משילות ופירמידת הג'ובים

Henry0

Well-known member
למה הליכוד פתח במתקפה נגד מערכת המשפט ושומרי הסף בישראל?
גם בגלל המשפט של ביבי,
אך העיקר הוא נושא "המשילות", או במלים אחרות ה"גובים".

פירמידת הג'ובים
מי שרוצה להיות שר בישראל, חייב שהרבה אנשים במפלגה ובליכודיאדה יצביעו עבורו.
למה שיצביעו?
כדי לקבל ממנו ג'ובים.

ואותם שמצביעים עבור השר תמורת ג'ובים,
איך הם צוברים כוח גדול במפלגה?
הם חייבם להציע ג'ובים לרמה שמתחתיהם.

ואיך בעלי הכוח שמתחתיהם במפלגה מגיעים לכוחם?
נכון, הם חייבים לספק ג'ובים לרמה שמתחתיהם.
וכך הלאה...

ואם סימונה מדימונה יכולה להצביע בסניף דימונה עבור מאכר מסוים,
גם לה מגיע איזה ג'וב קטן כמזכירה ראשית.
ותמורת הג'וב הזה, שכל פרנסתה תלויה בו,
ברור שהיא מגייסת כמה שיותר תומכים למפלגה.

וברור שהיא תצעק בראש חוצות "ביבי מלך ישראל",
בלי הצעקה הזו הג'וב שלה בסכנה.
 

Henry0

Well-known member
אז למה להילחם נגד מערכת המשפט ושומרי הסף ?
כי מערכת המשפט ושומרי הסף, לא מסכימים בכל מיקרה לתת למישהו מסוים את הג'וב.
- הם דורשים מכרז.
- הם דורשים שלמכרז יהיו קריטריונים שניתנים לבדיקה.
- הם דורשים שוויון הזדמנויות ואי הפליה.
- הם דורשים תנאי סף ברורים.
- הם דורשים שהמועמדים יבחנו בהתאם לכישוריהם.
- ....

ולסימונה מדימונה אין את הכישורים להיות מזכירה בכירה.
גם לא מזכירה זוטרה,
אבל המפלגה חייבת לתת לה את הג'וב,
אחרת כל "פירמידת הג'ובים" בסכנת קריסה.

אז מה עושים שהפירמידה לא תקרוס תחתיה?
- כדי שראש הממשלה ימנה כל שר שהוא רוצה,
- כדי שכל שר יוכל למנות כל מנכ"ל שהוא רוצה,
- כדי שכל מנכ"ל יוכל למנות את כל הסגנים שהוא רוצה,
- וכך הלאה, וכך הלאה ... במורד פירמידת הג'ובים עד סימונה מדימונה.

וכדי להגיע לכך, חייבים להתגבר על מערכות המשפט ושומרי הסף.
מה שקרוי בלשון מכובסת: "משילות".
 

איציק5111

Well-known member
כי מערכת המשפט ושומרי הסף, לא מסכימים בכל מיקרה לתת למישהו מסוים את הג'וב.
- הם דורשים מכרז.
- הם דורשים שלמכרז יהיו קריטריונים שניתנים לבדיקה.
- הם דורשים שוויון הזדמנויות ואי הפליה.
- הם דורשים תנאי סף ברורים.
- הם דורשים שהמועמדים יבחנו בהתאם לכישוריהם.
- ....

ולסימונה מדימונה אין את הכישורים להיות מזכירה בכירה.
גם לא מזכירה זוטרה,
אבל המפלגה חייבת לתת לה את הג'וב,
אחרת כל "פירמידת הג'ובים" בסכנת קריסה.

אז מה עושים שהפירמידה לא תקרוס תחתיה?
- כדי שראש הממשלה ימנה כל שר שהוא רוצה,
- כדי שכל שר יוכל למנות כל מנכ"ל שהוא רוצה,
- כדי שכל מנכ"ל יוכל למנות את כל הסגנים שהוא רוצה,
- וכך הלאה, וכך הלאה ... במורד פירמידת הג'ובים עד סימונה מדימונה.

וכדי להגיע לכך, חייבים להתגבר על מערכות המשפט ושומרי הסף.
מה שקרוי בלשון מכובסת: "משילות".
מצד אחד אתה מבקר אולי בצדק?

מצד שני אתה והרבה מאזרחי ישראל נותנים כוח לשחיתות ולא באמת אכפת לכם.

אתה כמובן תתנגד שבנט יחזיר 20 מיליון לרשם החברות וקופת המדינה.

אתה כמובן תתמוך בממשלות מנופחות וחוק נורבגי כל עוד הם בצד השמאלי שלך.

אין ספק החגיגה הזאתי על הכסף הציבורי כולל הג'ובים צריכה להיפסק אבל מכל צד
 

Henry0

Well-known member
מצד אחד אתה מבקר אולי בצדק?

מצד שני אתה והרבה מאזרחי ישראל נותנים כוח לשחיתות ולא באמת אכפת לכם.

אתה כמובן תתנגד שבנט יחזיר 20 מיליון לרשם החברות וקופת המדינה.

אתה כמובן תתמוך בממשלות מנופחות וחוק נורבגי כל עוד הם בצד השמאלי שלך.

אין ספק החגיגה הזאתי על הכסף הציבורי כולל הג'ובים צריכה להיפסק אבל מכל צד
אתה לא מסםפיק חכם לדעת למה אסכים ולמה אתנגד.

- אני אראה בחיוב רב אם בנט יחזיר את חובות המפלגה.
אני גם מבין שאין לו חובה כזו.
אם הוא יעשה זאת, זו תהיה מחווה יפה מצידו.

- חוק נורבגי הוא חוק נכון, לא משנה שמאל או ימין.
בגלל הפרדת הרשויות.
אסור, לדעתי, שאדם יהיה גם ברשות המבצעת, וגם ברשות המחוקקת, בו זמנית.
 
נערך לאחרונה ב:

איציק5111

Well-known member
אתה לא מסםפיק חכם לדעת למה אסכים ולמה אתנגד.

- אני אראה בחיוב רב אם בנט יחזיר את חובות המפלגה.
אני גם מבין שאין לו חובה כזו.
אם הוא יעשה זאת, זו תהיה מחווה יפה מצידו.

- חוק נורבגי הוא חוק נכון, לא משנה שמאל או ימין.
בגלל הפרדת הרשויות.
אסור, לדעתי, שאדם יהיה גם ברשות המבצעת, וגם ברשות המחוקקת, בו זמנית.
תירוץ עלוב, אבל נניח שאתם צודקים.

אל תנפחו את המערכת ותוסיפו משכורות והוצאות וג'ובים.

יכולתם להיות הגונים לקצץ במקביל ולא חסר עובדים מיותרים כמו יועצים וכולי
 

איציק5111

Well-known member
למה הליכוד פתח במתקפה נגד מערכת המשפט ושומרי הסף בישראל?
גם בגלל המשפט של ביבי,
אך העיקר הוא נושא "המשילות", או במלים אחרות ה"גובים".

פירמידת הג'ובים
מי שרוצה להיות שר בישראל, חייב שהרבה אנשים במפלגה ובליכודיאדה יצביעו עבורו.
למה שיצביעו?
כדי לקבל ממנו ג'ובים.

ואותם שמצביעים עבור השר תמורת ג'ובים,
איך הם צוברים כוח גדול במפלגה?
הם חייבם להציע ג'ובים לרמה שמתחתיהם.

ואיך בעלי הכוח שמתחתיהם במפלגה מגיעים לכוחם?
נכון, הם חייבים לספק ג'ובים לרמה שמתחתיהם.
וכך הלאה...

ואם סימונה מדימונה יכולה להצביע בסניף דימונה עבור מאכר מסוים,
גם לה מגיע איזה ג'וב קטן כמזכירה ראשית.
ותמורת הג'וב הזה, שכל פרנסתה תלויה בו,
ברור שהיא מגייסת כמה שיותר תומכים למפלגה.

וברור שהיא תצעק בראש חוצות "ביבי מלך ישראל",
בלי הצעקה הזו הג'וב שלה בסכנה.
כמו אצל הדמוקרטים
 

Harrington

Well-known member
מנהל
למה הליכוד פתח במתקפה נגד מערכת המשפט ושומרי הסף בישראל?
מסיבה אחרת לחלוטין ואין לזה שום קשר למשפט נתניהו (אם כי התגליות שמתגלות בו בהחלט מוסיפות לענין). הסיבה העיקרית היא שציבור המחנה הלאומי ותומכי הליכוד ומפלגות הקואליציה, כבר מזמן דורשים את היציאה הזאת על/נגד מערכת המשפט וביצוע רפורמות שונות בתחום. עד הקדנציה האחרונה הנהגת המדינה או אם תרצה, הליכוד והנהלתה, לא ממש זרמה עם רצון בוחריהם בקטע הזה. זה השתנה בקדנציה האחרונה כידוע, לפחות למראית עין.

זה בגדול כל הסיפור. אם זה היה תלוי בבוחרי הליכוד והקואליציה ה"מתקפה" כהגדרתך (שכלל איננה באמת כזאת, אבל אני זורם לצורך הדיון) הייתה מתקיימת כבר לפני למעלה מ5 שנים ועוד לפני שמשפט נתניהו בכלל בא לעולם.

כמובן שכל קישור לג'ובים, נחמד ככל שנשמע בנסיון לרכב על מושג שגור ופופוליסטי שיגרום להזדהות עם הדברים ותקיפת הליכוד, קיים אך ורק במוחו הקודח (והיצירתי, אודה) של הכותב. חרטוט מוחלט.
 

Henry0

Well-known member
וביצוע רפורמות שונות בתחום.
רפורמות זה דבר חיובי,
הריסת השיטה הקיימת זו לא רפורמה,
זו הריסה לשם הריסה.

אתה אוכל את השקרים של מכונת הרעל,
שעובדת רק על האספסוף המטומטם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
רפורמות זה דבר חיובי,
הריסת השיטה הקיימת זו לא רפורמה,
זו הריסה לשם הריסה.

אתה אוכל את השקרים של מכונת הרעל,
שעובדת רק על האספסוף המטומטם.
לא, אני דווקא לא רק שלא קונה את "השקרים של יאיר לפיד וחבריו", אני אפילו לא כל כך מאזין להם :). ממילא אני גם לא "אוכל" אותם. עמך הסליחה, אך תצטרך לנסות שוב עם נסיון הקטנה/השמצה אחר.

לגבי הרפורמות, השיטה הקיימת חייבת להיהרס ועליה צריך לבנות מחדש את השיטה הישנה ו/או שיטה חדשה נכונה יותר. זאת אכן הדרך הנכונה לבצע את הרפורמה הנדרשת. אמנם לא תמיד זה נדרש, אך במצב הקיים, זה חיוני ואין בזה שום "הריסה לשם הריסה", אלא הריסה לשם תיקון ובניה נכונה.
 

Henry0

Well-known member
לא, אני דווקא לא רק שלא קונה את "השקרים של יאיר לפיד וחבריו", אני אפילו לא כל כך מאזין להם :). ממילא אני גם לא "אוכל" אותם. עמך הסליחה, אך תצטרך לנסות שוב עם נסיון הקטנה/השמצה אחר.

לגבי הרפורמות, השיטה הקיימת חייבת להיהרס ועליה צריך לבנות מחדש את השיטה הישנה ו/או שיטה חדשה נכונה יותר. זאת אכן הדרך הנכונה לבצע את הרפורמה הנדרשת. אמנם לא תמיד זה נדרש, אך במצב הקיים, זה חיוני ואין בזה שום "הריסה לשם הריסה", אלא הריסה לשם תיקון ובניה נכונה.
אתה מורח עצמך לדעת

רק מטומטמים קיצונים,
מאבדים עצם בפרטים,
ולא מסוגלים לראות את התמונה הגדולה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה מורח עצמך לדעת
נו בוודאי. ואת מי חשבת שאמרח, אותך? חפש לך חבר/שכן אחר בשביל זה יקירי. אני לא משתייך לצד הנכון עבורך גם לא מבחינה זו. מצטער לאכזבך.

אגב אם וכאשר תרצה דיון ענייני, תרגיש חופשי לשלוח מברק.

עד אז, אתה עם עצמך כרגיל.
 

Henry0

Well-known member
נו בוודאי. ואת מי חשבת שאמרח, אותך? חפש לך חבר/שכן אחר בשביל זה יקירי. אני לא משתייך לצד הנכון עבורך גם לא מבחינה זו. מצטער לאכזבך.

אגב אם וכאשר תרצה דיון ענייני, תרגיש חופשי לשלוח מברק.

עד אז, אתה עם עצמך כרגיל.
מרחן בלתי נילאה
 
למעלה