משך חלום ועוד

blackorpheus

New member
משך חלום ועוד

רציתי להתעייץ איתכם בקשר למשך החלומות שלי... היום כאשר תיארתי ביומן שלי את החלום שחלמתי בלילה אחרי שעצמתי את העיניים בבוקר וניסיתי להיזכר על מה חלמתי התיאור היה די מפורט ובעיקר התמקד על דו השיח בין הדמויות אך כאשר אני מסתכל על החלום במבט לאחור הוא נראה דיי קצר לדוגמא: ישבתי בכיתה המורה העביר שיעור למשך איזה חמש דקות הוציא אותנו להפסקה הסביר אחרי זה עוד עוד נושא של איזה חמש דקות ואז אני לא זוכר יותר למרות שניסיתי לשחזר כמה שאני יכול. האם חלמתי חלום קצר, האם הוא חלום ארוך וזה רק נראה שהוא קצר ?, האם אני לא זוכר אותו כמו שצריך ומה הזמן שאמור להימשך חלום ממוצע ? והאם יש לזמן החלום השפעה על הסיכוי לחצלול או על השימוש בטכניקת המיילד כשאר מדמיינים את סצנת החלום. אם בחלום לא היו דברים מוזרים או מוזרים ממש מעט האם אפשר להשתמש בסצנה זאת דרך מיילד ? והאם אפשר להתחיל בשיטת מיילד כאשר אני רושם חלומות רק במשך שלושה ימים עד כה? נ"ב: האמת שאני די מבולבל לגבי השלבים שעליהם אמורים לפעול. האם אני אמור קודם לההגיע למצב שאני זוכר טוב את החלומות ואז לנסות חצלול, מה המילים שאני אמור לומר לעצמי לפני שאני הולך לישון לדוגמא: האם לומר לעצמי שאני אזכור את החלום בבוקר או שאני אדע שאני חולם או את שניהם. נ"ג:כאשר נשכבתי להרדם וחזרתי על המילים כאשר אתעורר בבוקר אזכור מצויין את החלומות לקח לי די הרבה זמן להרדם למרות שהייתי די עייף ובמהלך הלילה התעוררתי כמה פעמים ואז המשכתי לחזור על המשפט עד שנרדמתי שוב, סיבה מיוחדת לכך ? תודה רבה לעונים !! לאו
 

makron2

New member
תשובות...

"האם הוא חלום ארוך וזה רק נראה שהוא קצר ?" - לפעמים הזכרון הוא רק חלקי וזוכרים רק חלקים,אבל אם הוא נראה לך דיי קצר - יש סיכוי שהוא היה כזה. "מה הזמן שאמור להימשך חלום ממוצע ?" - ככל שישנים יותר זמן ככה זמן החלומות גובר והאיכות שלהם עולה - חלום ארוך זה יכול להגיע לשעה בערך. "האם יש לזמן החלום השפעה על הסיכוי לחצלול או על השימוש בטכניקת המיילד" - בעקרון בגלל זה עושים מיילד או שיטות אחרות לאחר *כמה שעות שינה כדיי שהחלומות יהיו ארוכים יותר,קרובים יותר להתעוררות מלאה(זכרון טוב)וגם ערניים יותר. "אם בחלום לא היו דברים מוזרים או מוזרים ממש מעט האם אפשר להשתמש בסצנה זאת דרך מיילד ?" - תמיד יש דברים מוזרים ז"א ששונים מהמציאות שלנו,רק צריך למצוא אותם,תרשום בהזדמנות חלום רגיל שלך(או חלום לאחר שיטה)נשתדל לעזור במציאת סימנים. "שיטת מיילד כאשר אני רושם חלומות רק במשך שלושה ימים עד כה?" כל עוד יש זכרון של חלום לילה בצורה טובה אז אפשר להמשיך להוסיף שיטות,לדעתי. "לפני שאני הולך לישון לדוגמא: האם לומר לעצמי שאני אזכור את החלום בבוקר או שאני אדע שאני חולם או את שניהם." - לפניי השינה רצוי רק להתמקד בקטע של הזכרון(משפטים מעודדי זכרון) ולאחר כמה שעות שינה יש לבצע מיילד או שיטה אחרת. "לקח לי די הרבה זמן להרדם למרות שהייתי די עייף" - לפעמים חזרה על משפטים או שיטות גורם לעירנות - תמיד אפשר להפסיק ולשנות קצת לאחר מספר דקות במידה וזה גורם ליותר מידיי עירנות.
 

blackorpheus

New member
תודבה רבה...

לפי כך חצלולים עדיף לבצע אחרי מספר שעות שינה או שאפשר להתסנות בהם גם במהלך הלילה ע"י הבנה שאנו נמצאים בחלום ? האם תוכל להמליץ לי על מספר ספרים הקשורים בנושא החלומות הצלולים אשר כוללים טכניקות ומידע. דודה שלי המליצה על ספריהם של Michael Newton ו Robert Monroe מפני שהיא גם עוסקת בנושא אך היא גרה בפולין וזה קצת בעיה להתיעץ איתה ולכן אשמח לשמוע את דעתך ושוב להודות על התגובות המהירות ושיתוף המידע.
 

makron2

New member
המשך..

"חצלולים עדיף לבצע אחרי מספר שעות שינה או שאפשר להתסנות בהם גם במהלך הלילה ע"י הבנה שאנו נמצאים בחלום" ?גם וגם ולפעמים גם בשנ"צ,צריך גם לציין שזמן מעולה לחלום עוד חצלול הוא מייד לאחר חצלול,ז"א להמשיך מעיין רצף. אני ממליץ על ספר מעולה ששלדעתי מכיל יותר עובדות טכניות מאשר חוויות פרטיות - Exploring The World Of Lucid Dreaming של סטפן לה בר'ז. יש הרבה ספרים אבל הבסיס הוא החשוב.
 
למעלה