משרד התחבורה ערוך למילחמה

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
משרד התחבורה ערוך למילחמה

משרד התחבורה ערוך למילחמה
משרד התחבורה השלים הערכותו לקראת המלחמה הצפויה בעירק משרד התחבורה והתאגידים הקשורים אליו השלימו את הערכותם לשעת חרום, לקראת המלחמה הצפויה בעירק, כך הודיע היום (יום שני) שר התחבורה, צחי הנגבי. שר התחבורה מסר כי עם פתיחת המלחמה יפעיל משרדו מוקד חרום ארצי, מיוחד שיפעל 24 שעות ביממה. המוקד ירכז את כל פעולות משרד התחבורה והגופים הקשורים אליו, ביבשה, באוויר ובים. השר הנגבי ציין כי מערך המל"ח (משק לשעת חרום) שיפעיל משרד התחבורה הוא הגדול ביותר מבין כל משרדי הממשלה. המערך יכלול חמש רשויות: רשות עליונה לתחבורה, רשות לתובלה יבשתית, רשות להיסעים, רשות לתובלה ימית ורשות לתובלה אווירית. עם הכרזת מצב חרום יצמצמו חברות התחבורה הציבוריות, כמו אגד ודן את פעילותן, בהתאם לתוכניות שהוכנו מראש והן תפעלנה על פי צורכי המשק לשעת חרום. עשרות חברות הסעה פרטיות שקיבלו הודעה על חיוניותן למערך המל"ח יעמידו לרשות המערך מאות אוטובוסים, שיופעלו בהתאם לצורך. מע"צ תקצה עשרות כלי רכב כבדים וצמ"ה (ציוד מכני הנדסי) לרשות מערך החירום ותגייס קבלנים לעבודה בשעת חרום. קבלנים אלה יהיו זמינים לבצע באופן מיידי כל תיקון בתשתית הכבישים, במקרה של פגיעת טילים. במסגרת הערכותה למלחמה, ערכה מע"צ ניתוח של צירים רגישים, העלולים להפגע מטילים ונבדקו פתרונות אפשריים להסטת התנועה לנתיבים חלופיים. מערכות בקרת התנועה והמצלמות המוצבות בנתיבי איילון, ובצירים מרכזיים ישמשו את פיקוד העורף לזיהוי מיקום הפגיעה, במקרה של נפילות טילים. גם רכבת ישראל ביצעה את כל הפעולות הנדרשות ונערכה למספר תרחישים אפשריים. עם הכרזת מצב חרום תצומצם תנועת רכבות הנוסעים והמטענים באופן ניכר ויופסקו קווים בלתי חיוניים. הרכבת הכינה מבעוד מועד חדרים אטומים, בסמוך לכל תחנות הרכבת, שישמשו את הנוסעים בעת חרום. גם לעובדי הרכבת הוכשרו מקומות חלופיים, שיאפשרו להם להמשיך בעבודה בזמן חרום. חברות התעופה הישראליות נערכו לשמש כקשר האווירי היחיד בין ישראל והעולם וזאת על סמך ההערכה כי כמעט כל חברות התעופה הזרות יפסיקו את טיסותיהן לישראל, מיד עם תחילת המתקפה בעירק. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

Brendan

New member
מכרזים נוספים להפעלת תחבורה ציבורית

משרד התחבורה ערוך למילחמה
משרד התחבורה השלים הערכותו לקראת המלחמה הצפויה בעירק משרד התחבורה והתאגידים הקשורים אליו השלימו את הערכותם לשעת חרום, לקראת המלחמה הצפויה בעירק, כך הודיע היום (יום שני) שר התחבורה, צחי הנגבי. שר התחבורה מסר כי עם פתיחת המלחמה יפעיל משרדו מוקד חרום ארצי, מיוחד שיפעל 24 שעות ביממה. המוקד ירכז את כל פעולות משרד התחבורה והגופים הקשורים אליו, ביבשה, באוויר ובים. השר הנגבי ציין כי מערך המל"ח (משק לשעת חרום) שיפעיל משרד התחבורה הוא הגדול ביותר מבין כל משרדי הממשלה. המערך יכלול חמש רשויות: רשות עליונה לתחבורה, רשות לתובלה יבשתית, רשות להיסעים, רשות לתובלה ימית ורשות לתובלה אווירית. עם הכרזת מצב חרום יצמצמו חברות התחבורה הציבוריות, כמו אגד ודן את פעילותן, בהתאם לתוכניות שהוכנו מראש והן תפעלנה על פי צורכי המשק לשעת חרום. עשרות חברות הסעה פרטיות שקיבלו הודעה על חיוניותן למערך המל"ח יעמידו לרשות המערך מאות אוטובוסים, שיופעלו בהתאם לצורך. מע"צ תקצה עשרות כלי רכב כבדים וצמ"ה (ציוד מכני הנדסי) לרשות מערך החירום ותגייס קבלנים לעבודה בשעת חרום. קבלנים אלה יהיו זמינים לבצע באופן מיידי כל תיקון בתשתית הכבישים, במקרה של פגיעת טילים. במסגרת הערכותה למלחמה, ערכה מע"צ ניתוח של צירים רגישים, העלולים להפגע מטילים ונבדקו פתרונות אפשריים להסטת התנועה לנתיבים חלופיים. מערכות בקרת התנועה והמצלמות המוצבות בנתיבי איילון, ובצירים מרכזיים ישמשו את פיקוד העורף לזיהוי מיקום הפגיעה, במקרה של נפילות טילים. גם רכבת ישראל ביצעה את כל הפעולות הנדרשות ונערכה למספר תרחישים אפשריים. עם הכרזת מצב חרום תצומצם תנועת רכבות הנוסעים והמטענים באופן ניכר ויופסקו קווים בלתי חיוניים. הרכבת הכינה מבעוד מועד חדרים אטומים, בסמוך לכל תחנות הרכבת, שישמשו את הנוסעים בעת חרום. גם לעובדי הרכבת הוכשרו מקומות חלופיים, שיאפשרו להם להמשיך בעבודה בזמן חרום. חברות התעופה הישראליות נערכו לשמש כקשר האווירי היחיד בין ישראל והעולם וזאת על סמך ההערכה כי כמעט כל חברות התעופה הזרות יפסיקו את טיסותיהן לישראל, מיד עם תחילת המתקפה בעירק. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
מכרזים נוספים להפעלת תחבורה ציבורית
משרד התחבורה מפרסם מכרזים נוספים להפעלת תחבורה ציבורית בכל הארץ שלב נוסף של המהפכה בתחבורה הציבורית יוצא לדרך. משרד התחבורה פרסם היום ( יום שני) את המכרז המוקדם (P.Q) להפעלת כ- 150 קווי תחבורה ציבורית נוספים בכל רחבי הארץ, זאת, במסגרת הרפורמה שמנהיג משרד התחבורה בתחבורה הציבורית. מדובר ב- 6 אשכולות של קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים בבאר שבע, פתח תקווה, ראש העין, אשקלון, עמק בית שאן, מודיעין ואלעד. קווים אלה מופעלים כיום על ידי קואופרטיב "אגד" חברת "דן", "שרותי התחבורה הציבורית באר שבע" חברת "הורן את לייבוביץ" וחברת "מרגלית". האשכולות שהוצאו לתחרות מהווים כ- 15% מנפח הפעילות של כלל התחבורה הציבורית בארץ. כ- 8% מנפח הפעילות של "דן" ו-5% מנפח הפעילות של "אגד", בתחבורה הציבורית. ממשרד התחבורה נמסר כי המכרז שפורסם היום הוא הגדול ביותר מבין כל המכרזים להפעלת תחבורה ציבורית שפורסמו עד כה על ידי משרד התחבורה. אשכול קווי באר שבע, כולל את כל קווי התחבורה הציבורית העירוניים בעיר. קווים אלה מופעלים כיום על ידי "החברה העירונית-באר שבע". החברה מפעילה כיום 19 קווים עירוניים. אשכול קווי פתח תקווה כולל את כל קווי התחבורה הציבורית העירוניים בפתח תקווה ובראש העין. מדובר ב- 23 קווים, המופעלים כיום על ידי חברת "דן". אשכול שלישי כולל כ- 40 קווים עירוניים ובינעירוניים בעפולה ובהם כל קווי השרות העירוניים בעפולה, השרות האזורי ליישובי הסביבה והשרות הבינעירוני לבית שאן ונצרת. אשכול רביעי כולל 50 קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים באשקלון, מהם 18 קווים עירוניים בעיר אשקלון וקו עירוני נוסף בקרית גת, 14 קווים איזוריים בחבל אשכול ו- 17 קווים בינעירוניים בין אשקלון לבאר שבע ואופקים ובין באר שבע לצאלים, חבל אשכול ונתיבות. שני אשכולות נוספים של קווים עירוניים ואזוריים יופעלו בעיר מודיעין ובאלעד. קווים אלה מופעלים כיום על ידי חברת "מרגלית" וחברת "הורן את ליבוביץ". על פי תוכנית שיזמו משרדי התחבורה והאוצר יוצאו למכרזים בשנים הקרובות בין 25% ל- 50% מקווי האוטובוסים של "אגד" ו"דן" בתחבורה הציבורית. לפני מספר חודשים הוצאו לתחרות כ- 20 קווים נוספים של "דן" באזור בקעת אונו. עם פרסום המכרז המוקדם (P.Q) יגיע מספר הקווים של "דן" שהוצאו עד כה לתחרות לכ- 16% מנפח הפעילות של החברה בתחבורה הציבורית ושל "אגד" לכ- 13%. הקווים שהוצאו עד כה לתחרות נמצאים בין השאר באזור צפת, חדרה, נתניה, נהריה, רמלה, לוד, באר שבע – תל אביב, מודיעין עלית ובקעת אונו. שר התחבורה, צחי הנגבי הודיע היום כי בכוונתו להמשיך את הרפורמה בתחבורה הציבורית, שהביאה להוזלות של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה, בקווים שהוצאו לתחרות ולשיפור משמעותי של השרות לציבור. ראשי מינהל היבשה במשרד התחבורה הציגו לאחרונה לשר הנגבי, את הרפורמה בתחבורה הציבורית ואת תוכניות המשרד לשנים הקרובות. בשבוע שעבר ערך שר התחבורה ביקור עבודה בקואופרטיב "אגד". יצויין כי מאז החלה הרפורמה בתחבורה הציבורית נקלטו בענף התחבורה כ- 700נהגים ואנשי מקצוע. החברות שזכו במכרזים רכשו עד כה למעלה מ- 300 אוטובוסים ומיניבוסים חדשים, בעלות של יותר מ- 200 מיליון שקלים. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

dror1234567

New member
ברנדן ,עכשיו תהיה לי בעייה

מכרזים נוספים להפעלת תחבורה ציבורית
משרד התחבורה מפרסם מכרזים נוספים להפעלת תחבורה ציבורית בכל הארץ שלב נוסף של המהפכה בתחבורה הציבורית יוצא לדרך. משרד התחבורה פרסם היום ( יום שני) את המכרז המוקדם (P.Q) להפעלת כ- 150 קווי תחבורה ציבורית נוספים בכל רחבי הארץ, זאת, במסגרת הרפורמה שמנהיג משרד התחבורה בתחבורה הציבורית. מדובר ב- 6 אשכולות של קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים בבאר שבע, פתח תקווה, ראש העין, אשקלון, עמק בית שאן, מודיעין ואלעד. קווים אלה מופעלים כיום על ידי קואופרטיב "אגד" חברת "דן", "שרותי התחבורה הציבורית באר שבע" חברת "הורן את לייבוביץ" וחברת "מרגלית". האשכולות שהוצאו לתחרות מהווים כ- 15% מנפח הפעילות של כלל התחבורה הציבורית בארץ. כ- 8% מנפח הפעילות של "דן" ו-5% מנפח הפעילות של "אגד", בתחבורה הציבורית. ממשרד התחבורה נמסר כי המכרז שפורסם היום הוא הגדול ביותר מבין כל המכרזים להפעלת תחבורה ציבורית שפורסמו עד כה על ידי משרד התחבורה. אשכול קווי באר שבע, כולל את כל קווי התחבורה הציבורית העירוניים בעיר. קווים אלה מופעלים כיום על ידי "החברה העירונית-באר שבע". החברה מפעילה כיום 19 קווים עירוניים. אשכול קווי פתח תקווה כולל את כל קווי התחבורה הציבורית העירוניים בפתח תקווה ובראש העין. מדובר ב- 23 קווים, המופעלים כיום על ידי חברת "דן". אשכול שלישי כולל כ- 40 קווים עירוניים ובינעירוניים בעפולה ובהם כל קווי השרות העירוניים בעפולה, השרות האזורי ליישובי הסביבה והשרות הבינעירוני לבית שאן ונצרת. אשכול רביעי כולל 50 קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים באשקלון, מהם 18 קווים עירוניים בעיר אשקלון וקו עירוני נוסף בקרית גת, 14 קווים איזוריים בחבל אשכול ו- 17 קווים בינעירוניים בין אשקלון לבאר שבע ואופקים ובין באר שבע לצאלים, חבל אשכול ונתיבות. שני אשכולות נוספים של קווים עירוניים ואזוריים יופעלו בעיר מודיעין ובאלעד. קווים אלה מופעלים כיום על ידי חברת "מרגלית" וחברת "הורן את ליבוביץ". על פי תוכנית שיזמו משרדי התחבורה והאוצר יוצאו למכרזים בשנים הקרובות בין 25% ל- 50% מקווי האוטובוסים של "אגד" ו"דן" בתחבורה הציבורית. לפני מספר חודשים הוצאו לתחרות כ- 20 קווים נוספים של "דן" באזור בקעת אונו. עם פרסום המכרז המוקדם (P.Q) יגיע מספר הקווים של "דן" שהוצאו עד כה לתחרות לכ- 16% מנפח הפעילות של החברה בתחבורה הציבורית ושל "אגד" לכ- 13%. הקווים שהוצאו עד כה לתחרות נמצאים בין השאר באזור צפת, חדרה, נתניה, נהריה, רמלה, לוד, באר שבע – תל אביב, מודיעין עלית ובקעת אונו. שר התחבורה, צחי הנגבי הודיע היום כי בכוונתו להמשיך את הרפורמה בתחבורה הציבורית, שהביאה להוזלות של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה, בקווים שהוצאו לתחרות ולשיפור משמעותי של השרות לציבור. ראשי מינהל היבשה במשרד התחבורה הציגו לאחרונה לשר הנגבי, את הרפורמה בתחבורה הציבורית ואת תוכניות המשרד לשנים הקרובות. בשבוע שעבר ערך שר התחבורה ביקור עבודה בקואופרטיב "אגד". יצויין כי מאז החלה הרפורמה בתחבורה הציבורית נקלטו בענף התחבורה כ- 700נהגים ואנשי מקצוע. החברות שזכו במכרזים רכשו עד כה למעלה מ- 300 אוטובוסים ומיניבוסים חדשים, בעלות של יותר מ- 200 מיליון שקלים. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
ברנדן ,עכשיו תהיה לי בעייה
אם תהיה הפרטה בגוש דן ואני מתשמש בכרטיס חופשי חודשי משולב אז מה עושים שתהיה הפרטה? תהיה כל חברה כרטיסיה זכאים?. כי חופשי חודשי משולב מאוד נוח לי
 

dror1234567

New member
בבקשה תרשים על זה

ברנדן ,עכשיו תהיה לי בעייה
אם תהיה הפרטה בגוש דן ואני מתשמש בכרטיס חופשי חודשי משולב אז מה עושים שתהיה הפרטה? תהיה כל חברה כרטיסיה זכאים?. כי חופשי חודשי משולב מאוד נוח לי
בבקשה תרשים על זה
כרטיס חופשי חודשי משולב
 

david80

Member
בדנמרק הכל משולב!

בבקשה תרשים על זה
כרטיס חופשי חודשי משולב
בדנמרק הכל משולב!
בדנמרק ומדינות מודרניות אחרות, כל סוגי הכרטיסים מאפשרים נסיעה חופשית וללא הגבלת החלפות בכל חברות האוטובוסים והרכבות, אפילו כרטיס לנסיעה בודדת מאפשר נסיעה חופשית למשך שעה לפחות (תלוי במרחק הנסיעה)! הגיע זמן שהישראלים ילמדו וישתמשו בשיטה זו בכל הארץ (ולא רק בירושלים)!
 

dror1234567

New member
זה שיטה מאוד חסוכנית

בדנמרק הכל משולב!
בדנמרק ומדינות מודרניות אחרות, כל סוגי הכרטיסים מאפשרים נסיעה חופשית וללא הגבלת החלפות בכל חברות האוטובוסים והרכבות, אפילו כרטיס לנסיעה בודדת מאפשר נסיעה חופשית למשך שעה לפחות (תלוי במרחק הנסיעה)! הגיע זמן שהישראלים ילמדו וישתמשו בשיטה זו בכל הארץ (ולא רק בירושלים)!
זה שיטה מאוד חסוכנית
אבל דן ואגד מחלקים לפי מספרים גושים וזה מקצת מפריע לי כי ארצה לנסוע לפתח תקווה אצטרך לשם
 

dror1234567

New member
עוד דבר

זה שיטה מאוד חסוכנית
אבל דן ואגד מחלקים לפי מספרים גושים וזה מקצת מפריע לי כי ארצה לנסוע לפתח תקווה אצטרך לשם
עוד דבר
אני רוצה שתהיה גם שילוב בין אוטובוסים לרכבות כי יש רכבות שנסועות מאונברטיסנה להגנה ואני יכול לקחת אטובוס להגנה ומשם לרכבת שתי דקות לאונבריסטה (אני לא סטונדט,ואבל התחשבות לחתנת מאכזית שקרובה לרכבת הגנה!!)
 
מה היה היקף הפעילות במלחמת המפרץ?

משרד התחבורה ערוך למילחמה
משרד התחבורה השלים הערכותו לקראת המלחמה הצפויה בעירק משרד התחבורה והתאגידים הקשורים אליו השלימו את הערכותם לשעת חרום, לקראת המלחמה הצפויה בעירק, כך הודיע היום (יום שני) שר התחבורה, צחי הנגבי. שר התחבורה מסר כי עם פתיחת המלחמה יפעיל משרדו מוקד חרום ארצי, מיוחד שיפעל 24 שעות ביממה. המוקד ירכז את כל פעולות משרד התחבורה והגופים הקשורים אליו, ביבשה, באוויר ובים. השר הנגבי ציין כי מערך המל"ח (משק לשעת חרום) שיפעיל משרד התחבורה הוא הגדול ביותר מבין כל משרדי הממשלה. המערך יכלול חמש רשויות: רשות עליונה לתחבורה, רשות לתובלה יבשתית, רשות להיסעים, רשות לתובלה ימית ורשות לתובלה אווירית. עם הכרזת מצב חרום יצמצמו חברות התחבורה הציבוריות, כמו אגד ודן את פעילותן, בהתאם לתוכניות שהוכנו מראש והן תפעלנה על פי צורכי המשק לשעת חרום. עשרות חברות הסעה פרטיות שקיבלו הודעה על חיוניותן למערך המל"ח יעמידו לרשות המערך מאות אוטובוסים, שיופעלו בהתאם לצורך. מע"צ תקצה עשרות כלי רכב כבדים וצמ"ה (ציוד מכני הנדסי) לרשות מערך החירום ותגייס קבלנים לעבודה בשעת חרום. קבלנים אלה יהיו זמינים לבצע באופן מיידי כל תיקון בתשתית הכבישים, במקרה של פגיעת טילים. במסגרת הערכותה למלחמה, ערכה מע"צ ניתוח של צירים רגישים, העלולים להפגע מטילים ונבדקו פתרונות אפשריים להסטת התנועה לנתיבים חלופיים. מערכות בקרת התנועה והמצלמות המוצבות בנתיבי איילון, ובצירים מרכזיים ישמשו את פיקוד העורף לזיהוי מיקום הפגיעה, במקרה של נפילות טילים. גם רכבת ישראל ביצעה את כל הפעולות הנדרשות ונערכה למספר תרחישים אפשריים. עם הכרזת מצב חרום תצומצם תנועת רכבות הנוסעים והמטענים באופן ניכר ויופסקו קווים בלתי חיוניים. הרכבת הכינה מבעוד מועד חדרים אטומים, בסמוך לכל תחנות הרכבת, שישמשו את הנוסעים בעת חרום. גם לעובדי הרכבת הוכשרו מקומות חלופיים, שיאפשרו להם להמשיך בעבודה בזמן חרום. חברות התעופה הישראליות נערכו לשמש כקשר האווירי היחיד בין ישראל והעולם וזאת על סמך ההערכה כי כמעט כל חברות התעופה הזרות יפסיקו את טיסותיהן לישראל, מיד עם תחילת המתקפה בעירק. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
מה היה היקף הפעילות במלחמת המפרץ?
איך נסעו רכבת ישראל, דן ואגד ב-1991? בהיקף מצומצם?
 

ארזS

New member
תשובה חלקית

מה היה היקף הפעילות במלחמת המפרץ?
איך נסעו רכבת ישראל, דן ואגד ב-1991? בהיקף מצומצם?
תשובה חלקית
ידוע לי על "דן" ואני מניח שכך היה עם כולם : תדירות מצומצמת מאוד. רק לדוגמא : קו 66 שהיה עובד בזמן ההוא כל 4-5 דקות אוטובוס, נסע כל 20-30 דקות והאוטובוסים היו גם ככה ריקים במיוחד החל משעות אח"הצ והערב. אני זוכר שנסעתי בקו 66 בדיוק כשנפל הטיל ברמת גן ברחוב אבא הילל ועמדנו ברמזור שבפינת ביאליק - אבא הילל בדיוק 2-3 דקות לפני נפילת הסקאד. נסעתי לכיוון פתח תקווה וזה היה ממש מבהיל ואי אפשר לשכוח דבר כזה. היתה בהלה ולמי שהיה מסכה שם אותה... בקיצור : שלא נדע !!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה