"משעמם לי בגן"
(שאלה קצת ארוכה)

א R נ ב ת

New member
"משעמם לי בגן" ../images/Emo4.gif (שאלה קצת ארוכה)

סליחה על ההתפרצות, אני מפורום אחר אבל חשבתי שאולי תהיה פה תשובה שתוכל להאיר את עיני. הבן שלי בן שלוש, נמצא בגן פרטי עד שעה ארבע. הוא היה שנה אחת בקבוצת ה"גנון" ולאחר מכן שנה אחת בקבוצת הגן. לי היה ברור שהוא יישאר שם גם בשנה הבאה (מבחינת הגן זה אפשרי), ובכלל לא חשבתי על אופציה של גן עירייה. רציתי עוד קצת "פינוק". להפתעתי הסתבר לי שרוב הילדים שהתחילו אתו בשכבת הגיל שלו, יעזבו לגן עיריה, ואתו בגן יישארו ילדים ספורים בגילו והשאר החל מגיל 2.5 בערך. אחרי שהפנמתי את הרעיון, החלטתי שאין לי בעיה עם העסק, ושעצם היותו מה"גדולים" בגן בשנה הבאה תוכל דווקא לחזק אותו ולתרום לבטחון שלו. בסוף השנה יהיה בן 4.5 בערך. אז מה הבעיה? שתי בעיות. הראשונה, אני מרגישה שהוא לא מצליח ליצור לעצמו חברים בגן. אני רואה אצל ילדים אחרים - שמתפתחות חברויות, ילדים הולכים זה לזה אחה"צ (אמנם מדובר בבני ה-4).. וכשאני מנסה לשאול אותו עם מי הוא משחק ואם הוא רוצה שנזמין מישהו - הוא לא מתלהב. גם כשפוגשים בגינה ילדים מהגן - הוא לא מתלהב לשחק אתם. אני תוהה אם בשנה הבאה כשיהיו ילדים קטנים ממנו זה ישתפר או יחמיר... ובכלל - יש דרך לעודד את זה או פשוט לתת לזמן לעשות את שלו? האם אני אמורה פשוט ליזום מפגשים - ולא לשאול לדעתו? נשמע לי לא הגיוני. יש לי הרגשה שאם יהיה לו חבר בגן זה יוכל להקל עליו. השניה (שקשורה כמובן לראשונה): בימים האחרונים הוא התחיל להגיד שמשעמם לו בגן ושהוא רוצה להשאר בבית. עד כה היה הולך לגן בשמחה, ופתאום משהו השתנה, ואני לא מצליחה להבין מה. כמובן שאדבר עם הגננת ואבדוק אתה מה אפשר לעשות ואם היא רואה משהו שאני לא, ובכל מקרה אינני יודעת אם עוד ניתן להרשם לגן עירייה ואם זו בכלל אופציה שעלי להעלות על הדעת... (ואולי בכלל הוא אומר "משעמם לי" בלי ממש להבין מה המשמעות?). בכל אופן - אשמח לשמוע קצת דעות נוספות. תודה.
 

אפרתש

New member
כדאי לבדוק אם טוב לו

אולי באמת משעמם לו. מה הפעילויות שעושים בגן? אלה דברים שהוא אוהב? שמתאימים לו? ואולי לא "משעמם" לו, אבל לא טוב לו. הוא מרגיש טוב עם הגננת? הוא נהנה מחברת הילדים בגן? נראה לך שאלה ילדים ש"מתאימים לו", בעלי טמפרמנט ותחומי עניין דומים? לגבי מפגשי אחר צהריים - לפי מה שראיתי, בגיל שלוש ילדים רק מתחילים להזמין חברים אחר הצהריים. ואני לא בעד להזמין אם הילד לא מבקש את זה.
 

3בובות

New member
כמה דברים-

מהנסיון שלי ראיתי, שיש כל מיני סוגים של ילדים למשל, הבכורה שלי בגיל הזה, רצתה רק אותי אחרי הצהריים. כנראה הספיק לה כל היום מחוץ לבית, וגם אל תשכחי שבגיל הזה הילדים מאוד רכושניים וקשה להם להתחלק. הקטנה שלי רוצה ללכת אבל רוצה שאני אהיה צמודה אליה כל הזמן. זה הדרך שלה לפצות על כך שהיא לא היתה איתי כל היום וגם לשחק עם חברים. אני די זרמתי איתן, מה גם שגם אני כבר עייפה בארבע....
לפעמים, כשנמאס לי להיות בבית, פתרתי את הבעיה בללכת לגן משחקים. שם תמיד יש ילדים, ואם הם רוצים אז משחקים, ואם לא , אז לא. בכל אופן, לדעתי זו ממש לא בעיה, וזה נראה לי טבעי ביותר אגב, בנותיי כבר יותר גדולות עכשיו, מאוד חברותיות וכבר לא צריכות כל כך את הביחד בשעות האלו. ובקשר לגן, לדעתי זה מצוין שאת משאירה אותו וזה שילד אומר שמשעמם לו, בדרך כלל מצביע על דברים אחרים משעמום-רצון להיות בבית עם אמא, עייפות וכמובן חברים. החופשים האלו כל שני וחמישי בחודשיים האחרונים משגעים אותם.
 

irisgh

New member
בלי קשר:

אולי במקרה הוא היה חולה בזמן האחרון ונשאר בבית, או שאולי את בהריון או ילדת? [שני אילו מורידים את האסימון לילד שישנה עוד אפשרות, הרבה יותר נעימה
להשאר עם אמא בבית. הבן שלי, אחרי כל מחלה, רוצה עוד קצת חופש..].
 

א R נ ב ת

New member
../images/Emo9.gif בהחלט בהריון

אבל ממש עוד לא מדברים על זה, אני רק בסוף חודש שלישי והבטן עוד מוסתרת - כך שאני ממש בספק אם הוא קלט משהו. מצד שני - ילדים קולטים הרבה יותר ממה שנדמה ולכן הכל אפשרי...
 

תיקי א

New member
מאוד מזכיר לי את הבן שלי בגילו

בגיל שלוש עדיין לא ביקר וארח חברים. מעולם לא פיתח חברויות נפש, גם כיום (כמעט 6) כשיש לו כבר כמה חברים של שנתיים שלוש, הוא עדיין לא חבר בנפש. בגן הוא חבר של כולם ולא חבר ממש של אף אחד. הרבה פעמים מעדיף להיות לבד וגם תחומי ההתעניינות שלו וההתנהלות שלו בכלל, יותר בוגרת משל חבריו. גם אצלנו היו תקופות ש"שעמם" לו בגן, בדיעבד זה לא היה ממש שיעמום, זה היה יותר בקטע של לעשות דברים שלא בא לו, לא מעניינים אותו או קשים לו. יש הבדל מאוד גדול בין ילדים בני 3 לילדים בני 4, גם מבחינת התפתחות כישורים חברתיים. אני בעד לחכות עם חברויות ולא לנסות ב"כוח", מתי שהוא זה מגיע. הבן שלי עבר גן כל שנה ובגיל שלוש החל גן שבו הכיר רק ילד אחד מהגן הקודם, למרות שלא התראו אחר הצהרים עדיין, זה מאוד עזר לשניהם והם מהר מאוד התחברו. כך שאם נשארים בגן של בנך מעט ילדים, אפילו קטנים, שהוא עדיין לא חבר שלהם, הם עשויים להתקרב בשנה הבאה. בכל מקרה, להיות הגדול והמוביל בגן יכול מאוד מאוד להועיל לו, מנסיון שלנו.
 

ב נ ה

New member
אצל ילדים בגילאי הגן

הרבה פעמים משעמם לי=קשה לי.שווה לבדוק עם הגננת איך הוא בגן,האם יש דברים שהוא נמנע לעשות,האם הוא מתקשה בתחום מסויים. לגבי העניין החברתי ,בגיל שלוש חלק מהילדים עדיין משחקים על יד ולא עם חברים(איך היכולת השפתית שלו?).לא הייתי לוחצת עליו ללכת לחברים אבל הייתי מציעה מדי פעם,ואולי עדיף בשלב ראשון להזמין אליכם-זה עשוי להקנות לו יותר ביטחון.
 

א R נ ב ת

New member
תודה על כל התשובות

(ולגבי היכולת השפתית שלו - היא טובה מאד). בכל אופן תודה לכולן
.
 
למעלה