מתוקים של רביבה וסיליה

fairy_mi

New member
מתוקים של רביבה וסיליה

מתוך מוסף "קינמון" של שוקן
 

fairy_mi

New member
ביסקוטי פיסטוק ותפוז

ביסקוטי פיסטוק ותפוז החומרים: 125 גר´ חמאה בטמפ´ החדר ¼ 1 כוסות סוכר קליפה מגוררת מתפוז ½ 1 כפיות תמצית וניל 2 ביצים 2 כוסות קמח ½ כפית סודה לשתיה ½ כפית אבקת אפיה מעט מלח 200 גר´ פיסטוק קלוף אופן ההכנה: מקציפים את החמאה עם הסוכר, גרירת התפוז ותמצית הוניל לתערובת קציפתית ובהירה. ממשיכים להקציף ומוסיפים את הביצים אחת-אחת. מנפים ביחד קמח, סודה לשתיה, אבקת אפיה ומלח. מוסיפים את הקמח והפיסטוק לתערובת הקציפתית ומערבבים לקבלת בצק אחיד. מכסים את הבצק ומקררים במשך שעתיים. מחלקים את הבצק ל2- ויוצרים 2 גלילים ארוכים, ברוחב 4 ס"מ. משטחים את הגלילים בעזרת האצבעות. אופים בתנור שחומם ל180- מעלות עד להזהבה. מוציאים מהתנור ומקררים. פורסים ומחזירים את הפרוסות לייבוש קצר בתנור בטמפרטורה של 150 מעלות. מקור המתכון: "קינמון", מוסף האוכל של שוקן, רביבה וסיליה רשמה: fairy_mi
 

fairy_mi

New member
טארטלים פילו עם צנוברים

טארטלים פילו עם צנוברים החומרים: 8 עלים של בצק פילו 150 גר´ חמאה מומסת למילוי: ½ כוס סירופ תירס ½ כוס סוכר 75 גר´ חמאה מומסת 1 ביצה טרופה 3 כפות רום כהה ¼ כפית מלח 1 כוס צנוברים אופן ההכנה: משמנים שתי תבניות שקעים. מברישים עלי פילו בחמאה מומסת. מניחים עליו עלה נוסף, מברישים גם אותו בחמאה וכך הלאה, עם 4 עלים. מחלקים את הבצק לריבועים שגודלם 8x8 ס"מ ומניחים את הריבועים בתבנית השקעים. אופים בתנור שחומם ל190- מעלות במשך כ5- דקות, עד שהבצק מזהיב מעט. מוציאים ומורידים את טמפרטורת התנור ל160- מעלות. בינתיים מערבבים את כל החומרים למילוי. מחלקים את המילוי בין הבצקים ואופים כ15- דקות נוספות. מקור המתכון: "קינמון", מוסף האוכל של שוקן, רביבה וסיליה רשמה: fairy_mi
 

fairy_mi

New member
פילו מרציפן

פילו מרציפן החומרים: 200 גר´ שקדים מולבנים 200 גר´ אבקת סוכר 1 חלבון 4 עלי פילו 100 גר´ חמאה מומסת אבקת סוכר לקישוט אופן ההכנה: טוחנים את השקדים במעבד מזון יחד עם אבקת הסוכר. מוסיפים מעט חלבון על מנת לחבר את החומרים למעין בצק. יוצרים מהמרציפן גלילים בקוטר 1 ס"מ ובאורך 10 ס"מ. מברישים עלה פילו בחמאה מומסת ומניחים עליו עלה נוסף. מברישים גם אותו בחמאה. חותכים את בצק הפילו למלבנים שגודלם 10-15 ס"מ. מניחים גליל מרציפן בקצה המלבן ומגלגלים כמו סיגר. אופים בתנור שחומם ל170- מעלות עד להזהבה. מפזרים אבקת סוכר. מקור המתכון: "קינמון", מוסף האוכל של שוקן, רביבה וסיליה רשמה: fairy_mi
 

fairy_mi

New member
טארט אגסים בקרם שקדים

טארט אגסים בצק פריך שקדים: ¼ 1 כוסות קמח 50 גר´ שקדים מולבנים טחונים דק 50 גר´ אבקת סוכר 120 גר´ חמאה קרה חתוכה לקוביות 1 חלמון 1 כף מים קרים קרם שקדים: 100 גר´ חמאה בטמפ´ החדר ½ כוס סוכר 100 גר´ שקדים מולבנים טחונים דק 2 ביצים ½ 1 כפות רום כהה ½ 1 כפות קורנפלור אגסים: 5 אגסים 2 כוסות סוכר 2 כוסות מים אופן ההכנה: לבצק: מערבבים את הקמח, השקדים, הסוכר והחמאה במעבד מזון עם להב פלדה, עד לקבלת פירורים. מוסיפים את החלמון ואת המים ומערבבים מעט, רק עד שהחומרים מתחילים להתחבר. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומצננים במקרר למשך שעה. לקרם שקדים: מקציפים את החמאה עם הסוכר והשקדים לתערובת קצפתית ובהירה. ממשיכים להקציף ומוסיפים את הביצים אחת-אחת. מוסיפים את הרום ואת הקורנפלור ומערבבים. לאגסים: מבשלים את הסוכר ואת המים עד לקבלת סירופ סוכר בהיר. קולפים וחוצים את האגסים. מבשלים את האגסים בסירופ הסוכר עד להתרככותם. הרכבת הטארט: מרדדים את הבצק ומרפדים תבנית טארט בקוטר 24 ס"מ. ממלאים את התבנית בקרם שקדים עד מחצית גובהה. מסדרים מעל את האגסים ואופים בתנור שחומם ל160- מעלות למשך כ35- דקות. מקור המתכון: "קינמון", מוסף האוכל של שוקן, רביבה וסיליה רשמה: fairy_mi
 

fairy_mi

New member
פאי לימון

פאי לימון בצק פריך שקדים: ¼ 1 כוסות קמח 50 גר´ שקדים מולבנים טחונים דק 50 גר´ אבקת סוכר 120 גר´ חמאה קרה חתוכה לקוביות 1 חלמון 1 כף מים קרים קרם לימון: 2 כפות סוכר 2 כפות קורנפלור ¼ 1 כוסות חלב 3 חלמונים 1/3 כוס מיץ לימון קליפה מגוררת מלימון מרנג: 5 חלבונים 1 כוס פחות 2 כפות סוכר 150 גר´ אבקת סוכר אבקת סוכר לקישוט אופן ההכנה: לבצק: מערבבים את הקמח, השקדים, הסוכר והחמאה במעבד מזון עם להב פלדה, עד לקבלת פירורים. מוסיפים את החלמון ואת המים ומערבבים מעט, רק עד שהחומרים מתחילים להתחבר. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומצננים במקרר למשך שעה. לקרם לימון: מערבבים את הסוכר והקורנפלור בסיר קטן. מוסיפים בהדרגה את החלב, תוך כדי ערבוב. מביאים לרתיחה עדינה, תוך ערבוב מתמיד ומבשלים כדקה. מסירים מהאש. בנפרד, טורפים את החלמונים בקערה. יוצקים מעט מתערובת החלב את החלמונים, תוך כדי ערבוב. יוצקים באיטיות את החלמונים לסיר החלב, תוך כדי ערבוב. מוסיפים לסיר גם את מיץ הלימון ואת גרירת הלימון. מביאים לרתיחה עדינה ומבשלים כדקה. למרנג: מקציפים את החלבונים ומוסיפים בהדרגה את הסוכר עד לקבלת קצף יציב. מקפלים פנימה את אבקת הסוכר. הרכבת הטארט: מרדדים את הבצק ומרפדים תכנית טארט בקוטר 24 ס"מ. אופים כ10- דקות בתנור שחומם ל170- מעלות. מקפלים כ1/3- מהמרנג לקרם הלימון וממלאים את קלתית הפאי בקרם. מזליפים את יתרת המרנג, תוך מתן צורה רצויה, כך שיכסה את הקרם ויגיע לשוליים של הקלתית. מפזרים מעל אבקת סוכר. מחממים תחת הגריל 2-3 דקות או שורפים מעט בעזרת ברנר. מקור המתכון: "קינמון", מוסף האוכל של שוקן, רביבה וסיליה רשמה: fairy_mi
 

שושkה

New member
ענבל, תודה! איזה כיף של מתכונים

נראה לי שפאי לימון יוכן בסוף השבוע. כבר מזמן מפנטזת על משהו כזה ואם זה מתכון שלהן הוא בטח טוב.
 

fairy_mi

New member
בבקשה ובהצלחה- אשמח לשמוע תוצאות

אין מטרה נעלה מהקלדת מתכונים בהישג יד ביום רגוע במיוחד בעבודה... :)
 

רונגי

New member
אני היייתי ממליצה לתת לעוגה להתקרר

כמה שעות שלפני שחותכים אותה, אחרת היא עלולה לנזול לכל הכיוונים. בספר עוגות לכל עת יש מתכון של פאי לימון שאופים אותו קצת, ומנסיון הוא יציב. רוני
 

gilaj

New member
פאי לימון../images/Emo184.gif

שלום לכולם תודה על ההשקעה בהקלדת המתכונים לטובת אלו שלא היתה להם החוברת. לי דווקא היתה, ובשיקול שהתברר מוטעה לחלוטין, החלטתי ללכת על הפאי לימון. אם זה היה לעצמי- לא היתה לי בעיה עם תופעת מצב הצבירה הרוטט, שהתקבל, כי הראייה הנוזלית היתה מגיעה לסוף דרכה לפח, אלא שאת רגע חיתוך העוגה, שהיתה נראית כמו מיליון $ (ואני לא מגזימה...)ליוו בדריכות, תוך כדי השמעה רציפה של מחמאות - עוד 16 זוגות עיניים. קשה לי לשחזר רגעים קשים, שהייתי מעדיפה לשכוח!!! האם רביבה וססילה המהוללות עשו את אותו מתכון בדיוק כמו שכתוב??? דרך אגב- יממה במקרר לאחר מכןלא שינתה את מצב הצבירה של קרם הלימון. למה זה קרה לי??? יש מתכון דומה, אבל אחר להחזרת כבודי הרמוס, האגו והביטחון העצמי שלי למקומם הטבעי???
 

רונגי

New member
יש לי מתכון אחר שלא נוזל

ולדעתי הוא מוצלח. אין לי אותו בעבודה, אבל אם את מעוניינת אני אוכל להביא אותו מחר. רוני
 

shlomits

New member
פאי לימון- המתכון שלי

מעולם לא היתה בעיית נזילה, הבעיה היחידה שיש איתו היא שאם משאירים אותו יותר מיום- יומיים במקרר, שכבת הקצף האפויה לפעמים שוקעת מעט. היות ומתכון הבצק של רביבה וסיליה נראה יותר שווה והוא מן הסתם לא הגורם לבעיה, הייתי מציעה לך להכין את הבצק שלהן עם המלית שלי. בנוסף, הכמות אצלי קטנה יותר- מתאימה לתבנית פאי סטנדרטית (24 אני חושבת) פאי לימון קלתית: כוס קמח רגיל, 200 גר´ חמאה/מרגרינה, כף וחצי מים וקורט מלח: לעבד לכדור בצק, לקרר קצת במקרר, לשטח על תבנית פאי ולאפות אפיה עיוורת (על הבצק שמים דף נייר אפיה ועליו ערמת קטניות) כ-10- 12 דקות בחום גבוה. 4 כפות קורנפלור כוס וחצי מים כף חמאה/מרגרינה קליפה מגוררת מלימון גדול רבע כוס מיץ לימון 3/4 כוס סוכר 2 חלמונים מערבבים את הקורנפלור עם חצי כוס מים. את שאר המים מרתיחים בסיר עם החמאה מוסיפים את הקורנפלור (מערבבים היטב את התמיסה) תוך בחישה, מסירים מהאש אחרי כ-3 דקות (זהירות זה עלול לגלוש) בוחשים פנימה את שאר החומרים חוץ מהחלמונים. מצננים עוד קצת ומוסיפים את החלמונים. משטחים את התערובת על הבסק (יש לזה מרקם ג´לטיני סמיך) 2 חלבונים 3/4 כוס סוכר מקציפים לקצף יציב ומשטחים מעל תערובת הלימון. אופים בחום בינוני כ 25 דקות עד שהמקצפת משחימה
 

gilaj

New member
מבטיחה לנסות ולדווח על התוצאה../images/Emo39.gif

האם אני יכולה לשנות את יחס הנוזלים בין המים ולטובת הלימון?(למשל: 1/2 כוס לימון ו-‎11/4 מים אוכל להגדיל קצת את הסוכר, אם כי אני אוהבת אותו חמצמץ, בכוונה תחילה)
 

shlomits

New member
לטעמי זה יוצא מספיק חמצמץ גם ככה

אבל אני מתארת לעצמי שזה לא יכול להזיק..
 

דגנית10

New member
פאי לימון

פעם שמעתי שאפשר להשתמש בקמח תפו"א (שיש לי בבית) במקום קורנפלור (שכרגע אין לי ), האם זה נכון?
 

shlomits

New member
אולי...

היות וקמח תפו"א גם הוא עמילן ולא קמח, ייתכן שיש לו אותו אפקט של הסמכה אבל אני לא בטוחה במאה אחוז- כדאי לך לחכות לתשובה מוסמכת יותר
 
למעלה