבור מערכת GSM-R לרכבת? (זה קשור גם לשדרוג האיתות)

- למה במשך כל-כך הרבה שנים אין שום התקדמות בנושא המסילה הרביעית באיילון?

ברור שאף אחד מהדברים האלה אי אפשר להאשים את הרכבת. גם אם ממש ממש נרצה (ואנחנו ממש ממש רוצים, לא?)
 
לא, לא ממש ממש רוצים

כי "המעכרת המתקדמת יותר", פירושה החלפה מלאה
של כל מערכות האיתות בארץ כולה, והמערכות המתאימות בקטרים ובקרונועים כולם. זה פרוייקט לכמה שנים והוא בכלל טרם הבשיל אפילו לפרסום מכרזים (בינתיים פורסם רק RFI בנושא). אבל כבר עכשיו צריכים להפעיל כמה קווים חדשים ובתדירות סבירה (לא "טובה" בגלל שהקיבולת באיילון עדיין מוגבלת, אז לפחות שתהיה נסבלת). הפרוייקט שבוצע בשנה שעברה איפשר הקלה ושיפור זמני מסויים. אי אפשר היה "לחכות עם זה קצת".

ואם כבר להפנות שאלות טובות למבקר המדינה, אז:

- למה מעכבים את הקצאת התדרים עבור מערכת GSM-R לרכבת? (זה קשור גם לשדרוג האיתות)

- למה במשך כל-כך הרבה שנים אין שום התקדמות בנושא המסילה הרביעית באיילון?

ברור שאף אחד מהדברים האלה אי אפשר להאשים את הרכבת. גם אם ממש ממש נרצה (ואנחנו ממש ממש רוצים, לא?)
לא, לא ממש ממש רוצים
מבחינתי הרכבת היא חלק מהמערכת של המדינה ואני לא עושה הפרדה בין הרכבת לבין גורמי מדינה אחרים שמשפיעים על הרכבת.
לא כתבתי "מבקר הרכבת" אלא "מבקר המדינה". מבקר המדינה יכול לבדוק בדיוק מי גורמי המדינה האחראיים.

וממש לא הבנתי את הקטע שלך עם "מעכרת". האם חשבת לרגע שאתה מגיב ב-YNET?

אגב, בהקשר לדברים שאתה עצמך כתבת לפני פחות משעה בפורום: עוד שאלה טובה למבקר המדינה (שגם בה אי אפשר להאשים את הרכבת?): מדוע הרכבות כל כך מלוכלכות?
גם זה נושא למבקר המדינה. אבל אנחנו ממש ממש לא רוצים להאשים את הרכבת, נכון?
 

easylivin

New member
לא מומלץ להיטפל לשגיאות הקלדה אם רוצים לדון

לא, לא ממש ממש רוצים
מבחינתי הרכבת היא חלק מהמערכת של המדינה ואני לא עושה הפרדה בין הרכבת לבין גורמי מדינה אחרים שמשפיעים על הרכבת.
לא כתבתי "מבקר הרכבת" אלא "מבקר המדינה". מבקר המדינה יכול לבדוק בדיוק מי גורמי המדינה האחראיים.

וממש לא הבנתי את הקטע שלך עם "מעכרת". האם חשבת לרגע שאתה מגיב ב-YNET?

אגב, בהקשר לדברים שאתה עצמך כתבת לפני פחות משעה בפורום: עוד שאלה טובה למבקר המדינה (שגם בה אי אפשר להאשים את הרכבת?): מדוע הרכבות כל כך מלוכלכות?
גם זה נושא למבקר המדינה. אבל אנחנו ממש ממש לא רוצים להאשים את הרכבת, נכון?
לא מומלץ להיטפל לשגיאות הקלדה אם רוצים לדון
במשהו ברצינות.

לגבי ה"ממש רוצים": העניין הוא שאם רוצים למתוח ביקורת בצורה יעילה, צריכים לעשות בדיוק את ההפרדה שאתה מסרב לעשות. אחרת, זה נקרא "לנבוח על העץ הלא נכון". על מהירות הנסיעה האיטית (לוחות זמנים מרופדים), על רכבות מלוכלכות ועוד הרבה דברים, בהחלט צריכים להפנות את החצים לכייון הרכבת. אבל לא על פרוייקט שהוא לא בזבוז אלא כורח המציאות, ניסיון נואש לשפר את המצב. אז כן, בדברים כאלה אנחנו ממש ממש לא רוצים להאשים את הרכבת, כדי שלא נישמע מגוכחים, וכדי שיהיה יותר סיכוי שיטפלו בבעיות אמיתיות.
 
אם זו הייתה שגיאת הקלדה אני מתנצל

לא מומלץ להיטפל לשגיאות הקלדה אם רוצים לדון
במשהו ברצינות.

לגבי ה"ממש רוצים": העניין הוא שאם רוצים למתוח ביקורת בצורה יעילה, צריכים לעשות בדיוק את ההפרדה שאתה מסרב לעשות. אחרת, זה נקרא "לנבוח על העץ הלא נכון". על מהירות הנסיעה האיטית (לוחות זמנים מרופדים), על רכבות מלוכלכות ועוד הרבה דברים, בהחלט צריכים להפנות את החצים לכייון הרכבת. אבל לא על פרוייקט שהוא לא בזבוז אלא כורח המציאות, ניסיון נואש לשפר את המצב. אז כן, בדברים כאלה אנחנו ממש ממש לא רוצים להאשים את הרכבת, כדי שלא נישמע מגוכחים, וכדי שיהיה יותר סיכוי שיטפלו בבעיות אמיתיות.
אם זו הייתה שגיאת הקלדה אני מתנצל
זה היה כציטוט ולכן הבנתי אחרת.
אני לא מאשים את הרכבת, אני מאשים את המדינה. מבחינתי הרכבת היא אחת מהמערכות של המדינה (כן, זה אחד החסרונות של נותן שירותים בבעלות מלאה של המדינה, שאי אפשר להפריד בין האחריות שלו לאחריות של המדינה). אז מבחינת הרכבת נטו מדובר בפרויקט נואש. מבחינת המדינה בכללותה מדובר בחוסר תכנון וחוסר יעילות משוועים שגורמים לבזבוז משאבי המדינה.
החיצים שלי מכוננים למדינה. שמבקר המדינה יקבע אילו ממערכותיה הן האחראיות וה"אשמות"..
 
מכוונים

אם זו הייתה שגיאת הקלדה אני מתנצל
זה היה כציטוט ולכן הבנתי אחרת.
אני לא מאשים את הרכבת, אני מאשים את המדינה. מבחינתי הרכבת היא אחת מהמערכות של המדינה (כן, זה אחד החסרונות של נותן שירותים בבעלות מלאה של המדינה, שאי אפשר להפריד בין האחריות שלו לאחריות של המדינה). אז מבחינת הרכבת נטו מדובר בפרויקט נואש. מבחינת המדינה בכללותה מדובר בחוסר תכנון וחוסר יעילות משוועים שגורמים לבזבוז משאבי המדינה.
החיצים שלי מכוננים למדינה. שמבקר המדינה יקבע אילו ממערכותיה הן האחראיות וה"אשמות"..
מכוונים
 

easylivin

New member
הבעיה היא שבאמת מאשימים את הרכבת בכל החוליים,

אם זו הייתה שגיאת הקלדה אני מתנצל
זה היה כציטוט ולכן הבנתי אחרת.
אני לא מאשים את הרכבת, אני מאשים את המדינה. מבחינתי הרכבת היא אחת מהמערכות של המדינה (כן, זה אחד החסרונות של נותן שירותים בבעלות מלאה של המדינה, שאי אפשר להפריד בין האחריות שלו לאחריות של המדינה). אז מבחינת הרכבת נטו מדובר בפרויקט נואש. מבחינת המדינה בכללותה מדובר בחוסר תכנון וחוסר יעילות משוועים שגורמים לבזבוז משאבי המדינה.
החיצים שלי מכוננים למדינה. שמבקר המדינה יקבע אילו ממערכותיה הן האחראיות וה"אשמות"..
הבעיה היא שבאמת מאשימים את הרכבת בכל החוליים,
את הרכבת עצמה ולא את המדינה. גם בזה שאין מספיק מסילות באיילון, וגם במערכת איתות מיושנת שכבר גרמה לתאונות קשות. וגם בזה שחסרים קרונות וקטרים (כאילו שהרכבת לא הייתה מתה לקבל את כל הדברים האלה לפני עשר שנים). הסברתי למה אני מתנגד לגישה הזאת, ואם גם אתה לא מסכים איתה, אני שמח לשמוע.
 
אני ממש לא מאלה שמאשימים את הרכבת בכל דבר

הבעיה היא שבאמת מאשימים את הרכבת בכל החוליים,
את הרכבת עצמה ולא את המדינה. גם בזה שאין מספיק מסילות באיילון, וגם במערכת איתות מיושנת שכבר גרמה לתאונות קשות. וגם בזה שחסרים קרונות וקטרים (כאילו שהרכבת לא הייתה מתה לקבל את כל הדברים האלה לפני עשר שנים). הסברתי למה אני מתנגד לגישה הזאת, ואם גם אתה לא מסכים איתה, אני שמח לשמוע.
אני ממש לא מאלה שמאשימים את הרכבת בכל דבר
ולעיתים קרובות אני מגן על הרכבת, עד כדי כך שכבר הגיבו לי שאני איש של הרכבת ולכן מגן על כל ביקורת כלפיה. אפשר למצוא זאת בפורום.
אני מבקר את המערכת כולה ובעיקר את הגוף שלו האחריות הכוללת לכל נושאי התחבורה במדינה - משרד התחבורה.
לי אין את הכלים לדעת מי ומה אחראיים לכל מחדל ומעשה. למבקר המדינה יש את הכלים. ומבקר המדינה צריך לבדוק הכל ואת כולם.
 

easylivin

New member
תודה על ההבהרה.

אני ממש לא מאלה שמאשימים את הרכבת בכל דבר
ולעיתים קרובות אני מגן על הרכבת, עד כדי כך שכבר הגיבו לי שאני איש של הרכבת ולכן מגן על כל ביקורת כלפיה. אפשר למצוא זאת בפורום.
אני מבקר את המערכת כולה ובעיקר את הגוף שלו האחריות הכוללת לכל נושאי התחבורה במדינה - משרד התחבורה.
לי אין את הכלים לדעת מי ומה אחראיים לכל מחדל ומעשה. למבקר המדינה יש את הכלים. ומבקר המדינה צריך לבדוק הכל ואת כולם.
תודה על ההבהרה.
 

אורי404

New member
עד כמה, שזכור לי היה חשד לחשבונות פיקטיביים

לא, לא ממש ממש רוצים
מבחינתי הרכבת היא חלק מהמערכת של המדינה ואני לא עושה הפרדה בין הרכבת לבין גורמי מדינה אחרים שמשפיעים על הרכבת.
לא כתבתי "מבקר הרכבת" אלא "מבקר המדינה". מבקר המדינה יכול לבדוק בדיוק מי גורמי המדינה האחראיים.

וממש לא הבנתי את הקטע שלך עם "מעכרת". האם חשבת לרגע שאתה מגיב ב-YNET?

אגב, בהקשר לדברים שאתה עצמך כתבת לפני פחות משעה בפורום: עוד שאלה טובה למבקר המדינה (שגם בה אי אפשר להאשים את הרכבת?): מדוע הרכבות כל כך מלוכלכות?
גם זה נושא למבקר המדינה. אבל אנחנו ממש ממש לא רוצים להאשים את הרכבת, נכון?
עד כמה, שזכור לי היה חשד לחשבונות פיקטיביים
היו חשד לחשבונות פיקטיביים מול חברות ניקיון, שבפועל הרוויחו כסף ולא סיפקו את העבודה, שהיה עליהן לבצע.
כך או כך, יש דברים, שהגיעה העת לבדוק על האי-סדרים השונים ב"רכבת ישראל" ואולי גם של גורמים שונים מסביבה, כמו משרד התחבורה.
 

luckydude

Active member
עקרונית לא קיים גוף במדינה

כי "המעכרת המתקדמת יותר", פירושה החלפה מלאה
של כל מערכות האיתות בארץ כולה, והמערכות המתאימות בקטרים ובקרונועים כולם. זה פרוייקט לכמה שנים והוא בכלל טרם הבשיל אפילו לפרסום מכרזים (בינתיים פורסם רק RFI בנושא). אבל כבר עכשיו צריכים להפעיל כמה קווים חדשים ובתדירות סבירה (לא "טובה" בגלל שהקיבולת באיילון עדיין מוגבלת, אז לפחות שתהיה נסבלת). הפרוייקט שבוצע בשנה שעברה איפשר הקלה ושיפור זמני מסויים. אי אפשר היה "לחכות עם זה קצת".

ואם כבר להפנות שאלות טובות למבקר המדינה, אז:

- למה מעכבים את הקצאת התדרים עבור מערכת GSM-R לרכבת? (זה קשור גם לשדרוג האיתות)

- למה במשך כל-כך הרבה שנים אין שום התקדמות בנושא המסילה הרביעית באיילון?

ברור שאף אחד מהדברים האלה אי אפשר להאשים את הרכבת. גם אם ממש ממש נרצה (ואנחנו ממש ממש רוצים, לא?)
עקרונית לא קיים גוף במדינה
שיש לו את היכולות הפוליטיות, מקצועיות, וארגוניות כדי לפתור את בעיית הקצאת תדרי GSM-R לרכבת. כמו שרשמתי כאן בעניין בעבר, מדובר במצב מורכב ביותר שנוצר בגלל האנדרלמוסיה האדירה ששוררת בכל תחום ניהול והקצאת הספקטרום בישראל והמצב רק נעשה יותר גרוע במשך הזמן. בגלל שאין גוף שינהל ויתאם את העניין החשוב מאין כמוהו הזה כמו שצריך, כל אחד עושה מה שבא לו והתוצאה היא בלגאן לא נורמלי שרק מתגבר כל הזמן. חבל, כי בעידן הטכנולוגי הספקטרום הוא אחד המשאבים המוגבלים והיקרים ביותר ששייכים לציבור כולו ושאצלנו המדינה מזניחה. במדינות אחרות כבר יש תוכניות מוגדרות להקצאת מאוד מגהרצים של ספקטרום לכל מיני יישומים אלחוטיים חדשים ורק אצלנו צריך לעשות טלאי של קומבינות רק כדי להקצות איזה 5 או 10 מגהרץ מסכנים לספקים סלולאריים נוספים.

לביבי הפחדן היתה הזדמנות פז לבטל את משרד התקשורת ולהקים במקומו רשות תקשורת מקצועית כמו שקיימת בכל מדינות הOECD למעט ישראל ואכן נראה היה שזה מה שהולך לקרות בזמן הרכבת הקואליציה אבל ברגע האחרון הוא שינה את דעתו ומינה שר למשרד והשאיר את המצב העגום על פניו.

בקשר לרכבת, לחישמול בייחד עם החלפה של מערכת האיתות למשוכללת יותר (שמבוססת על GSM-R) יש אפשרות להעלות את קיבולת המסילה באופן דרמתי, גם בלי הוספת מסילות.
 

amit1270

New member
למה הפיכת משרד התקשורת לרשות חשובה כל כך?

עקרונית לא קיים גוף במדינה
שיש לו את היכולות הפוליטיות, מקצועיות, וארגוניות כדי לפתור את בעיית הקצאת תדרי GSM-R לרכבת. כמו שרשמתי כאן בעניין בעבר, מדובר במצב מורכב ביותר שנוצר בגלל האנדרלמוסיה האדירה ששוררת בכל תחום ניהול והקצאת הספקטרום בישראל והמצב רק נעשה יותר גרוע במשך הזמן. בגלל שאין גוף שינהל ויתאם את העניין החשוב מאין כמוהו הזה כמו שצריך, כל אחד עושה מה שבא לו והתוצאה היא בלגאן לא נורמלי שרק מתגבר כל הזמן. חבל, כי בעידן הטכנולוגי הספקטרום הוא אחד המשאבים המוגבלים והיקרים ביותר ששייכים לציבור כולו ושאצלנו המדינה מזניחה. במדינות אחרות כבר יש תוכניות מוגדרות להקצאת מאוד מגהרצים של ספקטרום לכל מיני יישומים אלחוטיים חדשים ורק אצלנו צריך לעשות טלאי של קומבינות רק כדי להקצות איזה 5 או 10 מגהרץ מסכנים לספקים סלולאריים נוספים.

לביבי הפחדן היתה הזדמנות פז לבטל את משרד התקשורת ולהקים במקומו רשות תקשורת מקצועית כמו שקיימת בכל מדינות הOECD למעט ישראל ואכן נראה היה שזה מה שהולך לקרות בזמן הרכבת הקואליציה אבל ברגע האחרון הוא שינה את דעתו ומינה שר למשרד והשאיר את המצב העגום על פניו.

בקשר לרכבת, לחישמול בייחד עם החלפה של מערכת האיתות למשוכללת יותר (שמבוססת על GSM-R) יש אפשרות להעלות את קיבולת המסילה באופן דרמתי, גם בלי הוספת מסילות.
למה הפיכת משרד התקשורת לרשות חשובה כל כך?
 
וכנראה שחסרים גם נהגים

ציוד נייד חדש מגיע לרכבת ישראל
כל שנה.
רכבת ישראל חונכת כמעט כל שנה קטע מסילה חדש או מסילה שלמה משודרגת, מה שמצריך הוספה קבועה של ציוד נייד על מנת לספק שירות בסיסי סביר. לא כל ציוד נייד שמגיע מיועד להוספת רכבות נוסעים. חלק מהציוד משמש להוספת קרונות למערכים קיימים על מנת להגדיל את מספר המושבים הזמינים לנוסעים בכל רכבת.
בנוסף, ישנה מגבלה טכנית למספר הרכבות שניתן להסיע על שלושת המסילות שנמצאות בין נתיבי איילון, דבר שמקשה על הוספת רכבות לת"א. רק שדרוג הציוד הנייד לחשמלי ומערכות האיתות למערכות מתקדמות יותר יאפשר הוספת רכבות בתחנות ת"א כל עוד לא תיבנה מסילה רביעית באיילון. זו אחת הסיבות למגבלה במספר הרכבות בכל הקווים של רכבת ישראל שעוברים בתחנות תל אביב, גם אם לא מספרים לנוסעים עליה.
וכנראה שחסרים גם נהגים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה