מתחשק לי לחזור לדוקטורט

אופירה8

New member
מתחשק לי לחזור לדוקטורט../images/Emo122.gif

אחרי כמה וכמה שנים (לא אפרט...) ממש מדגדג לי לחזור וללמוד ולהשלים לדוקטורט, לא ממש גיבשתי לי נושא, יש לי מספר רעיונות בראש במדעי הרוח, אבל - אני מרותקת לכיסא גלגלים וגם די לבית (בעיקר מסיבות טכניות אישיות), מה שמעיק מעט על היכולת להגיע לאוניברסיטה, או להתרוצץ....תהיתי לדעת האם יש כאן מישהו שלמד או מכיר מישהו שלומד לדוקטורט באוניברסיטה (לא משנה איזו) דרך הבית?? (ברור לי שפעם ב... צריך גם להראות נוכחות...) על פניו זה נראה לי בהחלט אפשרי כיום בעידן המחשב, (בהשוואה לתקופה בה סיימתי את לימודי....) כיום אפשר לשבת מול המחשב בבית ולא בסיפריה, לראות הרצאות במדיה, לשוחח דרך המחשב ועוד. מאוד הייתי שמחה לשמוע ממישהו שעבר את העניין/ עובר את הנושא, רשמים, מסקנות, לקחים ועוד. המון תודה!! ורק בריאות!!!
 

seani

New member
יש דרך והיא נקראת "distance learning"

לא ניסיתי אבל שמעתי דברים טובים מאנשים שעשו. ישנם הרבה אוניברסיטות טובות שמאפשרות את הלימוד (בפרוש לא אונ' לטביה ודומיה). תעשי חיפש בגוגל. אני מצאתי בנתיים את זה ועוד אחד
 

אופירה8

New member
תודה, אני אבדוק

יש אולי בעברית???? (לא שיש לי בעיה עם אנגלית, הרי רוב החומר גם ככה באנגלית...) סתם מטעמי ציונות
אני אחפש....
 

seani

New member
עד כמה שאני יודע המוסד היחיד שמאפשר לימוד

"בהתכתבות" בארץ זה האוניברסיטה הפתוחה. ואין להם תארים במחקר.
 

tenshem

New member
דוקטורט בארץ

אני עושה דוקטורט במדעי הרוח, והדרישה ממני היתה להירשם לשני סמינרים, ולהחליט ביחד עם המרצה מה אני אמורה להגיש לו בסוף הסמינר. את יכולה לעשות סמינר אחד בכל סמסטר, וכך להגיע רק פעם בשבוע לאוניברסיטה. אולי גם על זה יוותרו לך, לאור מצבך. אחרי השלב הזה, אין דרישה ספציפית להראת נוכחות באוניברסיטה, שכן המחקר יכול להיעשות מהבית, והקשר עם המנחה דרך האינטרנט ברובו. נכון שיש צורך להגיע לספרייה מעת לעת, אבל לי יש את מרבית החומרים כבר בבית, ואני בטוחה שאפשר למצוא סידור (בשכר לא גבוה), שסטודנט/ית יצלמו ויקחו ספרים עבורך. המון המון בהצלחה.
 
לא רואה שום סיבה שלא תוכלי

אם את עושה דוקטורט בתחום שלמדת בו תואר שני, את מחוייבת על פי רוב רק לשלושה קורסים במהלך כל הדוקטורט ואולי לאיזו סדנת דוקטורנטים. כך שאני לא חושבת שזה צריך להרתיע אותך. אני לא יודעת מה המצב באוניברסיטאות אחרות, אבל המוסד לביטוח לאומי בשיתוף האוניברסיטה העברית עשה פרויקט הנגשה די רציני, ויש גם מכונות צילום בגובה של כסא גלגלים. בכל מקרה עכשיו גם הרבה מאמרים אפשר להוריד דרך המחשב, ואני אישית עובדת רוב הזמן על הדוקטורט בבית. בקיצור - לדעתי לכי על זה!
 
למעלה