משרד התשתיות,האנרגיה והמים בודק מקצועית אם לח

משרד התשתיות,האנרגיה והמים בודק מקצועית אם לח

משרד התשתיות,האנרגיה והמים בודק מקצועית אם לחייב את שותפויות הגז הטבעי להקים מיתקן לעיבוד גז נוזלי צף(flng ) בגבולות ישראל כתנאי למתן אישור לייצוא גז טבעי.כך הגיבה היום דוברת המשרד מאיר עציוני. הדוברת נשאלה לתגובת המשרד לידיעה של עמיר בן דוד היום בידיעות אחרונות כי משרד התשתיות יחייב את שותפויות הגז להקים מיתקן flng כתנאי ליצוא גז.

חדשות האנרגיה חשף השבוע כי שותפויות הגז רוצות להקים מיתקן לגז נוזלי קטן בקפריסין על מנת לא להיות תלויים בגורמים עמם תחתומנה השותפויות הסכמים למכירת גז כמו טורקיה,ירדן,הפלסתינאים ועוד.השותפויות סבורות כי אם תהיה להן האופציה לייצא את הגז כגז נוזלי באמצעות המיתקן בקפריסין.הן תהינה בעמדת מו"מ נוחה יותר עם הרוכשות.הבחירה בקפריסין באה על סמך הערכה שהקמת מיתקן כזה בתחומי יבשת ישראל יהיה קשה וארוך ביותר.

במשרד התשתיות אהדו את הרעיון שיהיה לישראל מיתקן לעיבוד גז נוזלי אום השר סילבן שלום בדעה כי ישראל צריכה לשלוט במיתקן ולא מדינה זרה.מכיוון שגם המשרד יודע כי יהיה קשה להקים מיתקן כזה ביבשת ישראל הורה לאחרונה השר לבדוק מקצועית את האפשרות למיתקם ימי צף בתחומי המיים של ישראל.
 
למעלה