משרד התחבורה והרפורמה בתח"צ

מצב
הנושא נעול.
משרד התחבורה והרפורמה בתח"צ

משרד התחבורה והרפורמה בתח"צ
כידוע לכולם ענף התחבורה הציבורית בארץ עובר בשנים האחרונות תהפוכות ושינויים רבים שבינהם הוצאת אשכולות קווים מחברות התח"צ "אגד" ו"דן" ומתן רשיונות הפעלה לאשכולות אלו לחברת פרטיות, חלקן באמצעות עריכת מכרזים וחלקן פשוט באמצעות העברת קווים תמוהה ולא מוסברת. לא אחת נכתב בפורום על חוסר השקיפות של משרד התחברוה ועל דרך התנהלותו התמוהה בתהליך הרפורמה . המכרז האחרון שנערך במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית היה על קווי ת"א - נתניה במכרז זה השתתפו 4 חברות: "נתיב אקספרס - תחבורה ציבורית בע"מ", "קונקס תחבורה ישראל בע"מ", "מטרופולין תחבורה ציבורית בע"מ", "מאיר חב' למכוניות ומשאיות בע"מ" ו"מסיעי אריה שאשא בע"מ". במהלך המכרז פסל משרד התחבורה את ההצעה של חברת "נתיב אקספרס" ובסופו של דבר החברה אשר זכתה במכרז ונבחרה להפעיל את אשכול ת"א - נתניה היייתה חברת "קונקס", לאחר בחירתה של "קונקס" להפעל אשכול קווי ת"א - נתניה עתרה חברת נתיב אקספרס לבית המשפט המחוזי בירושלים על פסילת ההצעה שלה, בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים הורה בית המשפט על ביטול זכייתה של חברת "קונקס" במכרז ובחינה מחודשת של כל ההצעות אשר השתתפו במכרז ובכללן הצעה של חברת "נתיב אקספרס". עיון בפסק הדין מיום 28/9/2006 שופך אור רב על דרך התנהלות של משרד התחבורה ומראה לכולנו מה באמת מעניין את משרד התחבורה כאשר הוא מוציא למכרז קווי תחבורה ציבורית מהחברות "אגד" ו"דן". את פסק הדין ניתן לקרוא כאן
 

846

Active member
שימו לב לפיסקה מעניינת...

משרד התחבורה והרפורמה בתח"צ
כידוע לכולם ענף התחבורה הציבורית בארץ עובר בשנים האחרונות תהפוכות ושינויים רבים שבינהם הוצאת אשכולות קווים מחברות התח"צ "אגד" ו"דן" ומתן רשיונות הפעלה לאשכולות אלו לחברת פרטיות, חלקן באמצעות עריכת מכרזים וחלקן פשוט באמצעות העברת קווים תמוהה ולא מוסברת. לא אחת נכתב בפורום על חוסר השקיפות של משרד התחברוה ועל דרך התנהלותו התמוהה בתהליך הרפורמה . המכרז האחרון שנערך במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית היה על קווי ת"א - נתניה במכרז זה השתתפו 4 חברות: "נתיב אקספרס - תחבורה ציבורית בע"מ", "קונקס תחבורה ישראל בע"מ", "מטרופולין תחבורה ציבורית בע"מ", "מאיר חב' למכוניות ומשאיות בע"מ" ו"מסיעי אריה שאשא בע"מ". במהלך המכרז פסל משרד התחבורה את ההצעה של חברת "נתיב אקספרס" ובסופו של דבר החברה אשר זכתה במכרז ונבחרה להפעיל את אשכול ת"א - נתניה היייתה חברת "קונקס", לאחר בחירתה של "קונקס" להפעל אשכול קווי ת"א - נתניה עתרה חברת נתיב אקספרס לבית המשפט המחוזי בירושלים על פסילת ההצעה שלה, בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים הורה בית המשפט על ביטול זכייתה של חברת "קונקס" במכרז ובחינה מחודשת של כל ההצעות אשר השתתפו במכרז ובכללן הצעה של חברת "נתיב אקספרס". עיון בפסק הדין מיום 28/9/2006 שופך אור רב על דרך התנהלות של משרד התחבורה ומראה לכולנו מה באמת מעניין את משרד התחבורה כאשר הוא מוציא למכרז קווי תחבורה ציבורית מהחברות "אגד" ו"דן". את פסק הדין ניתן לקרוא כאן
שימו לב לפיסקה מעניינת...
האם אחת ממטרות הרפורמה היתה לבטל את הסובסידיה? ומה בעצם מותנה כאן? " עלות ההפעלה השנתית הכוללת של המציע בהפעלת קווי האשכול הנה הנתון בעל המשקל הגבוה ביותר במסגרת תנאי המכרז (75 מתוך 100 נקודות אפשרויות). ככל שעלות ההפעלה נמוכה יותר כך גדלים הסיכויים שקופת המדינה תשלם למפעיל סובסידיה נמוכה יותר (במקרה שהפדיון השנתי שלו מהפעלת קווי האשכול יהיה נמוך מעלות ההפעלה) או תקבל ממנו תגמולים גבוהים יותר (במקרה ההפוך)" סובסידיה גם למפעילים החדשים.....
 

mister K

New member
כאילו שזה לא היה צפוי...

משרד התחבורה והרפורמה בתח"צ
כידוע לכולם ענף התחבורה הציבורית בארץ עובר בשנים האחרונות תהפוכות ושינויים רבים שבינהם הוצאת אשכולות קווים מחברות התח"צ "אגד" ו"דן" ומתן רשיונות הפעלה לאשכולות אלו לחברת פרטיות, חלקן באמצעות עריכת מכרזים וחלקן פשוט באמצעות העברת קווים תמוהה ולא מוסברת. לא אחת נכתב בפורום על חוסר השקיפות של משרד התחברוה ועל דרך התנהלותו התמוהה בתהליך הרפורמה . המכרז האחרון שנערך במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית היה על קווי ת"א - נתניה במכרז זה השתתפו 4 חברות: "נתיב אקספרס - תחבורה ציבורית בע"מ", "קונקס תחבורה ישראל בע"מ", "מטרופולין תחבורה ציבורית בע"מ", "מאיר חב' למכוניות ומשאיות בע"מ" ו"מסיעי אריה שאשא בע"מ". במהלך המכרז פסל משרד התחבורה את ההצעה של חברת "נתיב אקספרס" ובסופו של דבר החברה אשר זכתה במכרז ונבחרה להפעיל את אשכול ת"א - נתניה היייתה חברת "קונקס", לאחר בחירתה של "קונקס" להפעל אשכול קווי ת"א - נתניה עתרה חברת נתיב אקספרס לבית המשפט המחוזי בירושלים על פסילת ההצעה שלה, בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים הורה בית המשפט על ביטול זכייתה של חברת "קונקס" במכרז ובחינה מחודשת של כל ההצעות אשר השתתפו במכרז ובכללן הצעה של חברת "נתיב אקספרס". עיון בפסק הדין מיום 28/9/2006 שופך אור רב על דרך התנהלות של משרד התחבורה ומראה לכולנו מה באמת מעניין את משרד התחבורה כאשר הוא מוציא למכרז קווי תחבורה ציבורית מהחברות "אגד" ו"דן". את פסק הדין ניתן לקרוא כאן
כאילו שזה לא היה צפוי...
מי שרורצה מוזמן לחפש בארכיון הפורום את ברכתי לנתיב אקספרס על הזכייה שנכתבה כבר מזמן. המכרז הזה הסריח מהראש כבר מההתחלה!
 

mister K

New member
רורצה=רוצה

כאילו שזה לא היה צפוי...
מי שרורצה מוזמן לחפש בארכיון הפורום את ברכתי לנתיב אקספרס על הזכייה שנכתבה כבר מזמן. המכרז הזה הסריח מהראש כבר מההתחלה!
רורצה=רוצה
 

846

Active member
זה עוד לא אומר שנתיב אקספרס זכתה.

כאילו שזה לא היה צפוי...
מי שרורצה מוזמן לחפש בארכיון הפורום את ברכתי לנתיב אקספרס על הזכייה שנכתבה כבר מזמן. המכרז הזה הסריח מהראש כבר מההתחלה!
זה עוד לא אומר שנתיב אקספרס זכתה.
 
רק שעכשיו הם ממש קורבים לזכייה

זה עוד לא אומר שנתיב אקספרס זכתה.
רק שעכשיו הם ממש קורבים לזכייה
בעיקרון נתיב אקספרס נפסלה רק בגלל שההצעה שלה לא עמדה בסף מחיר מסויים, אף אחד בכלל לא הסתכל על ההצעה של מלכתחילה ולא בדק אותה לעומק. וכמו שכבר נכתב בשרשור הזה אזור צפון השרון ונתניה הם כבר של נתיב אקספרס, מה יותר קל מלהתרחב בתוך השטח שלך זה גם מסביר את עלויות התפעול הנמוכות שאותם נקבה החברה וגם משרת בצורה הכי טובה את ציבור הנוסעים.. אם את משרד התחברה מעניינת טובת ציבור הנוסעים מן הראוי שחברת נתיב אקספרס היא החברה אשר תפעיל את קווי נתניה - ת"א. ואני לא רוצה להיכנס כאן לסוגיית איכות השירות שלהם הרי כבר שזה לא באמת מעניין אף אחד.
 
קרובים

רק שעכשיו הם ממש קורבים לזכייה
בעיקרון נתיב אקספרס נפסלה רק בגלל שההצעה שלה לא עמדה בסף מחיר מסויים, אף אחד בכלל לא הסתכל על ההצעה של מלכתחילה ולא בדק אותה לעומק. וכמו שכבר נכתב בשרשור הזה אזור צפון השרון ונתניה הם כבר של נתיב אקספרס, מה יותר קל מלהתרחב בתוך השטח שלך זה גם מסביר את עלויות התפעול הנמוכות שאותם נקבה החברה וגם משרת בצורה הכי טובה את ציבור הנוסעים.. אם את משרד התחברה מעניינת טובת ציבור הנוסעים מן הראוי שחברת נתיב אקספרס היא החברה אשר תפעיל את קווי נתניה - ת"א. ואני לא רוצה להיכנס כאן לסוגיית איכות השירות שלהם הרי כבר שזה לא באמת מעניין אף אחד.
קרובים
 

mister K

New member
המכרזים הופכים ליותר ויותר מסריחים!

כאילו שזה לא היה צפוי...
מי שרורצה מוזמן לחפש בארכיון הפורום את ברכתי לנתיב אקספרס על הזכייה שנכתבה כבר מזמן. המכרז הזה הסריח מהראש כבר מההתחלה!
המכרזים הופכים ליותר ויותר מסריחים!
לא נראה לי שקונקס הכי נקיים פה אם ביהמ"ש החליט לפסול את ההצעה. דבר שקורה כבר יותר מדי פעמים במדינת הקומבינות שלנו. ובסוף אתם תראו שעפיפי ייקח ובגדול כמו שהימרתי כבר מההתחלה.
 

kalil

New member
מה רע בנתיבי אקספרס?

המכרזים הופכים ליותר ויותר מסריחים!
לא נראה לי שקונקס הכי נקיים פה אם ביהמ"ש החליט לפסול את ההצעה. דבר שקורה כבר יותר מדי פעמים במדינת הקומבינות שלנו. ובסוף אתם תראו שעפיפי ייקח ובגדול כמו שהימרתי כבר מההתחלה.
מה רע בנתיבי אקספרס?
אני חושב שזה יהיה עדיף כי החברה עושה את כל ישובי צפון השרון ונתניה נכללת בתוכם. כך יוכלו אנשים מישוב אחר נגיד מקדימה לנסוע לנתניה ואחרי זה לקחת רו לתל אביב בלי להחליף חברה ולשלם יותר. אולי נתיבי אקספרס תעשה מצבעים על הכרטיסים או הנחות.
 

mister K

New member
חברה מגעילה וחאפרית בלי תודעת שירות

מה רע בנתיבי אקספרס?
אני חושב שזה יהיה עדיף כי החברה עושה את כל ישובי צפון השרון ונתניה נכללת בתוכם. כך יוכלו אנשים מישוב אחר נגיד מקדימה לנסוע לנתניה ואחרי זה לקחת רו לתל אביב בלי להחליף חברה ולשלם יותר. אולי נתיבי אקספרס תעשה מצבעים על הכרטיסים או הנחות.
חברה מגעילה וחאפרית בלי תודעת שירות
הבדל של שמיים וארץ לעומת חברת האם "נצרת נסיעות ותיירות" וגם לעומת "קונקס".
 
יש כבר שרשור קודם בנושא שייקה...

משרד התחבורה והרפורמה בתח"צ
כידוע לכולם ענף התחבורה הציבורית בארץ עובר בשנים האחרונות תהפוכות ושינויים רבים שבינהם הוצאת אשכולות קווים מחברות התח"צ "אגד" ו"דן" ומתן רשיונות הפעלה לאשכולות אלו לחברת פרטיות, חלקן באמצעות עריכת מכרזים וחלקן פשוט באמצעות העברת קווים תמוהה ולא מוסברת. לא אחת נכתב בפורום על חוסר השקיפות של משרד התחברוה ועל דרך התנהלותו התמוהה בתהליך הרפורמה . המכרז האחרון שנערך במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית היה על קווי ת"א - נתניה במכרז זה השתתפו 4 חברות: "נתיב אקספרס - תחבורה ציבורית בע"מ", "קונקס תחבורה ישראל בע"מ", "מטרופולין תחבורה ציבורית בע"מ", "מאיר חב' למכוניות ומשאיות בע"מ" ו"מסיעי אריה שאשא בע"מ". במהלך המכרז פסל משרד התחבורה את ההצעה של חברת "נתיב אקספרס" ובסופו של דבר החברה אשר זכתה במכרז ונבחרה להפעיל את אשכול ת"א - נתניה היייתה חברת "קונקס", לאחר בחירתה של "קונקס" להפעל אשכול קווי ת"א - נתניה עתרה חברת נתיב אקספרס לבית המשפט המחוזי בירושלים על פסילת ההצעה שלה, בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים הורה בית המשפט על ביטול זכייתה של חברת "קונקס" במכרז ובחינה מחודשת של כל ההצעות אשר השתתפו במכרז ובכללן הצעה של חברת "נתיב אקספרס". עיון בפסק הדין מיום 28/9/2006 שופך אור רב על דרך התנהלות של משרד התחבורה ומראה לכולנו מה באמת מעניין את משרד התחבורה כאשר הוא מוציא למכרז קווי תחבורה ציבורית מהחברות "אגד" ו"דן". את פסק הדין ניתן לקרוא כאן
יש כבר שרשור קודם בנושא שייקה...
 

מנקו

New member
../images/Emo208.gif

משרד התחבורה והרפורמה בתח"צ
כידוע לכולם ענף התחבורה הציבורית בארץ עובר בשנים האחרונות תהפוכות ושינויים רבים שבינהם הוצאת אשכולות קווים מחברות התח"צ "אגד" ו"דן" ומתן רשיונות הפעלה לאשכולות אלו לחברת פרטיות, חלקן באמצעות עריכת מכרזים וחלקן פשוט באמצעות העברת קווים תמוהה ולא מוסברת. לא אחת נכתב בפורום על חוסר השקיפות של משרד התחברוה ועל דרך התנהלותו התמוהה בתהליך הרפורמה . המכרז האחרון שנערך במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית היה על קווי ת"א - נתניה במכרז זה השתתפו 4 חברות: "נתיב אקספרס - תחבורה ציבורית בע"מ", "קונקס תחבורה ישראל בע"מ", "מטרופולין תחבורה ציבורית בע"מ", "מאיר חב' למכוניות ומשאיות בע"מ" ו"מסיעי אריה שאשא בע"מ". במהלך המכרז פסל משרד התחבורה את ההצעה של חברת "נתיב אקספרס" ובסופו של דבר החברה אשר זכתה במכרז ונבחרה להפעיל את אשכול ת"א - נתניה היייתה חברת "קונקס", לאחר בחירתה של "קונקס" להפעל אשכול קווי ת"א - נתניה עתרה חברת נתיב אקספרס לבית המשפט המחוזי בירושלים על פסילת ההצעה שלה, בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בירושלים הורה בית המשפט על ביטול זכייתה של חברת "קונקס" במכרז ובחינה מחודשת של כל ההצעות אשר השתתפו במכרז ובכללן הצעה של חברת "נתיב אקספרס". עיון בפסק הדין מיום 28/9/2006 שופך אור רב על דרך התנהלות של משרד התחבורה ומראה לכולנו מה באמת מעניין את משרד התחבורה כאשר הוא מוציא למכרז קווי תחבורה ציבורית מהחברות "אגד" ו"דן". את פסק הדין ניתן לקרוא כאן

נושא חשוב ביותר וכדאי שכולם ייראו את השירשור הזה שכבר ירד למטה. תורה רבה לשי על הקישור.
 

אוהד11

New member
שיטת המכרזים של משרד התחבורה


נושא חשוב ביותר וכדאי שכולם ייראו את השירשור הזה שכבר ירד למטה. תורה רבה לשי על הקישור.
שיטת המכרזים של משרד התחבורה
מוזרה ביותר, בלשון המעטה. אין בה אחידות ואין שקיפות. המשרד טוען שהוא מעוניין לצמצם ואף לבטל את הסובסידיה לתחב"צ, אבל בפועל הוא מעניק סובסידיה כזו לזכיינים. אין כל תחרות בין בחברות, משום שבמקום מונופול גדול נוצרים מונופולים אזוריים שלאט לאט הופכים להיות מונופולים ארציים. כמויות הקווים שיוצאים למכרזים משתנות ממכרז למכרז, ולא ניתן להבין מדוע במכרז אחד יש שבעה קווים ובאחר כמעט פי עשרה. המחירים שנקבעים מוזרים. כך, למשל, המחיר מאשדוד לת"א הוא 7.2 ש"ח. המחיר ממודיעין, מרחק דומה, הינו 10.40, ואילו במכרז נתניה, שוב מרחק דומה, יהיה המחיר הצפוי 8.5, בדיוק כמו ת"א-ראשל"צ או ת"א-פ"ת או ת"א-הרצליה. מאידך, בקווים אחרים של הזכיניות למיניהן שמשרתים ישובים זניחים המחירים מסבסדים את הקווים הראשיים, לדוגמה קווי קונקס באזור אשדוד. המשרד אינו אוכף תמיד את ההקפדה על הפעלת אוטובוסים תקינים וראויים, שלא לדבר על לו"זים. בקיצור - הרבה תמיהות יש בכל שיטת המכרזים והפעלת הקווים ע"י הזכיניות.
 

מנקו

New member
זה נכון

שיטת המכרזים של משרד התחבורה
מוזרה ביותר, בלשון המעטה. אין בה אחידות ואין שקיפות. המשרד טוען שהוא מעוניין לצמצם ואף לבטל את הסובסידיה לתחב"צ, אבל בפועל הוא מעניק סובסידיה כזו לזכיינים. אין כל תחרות בין בחברות, משום שבמקום מונופול גדול נוצרים מונופולים אזוריים שלאט לאט הופכים להיות מונופולים ארציים. כמויות הקווים שיוצאים למכרזים משתנות ממכרז למכרז, ולא ניתן להבין מדוע במכרז אחד יש שבעה קווים ובאחר כמעט פי עשרה. המחירים שנקבעים מוזרים. כך, למשל, המחיר מאשדוד לת"א הוא 7.2 ש"ח. המחיר ממודיעין, מרחק דומה, הינו 10.40, ואילו במכרז נתניה, שוב מרחק דומה, יהיה המחיר הצפוי 8.5, בדיוק כמו ת"א-ראשל"צ או ת"א-פ"ת או ת"א-הרצליה. מאידך, בקווים אחרים של הזכיניות למיניהן שמשרתים ישובים זניחים המחירים מסבסדים את הקווים הראשיים, לדוגמה קווי קונקס באזור אשדוד. המשרד אינו אוכף תמיד את ההקפדה על הפעלת אוטובוסים תקינים וראויים, שלא לדבר על לו"זים. בקיצור - הרבה תמיהות יש בכל שיטת המכרזים והפעלת הקווים ע"י הזכיניות.
זה נכון
השיטה מוזרה מאוד ולדעתי גם רוויה בקומבינות. לא נראה לי שבמשרד התחבורה יודעים ממש מה הם עושים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה