משק בית משותף

daliach

New member
משק בית משותף

לאור תשובות ושאלות שקראתי מה דעתכם אפשר לחות בזוגיות כאשר כל אחד שומר על רכושו לעצמו וילדיו ומחליטים רק כל אחד מה הוא משלם מהוצאות הבית וקיימת מאין קופה משותפת הכל בהסכמה הדדית האם זה ניתן מה דעתכם?
 

החתולית

New member
זה נשמע לי יותר כמו

שני שותפים לדירה, שבמקרה חולקים את אותו חלל. זוגיות היא שיתוף בין שווים, כאשר מתחילים לעשות חשבונות כאלה, לא נראה לי שזה שיתוף אמיתי.
 

רק אישה

New member
לא מסכימה איתה

אני מניחה שזאת דעתך בלבד, אז לקבוע שזה לא זוגיות זה קצת מהיר מדי לטעמי .
 

רק אישה

New member
סליחה, ברחה לי ההודעה...

אני חושבת שכל זוג יכול להחליט מה שמתאים לו.כמו שקיימים זוגות שמחליטים לחיות ב2 בתים נפרדים... צורת ההתנהלות הזאת אפשרית. ואם היא מקובלת על שני בני הזוג, אז איפה הבעיה?
 

החתולית

New member
זה בסדר גמור שאת לא מסכימה אתי

זו זכותך המלאה, וחס וכרפס לי מלהלין על כך. לכל זוג / משפחה מתאימה התנהלות אחרת, ואני הבעתי את דעתי בדיוק כפי שאת הבעת את דעתך.
 

rolan

New member
גמאני

חושבת כמו החתולית
לדעתי ולדעת בנזוגי שיחיה, משק בית כולל שיתוף כלכלי. חשבון משותף הכולל הכל לטוב ורע. כבר דנו בזה לא פעם, אנחנו דוגלים בשיתוף מלא הכולל הכל והתמודדות בכל מקרה לגופו. שוב, זו דעתי ואיני שוללת אף דיעה של אחר...
 

רק אישה

New member
זה ניתן

אנחנו החלטנו על קופה משותפת = חשבון משותף. החלטנו גם מה משולם מהחשבון הזה ומה מהחשבונות הפרטיים של כל אחד מאיתנו. ולא משנה שעם הזמן גבולות אצנו מטושטשים לחלוטין
גם חברים שלנו חיים לפי אותה המתכונת ושומרים על הגבולות... כל מה שנעשה בהסכמה הדדית- אפשרי.
 

מתאמצת

New member
נראה לי, שהשאלה היא על זוגיות,

לא על איך מנהלים את העניינים הכספיים. מצטרפת לדעתם של הכותבים כאן כי כל זוג מגדיר את ההתנהלות הכספית כפי שנוח לו - אבל הזוגיות לעצמה איננה מוגדרת בכך. שאלי את עצמך האם יש אחריות הדדית, תחושת שיתוף בגורל, ראייה של הצרכים אחד של השני וקבלה שלהם וכו'. אם אלה מתקיימים, הרי שבכלל לא חשוב אם הצ'ק יוצא מבנק לאומי או מבנק הפועלים.
 

juliar67

New member
אנחנו ...

חיים כך כאשר כל אחד יש לו גם חשבון פרטי אל משלמים יחד את כל ההוצאות וזה עובד לנו יפה מאוד . אי הייתי מאוד בעד הרעיון היות ואיני צריכה (ואף לא רוצה) לתת לאף אחד דדין וחשבון מה אני עושה עם הכסף שאני מרויחה . חוץ מזה לאחר נישואיים ראשוניים יש לי מעין פרוניה תמידית . אני אוהבת לשלוט על הענין הזה ולנו זה עובד יפה .
 
למעלה