משנים הרגלים

מיכלקו

New member
משנים הרגלים

אז עברנו הכל בהצלחה. עשיתי דיקור מי שפיר, הדר היתה 24 שעות בלעדי ובלי הבית (אצל סבתא, בגן ועם אבא) וזה עבר עליה בלי בעיות. אפילו אני נהניתי מהחופש: 24 שעות במיטה, בעלי מגיש לי ארוחות ואני קוראת ספרים, מנקה את הראש וישנה המון. היה לי מוזר אבל נעים שפתאום אני דואגת לשניים: לעובר ברחם שנמצא בסיכון אחרי הדיקור, ולהדר שישנה לילה ראשון בלעדי. מה עוד השתנה: כששאלתי את הרופא שדיקר אותי תוך כמה זמן אני יכולה לחזור להניק, הוא די נדהם. אמר שבשלב הזה מסוכן להניק, כי זה יכול כבר לגרום לצירים. הוא נזף בי שאני מוטרדת מהסיכון של הדיקור, בעוד שאני עצמי מסכנת את העובר בכך שאני מניקה. (זה מדהים איך יש כל כך הרבה מומחים, וכל אחד אומר לי משהו שונה לגמרי. האחרון שדיברתי איתו אמר שאחרי שנתיים הנקה, אין שום השפעה על הרחם). אבל אחרי הנזיפה, החלטתי להפסיק לחלוטין את ההנקה. אז הדר חזרה אליי, לשגרה חדשה: אני לא לוקחת אותה על הידיים יותר (רק בשבוע הקרוב), אני לא נותנת לה להתקרב אליי בזמן ההרדמה (רגילה לבעוט בי, לישון לי על הבטן וכד´) והכי קשה - אני לא מניקה. אז היום והלילה הראשונים עברו לה בקלות יחסית. על הידיים היא בכלל לא בקשה, ולינוק בקשה אבל מייד נענתה לתחליפים ונרדמה יופי. מקוה שימשיך ככה. האמת שכרגיל, לי יותר קשה מלה: אני מרגישה הרבה פחות אמא בלי ההנקה ובלי הקרבה הפיזית. וזה קצת חבל. עכשיו אני צריכה לתת לה תחליפי חלב, וזה לא ממש הולך. גם קורנפלקס עם חלב היא כבר לא אוהבת. לא ברור לי עם ילד בן שנתיים חיייב לשתות חלב, או שלאכול מוצרי חלב זה מספיק.
 

יסמין43

New member
למה לא קירבה פיזית?

האם יש לך עבר של הפלות? כי אחרת אני לא מבינה, למה גזרת על עצמך מנוחה כה חמורה. למיטב ידיעתי, כשאין היסטוריה של הפלות, הרופאים כבר לא גוזרים מנוחה כה חמורה לאחר דיקור מי שפיר. ואשר לקירבה פיזית: אפשר לקחת על הידיים, או יותר נכון - לחבק, גם בישיבה או בשכיבה, כך שהעומס הוא מינימלי, ובכל זאת יש קירבה פיזית גדולה. אפשר להתכרבל ביחד, וכולי. בעניין של ההנקה, אני בעד ההפסקה, לא בגלל התכווצויות רחם, אלא משום שאני מאמינה שיניקה זה בשביל תינוק שלא יכול לאכול מזון רגיל. אבל בעניין הזה אני מניחה שאנחנו מאסכולות שונות. ובגיל שנתיים הילדה ממש כבר לא צריכה תחליפי חלב. היא יכולה לשתות חלב רגיל (אם אין לה אלרגיה לחלב). למיטב ידיעתי, לא מוכרחים לשתות חלב (יש כאלה שאף מתנגדים לשתיית חלב בגלל יצירת ליחה וכולי) אבל כדאי להתייעץ עם אחות טיפת חלב או עם תזונאית לגבי קבלת סידן ממקורות אחרים.
 

מיכלקו

New member
תשובות

אין לי עבר של הפלות, אבל אני גם לא רוצה שיהיה לי.. אני מחבקת המון, אבל באינטואיציה, לא נראה לי נכון לסחוב על הידיים ילדה במשקל 13 ק"ג בשבוע הקרוב. אולי אני מגזימה אבל better be safe than sorry. לגבי התקרבלות יחד, זם על זה ויתרתי כי בקלות היא יכולה לבעוט לי בבטן, ויש לה הרבה כוח לילדה. לגבי הנקה בגיל שנתיים, אנחנו לא מאסכולות שונות: אני מסכימה איתך שזה מיותר בגיל הזה. אבל כל אחת והסטיות שלה. לי היה קשה מאד לעשות את הניתוק הזה, וכמה שהחלטתי "ביום ראשון מתחילים גמילה", אף פעם לא התחשק לי לעשות את זה. זה נובע גם מעצלנות. נורא נוח להרדים ככה ילד וגם להרגיע. לגבי שתיית חלב: היא לא אוהבת לשתות שום דבר שהוא לא מים: לא שוקו, לא תחליפים, לא חלב ולא תה. גם מעדני חלב היא לאאוהבת. רק קוטג´ וגבינ"צ. זה מספיק?
 

ע ת ל י ה

New member
ההומאופטית שלנו אומרת שאין צורך

בחלב פרה בכלל. שאנשים לא זקוקים לכך. לסידן יש מקורות רבים אחרים. ואם כבר אוכלים מוצרי חלב עדיף שיהיו לא מחלב פרה, אלא עיזים למשל. אז סביר להניח שהיא אינה מפסידה דבר ואולי אפילו מרוויחה, בהנחה שהתפריט שלה מאוזן והיא אוכלת היטב ומגוון.
 

ענבל30

New member
מאחלת לכן גמילה מוצלחת ../images/Emo140.gif

גמילה בד"כ קלה הרבה יותר, לאמא וליונקת, כשהיא נעשית בהדרגה... אני לא זוכרת מה דפוס ההנקות אצלך, אבל ללא ספק התגובה של הדר והעובדה שהחלטת ללכת על זה (וגם ממה שכתבת בתגובתך ליסמין) נראה לי שאתן בשלות לגמילה. אם להדר יהיה קשה מדי לוותר לגמרי, אולי כדאי לתת לה לינוק רק פעם ביום (הפעם שנראית לך הכי "קריטית" מבחינתה) או לצמצם את אורך ההנקות משמעותית ולא להוריד אותן לגמרי. יש בפורום הנקה, במאמרים, כמה וכמה מאמרי גמילה עם המון טיפים ורעיונות טובים. מקווה שלא יהיה לך גודש - אבל אם קורה, אפשר להתייעץ גם עם אסתר גרוניס בפורום ייעוץ ההנקה החדש שלה (מס´ 556) פה בתפוז. וכמובן גם לפנות לרופא שמתמצא... מאחלת לכן פרידה קלה מההנקה, והמשך הריון קל
 

מיכלקו

New member
תודה

הגמילה די הדרגתיתי. מזמן כבר היא לא יונקת ביום. היא יונקת להרדמה לפני השינה, בלילה - אם היא מתעוררת (בדרך כלל היא לא) ובבקר כשהיא פותחת את העיניים, המילה הראשונה שלה זה "לינוק". אני לא יודעת אם היהה גודש אחרי כל כך מעט הנקות. וחוץ מזה, אני מניחה שהגוף שלי כבר מייצר קולסטרום לקראת התינוק (אני בחודש חמישי), אז לא ברור לי איך הגוף יגיב לבלאגן שאני עושה לו. תודה על ההפניה, אני אחפש טיפים.
 

תיורז

New member
סלחי לי על הבורות

הבנתי שכל עוד שמיניקים, אי אפשר להיכנס להריון... אני טועה?
 

שרון9

New member
ממש לא נכון../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

לכן יש כ"כ הרבה אחים בהפרש של שנה בדיוק
. אפשר ועוד איך להכנס להריון. יש גלולות מיוחדות שאפשר לקחת בזמן ההנקה.
 

מיכלקו

New member
הסבר

כל עוד אין ביוץ אי אפשר להכנס להריון. אם את מקבלת מחזור תו"כ הנקה (וזה קורה להרבה) את יכולה להכס להריון. ויותר מזה, גם אם עדיין לא קבלת מחזור, ייתכן שאת כבר מבייצת ורק עוד שבועיים תקבלי את המחזור הראשון, כבר בשלב הזה את יכולה להכנס להריון. אצלי המחזור חזר תו"כ הנקה מלאה, כמה חודשים אחרי הלידה.
 

שירי ל

New member
מיכל שתהיה לכם גמילה קלה-

ואולי כדאי כדי להקל עליה את הגמילה לתת לה תחליף? בשעות שהכי קשה לה...
 

מיכלקו

New member
תודה. בינתיים הולך קל

היא היתה רגילה להתעורר בבוקר ומייד לצעוק "לינוק". הבוקר, אחרי יומיים ללא הנקה, היא צעקה "סוס" (קניתי לה חיות שהיא מאד אוהבת, אבל לא ידעתי שזה תחליף לציצי). אמרתי לה שהסוס אצל סבתא והבאתי לה תייש במקום. היא אמרה "לא רוצה תייש. רוצה לינוק" וזרקה את התייש. עניתי לה את התשובה השגרתית, שלאמא אין יותר חלב בציצי והבאתי לה בקבוק שוקו. היא שתתה קצת, ואמרה "לא רוצה שוקו. רוצה צ´לו". הבאתי לה את הצ´לו והיא היתה מבסוטית. מסקנות: 1. ציצי זה סתם עוד צעצוע שוה ערך לפרה ולצ´לו. 2. תחליף לציצי לא צריך להיות משהו ששותים. 3. יש לי ילדה מוזרה.
 

dana29

New member
../images/Emo6.gif ושיהיה בהצלחה...את נראית לי

במרומי האולימפוס....גם ילדה מקסימה, גם בהריון, גם יש גמילה קלילה (כך זה עובר בכל אופן)...וגם את מצחיקה.....ותרגישו טוב. שמרי על עצמך.
 

מיכלקו

New member
בסקירה אובחן בולבולון

וזה מאד הפתיע. כי "אקט היצירה" נעשה 4 ימים לפני הביוץ (אנחנו משוכנעים בזה, כי למחרת בעלי יצא למילואים). לפי התאוריות זה אומר - בת. אז למי שנסה לעבוד לפי התאוריה, שתשכח מזה.
 
דווקא אצלינו התאוריה עבדה מצוין

יום לפני הביוץ ויצאה בת. אולי הביוץ שלך מוקדם ממה שחשבת? גם ככה נראה לי די לא הגיוני שביוץ יתרחש 4 ימים אחרי האקט, לפי מה שאני יודעת אורך החיים של הזרע הוא 72 שעות. וחוץ מזה שכמובן יש גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון (חומציות או בסיסיות הנרתיק וכו´)
 

ARCH 2

New member
מיכל, גם אצלינו בבדיקה שגרתית

של הרופא הרגיל, הוא אמר שיש לנו בן. בסקירה מוקדמת (כולו הפרש של שבוע בין שתי הסקירות) שביצע רופא פרטי (ומסתבר שגם יותר מקצועי), התברר שיש לנו בכלל בת. והשני צדק
. אז אולי גם אצלכם?
 

מיכלקו

New member
במרומי האולימפוס לעת עתה

לא רוצה לדבר, אבל באמת יש תקופה טובה. חרדת הנטישה, חרדת הזרים והתלות החזקה באמא, די עברו. בלילות סוף סוף היא ישנה רצוף. בימים היא נהדרת, ממושמעת, מלאה אנרגיה, מקבלת בהבנה את הגמילה. הכל טוב. ואני מנסה להנות מזה ולצבור כוחות, כי אוטוטו או שהלידה ישנה את הכל, או גיל שנתיים האיום...
 
למעלה