מתוך 'הישגי שינוי' בממשלה

מטרניך

New member
מתוך 'הישגי שינוי' בממשלה

http://images.maariv.co.il/channels/1/ART/523/925.html עובדים על הציבור החילוני בעיניים. החרדים סוחטים וסוחטים, עוד דונם ועוד עז ו-15 המופלאים שהכנסנו לכנסת ו-5 המופלאים שלנו בממשלה דבוקים לכיסא ואינם עושים דבר. הם שכחו בשביל מה הם נמצאים שם - לא בשביל הג'ובים ולא בשביל להסתובב על הפרקט הדיפלומטי, אלא בראש ובראשונה בשביל לשחרר את המדינה מעניבת החנק החרדית. אם לחד-הוריות העובדות מקצצים וספריות לעיוורים סוגרים ובאותו הזמן מזרימים מאות מיליונים לאברכים - אז מי צריך את שינוי בממשלה? שייצאו בחוץ! http://images.maariv.co.il/channels/1/ART/523/925.html
 
קווים לעבודתה של תעשיית שנאה

אני לא יודע אם מדובר בדפוס עבודה עיתונאי מקובל או במקרה מיוחד, אבל כמי שעוקב אחר הידיעות הקשורות לחרדים, אני פשוט נדהם מהעניין הזה. זה לא ייאמן. אני מדבר על 123 מיליון השקלים שיוחזרו לחרדים (מתוך קיצוץ גדול בהרבה) מדובר בידיעה שנתניהו הכריז עליה בכנסת כבר לפני 3 חודשים, והיא שוב ושוב ושוב ושוב ממוחזרת, בכל פעם בניסוח אחר. היא נצחית כמעט כמו שמעון פרס. מה עוד שרק לפני כמה שבועות שוב דיסקסו בהתרגשות את העסקה הזאת וציינו ששינוי קיבלה תמורתה "קופה פרטית" של תקציבים לתרבות ולהיי טק. והכול בכותרות גדולות ובולטות, במאמרי פובלציסטים, בזעקות שבר וכו' וכו' הדבר היחיד שישווה לזה הוא אולי איך שהעיתונים סוחטים את התפוז של תוואי גדר ההפרדה. רגע הם מפרסמים כותרת ענקית על הגדר שתכלול את אריאל. אחר כך על הגדר שתכלול את בקעת הירדן. אחר כך על זה שלא תהיה גדר בכלל וחוזר חלילה.
 

iceviper

New member
התגובה האינסטינקטיבית

של תומך שינוי תהיה קרוב לוודאי "אבל אם הם ייצאו החוצה החרדים ייכנסו במקומם ואז המצב יהיה הרבה יותר גרוע".
 

אשרת

New member
למען שינוי עדיף שהיא תתחיל לעשות

הפגנת שרירים, ואם יצטרכו גם יצאו מחוץ לממשלה אחרת הם יורדים לעצמם ברגל.
 

gershon17

New member
כן, באמת, מישהו יודע על זה יותר?

איך לעזאזל שינוי מוכנה לקבל כזה דבר? זה בדיוק מסוג הדברים שצריך לפרוש ממנו מהממשלה. ולהתחיל בלאיים בפרישה, כמובן.
 

משמים

New member
הסכם נתניהו-שינוי

הסכם נתניהו עם שינוי דיבר על 123 מיליון שקל לישיבות תמורת 123 מיליון שקל לתקציב התרבות, ההיי טק והורדת שכר הלימוד לסטודנטים ב-3%. נדמה לי שכבר כתבו עליו בפורום הזה לא מעט.
 

gershon17

New member
זה אותו הסכם בדיוק?

לא מדובר על 100 מיליון שקל נוספים?
 

משמים

New member
אותו הסכם בדיוק

מדובר באותם 123 מיליון ש"ח שדיברו עליהם כל הזמן. שהחליטו לקצץ רק 40% מתקציב הישיבות, ולא הרבה יותר כמו שחשבו בהתחלה. אני רואה בזה משהו מאוד טוב - זה שחוזרים על העניין. אם מעבירים לחרדים מיליונים, לא נותנים לזה לעבור בשתיקה. כמו שזריחת-עץ כתב למעלה העיתונים כבר הזכירו הרבה פעמים בחודשים האחרונים את ההעברה התקציבית הזו, זה גם הוזכר באתר של שינוי לפני 3 חודש.
 

מטרניך

New member
אתה לא חושב שיש משהו מעוות בהסכם

הזה? במקום לקצץ את מה שלא מגיע לחרדים (סיבסוד האברכים) משאירים את זה ובתור 'פיצוי' נותנים לשינוי אותו סכום שתעשה בו שימוש כראות עיניה. אני קורא לזה שחיתות פוליטית. ומה עם המטרה של קיצוץ בתקציב? עכשו יש לנו 246 מיליון שקל יותר בצד של ההוצאות. זה קיצוץ תקציב זה? לפחות הכסף היה הולך להשקעה בתשתיות כדי ליצור מקומות עבודה. ככה הוא הולך לפרזיטים (לפחות חציו).
 

gershon17

New member
לחרדים קיצצו

לא הכל, ולא מספיק לטעמי, אבל ספגו קיצוץ גדול למדי. שינוי עוד לא השתתפה בדיוני תקציב, אבל עוד מעט זה יקרה. אני מקווה לקיצוץ נוסף, דראסטי לא פחות. אז אם במקום 50% מקצצים ב-40%, לפחות שגם אנחנו נראה מזה משהו.
 

משמים

New member
קצת ענווה מול החרדים

אני חושב שצריך להפגין קצת ענווה. הרעיון לקצץ לחרדים את הכול ובבת אחת נראה קל, אבל צריך לזכור שבדרכיהם הנסתרות הייתה להם במשך שנים השפעה מדהימה על הפוליטיקה הישראלית, וזה לא דבר שנגמר ביום אחד. רק לפני פחות מ-3 שנים הם הצליחו לשכנע את הליכוד להצביע בעד חוק שמעניק לילדים חרדים וגם ערבים (הם הצליחו להעביר את החוק רק בזכות קואליציה מושחתת עם הערבים) - פי 5 ממה שמקבל ילד יהודי נורמלי שאבא שלו עושה מילואים ומשלם מיסים. אם החוק הזה היה מאריך ימים הייתה פה קטסטרופה דמוגרפית שאין לתאר. גם היום, אחרי שחוק הלפרט בוטל, עדיין מדהים אותי שהחרדים גרמו לחברי כנסת מכובדים ולאומיים להצביע בעד התאבדות מוזרה כזו של הציונות.
 
"תוספת" ה50 ש"ח למעמד הביניים כתמור

כתמורה לקיצוצים באלו שאין להם - פשוט בושה!@! באחד הקיבוצים החברים היו צריכים האם לצורך הפניה לותיקים [חלק קטן מהאוכלוסיה] יש להוריד 50 ש"ח מתקציב החבר [הרבה פחות ממעמד ביניים..] או להשאיר תקציב החבר כמו שהוא ואם ימצאו מקורות מהקהילה [כי היום כבר יש הפרדה] אזי ממקורות אלו יחסכו לפנסיה אבל רק אם ימצא ולא בטוח שימצא הוחלט בארוב קולות כי תקציב החבר יוקטן ה50 ש"ח אם קיבוצניקים יכולים להוריד 50 ש"ח מתקציבם אזי מעמד הביניים איננו יכול לוותר על תוספת [אפילו לא נדובר בהקטנה!]?! לא שווה אי תוספת למעמד הבינים והגבוה בתמורה לאי פגיעה באלו שאין להם?!
 
למעלה