מתברר לי יותר ויותר כי צריכת הדלק מבוססת בעיקר על העבירות.

מתברר לי יותר ויותר כי צריכת הדלק מבוססת בעיקר על העבירות.

אנו תמיד מתעניינים במדידות היצרן לגבי צריכת הדלק, ואלה נמדדות בתנאים סטנדרטיים כאלה ואחרים.
אבל, מה עושים לגבי כלי רכב שמחד עבירותם גדולה מאד ומאידך הנסיעה המהירה משפרת את הבטיחות באופן חד משמעי.
התחשיבים של צריכת הדלק בתנאים הללו שונים באופן קיצוני וללא כל קורלציה לדיווחים. אני מתכוון לרכיבה על אופנועי ספורט טורינג בנפח בינוני ומעלה בכבישים הבינעירוניים

מזה מספר שנים שאיני רוכב כלל למעט על אופניים בלתי ממונעות
.
למרות זאת, הדיווחים המספריים שאביא כעת הם דיווחים אמינים:

1. אופנוע 1000 דו צילינדרי ברכיבה בינעירונית מהירה שחלקה במהירות כ200 [סמ לשנה] השיג צריכה ממוצעת של 17-19קמ/ל מה שחייב לתדלק מידי בין 320 ל350 קמ. [ככל שיותר בינעירוני מהיר הצריכה קרובה יותר ל19]. צריך לזכור שפקקי תנועה או עומסי תנועה גורמים לשינויי מהירות קטנים יותר כשעסקינן בכלי בעל עבירות.
2. אופנוע 600 דו צילינדרי ברכיבה בתנאים קצת דומים מדגים ירידה די מהירה בציון מד הדלק במיכל. צריך לזכור שמיכלי הדלק במרבית האופנועים הם ממילא יחסית צנועים בקיבולתם וזה עלול להגביל או לפחות להחמיר את אי הנוחות שכרוכה בתדלוקים יחסית תכופים.
3. מה הניחוש שלכם לגבי אופנוע 900 תלת צילינדרי. איך תיראה בו הצריכה. האם גם היא תהפוך לצריחה?

מיכלי דלק באופנוע בד"כ אינם בעלי נפח של מעל ל17 או 18 ליטר וכשרוכבים מהר, מתברר שהמחוג יורד מהר [אולי כי הק"מ חולפים מהר...
]...

תוך כדי כתיבת הטקסט הזה אני מגיע למסקנה שאין תחליף למדידה של הצריכה בתנאים הספציפיים. באופנוע לפחות תנאי הרכיבה יחסית אחידים כי כאמור העבירות גבוהה ומאפייני הרכיבה תלויים בעיקר ברוכב וכיצד הוא פועל לשיפור בטיחותו [רכיבה נחשבת בטוחה יותר בבינעירוני אם המהירות גבוהה מזו של שאר התנועה ה4 גלגלית שמסביב. כמה יותר? זה כבר דיון אחר... אבל בוודאי שזה צריך להתבצע מתוך אחריות אישית לכלל המשתמשים בדרך]

האם מישהו יודע כיצד ניתן לברר מהרשת מהי הצריכה של אופנועים ספציפיים בתנאי מהירות ספציפיים ?
כאמור הצפי למספרים שונים גם לגבי אופנועים שמקבלים ציון ירוק 2 וצריכת הדלק הסטנדרטית נשמעת פנומנלית אך קיימת רק בעולם האוטופי
 
התכוונתי עבירות במובן שאין צורך

להאט קיצונית בתגובה לכל עומסון תנועה קטנטן וכו' וגם אין צורך להמתין עד שהגורם המעכב "בא אל סיפוקו"...
למשל כביש דו נתיבי חד כיווני עם 2 מכוניות מקבילות. אפשר לעבור למרות שאין נתיב פנוי וזה חוסך הרבה זמן של המתנה עד שהנהג בשמאל יעקוף בפרט שמהירותם אינה שונה קיצונית...
ככה האופנוע רץ קדימה ללא עיכובים למשל ביניהם.
אבל כאמור כשאתה במהירות גבוהה החל מ150 ועד ל200 אז צריכת הדלק עולה גם בנפחים בינוניים קרי סביב 700
 

חן 1111

Active member
עכשיו הבנתי. אתה צודק בזה שככל שיש יותר עמידות, צריכת הדלק

עולה. אז זה תלוי בעומס. בעמידה, צריכת הדלק לק"מ היא אינסופית...
למעשה אם אחוז זמן העמידה הוא נמוך, צריכת הדלק לא עולה בהרבה, כי בשאר הזמן אתה נוסע לאט, וזה מביא אותנו להשפעת המהירות.
ככל שהמהירות עולה, צריכת הדלק עולה עם ריבוע המהירות, אולי אפילו עם המהירות בחזקה שלישית, לא זוכר בדיוק. אז בין 100 ל-150 קמ"ש צריכת הדלק עולה בשיעור גבוה. ודווקא שכשאתה זוחל במהירות של 40-50, צריכת הדלק נמוכה מאוד. אז אפילו אם יש קטעים של עמידה, עדיין הצריכה נמוכה יחסית.
 
אם ככה המפתח הוא להמנע מהפיתוי...

כלומר, כשחולפים על פני דבוקת המכוניות "א", אסור "להמריא" לעבר דבוקת המכוניות "ב", למרות שבין הדבוקות הכביש הבינעירוני נראה נטוש ממכוניות, וכשמדובר בכביש ישר וריק ובכלי רכב שמעפיל מהר מכ140 ל200 כשאז שוב צריך להאט (ע"י עזיבת הגז בלבד) עקב התקרבות לדבוקה הבאה, העסק הזה בזבזני בדלק ובבלאי צמיגים ורצוי מאד לכן לא להגזים בtop speed.
ערכם הכלכלי של הפערים בזמני ההגעה לא מצדיקים את פערי הבלאי בצמיגים ובצריכת הדלקים...
 
אצלי לפחות, צריכת הדלק באופנוע זה הפרמטר הפחות חשוב

ולכבי העצירות, נכון שיש פחות אבל התאוצות מקזזות חלק מהחסכון (שוב, אצלי)
 
יתכן שזה חלק מההסבר

השינויים התכופים בין 120 ל180 בהתאם לעומס התנועה כנראה מייצרים הבדלים בצריכה.
התאוצה בין 120 ל180 מהירה
 

prizman

New member
סקייטבורד יותר חסכוני בדלק אבל למרבה הצער זה פורום מכוניות.

 
למעלה