מתחם התחנה - בעכבר בעיר פורסם...
כי סוחרי התחנה חוששים לעתיד המתחם ומאבקם מתמקד בקנסות של שבת ופתיחת שרונה בסוף השנה, לדעתי הבעיה גדולה יותר, אין למקום סיכוי בעתיד אם ימשיך לפעול כמתחם סגור, העידוד שהם צריכים לשאוב הוא שיש להם עד סוף השנה, עליהם להקים צוות ולנצל את הזמן ליחחד את המקום.
כמה דברים שיוכלו לעזור.
א. לאפשר לאופניים להכנס ולהציב מתקני חניה בפנים ואף להכניס את עמדת תל אופן פנימה ולהוסיף נוספת מצד של דרך יפו.
ב. לפתוח כניסות נוספות מכיוון דרך יםו אילת לנגה ולמושבה האמריקאית.
ג. לצרף את אנגר "גשר" הסמוך והאנגרים סביבו למתחם התחנה (יש אליהם גישה משני מקומות בתחנה, כך המתחם יתוגבר בתיאטרון ובשני כניסות יציאות נוספות).
ד. לשלב בית ספר לאומנות ואף גני ילדים שיפעלו במתחם.
ה. לבטל את האבטחה בכניסות, מה הסיבה לאבטחה אם המתחם יהפוך לפתוח ויושולב בו עירוב שימושים, מה ההבדל בינו לבין שרונה, נמל יפו ונמל תל אביב.
ו. אחד האנגרים הדרומיים יתוכנן כשוק מזון שישרת את נווה צדק, המושבה האמריקאית, נגה ופלורנטין.
ז. לשלב סטודיו לאומנות ולמוסיקה בחללים, כך תהיה נוכחות סביב השעון.
ח. עתידי - לתכנן סביבו בניה באופי נווה צדק במקום החניונים, כך שהוא יתפקד כחלק מהמרקם וישרוד שנים.
ט. לדעתי הכי חשוב והכי יתמוך בתחנה וייחד אותה משאר המתחמים, להפוך את ציר המסילה ולתכנן אותה כשדרה יחודית וכסנטרל פארק בין נווה צדק לנוגה, המושבה האמריקאית גרמנית ופלורנטין ויחד יוכלו להתמודד ולהיות יחודיים ללא קשר לפרויקטים אחרים.
אלו חלק מהצעות שרובן יכול להיות מיושם במהלך השנה ובכך להתמודד מול פתיחת שרונה ולהוות מוקד הן לתושבי השכונות סביבו, הן למבקרים מהעיר, מהארץ ומהעולם.
לדעתי אם לא יהיה שינוי ולא כפי שהסוחרים ויש צדק בדרישתם, לאפשר להם לפעול בשבת, אבל זה לא מספיק.
כי סוחרי התחנה חוששים לעתיד המתחם ומאבקם מתמקד בקנסות של שבת ופתיחת שרונה בסוף השנה, לדעתי הבעיה גדולה יותר, אין למקום סיכוי בעתיד אם ימשיך לפעול כמתחם סגור, העידוד שהם צריכים לשאוב הוא שיש להם עד סוף השנה, עליהם להקים צוות ולנצל את הזמן ליחחד את המקום.
כמה דברים שיוכלו לעזור.
א. לאפשר לאופניים להכנס ולהציב מתקני חניה בפנים ואף להכניס את עמדת תל אופן פנימה ולהוסיף נוספת מצד של דרך יפו.
ב. לפתוח כניסות נוספות מכיוון דרך יםו אילת לנגה ולמושבה האמריקאית.
ג. לצרף את אנגר "גשר" הסמוך והאנגרים סביבו למתחם התחנה (יש אליהם גישה משני מקומות בתחנה, כך המתחם יתוגבר בתיאטרון ובשני כניסות יציאות נוספות).
ד. לשלב בית ספר לאומנות ואף גני ילדים שיפעלו במתחם.
ה. לבטל את האבטחה בכניסות, מה הסיבה לאבטחה אם המתחם יהפוך לפתוח ויושולב בו עירוב שימושים, מה ההבדל בינו לבין שרונה, נמל יפו ונמל תל אביב.
ו. אחד האנגרים הדרומיים יתוכנן כשוק מזון שישרת את נווה צדק, המושבה האמריקאית, נגה ופלורנטין.
ז. לשלב סטודיו לאומנות ולמוסיקה בחללים, כך תהיה נוכחות סביב השעון.
ח. עתידי - לתכנן סביבו בניה באופי נווה צדק במקום החניונים, כך שהוא יתפקד כחלק מהמרקם וישרוד שנים.
ט. לדעתי הכי חשוב והכי יתמוך בתחנה וייחד אותה משאר המתחמים, להפוך את ציר המסילה ולתכנן אותה כשדרה יחודית וכסנטרל פארק בין נווה צדק לנוגה, המושבה האמריקאית גרמנית ופלורנטין ויחד יוכלו להתמודד ולהיות יחודיים ללא קשר לפרויקטים אחרים.
אלו חלק מהצעות שרובן יכול להיות מיושם במהלך השנה ובכך להתמודד מול פתיחת שרונה ולהוות מוקד הן לתושבי השכונות סביבו, הן למבקרים מהעיר, מהארץ ומהעולם.
לדעתי אם לא יהיה שינוי ולא כפי שהסוחרים ויש צדק בדרישתם, לאפשר להם לפעול בשבת, אבל זה לא מספיק.