מתגעגעת לעומס ברכבת התחתית

  • פותח הנושא Moud
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

nagu

New member
אם אנשים באמת מדברים על תח"צ בחו"ל..

מישהו השווה את המצב כאן בתחבורה ציבורית למדינ
למדינת עולם שלישי. מניסיון שלי במדינות עולם 3 התחבורה הציבורית הרבה יותר תדירה מאשר בארץ כי לאנשים אין רכבים פרטים :) (כמה לא צפוי! ) במדינות המערב יש תחבורה ציבורית טובה רק בחלק מערים הגדולות באזורים אחרים תחבורה ציבורית לא יעילה או לא קיימת.
אם אנשים באמת מדברים על תח"צ בחו"ל..
ביקרתי לא מעט בחו"ל.. מנסיון.. רק בערים הגדולות יש תחב"צ טובה! אין כמעט אפשרות להסתדר ללא רכב מושכר בין עיירות קטנות, או יישובים קטנים. במצב בארץ אמנם לא מושלם, אבל אין צורך להתרעם על כל איחור ואי דיוק! יש תלונה? יש מלא גורמים להתלונן! כל מכתב תלונה למפעיל יתקבל ויענה! משרד התחבורה גם מקבל ומתערב במידת הצורך. וכנראה הכותבת היקרה שלנו, לוקה בתכנון לקוי ולא יעיל כנראה, ולא חישבה בצורה נכונה את דרכי ההגעה שלה. כותבת יקרה, וסתם בשביל הידע הכללי, מה עם תקחי אופניים ליעד יותר מרכזי, ומשם תקחי אוטובוסים עם תדירות גבוהה יותר? זה משתמע מדברייך כי את מתאמצת לאחר בכוונה! מתעקשת לקחת קווים עם תדירות נמוכה ואחר כך להתבכיין על המצב בארץ (ככה זה לא באנגליה..) לכי תעמדי 5 שעות בתוך לונדון! סיוט מהלך! או לשלם אגרת גודש! תראי את הצדדים החיוביים שלגור בארץ! המשפחה, האנשים, האופי הישראלי, הים והמדינה המדהימה שלנו!
 

Deanb

New member
הללויה!

אם אנשים באמת מדברים על תח"צ בחו"ל..
ביקרתי לא מעט בחו"ל.. מנסיון.. רק בערים הגדולות יש תחב"צ טובה! אין כמעט אפשרות להסתדר ללא רכב מושכר בין עיירות קטנות, או יישובים קטנים. במצב בארץ אמנם לא מושלם, אבל אין צורך להתרעם על כל איחור ואי דיוק! יש תלונה? יש מלא גורמים להתלונן! כל מכתב תלונה למפעיל יתקבל ויענה! משרד התחבורה גם מקבל ומתערב במידת הצורך. וכנראה הכותבת היקרה שלנו, לוקה בתכנון לקוי ולא יעיל כנראה, ולא חישבה בצורה נכונה את דרכי ההגעה שלה. כותבת יקרה, וסתם בשביל הידע הכללי, מה עם תקחי אופניים ליעד יותר מרכזי, ומשם תקחי אוטובוסים עם תדירות גבוהה יותר? זה משתמע מדברייך כי את מתאמצת לאחר בכוונה! מתעקשת לקחת קווים עם תדירות נמוכה ואחר כך להתבכיין על המצב בארץ (ככה זה לא באנגליה..) לכי תעמדי 5 שעות בתוך לונדון! סיוט מהלך! או לשלם אגרת גודש! תראי את הצדדים החיוביים שלגור בארץ! המשפחה, האנשים, האופי הישראלי, הים והמדינה המדהימה שלנו!
הללויה!
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif לונדון אינה דוגמא לתח"צ טובה

אם אנשים באמת מדברים על תח"צ בחו"ל..
ביקרתי לא מעט בחו"ל.. מנסיון.. רק בערים הגדולות יש תחב"צ טובה! אין כמעט אפשרות להסתדר ללא רכב מושכר בין עיירות קטנות, או יישובים קטנים. במצב בארץ אמנם לא מושלם, אבל אין צורך להתרעם על כל איחור ואי דיוק! יש תלונה? יש מלא גורמים להתלונן! כל מכתב תלונה למפעיל יתקבל ויענה! משרד התחבורה גם מקבל ומתערב במידת הצורך. וכנראה הכותבת היקרה שלנו, לוקה בתכנון לקוי ולא יעיל כנראה, ולא חישבה בצורה נכונה את דרכי ההגעה שלה. כותבת יקרה, וסתם בשביל הידע הכללי, מה עם תקחי אופניים ליעד יותר מרכזי, ומשם תקחי אוטובוסים עם תדירות גבוהה יותר? זה משתמע מדברייך כי את מתאמצת לאחר בכוונה! מתעקשת לקחת קווים עם תדירות נמוכה ואחר כך להתבכיין על המצב בארץ (ככה זה לא באנגליה..) לכי תעמדי 5 שעות בתוך לונדון! סיוט מהלך! או לשלם אגרת גודש! תראי את הצדדים החיוביים שלגור בארץ! המשפחה, האנשים, האופי הישראלי, הים והמדינה המדהימה שלנו!
לונדון אינה דוגמא לתח"צ טובה
אומנם, מערכת האוטובוסים היא טובה לנסיעות קצרות, אבל הרכבת התחתית סובלת משנים של חוסר השקעה, כמו כן מגבלות בטיחותיות מוגזמות לפעמים גורמות לסגירת קטעי קווים ותחנות, ולעיכובים וטרטורים. הסיבה שרבים משתמשים בתח"צ בלונדון היא מחוסר ברירה, לא בגלל השירות הטוב. במרכז העיר מחירי החניה ואגרת הגודש ממסתכמים לעתים ב-40 ליש"ט, מחיר שרוב העוובדים אינם יכולים להרשות לעצמם. כמו כן, אין כמעט כבישים מהירים המגיעים עד למרכז. לדוגמא, מהקצה הדרומי של ה-M1 עד למרכז העיר יש לעבור בדרכם עירוניות בדרך האורכת כחצי שעה. מרוב הפרברים, הנסיעה ברכב פרטי למקום העבודה במרכז העיר אורכת כ-20% יותר זמן, ויכולה להסתכם בשעה וחצי עד שעתיים לכל כיוון. לעומת זאת, בת"א אפשר להגיע מערי הלווין הצפוניים למרכז העיר תוך שעה בשעת השיא (מנסיון), ובתח"צ לא הרבה יותר מכך. ממזרח ומדרום המצב קשה יותר, אך לא במימדים של לונדון. אז תפסיקו להתבכיין - יש הרבה שדורש שיפור, אבל המצב אינו קשה כל כך בארץ.
 

alantan

New member
ולגברת Moud השושואיסטית

לונדון אינה דוגמא לתח"צ טובה
אומנם, מערכת האוטובוסים היא טובה לנסיעות קצרות, אבל הרכבת התחתית סובלת משנים של חוסר השקעה, כמו כן מגבלות בטיחותיות מוגזמות לפעמים גורמות לסגירת קטעי קווים ותחנות, ולעיכובים וטרטורים. הסיבה שרבים משתמשים בתח"צ בלונדון היא מחוסר ברירה, לא בגלל השירות הטוב. במרכז העיר מחירי החניה ואגרת הגודש ממסתכמים לעתים ב-40 ליש"ט, מחיר שרוב העוובדים אינם יכולים להרשות לעצמם. כמו כן, אין כמעט כבישים מהירים המגיעים עד למרכז. לדוגמא, מהקצה הדרומי של ה-M1 עד למרכז העיר יש לעבור בדרכם עירוניות בדרך האורכת כחצי שעה. מרוב הפרברים, הנסיעה ברכב פרטי למקום העבודה במרכז העיר אורכת כ-20% יותר זמן, ויכולה להסתכם בשעה וחצי עד שעתיים לכל כיוון. לעומת זאת, בת"א אפשר להגיע מערי הלווין הצפוניים למרכז העיר תוך שעה בשעת השיא (מנסיון), ובתח"צ לא הרבה יותר מכך. ממזרח ומדרום המצב קשה יותר, אך לא במימדים של לונדון. אז תפסיקו להתבכיין - יש הרבה שדורש שיפור, אבל המצב אינו קשה כל כך בארץ.
ולגברת Moud השושואיסטית
אני לא יודע איזה נסיעה יומית נינוחה (אם כי עמוסה) לקחת בלונדון, אבל כנראה שמדובר בנסיעה פשוטה וקצרה למדי.
 

Moud

New member
לקחתי נסיעה שלקחה לי

ולגברת Moud השושואיסטית
אני לא יודע איזה נסיעה יומית נינוחה (אם כי עמוסה) לקחת בלונדון, אבל כנראה שמדובר בנסיעה פשוטה וקצרה למדי.
לקחתי נסיעה שלקחה לי
כשעה וחצי מכיוון אחד בערך וכל זה רק בתוך לונדון קו 262 מTOLLGATE RD עד לתחנת PLAISTO (שכחתי כבר איך מאיתים את זה) ומשם רכבת, עם החלפה לעיתים, עד לMARLYBON (נתתי פרטים כדי ששוב לא יקראו לי שקרנית וכי הנושא לא מצריך ממני להסתיר בפומבי מידע שכזה- לא כמו שאר הפרטים שלי שהוציאו ממסר פרטי להודעה פומבית!!)
 

alantan

New member
השוואה

לקחתי נסיעה שלקחה לי
כשעה וחצי מכיוון אחד בערך וכל זה רק בתוך לונדון קו 262 מTOLLGATE RD עד לתחנת PLAISTO (שכחתי כבר איך מאיתים את זה) ומשם רכבת, עם החלפה לעיתים, עד לMARLYBON (נתתי פרטים כדי ששוב לא יקראו לי שקרנית וכי הנושא לא מצריך ממני להסתיר בפומבי מידע שכזה- לא כמו שאר הפרטים שלי שהוציאו ממסר פרטי להודעה פומבית!!)
השוואה
אז את יודעת ש: הנסיעה בקו 262 אורכת כ-20 ד' והתדירות היא כל 10 ד', כך שבממוצע עד Plaistow היה לך 25 ד'. משם הנסיעה אורכת כ-35 ד' ביום טוב, כלומר שעה לכל כיוון. אבל אני גם מוכן להתערב איתך שלפחות פעם בשבוע (אם לא יותר) היו לך עיכובים של עד 20 ד' בתחתית. מרחק נסיעה זו היא כ-17 ק"מ בדרכים (לא מרחק אווירי). בארץ נסיעה ממרכז כפר סבא לגבעתיים, מרחק של כ-25 ק"מ בדרכיםעם החלפת אוטובוס אורכת כשעה וחמישה כולל המתנות. עד כמה שזכור לי, קו 567 או קו 149 נוסעים באופן די אמין, כמו גם קו 63. אין לי את הדוגמא שלך מהארץ על מנת להשוות, אבל אני בטוח שבהתחשב באופי הנסיעה (שוב, אין לי מושג לגביו), היא אינה גרועה כפי שאת מציגה.
 

קובי לו

New member
או קיי, בוא אנסה לאתגר אותך

השוואה
אז את יודעת ש: הנסיעה בקו 262 אורכת כ-20 ד' והתדירות היא כל 10 ד', כך שבממוצע עד Plaistow היה לך 25 ד'. משם הנסיעה אורכת כ-35 ד' ביום טוב, כלומר שעה לכל כיוון. אבל אני גם מוכן להתערב איתך שלפחות פעם בשבוע (אם לא יותר) היו לך עיכובים של עד 20 ד' בתחתית. מרחק נסיעה זו היא כ-17 ק"מ בדרכים (לא מרחק אווירי). בארץ נסיעה ממרכז כפר סבא לגבעתיים, מרחק של כ-25 ק"מ בדרכיםעם החלפת אוטובוס אורכת כשעה וחמישה כולל המתנות. עד כמה שזכור לי, קו 567 או קו 149 נוסעים באופן די אמין, כמו גם קו 63. אין לי את הדוגמא שלך מהארץ על מנת להשוות, אבל אני בטוח שבהתחשב באופי הנסיעה (שוב, אין לי מושג לגביו), היא אינה גרועה כפי שאת מציגה.
או קיי, בוא אנסה לאתגר אותך
נסיעה תח"צית לחלוטין (ולא בטקסי ספציאל אלא רכבות/אוטובוסים/מוניות שירות) ממערב ראשון בשכונה המרוחקת מהתחנה המרכזית החדשה 'שער ראשון' למרכז גבעתיים או למפגש הרחובות שד' י-ם והרואה שברמת יצחק (בר"ג).
 

alantan

New member
../images/Emo6.gif כשעה וחצי? אפשר גם בלונדון

או קיי, בוא אנסה לאתגר אותך
נסיעה תח"צית לחלוטין (ולא בטקסי ספציאל אלא רכבות/אוטובוסים/מוניות שירות) ממערב ראשון בשכונה המרוחקת מהתחנה המרכזית החדשה 'שער ראשון' למרכז גבעתיים או למפגש הרחובות שד' י-ם והרואה שברמת יצחק (בר"ג).
כשעה וחצי? אפשר גם בלונדון
נסיעה מ-Hatch End (כ-20 ק"מ ממרכז לונדון) לכלביה של Battersea. לא נראה לי שתגיע מהר יותר מהמסלול שהצעת...
 

amit1270

New member
סוף סוף תגובה לעניין!

לונדון אינה דוגמא לתח"צ טובה
אומנם, מערכת האוטובוסים היא טובה לנסיעות קצרות, אבל הרכבת התחתית סובלת משנים של חוסר השקעה, כמו כן מגבלות בטיחותיות מוגזמות לפעמים גורמות לסגירת קטעי קווים ותחנות, ולעיכובים וטרטורים. הסיבה שרבים משתמשים בתח"צ בלונדון היא מחוסר ברירה, לא בגלל השירות הטוב. במרכז העיר מחירי החניה ואגרת הגודש ממסתכמים לעתים ב-40 ליש"ט, מחיר שרוב העוובדים אינם יכולים להרשות לעצמם. כמו כן, אין כמעט כבישים מהירים המגיעים עד למרכז. לדוגמא, מהקצה הדרומי של ה-M1 עד למרכז העיר יש לעבור בדרכם עירוניות בדרך האורכת כחצי שעה. מרוב הפרברים, הנסיעה ברכב פרטי למקום העבודה במרכז העיר אורכת כ-20% יותר זמן, ויכולה להסתכם בשעה וחצי עד שעתיים לכל כיוון. לעומת זאת, בת"א אפשר להגיע מערי הלווין הצפוניים למרכז העיר תוך שעה בשעת השיא (מנסיון), ובתח"צ לא הרבה יותר מכך. ממזרח ומדרום המצב קשה יותר, אך לא במימדים של לונדון. אז תפסיקו להתבכיין - יש הרבה שדורש שיפור, אבל המצב אינו קשה כל כך בארץ.
סוף סוף תגובה לעניין!
 

yblumann

New member
התאפקתי, אז....

סוף סוף תגובה לעניין!
התאפקתי, אז....
Alan's comment has much truth in it: 1. Metropolitan London is much larger than metropolitan tel Aviv. 2. one must bear in mind that London largely became a continuous built up area in the 1930s/1940s at the latest. since the end of the second world war, there has been hardly any expansion at all [the green belt policy] 3. as a result, the road grid in this area is fixed and can not be practically be expanded, as it would cause a huge disruption, and the costs of evicting masses of people and businesses from their premises would be impossible to meet. 4. The rail network in London has remained fairly static too. It is, sure, an issue of lack of investment, but, it is also an issue of lack of space- above and below ground. 5. the vehicular traffic has expanded by a multiple of 10 in the past 30 years. this expansion could not be possibly be met by road expansion. 6. The Mayor has introduced a congestion charge- which is very popular. this has only slowed down the growth in traffic. 7. the rail and tube system experience a record number of daily commuters- breaking all records. A lot of it has to do with the current economic boom; there have never been so many people working within the London area. 8. As there is no more room to expand services on the rail, bus services are the short term partial 'fix', and, indeed , proceeds from the congestion charge has been used to increase the number of buses used in the peaks from around 5000 in 2000 to 7100 today- and the number keeps going up. 9. all rail lines witness increase in number of trains and also length of trains provided. It is not really possible to compare London to Tel Aviv. But most certainly, it is legitimate to compare service reliability and quality between the two areas. I have explained at length in the past the service quality issue in London, and how London buses invest a lot of resources and efforts to ensure the best possible service under the circumstances. The same applies to the rail services too. In Israel, it appears that there is no such effort made. If you tender a service and pay for it, it is only reasonable for the authority providing the money to monitor the results and ensure best value for money. this does not seem to happen in Israel. Regards Yoram- residing in London for over 20 years.​
 

Moud

New member
thank you Yoram../images/Emo70.gif

התאפקתי, אז....
Alan's comment has much truth in it: 1. Metropolitan London is much larger than metropolitan tel Aviv. 2. one must bear in mind that London largely became a continuous built up area in the 1930s/1940s at the latest. since the end of the second world war, there has been hardly any expansion at all [the green belt policy] 3. as a result, the road grid in this area is fixed and can not be practically be expanded, as it would cause a huge disruption, and the costs of evicting masses of people and businesses from their premises would be impossible to meet. 4. The rail network in London has remained fairly static too. It is, sure, an issue of lack of investment, but, it is also an issue of lack of space- above and below ground. 5. the vehicular traffic has expanded by a multiple of 10 in the past 30 years. this expansion could not be possibly be met by road expansion. 6. The Mayor has introduced a congestion charge- which is very popular. this has only slowed down the growth in traffic. 7. the rail and tube system experience a record number of daily commuters- breaking all records. A lot of it has to do with the current economic boom; there have never been so many people working within the London area. 8. As there is no more room to expand services on the rail, bus services are the short term partial 'fix', and, indeed , proceeds from the congestion charge has been used to increase the number of buses used in the peaks from around 5000 in 2000 to 7100 today- and the number keeps going up. 9. all rail lines witness increase in number of trains and also length of trains provided. It is not really possible to compare London to Tel Aviv. But most certainly, it is legitimate to compare service reliability and quality between the two areas. I have explained at length in the past the service quality issue in London, and how London buses invest a lot of resources and efforts to ensure the best possible service under the circumstances. The same applies to the rail services too. In Israel, it appears that there is no such effort made. If you tender a service and pay for it, it is only reasonable for the authority providing the money to monitor the results and ensure best value for money. this does not seem to happen in Israel. Regards Yoram- residing in London for over 20 years.​
thank you Yoram

that was one of my points and god, i do miss London....​
 

mercori

New member
nagu

אם אנשים באמת מדברים על תח"צ בחו"ל..
ביקרתי לא מעט בחו"ל.. מנסיון.. רק בערים הגדולות יש תחב"צ טובה! אין כמעט אפשרות להסתדר ללא רכב מושכר בין עיירות קטנות, או יישובים קטנים. במצב בארץ אמנם לא מושלם, אבל אין צורך להתרעם על כל איחור ואי דיוק! יש תלונה? יש מלא גורמים להתלונן! כל מכתב תלונה למפעיל יתקבל ויענה! משרד התחבורה גם מקבל ומתערב במידת הצורך. וכנראה הכותבת היקרה שלנו, לוקה בתכנון לקוי ולא יעיל כנראה, ולא חישבה בצורה נכונה את דרכי ההגעה שלה. כותבת יקרה, וסתם בשביל הידע הכללי, מה עם תקחי אופניים ליעד יותר מרכזי, ומשם תקחי אוטובוסים עם תדירות גבוהה יותר? זה משתמע מדברייך כי את מתאמצת לאחר בכוונה! מתעקשת לקחת קווים עם תדירות נמוכה ואחר כך להתבכיין על המצב בארץ (ככה זה לא באנגליה..) לכי תעמדי 5 שעות בתוך לונדון! סיוט מהלך! או לשלם אגרת גודש! תראי את הצדדים החיוביים שלגור בארץ! המשפחה, האנשים, האופי הישראלי, הים והמדינה המדהימה שלנו!
nagu
מה הקשר לים המשפחה והאופי ,זה יפה שאתה עושה PR למדינה אבל זה לא קשור... הבעייתיות בתחב"צ בישראל לדעתי הוא בסדר עדיפות הנמוך אליו מכוונות ממשלות ישראל לדורותיהן. חוסר התשתיות משאבים לא מספיקים רדידות ופוליטיקה הכי נמוכה שיש במשרד התחבורה וזה רק קצה הקרחון... כמה אחוזים מהציבור בערים הגדולות בעולם משתמשים בתחב"צ לעומת אחוז המשתמשים אצלנו?? שרת החינוך ביקרה לפני שבוע בסינגפור השוותה ביננו וחזרה עם מסקנות ...(ואני בטוח שלא הכול נוצץ בסינגפור) לא היה מזיק אם שר התחבורה גם כן היה נוסע ללמוד משהו (גם הונג קונג מדהימה במערך התחצ שלה,גם לשם הוא יכול לקפוץ...) לגבי תלונות אתה כותב שמשרד התחבורה "גם מקבל ומתערב במידת הצורך" נו אותי די נפנפו אם תלונה מוצדקת ועוד בזמן שעבדתי בתחום התחבורה הציבורית.. בברכה
 

nagu

New member
התגובה הייתה ליחס המלגלג שלה למדינה...

nagu
מה הקשר לים המשפחה והאופי ,זה יפה שאתה עושה PR למדינה אבל זה לא קשור... הבעייתיות בתחב"צ בישראל לדעתי הוא בסדר עדיפות הנמוך אליו מכוונות ממשלות ישראל לדורותיהן. חוסר התשתיות משאבים לא מספיקים רדידות ופוליטיקה הכי נמוכה שיש במשרד התחבורה וזה רק קצה הקרחון... כמה אחוזים מהציבור בערים הגדולות בעולם משתמשים בתחב"צ לעומת אחוז המשתמשים אצלנו?? שרת החינוך ביקרה לפני שבוע בסינגפור השוותה ביננו וחזרה עם מסקנות ...(ואני בטוח שלא הכול נוצץ בסינגפור) לא היה מזיק אם שר התחבורה גם כן היה נוסע ללמוד משהו (גם הונג קונג מדהימה במערך התחצ שלה,גם לשם הוא יכול לקפוץ...) לגבי תלונות אתה כותב שמשרד התחבורה "גם מקבל ומתערב במידת הצורך" נו אותי די נפנפו אם תלונה מוצדקת ועוד בזמן שעבדתי בתחום התחבורה הציבורית.. בברכה
התגובה הייתה ליחס המלגלג שלה למדינה...
ברור שיש בעייתיות בתחב"צ בישראל.. אבל העניין הוא הגישה! תקרא את התגובות של הכותרת.. אם היא הייתה לידי הייתי מעיף עליה נעל.. שוב.. הבעיה היא שתמיד משווים את ישראל לשאר העולם, בזמן שאין שום מדינה בעולם שבה המדינה משקיעה 50% מתקציב המדינה לטובת ביטחון.. אם ככה.. ברור שהתחב"צ התשתיות הן בסדר פחות גבוה ביחס לשאר המדינות.. אנחנו מדינה צעירה, מתחפתחת עוד.. ויש עוד הרבה מקום לשינוי.. ואנחנו בדרך הנכונה.. קצת סבלנות ויהיה מצויין... אני שמח שלומדים מהעולם.. ואין שום מדינה מושלמת מבחינת תחב"צ.. אני פשוט יוצא נגד הבכיינות האינסופית של ישראלים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה