מתוך ידיעות אחרונות.

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
מתוך ידיעות אחרונות.

מתוך ידיעות אחרונות.
הכתבה הזו פורסמה בידיעות אחרונות 26.11.2004. כתבתו של ליאור אל-חי. המשטרה ממליצה לפרקליטות מחוז חיפה להעמיד לדין 12 בכירים ב"אגד", בראשם יו"ר המזכירות אריה פלדמן, בהאשמת סיכון חיי אדם במזיד, שימוש לרעה בכוח המשרה, הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט וחקירה. מדובר בחקירה שהתנהלה בשלושת החודשים האחרונים באגף התנועה של משטרת מרחב חוף, בקשר לשעות העבודה של נהגי "אגד" בחיפה ובקריות. בהוראת מפקד מרחב חוף, תנ"צ דוד סיסו, וראש אגף התנועה במרחב, סנ"צ יוסי עשור, מונה צוות חקירה מיוחד שבראשו עומד פקד חיים חלפון. "מתוך 686 נהגי אגד בצפון 549 חרגו בשעות העבודה על הכביש, תוך סיכון חיי הנוסעים והמשתמשים האחרים בדרך", אמר אתמול פקד חלפון. במשטרה הסבירו כי בעקבות קיצוצים בחברה נוצר בחברה מחסור בנהגים. התוצאה: רבים עבדו מעבר לשעות המותרות. נהגים שסירבו לדרישות הסדרן, הרכז או מנהל הסניף לחרוג משעות העבודה הסתכנו בטיפול בידי מנגנון האכיפה ב"אגד". "ברכב ציבורי מותר לנהוג עד 12 שעות ביום, וגם זה עם הפסקות. ב"אגד" היו כאלה שעבדו 18 שעות על ההגה", ציין סנ"צ יוסי עשור. לחוקרים נודע כי בהוראת קצין הבטיחות החליפו חלק מהנהגים טכוגרף (מכשיר המתעד את נסיעת האוטובוס), כדי להסתיר את התופעה למקרה של תאונה או בדיקה בידי שוטר. דובר "אגד" רון רטנר, מסר: "לא ידוע לנו על המלצה להגשת כתבי-אישום. תוך כדי בדיקת המשטרה בנושא, הורינו לכל הנהגים להימנע מנהיגה מעבר ל-12 שעות ביממה. עד שהחלה הבדיקה לא ידענו שמדובר בתופעה". פרקליט החברה, עו"ד נבות תל-צור, מחה אתמול בפני פרקליטת מחוז חיפה, עו"ד לילי בורישנסקי, על הודעת המשטרה בפרשה ודרש לקיים שימוע לכל החשודים בתיק בטרם תתקבל החלטה בעניינם.
 

אוהד11

New member
לדעתי זה קצה הקרחון, ואם משרד

מתוך ידיעות אחרונות.
הכתבה הזו פורסמה בידיעות אחרונות 26.11.2004. כתבתו של ליאור אל-חי. המשטרה ממליצה לפרקליטות מחוז חיפה להעמיד לדין 12 בכירים ב"אגד", בראשם יו"ר המזכירות אריה פלדמן, בהאשמת סיכון חיי אדם במזיד, שימוש לרעה בכוח המשרה, הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט וחקירה. מדובר בחקירה שהתנהלה בשלושת החודשים האחרונים באגף התנועה של משטרת מרחב חוף, בקשר לשעות העבודה של נהגי "אגד" בחיפה ובקריות. בהוראת מפקד מרחב חוף, תנ"צ דוד סיסו, וראש אגף התנועה במרחב, סנ"צ יוסי עשור, מונה צוות חקירה מיוחד שבראשו עומד פקד חיים חלפון. "מתוך 686 נהגי אגד בצפון 549 חרגו בשעות העבודה על הכביש, תוך סיכון חיי הנוסעים והמשתמשים האחרים בדרך", אמר אתמול פקד חלפון. במשטרה הסבירו כי בעקבות קיצוצים בחברה נוצר בחברה מחסור בנהגים. התוצאה: רבים עבדו מעבר לשעות המותרות. נהגים שסירבו לדרישות הסדרן, הרכז או מנהל הסניף לחרוג משעות העבודה הסתכנו בטיפול בידי מנגנון האכיפה ב"אגד". "ברכב ציבורי מותר לנהוג עד 12 שעות ביום, וגם זה עם הפסקות. ב"אגד" היו כאלה שעבדו 18 שעות על ההגה", ציין סנ"צ יוסי עשור. לחוקרים נודע כי בהוראת קצין הבטיחות החליפו חלק מהנהגים טכוגרף (מכשיר המתעד את נסיעת האוטובוס), כדי להסתיר את התופעה למקרה של תאונה או בדיקה בידי שוטר. דובר "אגד" רון רטנר, מסר: "לא ידוע לנו על המלצה להגשת כתבי-אישום. תוך כדי בדיקת המשטרה בנושא, הורינו לכל הנהגים להימנע מנהיגה מעבר ל-12 שעות ביממה. עד שהחלה הבדיקה לא ידענו שמדובר בתופעה". פרקליט החברה, עו"ד נבות תל-צור, מחה אתמול בפני פרקליטת מחוז חיפה, עו"ד לילי בורישנסקי, על הודעת המשטרה בפרשה ודרש לקיים שימוע לכל החשודים בתיק בטרם תתקבל החלטה בעניינם.
לדעתי זה קצה הקרחון, ואם משרד
התחבורה יצהיר פחות ויעבוד יותר יגלו שם שבהרבה חברות אוטובוסים הנהגים עוברים ביודעין על החוק "ובעידוד" של המנהלים וקציני הבטיחות. כך גם נהגי מוניות שעובדים שעות בלתי סבירות, ולכל אחד יש נימוק אחר, רק לא הנימוק של טובת הציבור ובטיחותו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה