משפט יפה של קיקרו :

יש שתי אפשרויות ואין שלישית

1 - יש התחלה .
2 - אין התחלה .

אני מתייחס למצב בו יש התחלה .
כאשר תוכיח לי שאין התחלה אשתדל לענות לשאלתך .
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
למה? הצליחו להוכיח לך מעל צל של ספק שיש התחלה?

התחלה ממה?
&nbsp
אתה מתאר כאילו בהתחלה היה כלום ופתאום נהיה משהו, ממש קסם.
&nbsp
חשבתי שאתה לא מאמין בקסמים יש מאין.
&nbsp
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אם זה אכן היה כך כבר לא היה מקצוע הפילוסוף.

הפילוסופיה המודרנית מתחלקת בין ענף הלוגיקה לענף הפסיכולוגיה.
&nbsp
רוב הפילוסופים באקדמיה יתעסקו או בפן הלוגי של הדברים או בפן הפסיכולוגי של הדברים.
&nbsp
אף אחד לא מתעסק בהרהורים על המוות, שכן או שהם הסוף המוחלט או שהם התחלה של משהו חדש שאין לנו לגביהם וודאות.
&nbsp
&nbsp
אני מתעסק בלוגיקה (בין היתר גם במתמטיקה ובפיזיקה).
הספר היחיד שניסיתי לקרוא בפסיכולוגיה הוא של אדמונד הוסרל, וויתרתי די מהר, לא הבנתי מה הוא מנסה להגיד.
&nbsp
 

pynokyo

New member
לדעתי, הפילוסופיה אמורה לעסוק בשאלת שאלות ובניסיון

לתת להם תשובות , תיאורטיות או מעשיות.
&nbsp
 

ינוקא1

New member
נעים מאוד


לי אין מושג בפילוסופיה מודרנית , מודה על האמת.
&nbsp
בכל אופן -
לגופם של דברים - אני גם חושב שהמשפט למעלה בא להביע את הרעיון , שפילוסוף אמיתי (אליבא דקיקרו), גם אם הוא לא תמיד מדבר על המוות , צילו של המוות נמצא בכל דבריו.
הוא פשוט בוחן את ידיעותיו והתנהגותו לנוכח זמניותו.
&nbsp
אביא בעניין הזה כמה משפטים יפים מקסטנדה , כי הם מבהירים את הרעיון :
&nbsp
"Tell me, don Juan," I said to end the conversation on a different note, "what is a being that is going to die, really? I have heard you talk about it so many times, but you haven't actually defined it for me.
" "Human beings are beings that are going to die," he said. "Sorcerers firmly maintain that the only way to have a grip on our world, and on what we do in it, is by fully accepting that we are beings on the way to dying.
Without this basic acceptance, our lives, our doings, and the world in which we live are unmanageable affairs."
&nbsp
"But is the mere acceptance of this so far-reaching?"
I asked in a tone of quasi-protest.
&nbsp
"You bet your life!" don Juan said, smiling. "However, it's not the mere acceptance that does the trick. We have to embody that acceptance and live it all the way through. Sorcerers throughout the ages have said that the view of our death is the most sobering view that exists. What is wrong with us human beings, and has been wrong since time immemorial, is that without ever stating it in so many words, we believe that we have entered the realm of immortality.
We behave as if we were never going to die-an infantile arrogance. But even more injurious than this sense of immortality is what comes with it: the sense that we can engulf this inconceivable universe with our minds.
&nbsp
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אף אחד לא מת ויצא לו לספר איך זה.

אני חי כאילו אני אחיה לנצח, האם אני אחיה לנצח? לא מזיז לי האמת.
&nbsp
 

ינוקא1

New member
בוא נניח (וחלילה) נותרה לך

חצי שנה.
&nbsp
או לאחד מקרוביך.
&nbsp
האם התנהגותך בזמן שנותר תהיה כפי שהינך מתנהג היום

&nbsp
אינך צריך לענות לי על כך , אך להבנתי זהו הרעיון.
לשאול את עצמינו שאלה זו.
&nbsp
זכרון המוות פשוט עוזר לנו להבחין בין עיקר לטפל , לחיות באופן נכון יותר.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
כשהמוות מעבר לפינה יש שיגידו שיש לחיות carpe diem

הבעיה היא שאם כל אחד יחיה כאילו אין מחר, המחר באמת לא יבוא.
&nbsp
יש אנשים שאמרו להם שהחיים שלהם קצובים והם עדיין חיים הרבה שנים אחרי.
&nbsp
&nbsp
 

ינוקא1

New member
לכל אחד התשובה שלו.

אותי אישית מעניין רק איך אני עונה.
&nbsp
&nbsp
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
ממה שלי יצא לפגוש פסיכולוגיה זה קשקוש מוחלט.

הגישה שלי למקצוע הזה היא כמו הגישה שלי למיסטיקנים ולכל מיני יועצים למיניהם.
&nbsp
 

ינוקא1

New member
אני מאמין שזה יותר תלוי במטפל מאשר

ב"מקצוע".
&nbsp
הבעיה עם המקצוע הזה היא שפרויד רצה להפוך אותו ל"מדעי" , דהיינו , לנטרל את האדם המבצע ולהפוך את הטיפול ל"אובייקטיבי".
הוא בעצמו גילה לאחר כמה זמן שאין דבר כזה.
&nbsp
לגבי מיסטיקנים , יועצים ופסיכולוגים - מעבר להיותי מטפל , ניסיתי על עצמי הרבה מטפלים וטיפולים.
ואינני מכיר השקעה כדאית יותר.
כל דבר שתקנה , זהו נכס חיצוני.
אבל טיפול טוב , זה משהו שמשנה את האדם מבפנים.
&nbsp
מעולם לא חסכתי על טיפולים , גם בתקופות קשות , ואני חושב שזה אחד מדברים שהרווחתי מהם בגדול.
אני מתייחס לזה כמו לתחזוקה קבועה של הנפש.
&nbsp
לשמחתי גם הגעתי למטפלים טובים.
קונבנציונליים , ולא קונבנציונליים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
דעתי בעניין ששינוי אם בכלל מגיע מרצון שלך להשתנות

אף אחד בעד שום סכום שבעולם לא יצליח להשתנות אם אתה לא רוצה בכך, ועצם הרצון להשתנות גורם לך לפנות למטפל.
&nbsp
המטפל רק יציין בפניך את האפשרויות לשינוי מהמ שאתה יכול לעשות בעצמך.
&nbsp
זה למה לדעתי טיפול מצד פסיכולוג עם כל השיטות שלו לא שווהיותר מטיפול אצל מיסטיקן.
&nbsp
בדר"כ יגידו לך את הדברים הבנאליים המתבקשים.
&nbsp
 

ינוקא1

New member
כאמור , הלכתי לטיפולים רבים

מתוך מטרה להתנסות , כי גם אני מטפל.
חלק ממה שהלכתי אליהם , גם למדתי.
&nbsp
כמעט באף טיפול לא אמרו לי "מה לעשות".
כרגע אני אצל פסיכולוגית , וגם היא בעיקר שואלת אותי שאלות - על מה שאני אומר , ולא אומרת לי מה לעשות.
&nbsp
לפני זה הייתי אצל מהפנט ,
הייתי אצל מטפלת בחוצנים
הייתי אצל מדקרים (כמוני)
הייתי אצל מטפלים במגע (כמוני)
הייתי אצל מתקשרים (וגם לקחתי בזה קורס)
הייתי אצל "מעפעפים" (שיטה הנקראת ביורגונומי - וגם למדתי את זה)
והייתי אצל "משחזרת גלגולים".
ועוד.
&nbsp
באף אחד מהטיפולים הללו , לא אמרו לי מה לעשות - למעט בטיפולי תיקשור.
ברוב הטיפולים אני הובלתי , והמטפל בעיקר שאל שאלות.
ואני חושב שכך טיפול אמור להתנהל.

&nbsp
(וזו הסיבה שאני חושב שתקשור מעולם לא פתר בעיה לאיש.
כי בתקשור האדם לא משתנה , רק מקבל הוראות.
ולמרות זאת , בתקשורים בדרך כלל עודדו אותי מאוד בתקופות קשות , וזה לפעמים עזר מאוד.
במיוחד כי זה בא בצמוד לכל מיני פרטים שהמתקשר לא יכל לדעת (לפעמים אני בעצמי גם לא ידעתי אותם - כל מיני דברים על המשפחה וכדומה.
בכל אופן תקשור זה כמו "קביים" - לא באמת פותר בעיות , רק מעודד אותך).
&nbsp
&nbsp
טיפול להבנתי עובד כמו "זרז" -
תהליכים שיכולים לקחת בלי טיפול חודשים ושנים , לוקחים עם טיפול כמה שבועות.
לכן אני חסיד גדול של טיפולים , כתחזוקה , ושיטה לעיבוד של תהליכים נפשיים , רעיונות ועוד.
וכן , כמובן שנצרך רצון לשינוי מצד המטופל ונכונות להשקיע.
ואין אצלי שום הבחנה בין מטפלים קונבנציונליים לכאלו שלא.
הדבר העיקרי שאכפת לי ממנו , זוהי אישיות המטפל.
&nbsp
מה שהעלית כאן , זה למשל דבר עקרוני - מטפל טוב בדרך כלל פחות יגיד לך מה לעשות , יותר ישאל אותך שאלות על מה שאמרת ויתן לך להסיק מסקנות בעצמך.

&nbsp
(אני בדרך כלל לא משלם מעל 250 ש"ח לטיפול , רק עם הפסיכולוגית שאני הולך אליה היום אני משלם יותר , וכך גם אצל המשחזרת גלגולים שילמתי 400 לפגישה של שעתיים)
&nbsp
&nbsp
 

ינוקא1

New member
ואגב ,

לי כמטפל זה היה הדבר הכי קשה ללמוד.
&nbsp
לתת למטופל תמיד להוביל.
לפעמים אתה רואה מישהו על פי תהום , ואתה "מת" להגיד לו מה נכון לעשות.
אבל אתה יודע שאם תגיד לו והוא לא יגיע לזה מעצמו , הכשלת את הכל.
&nbsp
ופעמים רבות לא עמדתי בזה , ואכן הכשלתי את הכל.
&nbsp
לקח לי שנים ללמוד את זה - פשוט להתאפק בטיפול , ולתת הרבה יותר "ספייס" לאדם מולי.
ועדיין יש לי הרבה מה ללמוד בזה.
ללכת לפי הקצב של המטופל , ולא לפי הקצב שלי.
זה לימוד מאוד קשה.
&nbsp
&nbsp
 
עכשיו ברור . אובחנת . בהיותך מקרה גבולי לא אושפזת .

למזלך הבחורים הנחמדים עם המעיל לא לקחו אותך .
אבל זה יגיע אליך .
 

hieroso

New member
פניה של הגורגונה

המשפט השני נשמע תמוה, כי הרי איך אפשר ללמוד משהו שהוא בלתי נתפש ואף חסר פשר ?
יחד עם זאת, כנראה שהמוות הינו מרתק כתופעה, כי הוא אולי מהוה את ה"מוחלט", האבסולוט היחיד שנושק באופן הקונקרטי ביותר למציאות שלנו.
הידגר סיכם את המוחלטות הזאת כשיא האפשרי:
"האפשרות של חוסר האפשרות הרדיקאלית."
 
למעלה