מתוך יומן חדשות של קול ישראל

מצב
הנושא נעול.

איליה.

New member
מתוך יומן חדשות של קול ישראל

מתוך יומן חדשות של קול ישראל
הרכבת הקלה חברת CityPass זכתה היום במרכז להפעלת הרכבת הקלה בירושלים. ההסכמים ייחתמו בעוד כחודש. תקופת חוזה ההפעלה היא ל-30 שנה. החברה תפעיל 69 קרונות החל מהשנה הראשונה בתדירות 5 דקות לכל כיוון. בפרויקט יושקעו 800 מיליון שקלים והוא יושלם בשנת 2006. רכבת ישראל רכבת ישראל החלה בתכנון רכבת העמק מחיפה לעמק בית שאן. הרכבת תתחבר בעתיד לאירביד. בשנה הבאה יושקעו בפרויקט 40 מיליון שקלים.
 
ברכות!!

מתוך יומן חדשות של קול ישראל
הרכבת הקלה חברת CityPass זכתה היום במרכז להפעלת הרכבת הקלה בירושלים. ההסכמים ייחתמו בעוד כחודש. תקופת חוזה ההפעלה היא ל-30 שנה. החברה תפעיל 69 קרונות החל מהשנה הראשונה בתדירות 5 דקות לכל כיוון. בפרויקט יושקעו 800 מיליון שקלים והוא יושלם בשנת 2006. רכבת ישראל רכבת ישראל החלה בתכנון רכבת העמק מחיפה לעמק בית שאן. הרכבת תתחבר בעתיד לאירביד. בשנה הבאה יושקעו בפרויקט 40 מיליון שקלים.
ברכות!!
אני לא יודע אם כולכם מבינים את התענוג והאושר שהביאה לי קריאת ההודעה הזאת - סוף סוף אני לא צריך לקנא בכל הכתבות שאני רואה בעיתונות הרכבות מחו"ל על פרויקטים לבניית רכבות עירוניות שצצים היום על ימין ועל שמאל. אני אומנם פסימיסט תמידי בנוגע לכל מה שקשור לפרויקטי תשתית, אבל אני באמת רוצה לאחל גם לחברה הזוכה וגם לכל תושבי הארץ שהפרויקט הזה (וכמובן, גם פרויקט חידוש ´רכבת העמק´) יתקדם בבטחה ובזריזות לעבר השלמתו המוצלחת ובזמן.
 

יהוושע

New member
יופי ששבת אלינו מהמילואים.לגבי רכבת

ברכות!!
אני לא יודע אם כולכם מבינים את התענוג והאושר שהביאה לי קריאת ההודעה הזאת - סוף סוף אני לא צריך לקנא בכל הכתבות שאני רואה בעיתונות הרכבות מחו"ל על פרויקטים לבניית רכבות עירוניות שצצים היום על ימין ועל שמאל. אני אומנם פסימיסט תמידי בנוגע לכל מה שקשור לפרויקטי תשתית, אבל אני באמת רוצה לאחל גם לחברה הזוכה וגם לכל תושבי הארץ שהפרויקט הזה (וכמובן, גם פרויקט חידוש ´רכבת העמק´) יתקדם בבטחה ובזריזות לעבר השלמתו המוצלחת ובזמן.
יופי ששבת אלינו מהמילואים.לגבי רכבת
העמק , רק בשבת האחרונה הייתי בטיול של תנועת המושבים בעיקבות רכבת העמק והתחלתי להזות שאולי , כשהקו יחודש , יקום איזה מיליונר משוגע לדבר , ויחד עם משרד התחבורה וגורמי תיירות , ישחזר את קרונות רכבת העמק המקורית וגם את הקטר , ואותה רכבת נהדרת ונפלאה ( אהובתי ) תשוב לפקוד את עמק יזרעאל על המסילה החדשה . נראה לי , אגב , שעם הזעזועים הקרובים בממשלתנו , עלול הפרוייקט לרדת לטימיון ולהידחות שוב . אני מקווה כמוך שזה לא יקרה , ותושבי צפון - מזרח הארץ יחוברו לתחבורה מסילתית אחרי 50 שנה . אגב , חן , עם כול חיבתי לחיפה מכורתי , חושבני כי תנועת הנוסעים העיקרית מן העמקים והגליל היא לאזור המרכז , ונסיעה לת"א/י-ם/ב"ש דרך חיפה תאריך מאוד את זמן הנסיעה . האם לא כדאי לרכבת לחשוב על תכנון מסילה מקבילה לכביש ואדי מילק , שתתחבר לתוואי הישן ביוקנעם? מה דעתך?
 
´רכבת העמק´

יופי ששבת אלינו מהמילואים.לגבי רכבת
העמק , רק בשבת האחרונה הייתי בטיול של תנועת המושבים בעיקבות רכבת העמק והתחלתי להזות שאולי , כשהקו יחודש , יקום איזה מיליונר משוגע לדבר , ויחד עם משרד התחבורה וגורמי תיירות , ישחזר את קרונות רכבת העמק המקורית וגם את הקטר , ואותה רכבת נהדרת ונפלאה ( אהובתי ) תשוב לפקוד את עמק יזרעאל על המסילה החדשה . נראה לי , אגב , שעם הזעזועים הקרובים בממשלתנו , עלול הפרוייקט לרדת לטימיון ולהידחות שוב . אני מקווה כמוך שזה לא יקרה , ותושבי צפון - מזרח הארץ יחוברו לתחבורה מסילתית אחרי 50 שנה . אגב , חן , עם כול חיבתי לחיפה מכורתי , חושבני כי תנועת הנוסעים העיקרית מן העמקים והגליל היא לאזור המרכז , ונסיעה לת"א/י-ם/ב"ש דרך חיפה תאריך מאוד את זמן הנסיעה . האם לא כדאי לרכבת לחשוב על תכנון מסילה מקבילה לכביש ואדי מילק , שתתחבר לתוואי הישן ביוקנעם? מה דעתך?
´רכבת העמק´
קודם כל, רצוי להבהיר שלמעשה לא היה אף-פעם כזה דבר ´רכבת העמק´, מלבד אולי בתקופה הקצרה שבין הקמת רכבת ישראל והפסקת הפעילות בקו בין לחיפה לעפולה (שהיה הקטע היחיד שהופעל לאחר קום המדינה). לפני זה כל מה שהיה זה ´הרכבת החג´אזית´, בגלגוליה השונים, שהקטע בין חיפה לצמח היה רק חלק קטן ממנה (מבחינת האורך, לא החשיבות). אין לי מידע לגבי מתי התחיל השימוש במושג ´רכבת העמק´ בקרב יהודי הארץ, ואני אשמח לשמוע ממי שיודע (אולי סבא וסבתא יודעים לספר??), אבל לא נתקלתי בו באף מסמך רשמי (לפחות לא מסמך של מלפני קום המדינה). כמובן שאם יחודש הקו אני אני אהיה האחרון שיתנגד לקריאתו בשם ´רכבת העמק´, בכך אין שום עיוות של ההיסטוריה - הרי זה יהיה קו חי ופעיל, ולא מוצג היסטורי - ומגיע לו כל שם שיבחר עבורו. דבר שני - מה הוא אותו ´הקטר´ שאתה רוצה לשקם, ומהיכן תביא קרונות? האם כוונתך לקטר מספר 10 הפיצפון שיושב במוזיאון הרכבת? הרי זה קטר הקיטור האחרון של רכבת ישראל שנשאר, ואני מסופק האם היא תסכים שיעבור שיפוץ כזה שבעצם יכלול את החלפת מרבית חלקו העליון של הקטר. קרונות נוסעים מתאימים אפשר אמנם עדיין למצוא בירדן ובסוריה (שם גם יש קטרים אותנטיים) אבל אם הקו יחודש יש להניח שיוסב לרוחב מסילה תקני, ואז כל רעיון הרכבת ההיסטורית ייפול מיד - הרכבת החג´אזית היתה בעלת רוחב מסילה של 105 ס"מ. ודבר אחרון - למיטב זכרוני אכן מתוכנן, באופן עקרוני קו שיקצר את הדרך מעפולה לת"א, ואף כתבתי לפני מספר שבועות הודעה על-כך בפורום, עם סריקה של מפה מתאימה. אני לא זוכר את הפרטים וכרגע אני לא מוצא את המפה, אבל אני ממליץ שתחפשה בארכיון האתר. אני גם לא זוכר שאי פעם התנגדתי לבניית קו רכבת ´עוקף חיפה´, מכל כיוון שהוא - חשיבותה הרכבתית לא תתבטל בשל כך - הרי היא עדיין תהיה יעד ומוצא עיקרי של נוסעים ומטענים, ובה גם נמצאים מתקנים גדולים של הרכבת.
 

יהוושע

New member
השם " רכבת העמק " לדעתי , הוא שם

´רכבת העמק´
קודם כל, רצוי להבהיר שלמעשה לא היה אף-פעם כזה דבר ´רכבת העמק´, מלבד אולי בתקופה הקצרה שבין הקמת רכבת ישראל והפסקת הפעילות בקו בין לחיפה לעפולה (שהיה הקטע היחיד שהופעל לאחר קום המדינה). לפני זה כל מה שהיה זה ´הרכבת החג´אזית´, בגלגוליה השונים, שהקטע בין חיפה לצמח היה רק חלק קטן ממנה (מבחינת האורך, לא החשיבות). אין לי מידע לגבי מתי התחיל השימוש במושג ´רכבת העמק´ בקרב יהודי הארץ, ואני אשמח לשמוע ממי שיודע (אולי סבא וסבתא יודעים לספר??), אבל לא נתקלתי בו באף מסמך רשמי (לפחות לא מסמך של מלפני קום המדינה). כמובן שאם יחודש הקו אני אני אהיה האחרון שיתנגד לקריאתו בשם ´רכבת העמק´, בכך אין שום עיוות של ההיסטוריה - הרי זה יהיה קו חי ופעיל, ולא מוצג היסטורי - ומגיע לו כל שם שיבחר עבורו. דבר שני - מה הוא אותו ´הקטר´ שאתה רוצה לשקם, ומהיכן תביא קרונות? האם כוונתך לקטר מספר 10 הפיצפון שיושב במוזיאון הרכבת? הרי זה קטר הקיטור האחרון של רכבת ישראל שנשאר, ואני מסופק האם היא תסכים שיעבור שיפוץ כזה שבעצם יכלול את החלפת מרבית חלקו העליון של הקטר. קרונות נוסעים מתאימים אפשר אמנם עדיין למצוא בירדן ובסוריה (שם גם יש קטרים אותנטיים) אבל אם הקו יחודש יש להניח שיוסב לרוחב מסילה תקני, ואז כל רעיון הרכבת ההיסטורית ייפול מיד - הרכבת החג´אזית היתה בעלת רוחב מסילה של 105 ס"מ. ודבר אחרון - למיטב זכרוני אכן מתוכנן, באופן עקרוני קו שיקצר את הדרך מעפולה לת"א, ואף כתבתי לפני מספר שבועות הודעה על-כך בפורום, עם סריקה של מפה מתאימה. אני לא זוכר את הפרטים וכרגע אני לא מוצא את המפה, אבל אני ממליץ שתחפשה בארכיון האתר. אני גם לא זוכר שאי פעם התנגדתי לבניית קו רכבת ´עוקף חיפה´, מכל כיוון שהוא - חשיבותה הרכבתית לא תתבטל בשל כך - הרי היא עדיין תהיה יעד ומוצא עיקרי של נוסעים ומטענים, ובה גם נמצאים מתקנים גדולים של הרכבת.
השם " רכבת העמק " לדעתי , הוא שם
עממי שניתן לה בשל העובדה הפשוטה שרוב התוואי שלה בא"י עבר בעמקים : עמק זבולון , עמק יזרעאל ועמק בית שאן. אין חולק על כך שמסילה זו הייתה הסתעפות קטנה של המסילה הראשית שעברה בחבל חיג´אז מסוריה למדינה שבעיראק , אבל כך היא מכונה ע"י אוהביה חובבי הנוסטלגיה . מה רע בכך? לא תמיד חובה לשקוד על דקדוקי לשון סמנטיים , יקירי , ואיני מבין מדוע כול כך מפריע לך הדבר . לגבי שיחזור עתידי של הרכבת , לא סתם השתעשעתי ברעיון שגורם בעל כסף ייקח זאת על עצמו , שהרי בכסף ורצון טוב אפשר לעשות הרבה , גם אם זה שיחזור של רכבת וקטר קיטור ( גם אם לא המקורי ) על מסילה תיקנית , זו עדיין תהיה אטרקציה . ודאי שאיני מציע דבר לא ריאלי כמו סלילה מחדש של המסילה הצרה . אני שמח לשמוע שאכן יש תכנון לסלול מסילה מקשרת מעפולה למסילת החוף . נקווה שזה יצא לפועל .
 

oren*

New member
תודה על החדשות הטובות ../images/Emo48.gif

מתוך יומן חדשות של קול ישראל
הרכבת הקלה חברת CityPass זכתה היום במרכז להפעלת הרכבת הקלה בירושלים. ההסכמים ייחתמו בעוד כחודש. תקופת חוזה ההפעלה היא ל-30 שנה. החברה תפעיל 69 קרונות החל מהשנה הראשונה בתדירות 5 דקות לכל כיוון. בפרויקט יושקעו 800 מיליון שקלים והוא יושלם בשנת 2006. רכבת ישראל רכבת ישראל החלה בתכנון רכבת העמק מחיפה לעמק בית שאן. הרכבת תתחבר בעתיד לאירביד. בשנה הבאה יושקעו בפרויקט 40 מיליון שקלים.
תודה על החדשות הטובות

מעניין כיצד יראו אותם קרונות, האם קוביתיים כמו בפרנקפורט או אווירודינמיים כמו קרונות הקומותיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה