מתי גמלתם ממוצץ?

n o a p

New member
מתי גמלתם ממוצץ?

עמית בת שנתים ושלושה חודשים, מאוד אוהבת את מוצצי. עכשיו אנחנו בשלב שהיא יודעת שהולכים לגן או לפארק או לחברים משאירים את מוצצי באוטו, היא יודעת גם להגיד "מוצצי מחכה באוטו" אבל בבית היא איתו כל הזמן כולל כמובן שנת לילה וצהרים. נראה לי שהשיניים הקדמיות מתחילות לקבל צורה של מוצץ (שתי השיניים העליונות זזות החוצה) ואני לא יודעת אם לגמול אותה עכשיו או שזה סתם תיהיה התעללות בילדה, יוצא שבתקופה האחרונה היא עוברת הרבה שינויים: היא עוברת בקרוב לקבוצת גן של גדולים יותר ובמקביל היא בשלבים הראשונים של גמילה מחיתול - בקצב שהיא תקבע, וגם אנחנו לפני קנית מיטת נוער כי היא עדין במיטת תינוק. נראה לכם שהשיניים יכולות לחכות? מה אתם מציעות לי לעשות?
 

לאה_מ

New member
הילדים שלי לא מצצו מוצצים

אבל מצרפת לך קישור לדיוני העבר בנושא גמילה ממוצץ - אולי תמצאי שם מידע מועיל.
 

Kalla

New member
את בטוחה שהבעיה בשיניים

נגרמה ממוצץ? לא מכירה אפילו ילד אחד שיש לו שיניים עקומות בגלל מוצץ, ומכירה הרבה ילדים שמצצו מוצץ עד גיל מאוחר, כולל 3 משלי (אחד מהם נגמל עכשיו בגיל 4 ו-8 חודשים ביוזמתנו). הכי טוב להתייעץ עם רופא שיניים.
 

tovim

New member
בגיל שלוש

שתי הגדולות שלי זרקו בעצמן את המוצץ לפח ביום הולדת 3 ולא ביקשו עוד. השלישית בלי מוצץ מיום היוולדה.
 

אמאבולי

New member
לא גמלתי. בולי בת 4.

גם היא בלי מוצץ מחוץ לבית, ובבית אמור להיות רק בשינה, אבל אם היא חוזרת מהגן ורואה את המוצץ היא ישר תכניס אותו לפה, וכמעט לא תניח לו עד הערב. הפתרון שמצאתי הוא בזמן שהיא בגן- להעלים את המוצץ. להניח לה במיטה, או במקום אחר שהיא לא מגיעה אליו בשעות הערוּת, ואז אם היא לא רואה אותו ועסוקה בעניינים אחרים - לא נזכרת בזה, ומבקשת אותו רק כשהולכת לישון.
 
הגדולה (עכשיו בת 6) נגמלה בגיל 4

לגמרי ביוזמתה. זה קרה כשאחותה הקטנה נולדה, אז כנראה שהיא שייכה
לאביזר של תינוקות. קודם לכן, בהדרגה, המינון של קבלת המוצצים (היו לה שלושה) ירד - רק בלילה או בשנת צהריים בשבת, ורק כשחוזרת מהגן לכמה דקות. הקטנה (עכשיו בת שנתיים) מגיל שנה וחצי לא כל כך לוקחת
. רשמית גמולה, אבל בשטח שולחים לגן מוצץ כי לפעמים היא מבקשת אותו כדי ללכת לישון
.
 
2 רופאות שיניים אמרו לי כי עד גיל 5

זה בסדר מבחינת השיניים. שני בני הגדולים נגמלו בסביבות גיל 5 (כמובן שאז כבר לקחו מוצץ במשך תקופה ארוכה רק בלילה או בנסיעות ארוכות). הקטנצ'יק בכלל לא לא לקח מוצץ... לדעתי- בגילה של ביתך, אין שום סיבה להתערב בעניין המוצץ, פרט ל"תוציאי את המוצץ, אני לא מבינה כלום..." כשהיא מדברת עם מוצץ בפה... אין לך מה לדאוג, תני לה להנות, היא קטנה! בהצלחה!
 

nubi

New member
זה לא מדויק

אצל כל אחד זה שונה. יש כאלה שהולכים עד גיל 5 עם מוצץ ולא קורה להם כלום, ויש כאלה ששנתיים עם מוצץ כבר גורמות לנזק. צריך להיות במעקב אצל רופא שיניים-גם בגלל בריאות השיניים וגם בנושא התפתחות מנשך תקין.
 

swann

New member
../images/Emo41.gifגמלי שאלת גמילה ממוצץ

מאיה לוקחת מוצץ (ונומי = שמיכת פלנל) רק כשהיא במיטה. בבוקר באה אלינו למיטה וכשמתלבשים לפני היציאה מהבית - מחזירים את החבר'ה למיטה בלי בעיות. לאחרונה נקרעו לנו 4 או 5 מוצצים ברצף כי מאיה התחילה לחרוק עם המוצץ והשיניים (איכשהוא, עם רעש מרגיז במיוחד). עוד מוצץ אחד אבד. יש מוצץ אחד בגן ואחד (שכבר לא ממש נראה טוב) בשימוש בבית במיטה. היא גם יודעת שהמוצצים נקרעו בגלל החריקות שלה... אני מתלבטת האם לקנות לה מוצצים חדשים, או לנצל את מצב חוסר המוצצים הפתאומי לגמילה מהירה. היא בת 3 וקצת, ועוד 3 חודשים תהפוך לאחות גדולה. וזו בעצם סיבת ההתלבטות, האם זה לא קרוב מדי ללידה? בקרוב (תוך מקסימום חודש) היא תעבור לחדר חדש עם מיטה חדשה. עוד שינוי בדרך להתבגרות. מצד אחד זה נראה לי תזמון טוב לפרידה מהמוצץ, מצד שני הייתי רוצה שיהיה לה עם מה להרגע בשינה, במיוחד בתקופה שאחרי הלידה שבטח לא תהיה קלה עליה.
 

פלגיה

New member
לפי רופאת השיניים שלנו

מוצץ לא מעקם שיניים (לכל היותר מגביר נטיית עוקם קיימת). גמלנו עם צמיחת השיניים הראשונות (בערך 7 חודשים) אבל כשהיא היתה בת שנה וחצי נולד לה אח קטן והיא חטפה לו את המוצץ, ונשארה עד גן חובה. היום היא בת 11 וחצי - והשיניים ישרות. הייתי ממליצה לך לחכות כמה חודשים, ואז לגמול. וממליצה על ספר "נוקי עם הלב האדום" של שלומית כהן-אסיף.
 

n o a p

New member
תודה על התשובות המרגיעות

אז אני אעזוב את האפרוח לנפשה בענין המוצץ. תודה.
 

nubi

New member
מוצץ בהחלט מעקם שיניים

ויש על זה מאמרים ומחקרים מבוססים.
 
גמלנו בגיל 4. היה נסיון קודם

אבל לא הצליח לנו ובעצם זה לא הפריע לנו כי לולי הייתה עם מוצצים רק בלילה. אדוארד בן שנה וכמעט לא משתמש במוצץ.
 

שרונית28

New member
בערך לפני 3 חודשים שהתחילה

השנה בגן עומר היה בן 2.10 ויום אחד שכחתי לקחת את המוצץ מהגן, ובערב לפני השינה עומר ביקש אותו היה לי אחד בבית אבל שמתי לב שהוא קרוע (סיליקון). הסברתי לעומר שהמוצץ קרוע ואי אפשר להתשמש בו, ביומיים הראשונים היה לו קשה להרדם אבל הוא התרגל. בסופו של דבר נשאר מוצץ אחד בגן ואני לא יודעת אם הוא בכלל משתמש בו.
 
הגדול נגמל לא מזמן

בן 4 וקצת. היה עם מוצץ רק כשנח או ישן, וכשהלכנו לבדיקה אצל רופאת שיניים, היא אמרה "לא למצוץ יותר מוצץ" וזהו, מאז הוא לא מוצץ יותר. עושה רושם שזה עבר לו מאוד מאוד בקלות. עם הקטן (בן שנה) - בהתחלה לא נתתי בכלל (אחרי שהמוצץ שנתתי לגדול בגיל יומיים כמעט הרס את ההנקה). בגיל מספר שבועות נתתי, לקח קצת לפעמים, והגעתי למסקנה שהוא (אישית) בעצם לא צריך את זה, אז גם לא הצעתי יותר.
 

nubi

New member
מזדהה.

הקטנה שלי בת שנתיים, דבוקה למוצץ. מעבר לפטריה על הסנטר, גם אצלה כבר מתחילים לראות שינויים בשיניים. אני משתדלת להסיח את דעתה במשך היום, אבל כשהיא הולכת לישון-זה רק עם מוצץ.מזל שיש לי חברים אורטודונטים.
 

monica67

New member
גמילה ממוצץ

אני מאמינה שכמו בכל הגמילות זה חייב לבוא מהילד. הגדול שלי נפרד מהמוצץ חודש לפני יום הולדת 4. דיברנו על זה הרבה ועשינו הכנות נפשיות שביום הולדת 4 הוא כבר יהיה מספיק בוגר להיפרד מהמוצץ וגם אמרנו לו שנקנה לו אופניים עם גלגלי עזר ליום ההולדת וזה יהיה קצת מצחיק שילד עם אופניים גדולות כל כך יהיה עם מוצץ. חודש לפני יום ההולדת שלו הוא בא מיוזמתו ואמר שהוא רוצה להיפרד מהמוצץ ואם אפשר לקבל את האופניים קודם. וכך היה - הוא אסף את כל המוצצים בשקית וזרק לפח - היו יומיים קצת קשים או יותר נכון לילות קשים ואח"כ תקופה קצת עצבנית כי לא ידע איך להירגע בלי המוצץ אבל היות וזה בא ממנו בכלל לא היתה אופציה לחזרה. אני ממליצה גם לא לחבר מספר משימות התפתחותיות יחד - גמילה מטיטול וגם ממוצץ יחד זה נראה לי עומס יתר.
 
למעלה