מתי הפמיניזם ינצח?

מתי הפמיניזם ינצח?

מתי יהיה מט?

אתן חושבות שנחיה במדינה ועולםבעל שיוויון זכויות גמור לנשים, ביטחון וצדק?
 

HouseAtreides

New member
מתי אידיאולוגיה אחרת עשתה מט?

אידיאולוגיה כשמה כן היא - מציגה יעדים ושאיפות שהם למעשה אידיאלים, כלומר לא מצב שיכול להתממש במציאות עד הפסיק האחרון. מהבחינה הזו, לעולם לא יהיה מט.

העניין הוא שבמציאות שאנו מכירים כיום, הערכים הנלמדים בביה"ס ועל פי המסורות הדתיות למיניהן הם במקרה הטוב מבלבלים מבחינת "האם שיויון זכויות גמור לנשים הוא ערך חשוב ורצוי", ובמקרה הפחות טוב והמאד נפוץ, אנו מקבלים מסר מפורש של "נשים וגברים הם שונים כמו תפוחים ואגסים, לכן אין מה לדבר בכלל על שיויון זכויות כעל ערך עליון, יש דברים דחופים וחשובים יותר".
מהבחינה הזו, ברגע שהסכר התודעתי ייפרץ ותהיה הבנה ציבורית גלובלית שנשים וגברים הם בני אדם בעלי ערך זהה (ולכן שיווין זכויות הוא ערך בסיסי וטריויאלי, בכלל לא שאלה שאפשר לדון בה) - זה לדעתי סוג של מט. אני משוכנע שיבוא יום וזה יקרה.
 

HouseAtreides

New member
מתי הכי מסתדר לך?


 

Hippolyte22

New member
תראה, לא שאני מבינה גדולה

אבל אני רק זורקת משהו- מה עם מהפכת החילון? היא דיי הצליחה
בהתחשב בתקופה שהייתה אז.
ממ ומה עם מהפכה שקראה בתקופות חשוכים, לדמוקרטיה
לשבור את החברה שמושלטת ע"י מלכים ואצולה?
ג


נכון, זה לא כמו לשבור את הפטריאכליה..
אבל זה מראה שאפשר מתקופה בה החברה הייתה נשלטת ע"י
אצולה ומלוכה ועם קטן ועני ונשלט, לדמוקרטיה וחשיבה מודרנית יותר..

למרות שאני לא מבינה גדולה, האנרכיזם והביקורת על הדמוקרטיה דיי נכונה.
 

meidadc

New member
לעניות דעתי, אף פעם. וטוב שכך

אני חושב קו המחשבה ה"נשי" (לפי הסטריאוטיפ), שמתאר זיקה רבה יותר לתא המשפחתי, הוא הדרך הנכונה לחיות. אין לי כבוד לאנשים שמתמסרים לקריירות שלהם ומופיעים בגאון ברשימות המשתכרים בסכומים הגבוהים ביותר, כשהמחיר האישי והמשפחתי שהם נאלצים לשלם הוא יקר מדי. יש לי מעט כבד להייטקיסטים או אנשי קבע שמגיעים הביתה פעם בשבועיים. אני גאה במי שבוחר לחיות אחרת ולצערי, כגבר, אני רואה כמעט רק נשים עושים את הבחירה הזו.

העניין הוא שככל שנשים חיות (לטעמי) "נכון" יותר, הן מתרחקות יותר מעמדות ההשפעה הפוליטיות והכלכליות. לכן הן תשארנה מודרות באופן יחסי מפורומים שבהם מתקבלים החלטות וקולן פחות יישמע. והאינטרסים שלהן פחות ישמרו.

אבל בסוף כשהן תעמודנה ביום הדין מול בורא עולם (או מי שלא יהיה), הן תדווחנה על חיים הרבה יותר עשירים וערכיים מאשר הגבר שעומד מאחוריה בתור, שיציג תלוש המשכורת מנופח וסטטוס יוקרתי שזכה לו בהתמסרותו לעבודתו.
 

HH husa

New member
במידה מסויימת הפמיניזים ניצח , אבל

עד שלא יושמדו כל הזכרים תמיד ישארו מטרות. כמו אידאולוגיות אחרות ידועות מהמאה ה 20 (שאמנם הפסידו) עדיין יש להם תומכים שמחכים שכוחם ישוב.

גם אם יהיה שינוי גדול במערב והפמיניזם ימוגר , עדיין ישארו תומכים שיקח זמן עד שיעלמו.

אולי צריך חכות שאנשים כמו Germaine Greer יעברו מהעולם כדי שההנהגה תתערער קצת.
 

קרקלה

New member
לא הבנתי. פמיניזם בעינך זה להיות

מוכוונת קריירה באופן מיוחד? פמיניזם זה דווקא לאמץ דפוסים גבריים?

פמיניזם זה הרבה דברים, בין השאר לאפשר לכולם חופש מגדרי. פמיניזם הוא בין השאר מה שמאפשר לך כגבר להיות הורה משמעותי יותר לילדים שלך, כך שגם לך יש אינטרס שלפחות בחלק המסוים הזה שלו, שינצח במט.
 

meidadc

New member
לא

פמיניזם הוא לא מוכוונות לקריירה או אימוץ דפוסים גבריים.
כדי שהפמיניזם "ינצח", צריך שאנשים עם עמדות פמיניסטיות יהיו בעמדות כח. אנשים בעמדות כח מחליטים כמה מגזרים מרוויח, למי יש זכות לתת גט ומי צריך (צריכה) להמתין שיתנו לה גט, מתי מקיימים ישיבות צוות (יש מקומות שבהם ישיבות מתקיימות בערב מתוך כוונה שנשים לא יקבלו תפקידים בכירים כי הן לא תסכמנה לתנאי עבודה כאלה - וזאת לעומת גברים שבחלקם מוכן ואך שמח לותר על משימות ביתיות ומשפחתיות) וכו'.

אני חושב שככל שאנחנו מתקדמים בשנים, לנשים יש יותר הזדמנויות להגיע לעמדות כח אבל הן לא מנצלות את ההזדמנויות שיש להן כי זה דורש מהן השקעה רבה יותר בתחום הקריירה על חשבון המשפחה. וזו דרישה שרוב הנשים (כסטריאוטיפ) מסרבות לקבל. ולכן, ברוב חוכמתן (ללא ציניות כמובן) הן מנהלות חיים הרבה יותר נכונים ומאוזנים.

אני זוכר שבבחירות הקודמות ביבי זילזל בליבני ושאל "מי מבין שנינו הייתם מעדיפים שיענה לטלפון האדום בשלוש בלילה". ואני חשבתי לעצמי - קיבינימאט, מי הדביל שרוצה לענות לטלפונים בשלוש בלילה? אני רוצה לישון בשלוש בלילה כדי לצבור כוחות ולהיות עם הילדים בבוקר לפני שאני מפזר אותם למסגרות...
ברור לי שאדם כמוני לעולם לא יהיה בשום עמדת כח
 
כשהמשיח יבוא על חמור לבן.

אז גם בני אדם לא יריבו, והכל יהיה מושלם.
עד אז, אנשים טובים ייאבקו למען שוויון.
 
למעלה