משתגעת מהבית הזה וזה לא טעות בפורום

העצלנית

New member
משתגעת מהבית הזה וזה לא טעות בפורום

אמא שלי לא אוהבת לבשל אינ מצד שני מאוד אוהבת. אבל לא אני הקובעת ובגלל זה מה שיש בבית זה בעיקר דברים קפואים ולעומת זאת אין שום מצרכים לבישול ביתי וטעים לא ירקות נורמליים,לא גבינות ושלא לדבר על תבלינים טריים חס וחלילה. אבל בגלל שאני לא גרה בבית אלה בפנימיה אני גם לא יכולה לדרוש כלום. אתמול באה אמא אליי וביקשה שאני אכין פשטידה לארוחת ערב היום ישבתי וחרשתי את הספרים תירס לא היה לפשטידת פטריות לא היתה גבינה לבנה קישואים חס וחלילה. לפשטידת פסטה צריך גם כל מני דברים כמו גבינות טובות וכלום אין. אני מתחילה כבר להתחרפן חורשת ספר אחרי ספר ודיי מתחיל להמאס עליי לפסול כל דבר כי חסר מרכיב. בסופו של דבר יצאתי מהגדרת הפשטידה והלכתי על מאפה תפוחי אדמה,פטריות(מקופסא כמובן) ,בצל ושמנת מתוקה. בשביל פעם ראשונה יצא מעולה וכמובן מאוד דיאטטי. סתם לשפוך את הלב על איך מדאכים בת 15 בימנו.
 
שבת שלום חמודה../images/Emo39.gif

נשמע שהצליח לך
אני שואלת את עצמי למה נערה בת 15 קוראת לעצמה עצלנית כשלפי הסיפורים משתמע שממש ממש לא
שתהיה לך שבת נהדרת ומחוייכת
ואחלה של שנה
אמא של צליל ואופק
 
תפוחי אדמה ברוטב שמנת ופטריות

תפוחי אדמה ברוטב שמנת ופטריות רכיבים: תפו"א לרוטב: בצל פטריות שמפניון 2 קופסאות שמנת מתוקה עמידה מלח פלפל שום אופן הכנה: לפרוס תפו``א קלופים לפרוסות בעובי כ-1 ס``מ לבשל במים עם קצת מלח עד שמתרככים. את הפרוסות לסדר בתבנית בצורת ספירלה. רוטב שמנת : לטגן בצל קצוץ- לא להשחים, להזהיב בלבד עד שנהיה שקוף לחתוך פטריות שמפיניון חיות לפרוסות דקות , להוסיף לבצל ולטגן (אפשר גם פטריות מקופסא) להוסיף 2 קופסאות שמנת עמידה ולהרתיח לתבל ב-1/2 כפית פלפל שחור שום כתוש (``כל המרבה...``) ובסוף- מלח לפי הטעם להמשיך לבשל, עד שהשמנת מסמיכה. כשמסמיכה-(קצת מאבדת צבע מלבן צח למין אופוו`איט כזה) להוריד מהאש לשפוך אחיד על התפוחי אדמה שבתבנית לפזר מעל גבינה צהובה מגוררת לתנור- בערך ל-10 דקות או עד שמקרים.
 

העצלנית

New member
תודה רבה על המחמאה ועוד מתכון

מאפה תפוחי אדנה ופטריות בשמנת/בני סיידא חומרים: 1 ק"ג תפוחי אדמה פרוסים 2 כוסות מים 5 כוסות חלב 1/2 כפית מלח 1/2 כפית אגוז מוסקט מגורר 60 גרם חמאה 2 כפות שמן 3 בצלים גדולים,קצוצים 500 גרם פטריות שמפניון מלח ופילפל שחור,טחון טרי 1 וחצי מכלים שמנת מתוקה הכנה: 1) שמים בסיר גדול את תפוחי האדמה המים והחלב,מתבלים במלח ובאגוז מוסקט. מביאים לרתיחה,מבשלים 5דקות,מסירים מהאש ומסננים היטב. 2) ממיסים מחצית מהחמאה יחד עם השמן,מוסיפים את הבצל ומטגנים עד שיזהיב. מוסיפים את הפטריות ומטגנים עד שהונזלים יתאדו. מתבלים במלח ופלפל. מחממים תנור לחום בינוני (180 צ.). 3) עורכים את פרוסות האדמה בתבנית ומתבלים במלח,פלפל ואגוז מוסקט. שוטחים על תפוחי האדמה את תערובות הבצל והפטריות,ויוצקים מעל את השמנת. 4) חותכים את יתרת החמאה לקוביות ומפזרים למעלה. אופים עד שהמאפה ישחים. פשוט וטעים
 
למעלה