משחת רפאל

BaLuna

New member
משחת רפאל

היי, אתמול נודע לי (בניגוד למה שנאמר לי לפני כן) שצריך לשטוף את משחת "רפאל" מהפטמה לפני כל הנקה. מכיוון שנאמר לי שלא צריך (ע"י אחות), לא שטפתי (למרות שאם היתה כמות של משחה ניגבתי קצת לפני). האם עשיתי נזק (מצטבר) לילדה?
האם אני צריכה לקחת אותה לרופא? חשוב לציין שהיא "נחשפה" למשחה כבר מגיל 0, למרות שמזה שבועיים בערך לא יצא לי להשתמש במשחה.
 

שלי גת

New member
את הנעשה אין להשיב, רק להבא...

המשחה היחידה המומלצת היא "פיורלן" של חברת מדלה, המכילה 100% לנולין. במשחת רפאל יש מרכיבים רבים נוספים, אשר אין כלל בטחון כי הם טובים לתינוק. אם משתמשים בה - אכן כדאי לשטוף (למרות שהיא כח כך שמנונית שכלל לא בטוח שהיא תרד ללא שפשוף נמרץ עם מים וסבון).
 

BaLuna

New member
תודה רבה ועוד שאלה

התינוקת שלי בת חודשיים בעוד כמה ימים. לא היתה לה ממש קפיצת גדילה בגיל 6 שבועות. יכול להיות שהיא קופצת עכשיו? כי היא מבקשת לינוק כל שעה או פחות ולי יש הרגשה שאין לי חלב בכלל...
או שאולי באמת אין לי חלב? התחלתי לקחת סרזט לפני 10 ימים, והיו ימים בהם חשתי שיש פחות חלב, אבל היו ימים שממש היה גודש. אולי אין לי חלב בגלל הסרזט? מה קורה פה?
 

d i n o l e

New member
חכול להיות קפיצה, פשוט תניקי לפי מה

שהיא מבקשת ותראי אם זה עובר עוד יומים שלושה
 
Some questions

What was the baby's birth weight, and what is her weight now?? It worries me that you are using nipple cream. Does that mean that you still have sore nipples after all this time?: Is your baby latching well on the beast?? Look at this article to see if your baby is latched correctly. Nipple cream is not the answer.​
 

BaLuna

New member
היי אסתר - תשובות לשאלותייך

התינוקת נולדה במשקל 3.600, ונכון לטיפת חלב לפני שבועיים שקלה 4.900. היא עושה מספיק פיפי - קקי לא כל יום (אבל הבנתי שזה תקין). לגבי השימוש במשחה, יש לי שד אחד רגיש מאוד (השד השני לא ראה משחה מזמן), יש לי על הפטמה מעין "קילופים" לבנים (אחרי שהיתה נקודה לבנה כואבת על הפטמה הזו במשך כמה זמן). לרוע המזל, לפעמים כשיש לתינוקת שלי גזים, היא "מתעצבנת" על השד וממש "מורטת" את הפטמה, וזה כמעט כל פעם קורה בשד האמלל הזה דווקא. זה דווקא השד שבד"כ מלא יותר ומייצר יותר חלב (הבנתי שא-סימטריה בייצור החלב גם היא נורמלית). בקיצור, בתקופות שהפטמה במצב רע (כמו עכשיו) אני שמה קצת משחה. יש לך אולי רעיון מה הבעיה בשד הזה? כי בשני הכל בסדר (ונראה לי שהיא תופסת בסדר גמור, וכשלא, אני מקפידה לתקן אותה). המון תודה!
 

BaLuna

New member
טוב, לא ברור מה זה היה...

בלילה היא ישנה (תחזיקו חזק!) 6 שעות רצופות במיטה שלה... אולי פשוט כאבה לה הבטן או שהעייפות הקשה שהייתי בה אתמול השפיעה עליה. והבוקר קמתי עם ציצים גדושים ונוזלים
 
למעלה