משלוח אבוד / תקוע במכס?

גיאספס

New member
משלוח אבוד / תקוע במכס?

אהלן הזמנתי בסוף מרץ מפוחית מאייבי מחנות מוזיקה עם פידבק חיובי לאחר כמה ימים (ב22.3) קיבלתי הודעה שהמשלוח יצא מארה"ב בעזרת שיטת המשלוח First-Class Mail international היום אנחנו ב3.5 ועדיין אין שום זכר למשלוח ראיתי באינטרנט שאנשים אמרו שיכול לקחת חודש עד שזה יגיע, אבל נראה לי שהזמן שעבר כבר ממש מוגזם... כשאני מכניס את המספר מעקב שקיבלתי, ההודעה היחידה שיש לי היא The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on March 22, 2010 to expect your package for mailing. This does not indicate receipt by the USPS or the actual mailing date. Delivery status information will be provided if / when available. No further information is available for this item. שלחתי למוכר הודעה בנוגע לזה שלא קיבלתי את המשלוח, הוא אמר לי ליצור קשר עם המכס כי הרבה פעמים כלי נגינה נתקעים שם עכשיו ראשית העלות כולל משלוח היא 25$, סכום שלמיטב ידיעתי לא צריך לשלם עליו מיסים בכל זאת התקשרתי למכס ואמרו לי שמספר המעקב שלי לא תקין (צריך 9 ספרות ולי יש 8) אז הם לא יכולים לבדוק לי מה אני עושה? למי אני פונה? טלפון? משהו? תודה רבה לעוזרים!
 

OutLink

New member
למשלוח מסוג זה אין מעקב

כמו שאמרתי למשלוח הזה אין מעקב בארץ והוא מוגדר כדואר רגיל ולא רשום. זה משלוח מאוד איטי לרוב מקבלים אותו תוך כחודש. האתר של USPS לא מעדכן כמעט תמיד לגבי חבילה כזו.
 

hopla ebay

New member
משלוח אבוד

שלום, אם קנית את המוצר בתחילת חודש מרץ כדאי שתיגש לפייפאל ותפתח דיספיוט על המוצר שכן אם חלפו להם כמעט חודשיים מהיום שבו הזמנת את המוצר זה מתחיל להשמע חשוד, בעיקר לנוכח העובדה שלא קיבלת מספר מעקב תקין. עליך לעשות שני דברים - לפתוח תיק נגד המוכר באיביי וגם בפייפאל. הדרך לעשות זאת היא לגשת לשורה באיביי שמראה שזכית במוצר, לחץ על החץ הקטן מימין ולחץ על Resolve a problem, לאחר מכן תצטרך להשלים את הפרטים שאומרים שלא קיבלת את המוצר וכו'. פתיחת הדיספיוט באיביי פותחת אותו גם בפייפאל. במידת הצורך אתה יכול להכנס לפייפאל ולדפדף עד שתגיע לשורת התשלום למוכר כנס לתוכה ותוכל להשלים את הליך הדיספיוט. ניתן גם ללחוץ על Resulution center ולפתוח את התיק. אחרי שפתחת את התיקים הללו, איביי ופייפאל ידרשו מהלקוח לספק הוכחה לכך שהמוצר נשלח והגיע. יהיה לך חלון זמן של שבועיים להעלות את הדיספיוט למצב של קליים, כלומר מצב שבו פייפאל ואיביי נדרשות לפסוק בנושא. במידה ובתוך פרק זמן זה לא קיבלת את המוצר, כנס לפייפאל והעלה את התביעה לדרגה של קליים. בהצלחה.
 

גיאספס

New member
המוצר הוזמן ב22.3

האם זה זמן סביר להגיש דיספיוט או עליי לחכות ל22.5? הבעיה שבתחילת יוני אני טס לחו"ל לכמה חודשים וא' בניתי על המפוחית שתהיה לי בזמן שהותי בחו"ל וב' אני מניח ששם לא יהיה לי זמן להתעסק עם זה מה ההמלצה? להגיש או לחכות?
 

BSMerchandise

New member
לטעמי אין ברירה...

תגיש, אין ברירה. ומז"א אין זמן להתעסק? סה"כ מענה של כמה מיילים. חבל, סה"כ זה הכסף שלך.
 

גיאספס

New member
מסתבר שאתמול עברו 45 יום

והואלא נותן לי לפתוח דיספיוט...יש דרך לעקוף גם את זה או שנדפקתי סופית?
 

OutLink

New member
קודם כל תנסה לדבר עם המוכר במידה ולא הולך אז

תתקשר לפאיפל בבקשה לפתיחת דיספוט.
 

ozitex

New member
עם פייפל אין מה לדבר אבל אם חברת האשראי יש

אם לא תצליח לסגור עם המוכר, פשוט תתקשר לחברת האשראי ותגיש בקשה להחזר כספי. זה במידה ושילמת דרך כרטיס האשראי שלך.
 

EvilKidZ

New member
על איזה סעיף הוא דורש את הכסף מחברת האשראי..?

מסקרן אותי לדעת, הם באמת יחזירו לו את הכסף..?
 

EvilKidZ

New member
הם ינסו להתחמק מזה, או שזאת פרוצודורה מקובלת?

נראה לי מוזר, אם אני מזמין מוצר לדוגמא ב-200$ ושילמתי עליו מכרטיס אשראי של לאומי לצורך העניין - אני יכול לקבל החזר מלא במידה והמוצר לא הגיע? יש זמן ספציפי שצריך לחכות? אני שואל מתוך סקרנות : )
 

ozitex

New member
לגיטימי

כשאתה מבצע עיסקה במסמך חסר- כלומר לא חתמת על שובר פיזית, העיסקה בסכנת מימוש בכל רגע, מבחינת המוכר וחברת האשראי כמובן. כשאתה מגיש תביעה על מוצר שלא הגיע, חובה על השולח להציג מסמכים המוכיחים משלוח. לא עשה כן- הכסף מוחזר לקונה. כשתעשה את התהליך, אתה תקבל את כספך בחזרה על תנאי- עד שהמוכר יוכיח או שלא את טענותיו. בדרך כלל זמן המקסימום להגשת תביעה להחזר עומד על חודשיים אבל זה משתנה מחברת אשראי אחת לשנייה.
 

EvilKidZ

New member
מי אחראי על יצירת הקשר עם המוכר..?!

הקונה שמתלונן שהמוצר לא הגיע או חברת האשראי? אני צריך להגיש להם את פרטי העסקה, אבל איך הם יכולים לדעת שאני דובר אמת אם לדוגמא אין מספר מעקב וכ'ו..? התנסת בהליך הזה בעבר?
 

ozitex

New member
תפנה לחברת האשראי

הם יסבירו לך את כל התהליך.
 

EvilKidZ

New member
חח.. אני מקווה שאני לא אצטרך ../images/Emo8.gif

לא קרה לי אף מקרה עדיין שפייפל לא פתרו לי, רק רציתי לדעת באופן תאורטי מה התנאים להחזר הכספי, אבל כשנגיע לנהר נעבור אותו, לא? אני מקווה שאני לא אצטרך להגיע אליו בכלל : ) תודה!
 
למעלה