משרד האנרגיה מציג: מתווה הפסקת השימוש בדלק עד 2035

marabo

Well-known member
אתה מבלבל בין היברידיות לחשמליות

בהיבירידיות המחשב מבקר את הטעינה והפריקה באופן שיאריך את חיי הסוללה.
הפריקה לא פריקה עמוקה, כאשר הסוללה חמה הפריקה או הטעינה נפסקים לזמן מסוים או שזרם הפריקה והטעינה יורד עד להתקררות הסוללה וכיוצא בזה,
למכונית חשמלית טהורה אין את הפריבילגיה הזו, אם מנוע החשמל לא יעבוד אין לו אלטרנטיבה והמכונית תעמוד.
כעת צא וחשוב, הסוללות היום יכולות לתת עד 1000 מחזורי טעינה פריקה מלאים, מעבר לזה טווח הנסיעה כבר יורד לרמה כזאת שאי אפשר כבר לסוע הרבה. במכונית חשמלית שנוסעת 300 ימים בשנה היא תחזיק שלוש שנים בערך.
במכונית היברידית ששם המשחק של הטעינה פריקה הוא עד למחצית קיבול הסוללה ואף פחות הסוללה אכן תחזיק 8 שנים ויותר וגם בזכות יתר ההגנות שהזכרתי.
 
תראה אני אני אף לא כותב בלי לבדוק

אניהתכוונתי למכונית חשמלית ולא היבירידית וכול מה שכתבתי מגובה פשוט תעשה חיפוש בגוגל
 

marabo

Well-known member
אני מדבר מתוך ידע אמיתי

הסוללות הנמכרות היום הם בסדר גודל של אלף מחזורי טעינה לכל היותר משהו כמו שלוש שנים נניח לרכב חשמלי שנוסע כמעט כל יום או שמונה שנים להייברידי.
אם וכאשר יצאו לשוק טכנולוגיות יותר טובות או אז צריך יהיה לשקול את הדברים בהתאם.
 

ai21

New member
אורך חיי הסוללות אכן זינק

הטעינה מהירה אפשרית - אך עלולה לגרום לפיצוץ, והפחתת אורך חיי הסוללה.
כך שעדיין העדיפות היא לטעינת לילה או בעבודה, ו"תדלוק" רק כשעומדים להיתקע.

הטכנולגיה עשויה להשתפר, ומושקע בזה הרבה כסף,
אבל הפרמטר העיקרי הוא הוזלה, והפחתת שימוש בחומרים אקזוטיים - שמונעים הגדלת היקפי ייצור.
 

marabo

Well-known member
לא נמכרות עדיין סוללות שמספקות יותר מאלף מחזורי טעינה פריקה

לגבי המהירות של הטעינה, משמעות של טעינה מהירה היא זרם גבוה שיזרום בסוללה.
המשמעות של זרם גבוה היא חום, המשמעות של חום זה קיצור חיי הסוללה.

וכמו שאמרתי, אם וכאשר יצאו לשוק עם סוללות בטכנולוגיה מוצלחת יותר אשקול מחדש את הדברים, כמו שזה ניראה היום מכונית חשמלית טהורה זה מאוד מאוד מגביל וכלכליות לא גבוהה במיוחד.
 

ai21

New member
זה אכן נכון - אבל לא רלוונטי לרכב הראשון - שמשמש כמעט בלעדית

לנסיעות בתוך הקריות (הסעת הילדים או נסיעה לרכבת).
משמע - עד 20 ק"מ ליום עמוס במיוחד, עם הפסקות טעינה באמצע.
בקצב שימוש כזה - הבטריה לא תתבלה במהירות,
ואולי יהיה ניתן מלכתחילה לשנמך לבטריה חלשה וזולה, או כזו שקיבולה ירד.
&nbsp
אתה כנראה שוכח - שכל הבטריות האלו מיועדות להיטען מלא - בטעינת לילה,
ושבמקום דלק במיכל קטן (שכבר אסור לתחנות למכור בגלל הצתות יער שחלאות עם אזרחות ישראלית מבצעים), ניתן להטעין רכב-מרכב.
&nbsp
&nbsp
לגבי הרכב השני (50 ק"מ לכל כיוון) - מה שרשמת לגמרי נכון.
אם אין טעינה בעבודה - זה גבולי , והפחתת קיבולת או סטיה, או פקק - אכן עלולים לגרום להיתקעות.
ואם אחליף עבודה - פתאום כל הפרמטרים ישתנו.
&nbsp
וגם אולי סביר לקנות רכב חשמלי, לבחון אותו לאורך זמן דווקא בנסיעה הארוכה,
כל עוד אין היתקעות.
ואם וכאשר תהיה - הרכב החשמלי יסע רק בקריות.
 
למעלה