מתברר שבב"ש יורכבו שלושה דורות של

מצב
הנושא נעול.

four seasons

New member
מתברר שבב"ש יורכבו שלושה דורות של

מתברר שבב"ש יורכבו שלושה דורות של
קרונות, קרונות מסע (יתכן שהיצור יעבור לדימונה), מודו ספרדי, ועתה פורסם שגם יקום קו של יצור קרונות דבלדאק (קומותיים), לדעתי זה אחד מהפרוייקטים הגדולים והמצויינים שנעשו בכלל, מה מצויין יותר ממקומות תעסוקה חדשים ארוכי טווח וירוקים. מעניין מה השלב הבא מסלול הרכבת קרונות של רכבת חשמלית עלית.
 

fireman

New member
לגבי מה שקורה כרגע

מתברר שבב"ש יורכבו שלושה דורות של
קרונות, קרונות מסע (יתכן שהיצור יעבור לדימונה), מודו ספרדי, ועתה פורסם שגם יקום קו של יצור קרונות דבלדאק (קומותיים), לדעתי זה אחד מהפרוייקטים הגדולים והמצויינים שנעשו בכלל, מה מצויין יותר ממקומות תעסוקה חדשים ארוכי טווח וירוקים. מעניין מה השלב הבא מסלול הרכבת קרונות של רכבת חשמלית עלית.
לגבי מה שקורה כרגע
כרגע מפעל מטר שנמצא בתוך תחנת באר שבע צפון משמש לשיפוץ קרונות משא, מפעל זה אמור להיות משודרג ולהיות המפעל שיבנה את הקרונות של "אלסטום" הפוש-פול. מעל שיפוץ קרונות המשא יועבר לדימונה. מפעל רמת"א (של התעשיה האוירית) שכרגע מבצע את הרכבת מערכי הIC3 והתקנת מערכות נוספות ישמש להרכבת קרונות דאבל-דק. באר שבע - מעצמה רכבתית
 
מפעל מ.ת.ר. באר שבע

לגבי מה שקורה כרגע
כרגע מפעל מטר שנמצא בתוך תחנת באר שבע צפון משמש לשיפוץ קרונות משא, מפעל זה אמור להיות משודרג ולהיות המפעל שיבנה את הקרונות של "אלסטום" הפוש-פול. מעל שיפוץ קרונות המשא יועבר לדימונה. מפעל רמת"א (של התעשיה האוירית) שכרגע מבצע את הרכבת מערכי הIC3 והתקנת מערכות נוספות ישמש להרכבת קרונות דאבל-דק. באר שבע - מעצמה רכבתית
מפעל מ.ת.ר. באר שבע
נתחיל בכך ששמו של מפעל הרכבות שנמצא בתוך תחנת באר-שבע הוא ´מ.ת.ר.´, קיצור של ´מפעלי תעשיות רכבת - באר שבע´. פאשלה ממש טיפשית של YNET. דבר שני - אין כזו מילה בעברית ´פוש פול´. כבר באמצע שנות ה-90 המציאו תרגום נוח וטוב לביטוי האנגלי Push-Pull - מו-דו (קיצור של ´מושך-דוחף´). כנראה ש-YNET לא מבינים הרבה גם ברכבות וגם בעברית. ודבר אחרון - אם העיתונות הלאומית מבינה כך בנושא חשוב כמו תחבורה ציבורית, האםן אתם בטוחים שאתם יכולים להתייחס ברצינות לכתבות חדשות ופרשנות אודות כלכלה, בטחון, בריאות וחינוך?
 
קרונות משא

מתברר שבב"ש יורכבו שלושה דורות של
קרונות, קרונות מסע (יתכן שהיצור יעבור לדימונה), מודו ספרדי, ועתה פורסם שגם יקום קו של יצור קרונות דבלדאק (קומותיים), לדעתי זה אחד מהפרוייקטים הגדולים והמצויינים שנעשו בכלל, מה מצויין יותר ממקומות תעסוקה חדשים ארוכי טווח וירוקים. מעניין מה השלב הבא מסלול הרכבת קרונות של רכבת חשמלית עלית.
קרונות משא
בעברית נקראים הקרונות המשמשים להובלת מטענים ´קרונות משא´ ולא ´קרונות מסע´. וכדאי גם להדגיש שקרונות הקומותיים (לא ´דבלדאק´ ואפילו לא ´דאבל-דק´) והקרונועים לא ממש ייוצרו בבאר-שבע אלא רק יעברו גימור ואולי הרכבה סופית. אם להסתמך על תוצאות הרכישות האחרונות של רכבות נוסעים בהן נעשה הגימור בארץ (מו-דו,קרונועים מהסדרה השנייה ואילך), אני בכלל לא בטוח שלא כדאי לרכבת ישראל להמשיך עם רכישה מלאה מחו"ל (ואני באמת לא מתכוון לפגוע אישית באף אחד).
 

יהוושע

New member
אכן דברים כדרבונות. ישראלים,דברו

קרונות משא
בעברית נקראים הקרונות המשמשים להובלת מטענים ´קרונות משא´ ולא ´קרונות מסע´. וכדאי גם להדגיש שקרונות הקומותיים (לא ´דבלדאק´ ואפילו לא ´דאבל-דק´) והקרונועים לא ממש ייוצרו בבאר-שבע אלא רק יעברו גימור ואולי הרכבה סופית. אם להסתמך על תוצאות הרכישות האחרונות של רכבות נוסעים בהן נעשה הגימור בארץ (מו-דו,קרונועים מהסדרה השנייה ואילך), אני בכלל לא בטוח שלא כדאי לרכבת ישראל להמשיך עם רכישה מלאה מחו"ל (ואני באמת לא מתכוון לפגוע אישית באף אחד).
אכן דברים כדרבונות. ישראלים,דברו
עברית !!!
 

fireman

New member
חן, עם כל הכבוד שיש לי אליך

קרונות משא
בעברית נקראים הקרונות המשמשים להובלת מטענים ´קרונות משא´ ולא ´קרונות מסע´. וכדאי גם להדגיש שקרונות הקומותיים (לא ´דבלדאק´ ואפילו לא ´דאבל-דק´) והקרונועים לא ממש ייוצרו בבאר-שבע אלא רק יעברו גימור ואולי הרכבה סופית. אם להסתמך על תוצאות הרכישות האחרונות של רכבות נוסעים בהן נעשה הגימור בארץ (מו-דו,קרונועים מהסדרה השנייה ואילך), אני בכלל לא בטוח שלא כדאי לרכבת ישראל להמשיך עם רכישה מלאה מחו"ל (ואני באמת לא מתכוון לפגוע אישית באף אחד).
חן, עם כל הכבוד שיש לי אליך
2 התגובות הללו ממש קנטרניות ולא במקום, מדובר בשגיאות כתיב שעלולות לקרות לכל אחד בצורה לגיטימית ביותר וגם לכותבי YNET לגבי מינוחים מקצועיים, מה שתגיד, אגב אני בהודעתי כתבתי קרונות יורכבו ז"א שהם יגיעו כחלקים נפרדים כפי שנעשה עם מערכי הIC3 ברגע זה שמגיעים כחלקי מערכים ומורכבים למערך שלם כאן בבאר שבע ונעשות בהם עבודות פנימיות להבדיל מייצור קרונות שלזה משמעות שונה לגמרי
 
דקדוק ודיוק

חן, עם כל הכבוד שיש לי אליך
2 התגובות הללו ממש קנטרניות ולא במקום, מדובר בשגיאות כתיב שעלולות לקרות לכל אחד בצורה לגיטימית ביותר וגם לכותבי YNET לגבי מינוחים מקצועיים, מה שתגיד, אגב אני בהודעתי כתבתי קרונות יורכבו ז"א שהם יגיעו כחלקים נפרדים כפי שנעשה עם מערכי הIC3 ברגע זה שמגיעים כחלקי מערכים ומורכבים למערך שלם כאן בבאר שבע ונעשות בהם עבודות פנימיות להבדיל מייצור קרונות שלזה משמעות שונה לגמרי
דקדוק ודיוק
אין לי בעייה עקרונית ומיוחדת עם שגיאות דפוס - אני עושה אותן כל הזמן, אם כי אני משתדל להעביר את המכתבים ואת הכתבות שלי דרך בודק איות לפני שליחתם/פרסומן. יש לי בעייה עם כך שכתב בעיתון מכובד (?) ולאומי לא מבין בחומר אותו הוא מסקר ולא טורח לבדוק את העובדות ואת הנתונים אותם הוא מפרסם. אני יכול לומר בוודאות שכל כתבי התחבורה בארץ לא מבינים כלום בנושא רכבות ומסילות ברזל, וכנראה שגם בתחבורה ציבורית בכלל, ומכך אני נאלץ להסיק שגם הכתבים האחרים לא תמיד עוברים ´בחינות קבלה´ ראויות לתפקידיהם. אם קוראי הפורום מרגישים בנוח עם מצב כזה, הרי שיבושם להם. (ערן, לא אמרתי שאתה טעית בהודעה שלך - פשוט רציתי להבהיר את המצב לאשורו לשאר קוראי הפורום, שאולי לא בקיאים בחומר כל-כך) דבר אחרון - אני לא מתבייש בכך שלעיתים אני פדאנט ואפילו קנטרן בקשר לנושאים הקרובים ללבי - כל עוד האמת והדיוק לצדי. כל עוד אני עושה זאת בנימוס המירבי האפשרי ואופן תרבותי, אני לא חושב שיש בכך פסול שאני מתקן אנשים אחרים וכשמתקנים אותי. אם מישהו מרגיש פגעתי בו או שאמרתי דברים לא נכונים אני אשמח לשמוע ולתקן את דרכי במידת הצורך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה