מתחם התחנה - בעכבר בעיר פורסם...

עלה13

New member
מתחם התחנה - בעכבר בעיר פורסם...

כי סוחרי התחנה חוששים לעתיד המתחם ומאבקם מתמקד בקנסות של שבת ופתיחת שרונה בסוף השנה, לדעתי הבעיה גדולה יותר, אין למקום סיכוי בעתיד אם ימשיך לפעול כמתחם סגור, העידוד שהם צריכים לשאוב הוא שיש להם עד סוף השנה, עליהם להקים צוות ולנצל את הזמן ליחחד את המקום.
כמה דברים שיוכלו לעזור.
א. לאפשר לאופניים להכנס ולהציב מתקני חניה בפנים ואף להכניס את עמדת תל אופן פנימה ולהוסיף נוספת מצד של דרך יפו.
ב. לפתוח כניסות נוספות מכיוון דרך יםו אילת לנגה ולמושבה האמריקאית.
ג. לצרף את אנגר "גשר" הסמוך והאנגרים סביבו למתחם התחנה (יש אליהם גישה משני מקומות בתחנה, כך המתחם יתוגבר בתיאטרון ובשני כניסות יציאות נוספות).
ד. לשלב בית ספר לאומנות ואף גני ילדים שיפעלו במתחם.
ה. לבטל את האבטחה בכניסות, מה הסיבה לאבטחה אם המתחם יהפוך לפתוח ויושולב בו עירוב שימושים, מה ההבדל בינו לבין שרונה, נמל יפו ונמל תל אביב.
ו. אחד האנגרים הדרומיים יתוכנן כשוק מזון שישרת את נווה צדק, המושבה האמריקאית, נגה ופלורנטין.
ז. לשלב סטודיו לאומנות ולמוסיקה בחללים, כך תהיה נוכחות סביב השעון.
ח. עתידי - לתכנן סביבו בניה באופי נווה צדק במקום החניונים, כך שהוא יתפקד כחלק מהמרקם וישרוד שנים.
ט. לדעתי הכי חשוב והכי יתמוך בתחנה וייחד אותה משאר המתחמים, להפוך את ציר המסילה ולתכנן אותה כשדרה יחודית וכסנטרל פארק בין נווה צדק לנוגה, המושבה האמריקאית גרמנית ופלורנטין ויחד יוכלו להתמודד ולהיות יחודיים ללא קשר לפרויקטים אחרים.

אלו חלק מהצעות שרובן יכול להיות מיושם במהלך השנה ובכך להתמודד מול פתיחת שרונה ולהוות מוקד הן לתושבי השכונות סביבו, הן למבקרים מהעיר, מהארץ ומהעולם.

לדעתי אם לא יהיה שינוי ולא כפי שהסוחרים ויש צדק בדרישתם, לאפשר להם לפעול בשבת, אבל זה לא מספיק.
 
לפני שבוע שאלתי כאן שאלה


מתחם " התחנה " מנותק לגמרי מכל הסביבה שלו
וקשה להגיע אליו אם ברגל או באוטובוס .

הסימן היחידי שניתן לאתר את המקום זה לפי זה
שהמקום יושב בצמוד אל מוזיאון בתי האוסף .

אני לא מבין מדוע לא הורסים את החנייה
ומחברים את המקום אל הטיילת מצד אחד .

מצד שני יש מאחורה קראוונים שניתן להרוס
ולחבר את המקום אל רחוב אילת מהצד השני .
כדי שניתן יהיה להגיע באוטובוס .
 

עלה13

New member
הקרוונים והאנגרים מאחור...

הם הזדמנות להגדיל את שטחה ולחבר אותה לנגה, המושבה האמריקאית ופלורנטין, כאשר ציר המסילה המפריד בניהם יעוצב כשדרה רחבה שתתחבר לנחלת בנימין ורוטשילד, יש מהתחנה שביל אל הטיילת ובמרכז שדרה שמתחברת לשד' ירושליים שיכולה להיות שדרה פעילה כשד' רוטשילד והכך שתחבר את רשת השבילים לשד' ירושליים, אין בעיה, רק החלטה של העירייה.
 
רחוב אילת

רחוב אילת יושב ממש מאחורה .
רק צריך להרוס את הקראוונים / הצריפים האלה
ולהתחבר אל הרחוב .

אפילו לאחר שיפנו את מוזיאון בתי האוסף
ויסללו את ההמשך של רחוב אליפלט
אז החיבור של רחוב אליפלט עובר ממש קרוב .
 

עלה13

New member
אפשר לחבר מבלי להורסם...

פשוט לצרף את השטח למתחם, חלק לשמר וחלק לפנות לטובת מדשאה קטנה, יש מבנים בבעלות פרטית בשטח זה, לגבי מוזיאון האוספים אני מקווה שיעבור למרות שלאחרונה עשו שם עבודות ונראה שעוד זמן הם ישארו, המזיאון תוקע את ההתפתחות של האזור וחבל כי יש מקום מצויין עבורו בקריית המוזיאונים ברמת אביב
 

down under

New member
מה, לכל הרוחות, מפריעה לך האבטחה בכניסה?

הייתי במתחם מעל ל-10 פעמים בשנתיים שהוא קיים.
מעולם לא חפשו לי בתיק המאבטחים ולא ראיתי שהם מחפשים למישהו בתיק.

ממש לא כמו בכניסה לקניון ממוצע ששם תמיד אבל תמיד המאבטחים כן מחפשים בתיק.
 

עלה13

New member
לא ההבטחה עצמה...

אלה הפגיעה במתחם שנתפס כמתחם סגור, כפי שהוא היום, תוך שנה שנתיים הוא ינטש, במתקונתו אין לו יתרון בהתחשב בנמל תל אביב, נמל, יפו, שוק הפישפשים ושרונה ובהמשך גבעון שכולם מתחמים פתוחים בלב העיר, מונגשים לאופניים ולא מחייבים תכנון מראש.
 
למעלה