משחקי שמרים בעקבות ולנטינה

משחקי שמרים בעקבות ולנטינה

MAGIG הנהדרת נתנה כמה קישורים בבלוג הקסום שלה pastaghetti שמי שלא מכיר עדיין, הגיע הזמן שיכיר

כמכורה כבדה למשחקי שמרים נתקלתי בבלוגים ואתרים שונים בעיצובים דומים אבל העושר המרוכז הזה לא נתן לי מנוח עד ששלשום ממש לפני השינה, הכנתי קערה גדושה בצק שמרים משובח. (אין לי מושג מה המתכון של הגברת זורקן. הכל ברוסית אבל ממילא אני שפוטה של הבצק של אמא שלי).
אתמול אחרי העבודה נתתי לבצק להתחמם כמה שעות בטמפרטורת החדר ויצאתי לדרך.
קצת קשה להסביר איך כל מאפה מעוצב. בבלוג, מגי נתנה שני קישורים שדי זהים זה לזה אבל אם תקלידו valentina zurkan בחיפוש תקבלו אוצר מרהיב של טכניקות עיצוב של בצק שמרים.
הגברת עצמה כנראה על מנת להקל על העיצוב נמנעת כמעט לגמרי ממילויים. (חלק גדול מהיצירות הן סוג של חלה). גם במקומות שיש מילוי, לרוב הוא סימלי (מעט חמאה מומסת, זריית בוכר מתונה ולפעמים תוספת של מעט קינמון או קקאו או כמה גרגרי פרג). חלק גדול מהעיצובים נעשה ע"י רידוד הבצק לעיגולים, מריחה קלה של חמאה והוספת עוד עיגול עד 4 או 5 שכבות כאלה.
הרשתי לעצמי חופש יצירה ועשיתי ניסויים בכמה מילויים כי מה לעשות ובביתי המלית חשובה אף יותר מהבצק...

לבצק:
1 ק"ג קמח
2 כפות שמרים יבשים
6 כפות סוכר
4 חלמונים
200 גר' חמאה רכה
1 מיכל שמנת חמוצה
2 כוסות חלב פושר
להכניס הכל לקערת המערבל עם וו לישה. ללוש בצק גמיש וחלק. לעטוף היטב (אני לא משמנת את הבצק ועוטפת בניילון נצמד). למקרר ללילה. להסיר עטיפות. להעביר למשטח עבודה. לכסות ולהביא לטמפרטורת החדר ותוך כדי כך תופחים יפה. את המאפים המעוצבים להניח על תבנית מרופדת בנייר אפיה. לכסות עד להכפלת הנפח. למרוח ביצה טרופה ולאפות בתנור מחומם מראש ל 170 מ"צ טורבו (אם משתמשים בשתי תבניות אם בתבנית אחת אפשר ללא טורבו על 180 מ"צ). זמן האפיה של המאפים האישיים כ 25 דקות הגדולים 35 עד 40 דקות. מרחתי מעל מעט סירופ סוכר קר על המאפה החם מייד כשיצאו מהתנור.
המליות:במאפים הקטנים ממרח נוטלה שעובד ע"י רידוד, מריחה וקיפול הבצק .
במאפה הטבעת ריבת חלב (טעות. לא לחזור עליה ריבת החלב מתמוססת וניגרת לתחתית התבנית שם נשרפת בהנאה).
במאפה העגול הגדול ממרח חלבה ומעט קקאו. היה נחמד הופקו לקחים. המשך (מקווה שמוצלח יותר ) עוד יבוא.
לגבי חלוקת הבצק: חצי מהכמות הוקדשה למאפה העגול הגדול שנעשה מ 3 שכבות שרודדו ונחתכו לעיגולים. (כ 800 גר' בצק מוכן נותרו שאריות מהחיתוך שמהן הכנתי מאפים אישיים קטנים). המלית בין השכבות ממרח חלבה עם מעט קקאו מעל. העיצוב הוא חיתוכים מהשוליים כלפי המרכז מבלי לחתוך את השוליים החיצוניים. יש לוודא שיווצר מספר זוגי של משולשים. אחר כך מרימים כל שני משולשים פנימיים ונותנים סיבוב קצר כלפי חוץ ומניחים חזרה.
כ 450 גר' (רבע מהבצק), הניבו את עוגת הטבעת ( גלילה שנסגרה לטבעת) עם החתכים שגם ביניהם יש לחיצות שפותחות את השכבות. את הגלילה מילאתי בריבת חלב שכאמור לא היתה מוצלחת במיוחד.
השוס העיקרי שהכנתי מרבע מכמות הבצק הם המאפים האישיים הכהים. רידדתי את הבצק ומרחתי שכבה נדיבה של נוטלה. קיפלתי כמו בצק עלים ורידדתי מחדש לעיגול גדול אותו חתכתי למשולשים . בכל משולש יצרתי חריצי אורך מהבסיס לקודקוד מבלי לחתוך עד הקצה. התחלתי לגלגל מהבסיס לכיוון הקצה ובאמצע הדרך ליפפתי את הקצוות מתחת לקודקוד. את הקודקוד קיפלתי מעל לנקודת החיבור.
אני יודעת שזה נשמע כמו ג'יבריש אבל אם תביטו בתמונות, תוכלו להבין את הרעיון. לכו לשחק. מענג.
אגב לא חייבים מלית וגם לא בצק מתוק. אפשר בצק חלה או בצק עם מלית מלוחה העיקר שיהיה לטעמכם.
 

MAGIG

New member
שאפו גדול
המאפים שלך נראים כמו

יצירות אומנות, כל אחד מהם. ביצועים יפייפים.
הבטחתי לעצמי שאקדיש את שבת למשחקי שמרים נוספים, זה פשוט תענוג והבצק של אמך מבטיח גדולות ונצורות ולדעתי הוא עדיף במקרה הזה על בצק שמרים דפוף.
אני מצאתי שככל שיש יותר שומן במלית, קל יותר לשחק עם הבצק, אם כי העבודה עם הפסטו הייתה לא קלה לחלוטין. בא לי מאוד להכין את אלו עם הפרג
.

מגי
 

raya

Well-known member
מה זה צריך להיות? איתגרת אותי קשות, אבל בסוף השבוע הזה אני לא פנויה ל"משחקים" כאלה.
ובלי שום קשר - נבט משהו ממה שזרעת?

רעיה
 
רעיה אני ממתינה לאביב.

כרגע כל שטח הגינה שלי מלא בפקעות חורף בעציצים ואדניות. את זרעי התבלין אזרע כשתסתיים הפריחה. מבטוחה לצלם את ה"תינוקות" ולהעלות תמונות.
 

akavishon

New member
גם אני נפלתי...

פה יש דוגמא איך לעשות את העוגה הזאת (שלב אחרי שלב)
אני דווקא עשיתי עם בצק שמרים כרוך, אבל פעם הבאה (ותהיה) אני אנסה עם בצק רגיל.
 

revavonet

New member
עכשיו אני יודעת מאיפה זה מוכר לי...

לפני כמה זמן ראיתי סרטים שלה ביוטיוב, אבל התייאשתי מהר מהרוסית.
היא עושה שם קסמים.
 
למעלה