משלוחי מנות -משלוח בצורה עציץ מתוק, קל ומקסים

משלוחי מנות -משלוח בצורה עציץ מתוק, קל ומקסים

אז.. כל שנה אני עושה משלוחים ואוהבת לצאת מגבולות ה-" כיף כף, בקבוק יין אוזני המן וגמרנו". אז שנה שעברה עשיתי משלוח בצורת עציץ מתוק שיצא מקסים וקיבל המון המון מחמאות. המשלוח הכיל עוגיות תוצרת בית בכל מיני צורות עם רויאל אייסינג עליהן, שיפודים עם סוכריות גומי ושוקולד, וכל מיני ממתקים קטנים בתחתית. מצורפת הדרכה קטנה למי שירצה- כאן תמונת המשלוח המוכן.
 
ההתחלה..

לוקחים תבניות חד פעמיות של עוגת ארוכה (אינגליש קייק) ושמים משהו שיהווה משקל בתחתית, על מנת שכובד העוגיות והממתקים על השיפוד לא יטה את המשלוח קדימה ויפול. אני השתמשתי בשקיות עם חול רגיל שסגרתי וריפדתי איתן את תחתית התבנית.
 
ממשיכים..

קלקר, חתוך לגודל התבנית במדוייק. עם קלקר יהיה הכי הכי נוח כי אפשר לתקוע בו את השיפודים מאד בקלות. מעל הקלקר אפשר להניח מעט ראפיה (נייר חתוך כזה ששמים בתחתית של מתנות) בסיס העציץ מוכן.
 
העוגיות

עוגיות פשוטות, אני עשיתי גם לבנות וגם שחורות לפי המתכון הבא- 300 גר' קמח רגיל 200 גר' חמאה 100 גר' סוכר ביצה שקית סוכר וניל (לעוגיות כהות מוסיפים כמה כפות קקאו) לשים עד בצק אחיד, משטחים לפלטה, ניילון נצמד שעוטף את הכל ושעה למקרר. מוציאים, מרדדים על משטח מקומח, וחותכים לצורות, כל צורה שרוצים. אני עשיתי פרחים גדולים, פרחים קטנים, כוכבים וליצנים. הבצק צריך להיות עבה יחסית על מנת שנוכל להשחיל בתוכו שיפוד. תופסים את העוגיה ומאד בעדינות משחילים שיפוד (באורך חצי משיפוד רגיל של בשר) עד לאמצע העוגיה. מסדרים יפה על התבנית ואופים בתנור שחיממנו מראש ל160 בערך, עד שהעוגיות מוכנות (צר לי שאין לי זמנים מדוייקים..)
 
הציפוי

לצערי אין לי תמונות של תהליך הציפוי עצמו אלא רק של העוגיות המוגמרות. רויאל אייסינג, פשוט יותר ממה שנדמה. 2 שקיות אבקת סוכר וחלבון ביצה- מערבבים היטב ונהיה קרם לבן וסמיך מחלקים לצלוחיות וצובעים בצבעי מאכל (אני השתמשתי באבקה וזה דווקא עבד טוב) מחלקים כל צבע לשקית זילוף משלו (מכמה צבעי יסוד פשוטים אפשר להכין את כל הגוונים שתראו בתמונה) את קווי המתאר עושים בשחור והוא צריך להיות קצת יותר סמיך משאר הזיגוג, אז מוסיפים עוד קצת אבקת סוכר, עד שהמרקם ממש ממש סמיך. מציירים את קווי המתאר על העוגיות. נותנים להתייבש מעט, ואז מזלפים את הצבע בפנים. מקשטים עם עדשים, סוכריות צבעוניות, מה שרוצים. הרויאל הטרי מאד דביק אז כל קישוט פשוט נדבק אליו. לוקח לקרם כמה שעות טובות להתייבש, אני העמדתי את העוגיות על משטח קלקר ונתתי להם לעמוד ולהתייבש..
 
כמעט סיימנו..

מכינים שיפודי גומי, קונים מלא סוכריות גומי בכל מיני צורות ומשחילים על השיפוד, 5 בערך על כל שיפוד. (זכרו שהשיפודים הם קצרים, בערך חצי מגודל שיפוד רגיל) ומתחילים לנעוץ בעציצים שלנו, 4 או 5 עוגיות, 2 או 3 שיפודי גומי, ובתחתית שמים איזה שוקולד (מיני קליק, מיני כיף כף, מה שרוצים) עוטפים את המשלוח המוכן בנייר צלופן, סרט נחמד וברכה. זהו. משלוחים שקיבלו הרבה מחמאות, זמן העבודה הוא ארוך מאד, אבל לא מסובך בכלל ונורא כיף, אפילו לעשות עם ילדים!
 
זהו..

המשלוחים מוכנים. השתדלתי לפרט כמה שיכולתי, אבל סביר להניח שיש דברים שהשמטתי (בכל זאת עברה שנה..) כל שאלה שיש- אני פה! פורים שמח! נ.ב חשוב לי לציין שאני לא קונדיטורית, ומעולם לא למדתי שום דבר, זה סתם קריז שעלה לי לראש והחלטתי לנסות, לכן אני באמת באמת אומרת שכל אחד יכול לעשות את זה בבית וזה נורא כיף!
 

bali

New member
מנהל
פשוט מ-ה-מ-ם!!!

תודה רבה על הסדנה וההסברים, אני אשמור את הקישור הזה בקישורים שלנו כדי שיהיה לנו לשנים הבאות. עכשיו נתת לי רעיון מדליק למשלוחי מנות בפורים הבא (כי לזה כבר הכנתי כה דברים אחרים). כל הכבוד לך!
 
ואואוו שיחקת אותה

העציצים נראים טוב...בהחלט השקעה ... כל הכבוד אני מקווה שהעריכו את העבודה שלך! תודה רבה על השיתוף
 

bali

New member
מנהל
השרשור נוסף לקישורים

תחת הקטגוריה "סדנאות צעד צעד" - סדנה לעיצוב עציצי ממתקים לפורים ובכלל.
 

דוריק30

New member
רעיון מקסים- מוסיפה ברשותך

אני עשיתי את העציץ לכבוד יום המשפחה אני רוצה להציע הצעה נוספת לרעיון העציץ המקסים שלך: במקום תבנית וקלקר, אני לקחתי כוסות קטנות חד פעמי ושמתי בתוכן עוגת שוקולד שהכנתי בתבנית אחרת ואז זה נראה כמו אדמה. במקרה שלי הצלחתי לנעוץ רק 5 עוגיות. כל הכבוד על התמונות והפירוט
 
למעלה