משפצים את הבית? אלה הדברים שחשוב לדעת

תוכן-מקודם

Member
מנהל
pexels-ksenia-chernaya-5691639.jpg
קרדיט תמונה pexels

הגעתם להחלטה שצריך להשקיע בבית ולשפץ אותו? זו תמיד החלטה טובה, שכן שינוי של הבית וחידוש שלו נותנים הרגשה של מקום חדש, התחלה נעימה, רעננות ורצון לעצב ברוח יצירתית. גם אם מדובר על דירה שקניתם ואתם מעוניינים לשפץ לפני הכניסה וגם אם מדובר על הבית שלכם שהגיע הזמן לרענן, ישנם כמה דברים שכדאי להתעכב עליהם כדי שהחוויה תהיה נעימה.

מחליטים על מסגרת התקציב ועל המטרה​

ראשית כדאי להחליט מהם השינויים שאתם רוצים לבצע, מה יכלול השיפוץ ומה היא מסגרת התקציב. לא מומלץ להשאיר את ההחלטה הזו להמשך התהליך, כיוון שאז אתם עלולים למצוא את עצמכם בהוצאות שלא תכננתם. אם החלטתם על שיפוץ המקלחות וחדרי השירותים, יהיה צורך בבדיקת הכמויות להזמנת חומרי בניין בהמשך, כאשר תבחרו את הקבלן המבצע. אם החלטתם לשבור קירות, לשנות את המבנה, העלות הסופית תהיה לפי החומרים שכוללים מלט, אריחים, לבנים וכמובן צבע ועבודה. אם אתם מעוניינים להחליף את ארונות המטבח, גם שלב זה צריך להיכנס למסגרת התקציב, תוך שינויים קלים הצפויים במהלך התוכניות. במקביל לכך אסור לשכוח את שאר הפרטים שנראים קטנים יותר אך חשובים מבחינת הזמן, אנשי המקצוע, התקציב והעיצוב – כמו חלונות, דלתות, כלים סניטריים, ריצוף, חיפויי קירות, פרקטים, נקודות חשמל, שינויים בנקודות ניקוז, גז ועוד.

מתכננים מסגרת זמן לתהליך השיפוץ​

אחד הנתונים שחשוב לקחת בחשבון לקראת השיפוץ הוא כמה זמן אתם מייעדים לתהליך. מסגרת הזמן תגדיר גם את תהליך השיפוץ וגם את היקפו. כמו כן חשוב להחליט אם אתם מתכננים להישאר בבית או לעבור לדיור חלופי במהלך השיפוץ, דבר שיכול לתרום להחלטה על היקף השיפוץ וכמובן מוסיף לעלויות ולמסגרת התקציב.

תכנון אדריכלי, עיצוב פנים או עיצוב עצמי​

לפני שנכנסים לתוככי השיפוץ, צריך להחליט האם נעזרים באדריכל או במעצב פנים או בשניהם לתכנון השינויים. החלפת ריצוף וצבע בקירות לרוב אינה מצריכה תכנון אדריכלי, אבל לצורך שבירת קירות, הוספת קומה, שינוי מבנה הבית - בהחלט מומלץ לשקול איש מקצוע שיוכל להכין תוכנית מסודרת, ברורה עם מידות מדויקות, כמויות החומרים הדרושים לבנייה וגם אישורים שונים אם נדרשים. כדי למנוע בעיות בהמשך, השלב הזה הוא קריטי וחשוב לכם ולמבצע השיפוץ.

בחירת קבלן השיפוצים​

אחרי שהחלטתם על מסגרת התקציב והיקף השיפוץ, הגיע הזמן לבחור את בעלי המקצוע. כדאי לבחור את בעלי המקצוע אחרי שקיבלתם כמה הצעות מחיר וכמה המלצות מניסיון. חשוב לוודא שהצעות המחיר ברורות, מפורטות ומהוות מחיר הקרוב לסופי. מומלץ לבקש לראות עבודות קודמות של בעלי המקצוע ולוודא שיש להם הניסיון הדרוש לסוג העבודה הנדרש. שיפוץ הוא תקופה שיכולה להיות מאוד לא נוחה, לכן חשוב שיהיה לכם נוח עם הקבלן ושמערכת היחסים הזמנית ביניכם תהיה נעימה. אם אתם בוחרים בקבלן ראשי שיהיה אחראי על בעלי המקצוע שהוא מעסיק, יש להדגיש את אחריותו לביצוע כל העבודות. חשוב לברר אם יש לו בעלי מקצוע שיכולים לתת מענה לסוגים שונים של עבודות כמו חשמל, גבס, אינסטלציה, אלומיניום, עבודות נגרות, שיש ועוד.

חתימה על חוזה לפני העבודה​

אחרי שיש תוכניות, תקציב, זמן משוער, בעלי מקצוע והתלהבות מהתהליך הקורם עור וגידים, זה הזמן לחתום על חוזה ברור עם המבצעים. החוזה צריך להיות מפורט, להבהיר מהם שלבי העבודה, מהו טווח הזמן המשוער ומהם תנאי התשלום. בחוזה מומלץ לכלול את תקופת זמן האחריות ואת האפשרות של תיקון ליקויים שמתגלים לאחר תום העבודה.
 
למעלה