מתונות מהתחנה בכ"ס (מהיום)

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
חשמל?

חשמל?
כודם כל, תמונות מאוד יפות! תודה. לשאלה... האם לדעתכם המטרה של בניית שני ה"גשרים" הדקורטיביים מעל לתחנה זה כדי שבעתיד הרחוק יוכלו לתלות מהם פנטוגרף (כבל עילי שמספק חשמל לרכבת)?
 

אוריפ

New member
אני בספק

חשמל?
כודם כל, תמונות מאוד יפות! תודה. לשאלה... האם לדעתכם המטרה של בניית שני ה"גשרים" הדקורטיביים מעל לתחנה זה כדי שבעתיד הרחוק יוכלו לתלות מהם פנטוגרף (כבל עילי שמספק חשמל לרכבת)?
אני בספק
אני חושב שזה בסיס לאיזה שהוא גג שיתלה מעל הרציפים והפסים. איזה סיבה יש לעשות הזנה עילית? המסילות המחושמלות בארץ מחושמלות דרך הפסים עצמם ולא דרך הזנה עילית...
 
דברים על דיוקם

אני בספק
אני חושב שזה בסיס לאיזה שהוא גג שיתלה מעל הרציפים והפסים. איזה סיבה יש לעשות הזנה עילית? המסילות המחושמלות בארץ מחושמלות דרך הפסים עצמם ולא דרך הזנה עילית...
דברים על דיוקם
1. PANTOGRAPH - זהו מתקן קפיצי דמוי-מספריים (או תצי-מספריים) על גג קטר חשמלי או קרון הכח של רכבת חשמלית היוצר מגע עם כבל הכח העילי ודרכו מוזן החשמל לרכבת. כלי בעל צורה דומה ואותו שם שימש בעבר בחדרי שרטוט כדי לעקוב אחר צורות מורכבות ולשרטטן במדויק על הנייר. 2. כבל הכח נקרא CATENARY WIRE ע"ש העקומה הטריגונומטרית הנוצרת כאשר תולים כבל בין שתי נקודות תמיכה. 3. הלוואי שיכולנו לדבר על "המסילות המחושמלות בארץ" בלשון הווה! לצערנו עוד נכונה לנו המתנה עד שנזכה לתענוג זה (אולי יש למישהו הערכה של כמה זמן?)...מכל מקום, נדמה לי ששיטת הזנת החשמל הנפוצה ביותר היום לרכבות היא בכבלים עיליים, וכך יהיה ברכבת ישראל (בקרוב בימינו אמן). אני מניח שכל מבנה חדש (גגות תחנות, גשרים, מעברים תת-קרקעיים, מנהרות) מביא זאת בחשבון.
 

luckydude

Active member
צודק

דברים על דיוקם
1. PANTOGRAPH - זהו מתקן קפיצי דמוי-מספריים (או תצי-מספריים) על גג קטר חשמלי או קרון הכח של רכבת חשמלית היוצר מגע עם כבל הכח העילי ודרכו מוזן החשמל לרכבת. כלי בעל צורה דומה ואותו שם שימש בעבר בחדרי שרטוט כדי לעקוב אחר צורות מורכבות ולשרטטן במדויק על הנייר. 2. כבל הכח נקרא CATENARY WIRE ע"ש העקומה הטריגונומטרית הנוצרת כאשר תולים כבל בין שתי נקודות תמיכה. 3. הלוואי שיכולנו לדבר על "המסילות המחושמלות בארץ" בלשון הווה! לצערנו עוד נכונה לנו המתנה עד שנזכה לתענוג זה (אולי יש למישהו הערכה של כמה זמן?)...מכל מקום, נדמה לי ששיטת הזנת החשמל הנפוצה ביותר היום לרכבות היא בכבלים עיליים, וכך יהיה ברכבת ישראל (בקרוב בימינו אמן). אני מניח שכל מבנה חדש (גגות תחנות, גשרים, מעברים תת-קרקעיים, מנהרות) מביא זאת בחשבון.
צודק
כן התכוונתי לקטנארי, סליחה. בכל מקרה, כשיחושמלו הרכבות (לפחות ה"כבדות" בארץ) זה יהיה בעזרת כבל עילי. הניחוש שלי הוא שבשביל זה שני הגשרים למרות שזה ייקח עוד שנים רבות עד שיעשו בהם שימוש. זה לא נראה לי מספיק מסיבי בשביל סככה.
 

david80

Member
מה לגבי חישמול הרכבת הקלה בגוש דן?

צודק
כן התכוונתי לקטנארי, סליחה. בכל מקרה, כשיחושמלו הרכבות (לפחות ה"כבדות" בארץ) זה יהיה בעזרת כבל עילי. הניחוש שלי הוא שבשביל זה שני הגשרים למרות שזה ייקח עוד שנים רבות עד שיעשו בהם שימוש. זה לא נראה לי מספיק מסיבי בשביל סככה.
מה לגבי חישמול הרכבת הקלה בגוש דן?
ישנם מספר דגמי רכבות קלות שמסוגלות לקבל הזנה, הן מכבל עילי, והן מ"פס שלישי" (מה שנהוג ברכבות תחתיות), בשיטה זו משתמשים ברכבות התחתיות של אמסטרדם ורוטרדם, כך כשהרכבת הקלה יורדת למנהרה, היא מקפלת את הפנטוגרף ומתחילה לקבל הזנה מ"פס שלישי", שיטה זו מאפשרת גם להפעיל רכבות תחתיות "כבדות" על אותם המסילות התת קרקעיות. האם יש סיכוי שישתמשו באותה שיטה בגוש דן???
 

krause

New member
מדהים! חדשני!חשבתי שאני מכיר הכל.

"תפירה" של 6 מתונות בעזרת תוכנה
ניתן להשיג את התוכנה ב- http://www.panavue.com
מדהים! חדשני!חשבתי שאני מכיר הכל.
באם תוכל ,שלח לי איזה הסבר על התוכנה. תודה.
 

submersible

New member
אין הרבה מה להסביר

מדהים! חדשני!חשבתי שאני מכיר הכל.
באם תוכל ,שלח לי איזה הסבר על התוכנה. תודה.
אין הרבה מה להסביר
אחרי שמורידים את התוכנה (ניתן להוריד גירסת ניסוי בחינם) פשוט פותחים פרוייקט חדש, מצרפים תמונות עוקבים אחרי ההוראות והתוכנה עושה את השאר. לקח לי 10 דקות להפיק את התמונה הזו, וזו בסה"כ התמונה שניה שאי פעם הפקתי, כך שלא דרושה מיומנות מיוחדת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה