משטר נשיאותי - למה ליברמן מתכוון ?

ronsson

New member
משטר נשיאותי - למה ליברמן מתכוון ?

בסוף השבוע האחרון דיבר ליברמן על כך שהאיחוד הלאומי תפעל להקמת משטר נשיאותי בארץ. מישהו יכול לפרט על מה מדובר ? תודה
 

Moledet972

New member
זה רשום במצע, אגב.

משטר נשיאותי - העם בוחר בנשיא ובכנסת. הנשיא מרכיב ממשלה מקצועית, אשר אינה מורכבת מחברי כנסת. כך - הח"כים עוסקים בחקיקה, ואילו השרים עוסקים בענייני משרדיהם.
 

N a V e

New member
צעד התחלתי לעבר משטר טוטאליטרי

והפסקת הדמוקרטיה.
 

איתיץ

New member
המף?

כיצד הסבת הבחירות לצורה שבה היא נהוגה במדינת ארה"ב, מעוז הדמוקרטיה העולמית, תהווה צעד טוטאליטרי?
 

Peace2002

New member
מעוז הדמוקרטיה?

מי קיבל את רוב הקולות, ג´ורג´ בוש או אל גור? מי מכהן כנשיא, ג´ורג´ בוש או אל גור? מה שיש בארצות הברית זו לא דמוקרטיה אמיתית, אלא הדיקטטורה של התאגידים. תאגידי ענק שולטים בממשלה, ומכתיבים את מדיניותה. ג´ורג´ בוש סר למרותם של מנהלי אנרון ותעשיית הנפט. רצונם של האנשים הוא משני. רצונם של התאגידים הוא החשוב ביותר. תקרא את ספרו של נועם חומסקי, DETERRING DEMOCRACY.
 

בר בי רב

New member
../images/Emo6.gif תודה רבה! לא יכולתי לבקש יותר!

שיבוא שמאלן מטומטם (סליחה, אני מתנצל על הביטוי, אבל זה הכרחי לשם השלמת הטיעון, אנא אל תעלב) ויראה באותו ובמופתים שהמאבק הוא בין בוש וליברמן לבין חומסקי והקומוניסטים - לא יכולת לשווק את ליברמן טוב יותר!
 

Peace2002

New member
תסביר לי

איך זה שב"מעוז הדמוקרטיה" נבחר מועמד לנשיאות למרות שהוא לא קיבל את רוב הקולות? נראה לי קצת לא דמוקרטי...
 

Peace2002

New member
תנסה להאיר את עיניי

מה דמוקרטי בזה שאדם שקיבל את רוב הקולות לא נבחר, בעוד שהמועמד השני, אשר קיבל פחות קולות, כן נבחר. אני לא מבין. אני שמאלני עיוור, מה לעשות.
 

Roobie

New member
למה אתה לא עונה לעניין?

הוא שאל משהו מאוד פשוט איך זה שבמדינה דמוקרטית המפסיד נבחר להיות נשיא? וזה לא שיש ויכוחים לגבי מספר המצביעים לכל אחד מהמועמדים, ברור שאל גור קיבל יותר קולות בכל ארה"ב (היה ויכוח רק לגבי מדינת פלורידה).
 

בר בי רב

New member
רובי, אתה לא קומוניסט כמוהו

עזוב אותו, אני לא מדבר עם קומוניסטים אנטי-ציונים כנועם חומסקי וחסידיו, וכציוני או כמי שמתיימר להיות כזה הייתי מייעץ לך לנהוג כך גם כן. יש הסבר שגם אתה, גם אני וגם הקומוניסט שלנו מכירים אותו, ואין זה משנה כלל אם הוא מספק או לא - הציבור בישראל וגם האליטות בישראל פרט לקבוצה קטנה של קומוניסטים רואים בשיטת הממשל האמריקאית דגם לחיקוי. דרך אגב, הפגנת בורות שכן במדינות רבות בוש קיבל יותר קולות מגור ולא כפי שמשתמע מהערתך לגבי פלורידה.
 

Roobie

New member
בר בי רב,

1. אני לא יודע מאיפה הסקת שהוא קומוניסט. אני אחכה לשמוע מה יש לו לומר בעניין. 2. אני הפגנתי בורות? תיזכר קצת. בבחירות עצמן היה ויכוח לגבי מי ניצח בפלורידה, שכן היתה בעיה עם טפסי ההצבעה. מי שניצח בפלורידה - קיבל את האלקטורים שיש לאותה מדינה וכך זכה בבחירות. לגבי דבר אחר לא היה ויכוח, וזוהי העובדה שאל גור קיבל יותר קולות מג´ורג´ בוש בסה"כ הכללי, אבל לא בשיטה הזו נבחר הנשיא בארה"ב. אם אתה אפילו לא יודע איך פועלת אותה שיטה, אז הויכוח מיותר.
 

Peace2002

New member
עזוב...

ברגע שאין לאנשים תשובה, הם מתחילים להכפיש. אם הייתה לו תשובה, הוא כבר היה נותן אותה. הרבה יותר פשוט לכתוב תשובה ולגמור עם זה מאשר כל הזמן להתחמק. אבל מה לעשות, אין לו ברירה... אני מניח שרוב האנשים היו מכנים אותי קומוניסט, אבל זה היה מראה על חוסר הבנה וידע בתפיסה הסוציאליסטית (אני לא מאשים אנשים, מכיוון שלא כל אחד לקח את הזמן ללמוד את הסוציאליזם על גווניו). בשבילכם, אני קומוניסט, בשבילי, אני לוקסמבורגיסט פציפיסט (יש בזה ניגודים, אבל כל אחד מפרש אידאולוגיה בצורה שונה).
 
למעלה