מתגי חשמל במטבח שהחליטו לא לעבוד

מתגי חשמל במטבח שהחליטו לא לעבוד

הרקע: נמצאת בדירה כמה חודשים. בעית חשמל בסלון ובמטבח שכניראה לא קשורות אחת לשניה ואולי בעצם כן...

בסלון החלפתי את מנורת ההלוגן בנברשת עם 5 נורות חסכוניות, ומכיוון שלא ידעתי שצריך להחליף גם את המנגנון נגרם פיצוץ במתג (היה מתג עם כפתור מסתובב שמתאים להלוגן) חשמלאי החליף מתג ופעם בכמה זמן האור בסלון היה מהבהב פעם או פעמים ולא התייחסתי לזה. לפני שבועיים האור היה לא יציב בכלל ומהמתג נשמע זומזום, פתחתי את המתג וגיליתי שהארכה לא חוברה, והכבל קצר מידיי, חיזקתי את החיבורים הקיימים והאור חזר להיות יציב. יצאתי לארון חשמל להפיל את המתג המון פעמים עד שהצלחתי לסדר את זה.

במטבח, לפני כמה ימים איך שהדלקתי את הפלורוסנט במטבח (כזה שמכיל שני נורות פלורוסנט) החשמל בבית ''קפץ'' כשהתבוננתי בנורות בזמן ההדלקה לפני שקפץ החשמל הבחנתי שנורה אחת לא נדלקת כראוי והוצאתי אותה. ואין קצר בהדלקה של החשמל במטבח.

מאושרת ושמחה חשבתי שהכל הסתדר. אני זוכרת בדקות הראשונות אחרי שהרמתי את המתג הראשי והחשמל חזר המקרר במטבח עשה רעש של ''נדלק ונכבה'' ולא ייחסתי לכך חשיבות עד לשעת ערב מאוחרת בה ניסיתי להפעיל קומקום חשמלי וראיתי שלא נדלק, וגם לא במתג אחר ומסתבר שגם המקרר כמה שעות לא מקבל זרם חשמלי, בקיצור כל השקעים במטבח שווקו חיים, בארון חשמל כל המתגים למעלה!! שזה הכי מבלבל....
אני תוהה האם כדאי לנתק את המתג בסלון לגמרי? עניין הארכה הוא קריטי? אם כן מדוע חשמלאי לא דאג ליידע אותי, זה אדם שהגיע ועזר לי בהתנדבות. ואולי זה בכלל לא קשור ועדיין הפלורוסנט מקצר. יש לציין שהיה רטיבות בתקרה כתוצאה מבעית אינסטלציה של השכן מלמעלה אבל לדעתי הקיר יבש לגמרי ובזמן הרטיבות לא היה שום קצר. לבינתים חיברתי את המקרר עם כבל מאריך לשקע בסלון...

מבינה שנכון יותר להביא בעל מקצוע, אני סובלת מפוסט טראומה ומתקשה להכניס משהו שאני לא מכירה הביתה, אם לא תהיה ברירה אז לא תהיה ברירה.

רציתי בגדול לדעת ממה זה יכול לנבוע וגם כמה עולה לתקן דבר כזה...
 

shlang

New member
ראשית, אם אין לך ידע בחשמל, חבל שתתעסקי בזה

כי את יכולה לגרום לנזק למערכת וגם לעצמך, לכן מוטב שתזמיני חשמלאי
 
ברור. גם ברור היה לי שאקבל תשובה כזאת שמתבקשת

מעריכה את הדאגה...
רציתי הערכה של פחות או יותר מה השתבש בעצם
תודה
 

shlang

New member
האם התקנת נורות לד, האם זה בסביבת מנוע

של מוצר כלשהו
רק בבדיקה במקום יהיה ניתן לקבוע מה הבעיה, כל תשובה כאן יהיה בגדר ניחוש
יתכן מגע רופף, זליגה,
 

WarDog

New member
זה שה"פקק" למעלה לא מחייב שהוא באמת דולק

תורידי את כולם ותרימי אחד אחד (מספיק גם רק את זה של המטבח אם את יודעת בוודאות איזה מהם מחובר למטבח).
&nbsp
למפסק אין הארקה, יתכן והגיד משמש למשהו אחר(כמו מפסק כפול/מחליף ופשוט לא סומן כראוי, אבל זה רק ניחוש).
&nbsp
בכל מקרה בלי ביקור של חשמלאי אי אפשר לדעת מה הבעיה (או הבעיות) בדיוק.
 
נורא קשה לנחש מכאן מה קורה אצלך אבל יש כיוון

לפעמים מאחורי מפסק נמצאת קופסת חיבורים. הזמזום ששמעת מהמפסק הוא ממגע רופף. או של אפס או של פאזה. למגע רופף של הארקה אין קשר לזמזום במקרה זה. לא ידוע לי אם החוט שחיזקת או דיברת עליו הינו ההארקה אבל ברור לחלוטין שהיה מגע רופף כי ברגע שחיזקת אותו נפתרה בעית ההבהוב והזמזום והארקה זה לא. אם המפסק אצלך בקופסא שלו ישנה קופסת חיבורים או שמא קרוב לקופסת חיבורים ייתכן שהתנתק חוט בעקבות ההתעסקויות שם, שמוביל 0 או פאזה לאזור המטבח. ייתכן גם שה"פקקים" בשפת העם ובשפה המקצועית מאז"ים בלוח החשמל רק למעלה ויזואלית ופנימית הם מנותקים ניסיון של הורדה והרמה עשוי לעזור. בהחלט ייתכן שמהרטיבות בתקרה נגרם קצר או ריקבון לחוטים או חיבורים. הקצר מבית הפלורסנט לדעתי קשור גם הוא למגע רופף. אך מכאן אל נתין לקבוע דבר. בגדול מתיאורייך אין מנוס מהבאת בעל מקצוע אם תצטרכי בהתנדבות ניתן לחפש בקבוצות פייסבוק שונות של חשמלאים. אם כסף לא הבעיה את יכולה לפתוח מדרג באפליקציה או אתר אינטרנט ולבחור לך משם חשמלאי עם המלצות. בהצלחה. נסי למצוא בפייסבוק קבוצה בשם
"תשאל חשמלאי" קבוצה טובה מאוד העלי לשם מה שהעלית לכאן ואם יש צורך בהתנדבות מפאת חוסר תקציב מוזמנת לשאול שם. לגבי פוסט הטראומה אינני יודע ממה נגרמה לך ומצטער לשמוע. וידוע לי כי בעמוד הפייסבוק שדיברתי עליו נמצאת חשמלאית אישה דבר שאולי יקל עלייך בכהסנת זר לביתך. בהצלחה.
 

רשר

Well-known member
מנהל
יש רק קטע קטן אחד שיש טעם לפרסם מכל הפוסט המיותר שלך

"אין מנוס מהבאת בעל מקצוע"
בכל ישוב בארץ יש אפשרות לקבל עזרה לנזקקים דרך עיריה, מועצה,,,ששולחים מתנדבים לסיוע ראשוני ודיווח על המצב להמשך טיפול
 
אישית אני מכיר קבלת עזרה דרך הפייסבוק וזה עובד מעולה!!

אני בעצמי חבר בקבוצה שדאגה עד היום להעביר מזגנים יד 2 מאנשים שהחליפו ישר כתרומה לנזקקים במקום למכור או לזרוק. אלו הדרכים שאני אישית מכיר מבחינה טכנית, דרך הפייסבוק באם יש עוד דרכים אדרבא! מה גם שעכשיו שנת בחירות אז בכלל אני מאמין שהעיריה תיתן מענה. מה שלא נתקלתי בו בשנים רגילות. בעקבות המקרה הספציפי הזה שבעייתי לה להכניס זר בעקבות פוסט טראומה אולי אם תהיה זו אישה חשמלאית משהו שיחסית נדיר למצוא יהיה לה קל אז המלצתי על הקבוצה הזו בפייסבוק שבה ידוע לי כי חברה חשמלאית.
 
דניאל ..........

אתה כותב : שאתה מעביר מזגנים ישנים לניזקקים בחינם. תבורך פעולה מעולה.
אבל.......... הניזקק התפרן . מאיפו יקח כסף עבור צריכת החשמל שהמזגן מבזבז . ועוד מזגן ישן . שהנצילות שלו נמוכה הא?? מאות שקלים בחודש
מדינת ישראל לא חם בה במיוחד . במיוחד לאדם תפרן . שבקושי יש לו כסף לאוכל
יכול ליסבול את החום
שבוע טוב ומבורך
 
קרמר. לרוב מדובר על מזגנים כבני שנתיים 3 גג. כסף לחשמל

אין זה מעניני כמובן... זה כמו לתת כסף לקבצן ברחוב ולדעת שסביר שזה יילך לסמים נו ו? זה מה שעושה לו טוב? מכל חייו העלובים שייהנה. כנל המזגן לנזקקים. יש אנשים שמסוגלים לשלם חשמל פעם בחודשיים מאשר מזגן חדש כולל התקנה בבת אחת או בתשלומים גודלים מדי. מעבר להעברתם ושינועם מהתורם לנתרם אינני מתערב.
 
לא כתבתי שתיתערב

כתבתי . שאדם תפרן שאין לו מה לאכול . לא חושב על מיזוג אויר . חושב מה יש לו במקרר . אם הייתה כותב על נתינת מקרר ישן וטוב . אני מבין. אבל מזגן . סתם כותב דברים לא לעניין
 
כוונתי באינני מתערב היא שאני לא חוקר אדם נזקק מהיכן הכסף

לחשמל ומדוע עדיפות למזגן. ישנם מקומות שלהיות בתוך דירה לא ממוזגת זה בלתי אפשרי. וישנם נזקקים שמקבלים מחברת החשמל הנחות משמעותיות.
 
תודה רבה על תשובתך המפורטת

והרגישה. ביקשתי חברות בקבוצה שציינת. ולבינתים פניתי לאנשים שאני מכירה עם בקשה להמלצה על חשמלאי. קיבלתי כמה מספרים. אומנם למדתי טכנאות מחשבים וזה לא דומה לחשמלאות עדיין עניין אותי לשמוע על כיוונים שלא חשבתי עליהם כמו החוטים רופפים אולי בארון החשמל.
אני כן מעוניינת לשלם לאיש מקצוע ומקוה שלא אצא בנזק כספי גדול מידיי. מקוה שזה משהו קטן שאפשר לפתור.
מאוד מעריכה את ההשקעה בתגובה רגישה ורצינית לשאלה שלי.
להתמודד לבד ובמיוחד עם פחד לפעמים זה מרגיש גדול. ממש תודה!
 
רציתי לעדכן

הזמנתי טכנאי (קרוב משפחה של חברה שהיה גם מקסים וסבלני ונתן הרגשה בטוחה וגם מקצועי) ראיתי פרסומת בטלויזיה שצריך לבקש תעודת של חשמלאי וזה הדבר הראשון שעשה לפני שהתחיל לעבוד בבית.
התשובה שלך עזרה לי להבין פחות או יותר מה הכיוון, הצלחתי לעזור לי גם מרחוק.
היה מגע רופף (יש שם כבל ארכה קצר ולא מחובר הסביר לי שאפשר להאריך אותו התחיל לחבר לו פלסטיק כזה עם ברגים כמו לגו, ואמר שלא צריך לחבר אותו בכלל והשאיר אותו מקופל ומנותק)
באותה הזדמנות לפני שהחשמלאי הגיע הלכתי לקנות פלורוסנט ומסתבר שיש פלורוסנט לד שמפיץ אור חזק יותר וגם לוקח פחות חשמל בטמבור אמרו לי שזה מתאים ל''בית'' הישן שיש לי וצריך להוציא את הסטרטר. זה מה שהחשמלאי עשה ויש לי אור יקרות במטבח, משהו אחר לגמרי, וגם נדלק בתוך שניה.
והדבר הכי חשוב, שעלית עליו שהיתה בעיה ב''פקק'' בארון חשמל הוא הראה לי שכולם חדשים מלבד אחד שהמגע שלו מבפנים יכול להיות בעייתי למרות שהוא חיזק אותו הציע להחליף לחדש והלכתי על זה.

רוצה שוב להודות לך על תגובה מושקעת ורצינית ורגישה להודעה שלי.
כל זה עלה לי סה"כ 200 ש"ח! (התקזז איתי על ''פקק'' חדש שהבאתי לו שלא היה בו כלל שימוש שהיה מתאים יותר ל''פקק ראשי'' שמספק יותר כוח)
איש שמתאים ל''יצאת צדיק''
הוא מיבנה והגיע לראשלצ שמו איציק 0508774829, ממליצה בחום לכל מי שצריך.ה
 
שמח לשמוע שנפתרה הבעיה אם כי דבר אחד הטריד מנוחתי

שהוא שם "פקק" בשמו המקצועי נקרא מא"ז "שמתאים יותר לראשי בגלל יותר כוח" אם הבנתי נכון למה התכוונת כוונתך הייתה שהבאת לו מא"ז של 25 אמפר לשים על מעגל שבמקסימום שלו אמור להיות ככל הנראה על פי הרוב וההגיון 16 או 10. שזה דבר מסוכן לחוטים שבקיר. מחיר "פקק" חדש סיני עולה פחות מ 10 שקלים. מחיר "פקק" חדש איכותי עולה כ 30 ש"ח. אני באמת ממליץ לרכוש חדש שמתאים לגודל החוטים ולהחליף במקום מה ששם לך.
 

רוני1955

Active member
הבנת הנקרא

קרא שוב, ומנוחתך לא תוטרד יותר.
היא כתבה שהוא התקזז איתה על "פקק" שלא התאים. הוא לא הרכיב אותו, אלא לקח אותו במקום המא"ז הנכון שהוא שם בלוח.
כדאי לקרוא היטב לפני שקופצים להגיב.
 
למעלה