משרד האנרגיה מציג: מתווה הפסקת השימוש בדלק עד 2035

ai21

New member
משרד האנרגיה מציג: מתווה הפסקת השימוש בדלק עד 2035

השלב הקריטי בתוכנית - היא הגעה ל200 אלף רכבים חשמליים הצפויה לטענתו ב7 השנים הקרובות.
הגעה ליעד זה תאפשר למדינה להתחיל בהעברה מואצת של התשתיות - לכאלו התומכות ברכב חשמלי (ולא להסתפק בתחנות טעינה בחניות ציבוריות ובמקומות העבודה).
משרד התחבורה כבר תמחר השקעה בהתקנת עמדות ציבוריות כאלו - ביחס של עמדה לכל 4 רכבים חשמליים.

השאלה האמתית - היא איך צפויים להגיע ליעד זה?
המס על רכבים חשמלים ירד כבר ל10% (באופן זמני, שיהפוך כנראה לקבוע),
כך יכולה להשתמע אולי - הפחתה נוספת של 10%, לצורך הגעה ליעד זה.

מה שברור מתוכנית זו - היא שלפי התכנית האוצר צריך להתאים את עצמו לקיטון מהיר בהכנסות המיסים - מייבוא רכבים ומיסי דלק.

https://www.davar1.co.il/152234/
במקביל - יש תכנון לסיום העברת משק החשמל - לתלות מוחלטת בגז טבעי עד 2028.
תלות שמשמעותה - שכל תקלה במנגנוני הפצת הגז תשבית לחלוטין את המשק.
יהיה מעניין לשמוע מה המענה המוצע לכך.
 

העמק

New member
זאת אומרת שאתה בעד להמשיך את המצב הקיים

העיקר שתוכל להמשיך לזהם את הסביבה ברכב שלך
 

ai21

New member
אין הגיון במצב הקיים - בלי קשר לזיהום

ולכן הצעדים של משרד האנרגיה - טובים.
מדינת ישראל צריכה לעודד מעבר מנפט (שמדינות ערב מרוויחות ממנו) לחשמל,
ואם זה אומר שמשרד האוצר צריך להתכונן לירידה בהכנסות הבלו והייבוא - זה מה שצריך לעשות.

באופן אישי,
אשמח מאוד אם אחד מכלי הרכב שלנו יהיה חשמלי - כבר בשנה הקרובה.
אם יהיה רכב חשמלי במחיר סביר - אעדיף אותו.
וזה אומר שלהפחתות מיסים יש משקל משמעותי בהחלטה.
ההחלטה לגבי הרכב השני - תהיה כבר פונקציונלית:
האם טווח הנסיעה היומי מתאים ללא הטענה?
האם במקום העבודה יש עמדת הטענה?
האם מקום העבודה עלול להתחלף?
 

ayb1

Well-known member
כמו שכבר מזמן מסתמן החשמל ייוצר מהגז שנתגלה ומחירו מופקע לנו

תושבי ישראל.

המחיר לנו מופקע עקב מתווה הגז המושחת אליו דחף אותנו רה"מ שקרניהו והוא גזל מוחלט של תושבי ישראל.
אנחנו משלמים מחיר מופקע עבור גז שנתגלה בישראל.
 

ai21

New member
לא רלוונטי. קיבולת הסוללות היא עשרות קילוואט-שעה

והיות וקילוואט-שעה עולה בערך חצי שקל, הוזלה פוטנציאלית של עשרות אחוזים (רובה מהתמלוגים) בטלה בשישים לצד המעבר מנפט לחשמל.

על פי התעריפים היום,
נסיעה של 100 ק"מ תעלה בערך 9 שקל,
בעוד ברכב סטנדרטי (10 ק"מ לליטר) נסיעה כזו תעלה 65 שקל
 

ayb1

Well-known member
תועמלן שקרן ודביל.מחיר הגז כפול אז החשמל מתיקר בהתאמה.

כי הוא מיוצר מהגז היקר כפליים ומעלה ממחיר השוק לישראלים בלבד.(גניבה מדהימה מהציבור בהסכמת ממשלת שקרניהו, הפועלת נגד עם ישראל,במקרה הזה).

לכן טענתך נועדה לבלבל ולזרות חול בעיני הקוראים (אוזני השומעים) מטעם מי ששלח אותך לכאן, "כתבן שכיר חרב".
 

ai21

New member
במציאות מחיר החשמל לא עלה.

לפנטזיות שלך אין סיבה להתייחס.
 

ayb1

Well-known member
דביל! אי הירידה המתחיבת מירידת מחירי הגז כמוהה כהעלאת מחיר.

מחירי יחידת הגז ל-ח/ח אמורים לרדת לשליש לפי המחיר השוק החופשי .
מתווה הגז המושחת מחייב את חברת החשמל לקנות במחיר גז מופקע כמעט פ]י 3 ממחירי השוק החופשי.

חברת החשמל קונה במחיר מופקע לפי מתווה הגז המושחת,אין היא יכולה לקנות בזול בשוק החופשי .
לכן מחירי החשמל לא ירדו לפחות לחצי כמו בשאר העולם.

אתה מתגאה בכך שהמחירים לא עלו?
אדיוט הם היו חייבים לרדת לפחות לחצי.

חישבו על חשבון החשמל החודשי שאמור היה לרדת לחצי - לולאי מתווה הגז הגזלני..
 

ai21

New member
אז כשכתבת "החשמל מתייקר" - שיקרת! ככל הנראה אתה עדיין משקר

ובכל מקרה - מדובר על החיסכון שינבע ממעבר מדלק (גם אותו ניתן להוזיל באותה דרך), לחשמל (שלא התייקר).
 
השקרנות של אייב1 היא בטבעו. זה כמו שפרה מעלה גירה...

או תרנגול שמקרקר.

חוץ מזה שעל זה גם משלמים לו.
 

ayb1

Well-known member
תועמלן שקרן! כתבתי כאןשמחיר הגז מופקע עקב מתווה הגז

המושחת ובישראל משלמים מחיר יקר יותר ממחיר הגז בשוק החופשי.
ולא שקרים שאתה מנסה להדביק לי
 

ai21

New member
כתבת בכותרת: "מחיר הגז כפול אז החשמל מתיקר בהתאמה" ושיקרת

שיקרת במצח נחושה.
מחיר החשמל לא הוכפל.
הוא בכלל לא עלה!
&nbsp
מעבר לכך,
אנחנו משלמים בערך חצי שקל על כל קילוואט-שעה.
חברת חשמל משלמת לתחנת הכח, בין 3 אגורות ל7 אגורות על כל קילוואט שעה.
כך שגם ירידה של עלות ייצור החשמל לחצי - תשפיע על המחיר שאנחנו משלמים - באופן זניח מאוד.
https://pua.gov.il/rates/documents/060501.pdf
 

ayb1

Well-known member
יש לך ליקוי בהבנת הנקרא.היות ומחיר הגז ש-ח/ח משלמת מופקע ולא

ולא מחיר השוק הבין לאומי של יחידת הגז,זאת עקב מתווה הגז המושחת של שממשלת שקרניהו כפתה על ח/ח(חברת החשמל),
זאת היא האמת העובדתית במלוא מערומיה לפי הודאתו של השר האחראי בעיתונות לאחרונה..


התוצאה לאור קניה של גז ביוקר מחייבת ח/ח את צרכן החשמל הישראלי במחיר יקר ומופקע בו קנתה את הגז.

לו קנתה ח/ח גז במחירי השוק הבין לאומי
היה החשמל מוזל עד כדי מחציתו לצרכן הביתי.

מכאן שאנחנו -צרכני החשמל בישראל- משלמים ביוקר על החשמל,
הרבה מעבר למתחייב ממחירו הגז בשוק הבין לאומי זאת באשמת ממשלת שקרניהו ומתווה גז המושחת שכפו עלינו..
 

ai21

New member
יש לך ליקוי שקרנות כרונית. מחיר החשמל לא הוכפל!!!

ולא יכל להיות חצי!!!

אפילו אם מחיר הגז הוכפל (רוב זה, עקב מס למדינה - כמו שקורה בדלק),
השפעתו על מחיר החשמל ללקוח - זניחה.
כשהמחיר שחברת חשמל משלמת לתחנת הכח - הוא בין 3 ל7 אגורות,
חצי מזה זה חיסכון פוטנציאלי מקסימלי - של 3 וחצי אגורות לקוט"ש.

אז אם הגז היה עולה חצי - מחיר החשמל (בערך חצי שקל לקוט"ש) היה יורד,
ב3 וחצי אגורות.
רק שקרן יטען שזה אומר שהלקוח ישלם חצי
 

marabo

Well-known member
השיקולים של בעד ונגד רכב חשמלי הם לא כאלה שחור ולבן

1. החשמל אומנם זול, הטעינה זולה, אבל הסוללה לא מחזיקה לעד, אחרי שנה שנתיים של טעינות יומיומיות תקבל טווח נסיעה נמוך בהרבה ואחרי עוד שנה שנתיים יש מצב שכבר תצטרך להחליף אותה וזה כבר יעלה 10-20 אש"ח כך שחלק גדול מהחסכון שחסכת על הדלק יתקזז.
2. הטעינה עצמה לוקחת הרבה זמן יקר, זה לא כמו בדלק תידלוק של דקה. אם הגעת לעבודה ובמקרה הייתה צריך לצאת לסידורים, יש מצב שהמכונית עוד לא נטענה מספיק ואז גם יתכן שתתקל בבעיה בסעיף הבא:
3. בסיטואציה קיצונית שלא הטענת מספיק ונתקעת בצד הדרך, בעוד במכונית רגילה מקפיצים אותך לתחנת הדלק הקרובה ואתה מביא ממנה ליטר או שניים של דלק במיכל קטן ומחלץ את עצמך במכונית החשמלית רק גרר לעמדת הטעינה הקרובה יחלץ אותך.
החיסכון האמיתי הוא רק בתחזוקה ובטיפולים, למעט החלפת בלמים וצמיגים לפי הצורך אין כמעט במה לתחזק ולטפל ברכב חשמלי והבלאי נמוך מאוד.

אישית, כל עוד אין פתרון טכנולוגי מניח את הדעת לבעיות הסוללה הנ"ל לא הייתי ממהר לקפוץ על העניין הזה.
 

katomish

New member
פעם לא הייתה אפליקציה שבעזרתה אפשר לשלם על חניה

חניונים ישמחו לשלב עמדות טעינה בתוכם בטעינה אלחוטית והם יהוו בעצם את תחנות הדלק.
אולי זה נשמע כמו מדע בדיוני , אבל בעתיד יכול להיות שגם הכבישים עצמם יצויידו במנגנוני הטענה.
&nbsp
פעם בטריה של טלפון בקושי החזיקה מעמד יום וזה בתקופה שהטלפון שלך ידע רק להתקשר ולעשות קולות של צביקה פיק.
כיום הבטריות קטנות יותר יעילות יותר ומחזיקות יותר זמן, והעתיד עוד לפנינו.
 

marabo

Well-known member
הוא שאמרתי, אם כל מה שכתבת יתממש

יהיה שווה לעבור לרכב חשמלי, בטכנולוגיה הקיימת היום זה לא קורץ במיוחד.
 
אתה לא ממש מעודכן

א. הסוללה מחזיק 8 שנים לפחות
ב.טווח הטעינה ירד גם בוא משעות לחצי שעה
בקצור זה רק שאלה של זמן אבל אין ספק שיתגברו על כול הבעיות הטנולוגיות
והרבה יותא מהר ממה שאנו חושבים
 
למעלה