משכנתא - האם גדול עלינו?

משכנתא - האם גדול עלינו?

נתונים: מחיר הדירה- 815 אלף ש"ח. הון עצמי - 270 אלף ש"ח. משכורות - 13 אלף ש"ח בחודש. מעוניינים לקבל משכנתא ל-15 שנה, מה פחות או יותר יהיה ההחזר והאם נוכל לעמוד בזה?
 

oriyy

New member
אתם גבוליים

מדובר על 550K אם לוקחים ל 15 שנה זה החזר של של 4300 (תלוי בריבית) זה לא מתאים לשכר שלכם. גם לקחת ל20 שנה זה החזר מיצג של 3500 . גם זה לחוץ ביותר על שכר של 13K אם לוקחים בחשבון התרחבות בעתיד. זה אומר לחיות בצמצום רב. כלל האצבע שלי הוא עד 20% מהשכר ז"א במקרה שלכם 2600 החזר לכל היותר. אני יודע שהבנקים אומרים עד 30% מהשכר. אבל הם לא צריכים לחיות עם זה יום יום. אתם כן.
 
מענה

הון עצמי גבולי אבל אפשרי משכורות יפות מעל הממוצע 15 שנה מחשבה נכונה ובריאה. ההחזר החודשי ההתחלתי כ 3.800 ש"ח יכולת עמידה זה כבר מורכב הרבה יותר וחסרים המון פרטים א. כמה ילדים יש לך......כמה את מתכננת?.....מתי?........ ב. כמה אתם חוסכים היום? ג. האם אתם גרים בשכירות? כמה? ד. יציבות בהכנסות? יכולת תמיכה חיצונית במשבר? ה. מה התוכניות האחרות ל 15 שנה (טיול סביב העולם? רכב 4*4? לימודים גבוהים?) מה עלותם ומתי? בקיצור צריך ללמוד את מצבך עכשיו + תוכנית לחיים בכדי לענות (לרוב לוקחי המשכנתאות אין בעיה ב 3 השנים הראשונות כי זה הטווח המקסימלי שהצליחו לראות.)
 
תודה וכמה תשובות

המשכורות נכון לעכשיו הן 13 אלף ש"ח כשאני מועסקת במשרת סטודנט ועתידה לסיים לימודי השנה. במשרה מלאה המשכורת שלי תהיה גבוהה במינימום 2000 ש"ח. עדין אין לנו ילדים, מתכננים בזמן הקרוב, כרגע גרים בשכירות ומשלמים 2000 ש"ח בחודש, חסכון של כ-5000 ש"ח בחודש - חיים בצניעות, ללא הוצאות גדולות, ללא טיולים ארוכים או רכב 4X4... שכרו של בעלי מהווה את רוב ההכנסה ולכן אני חוששת בזמנים אלו מפיטורין- אם הוא יפוטר ההכנסה תצנח בהמון ולכן התחייבות ל-15 שנה היא קצת מפחידה...
 
תשובה

הכן עכשיו לדעתי אין שום סיבה לדאוג. החיסכון היום של 5.000 ש"ח + השכירות של 2.000 ש"ח זה סכום ניכבד להתמודד איתו בסעיף הדיור. במצבכם הייתי ממליץ דווקא ללכת על חלק הארי של המשכנתא בפריים ובקרן שווה זה יוזיל באופן משמעותי את עלות המשכנתא. החשש מפיטורין נימצא אצל כולנו , ההערכות לכך צריכה להיות מחשבתית כלומר : כל זמן שזה לא קרה אז להחזיר חודשית את המקסימום (במיוחד כשאין עוד ילדים) היה ובעלך יפוטר (ולא ימצא תחליף בזמן דמי האבטלה) ממחזרים את המשכנתא.לכזו שתתאים לכם. אני לא ממליץ כלכלית לחסוך תוך כדי משכנתא (אין בזה הגיון) או מראש להאריך את המשכנתא (בגלל העלויות הגדולות הכרוכות בכך).
 
אתם תעמדו בזה

מה שהייתי עושה זה לוקח ל-20 שנה את הרוב הגדול (75%), וחלק קטן יותר ל-5 שנים (25%) כדי לנצל את התקופה הנוכחית להחזרים אגרסיביים יותר ברמת ריבית נמוכה. אם הכל יסתדר לכם בחים תמיד תוכלו לקצר את היתרה שתוותר ל-20 שנה לתקופה קצרה יותר.
 
ממש לא - לדעתי כמובן

אין לי ספק שתעמדו בהתחייבות לך-15 שנה ללא בעיה. עם זאת, מטעמי שמרנות בלבד ומתוך הנחה, שברמת הריביות של היום, בתמהיל הנכון ומשולב אתם כמעט ולא נחשפים לתשלום עמלת פירעון מוקדם - הייתי מאריך את תקופת משכנתא עד 20 שנה. עדיף יהיה במהלך המשכנתא לפרוע בסילוקים חלקיים את היתרה ובאמצעות כך להקטין את התשלום או לקצר את התקופה. מצ"ב מחשבוני משכנתא - תיעזרו בהם למען שיעורי בית בנושא.
 
למעלה