משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע

משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע
ציטוט מדבריו (ההקשר הוא משבר הנדל"ן):

"לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
 
אי אפשר. צריך קודם לתכנן את הרכבת התחתית של

משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע
ציטוט מדבריו (ההקשר הוא משבר הנדל"ן):

"לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
אי אפשר. צריך קודם לתכנן את הרכבת התחתית של
נתניה...
אבל כחלון כנראה מתכוון לכך שעל מנת שתהיה בעוד 100 שנה רכבת תחתית בבאר שבע, צריך להתחיל לתכנן אותה כבר מהיום.
 
מזכיר לי מישהו שרצה רכבת תחתית שם :)-

אי אפשר. צריך קודם לתכנן את הרכבת התחתית של
נתניה...
אבל כחלון כנראה מתכוון לכך שעל מנת שתהיה בעוד 100 שנה רכבת תחתית בבאר שבע, צריך להתחיל לתכנן אותה כבר מהיום.
מזכיר לי מישהו שרצה רכבת תחתית שם :)-
 

Juvy

New member
האמת שבתחילה דיברו...

משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע
ציטוט מדבריו (ההקשר הוא משבר הנדל"ן):

"לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
האמת שבתחילה דיברו...
על רכבת קלה בב"ש.
אח"כ על מערכת של 3 קווי BRT.
אח"כ על קו BRT בודד.
היום מדברים על נת"ץ רגר. ממש מהפכה בתחבורה...

ברור שכחלון צודק, באופן עקרוני. המצב בתחבורה של ב"ש כיום לא מזהיר, בלשון המעטה.
אם דברים יתחילו לזוז, ונניח, פינוי בינוי ייכנס לקצב גבוה בשכונות הותיקות; או, לחלופין, יתחילו למלא את כל המגרשים הריקים שפזורים בכל העיר (זה קורה כבר היום, אבל באופן חסר טעם שנראה נטול תכנון עירוני); אז חייבים לספק תשתית ראוייה. ועכשיו הוא הזמן- כשהרחובות עוד ריקים, ישנים ולא משופצים. ולא בעוד 15 שנים, כשהכל כבר יהיה בנוי.
אגב, אני לגמרי בעד רק"ל לאורך ציר רגר. לא יידרש פינוי תשתיות מסובך כמו בירושלים (למעשה, לאורך חלק משמעותי של רגר קיים אי-תנועה רחב שכנראה נשמר למטרה זו או דומה לה), וביקוש- יהיה.
 

Ofekalef1

New member
באמת לגבי נת"צ רגר ורק"ל שם

האמת שבתחילה דיברו...
על רכבת קלה בב"ש.
אח"כ על מערכת של 3 קווי BRT.
אח"כ על קו BRT בודד.
היום מדברים על נת"ץ רגר. ממש מהפכה בתחבורה...

ברור שכחלון צודק, באופן עקרוני. המצב בתחבורה של ב"ש כיום לא מזהיר, בלשון המעטה.
אם דברים יתחילו לזוז, ונניח, פינוי בינוי ייכנס לקצב גבוה בשכונות הותיקות; או, לחלופין, יתחילו למלא את כל המגרשים הריקים שפזורים בכל העיר (זה קורה כבר היום, אבל באופן חסר טעם שנראה נטול תכנון עירוני); אז חייבים לספק תשתית ראוייה. ועכשיו הוא הזמן- כשהרחובות עוד ריקים, ישנים ולא משופצים. ולא בעוד 15 שנים, כשהכל כבר יהיה בנוי.
אגב, אני לגמרי בעד רק"ל לאורך ציר רגר. לא יידרש פינוי תשתיות מסובך כמו בירושלים (למעשה, לאורך חלק משמעותי של רגר קיים אי-תנועה רחב שכנראה נשמר למטרה זו או דומה לה), וביקוש- יהיה.
באמת לגבי נת"צ רגר ורק"ל שם
מאזור קניון הנגב עד האוניברסיטה-בית החולים הכביש מורכב משלושה מסלולים לכל כיוון ואני מבין איך יבצעו את זה.
אבל מהאוניברסיטה ועד היציאה מהעיר מסלול אחד תפוס לגמרי לחניות - מה מתכוונים לעשות שם?
 

olli3

New member
מנהל
אתה טועה, מדובר ב4-5 נתיבים לכל כיוון.

באמת לגבי נת"צ רגר ורק"ל שם
מאזור קניון הנגב עד האוניברסיטה-בית החולים הכביש מורכב משלושה מסלולים לכל כיוון ואני מבין איך יבצעו את זה.
אבל מהאוניברסיטה ועד היציאה מהעיר מסלול אחד תפוס לגמרי לחניות - מה מתכוונים לעשות שם?
אתה טועה, מדובר ב4-5 נתיבים לכל כיוון.
שים לב כי מיד לאחר רסקו שני הנתיבים הימניים הופכים לאחד וכך מ4 נתיבים הכבש הופך להיות בעל 3 נתיבים.

אבל, אם תלך רגלית ליד בית יד לבנים, תשים לב שהמדרכה החדשה ושפת המדרכה מאד רחוקים מהמדרכה הנוכחית (יש הפרדה עם העצים והאבנים החומות האלו).

אם תשים לב לשטח האספלט הגדול שכבר בנוי בצמוד לחקר הנגב ואם תשים לב לשטח האספלט הגדול שצמוד לסורוקה ולאוניברסיטה - תראה את התיכנון.

התיכנון הוא או להרחיב את הכביש או למקם נת"צ באמצע הכביש. הפרוייקט היה תקוע עשור שלם עקב בעיות עם משרד הבינוי והשיכון ולפני שנה התקבלו אישורים שונים אבל עדיין אין שינויים בשטח.

לגבי הקטע שבין האונ' ליציאה מהעיר - זו בעיה היסטורית. כשנבנו בנייני השיכון האלו, לא הייתה יציאה צפונית מבאר שבע. מי שרצה לנסוע צפונה היה עושה זאת דרך משמר הנגב ובית קמה (לא סתם 371 ממשיך לנסוע משם). לכן, הכביש לא תוכנן להיות העורק הראשי של באר שבע אלא דווקא שדרות טוביהו. בטח שמת לב לשטח העצום שבין שכונה ה' לבין הבניינים של שכונה ט', ולשטח הדשא הגדול שמפריד בין שני כיווני הנסיעה...

אני באמת לא יודע מה יעשו בקטע הצפוני של רגר אבל יש כמה תוכניות. עד כמה שאני מבין טוב, תוך כדי המפגשים של השיתוף ציבור, המטרה היא לבנות בניינים גבוהים על שדרות רגר, כך שאולי מתכננים להרוס את בנייני השיכון? קשה לי להאמין אומנם, אבל לך תדע...

בכל מקרה, בקטע הזה באמת תהיה בעיה.
 

Ofekalef1

New member
מה הכוונה למקם נת"צ באמצע הכביש?

אתה טועה, מדובר ב4-5 נתיבים לכל כיוון.
שים לב כי מיד לאחר רסקו שני הנתיבים הימניים הופכים לאחד וכך מ4 נתיבים הכבש הופך להיות בעל 3 נתיבים.

אבל, אם תלך רגלית ליד בית יד לבנים, תשים לב שהמדרכה החדשה ושפת המדרכה מאד רחוקים מהמדרכה הנוכחית (יש הפרדה עם העצים והאבנים החומות האלו).

אם תשים לב לשטח האספלט הגדול שכבר בנוי בצמוד לחקר הנגב ואם תשים לב לשטח האספלט הגדול שצמוד לסורוקה ולאוניברסיטה - תראה את התיכנון.

התיכנון הוא או להרחיב את הכביש או למקם נת"צ באמצע הכביש. הפרוייקט היה תקוע עשור שלם עקב בעיות עם משרד הבינוי והשיכון ולפני שנה התקבלו אישורים שונים אבל עדיין אין שינויים בשטח.

לגבי הקטע שבין האונ' ליציאה מהעיר - זו בעיה היסטורית. כשנבנו בנייני השיכון האלו, לא הייתה יציאה צפונית מבאר שבע. מי שרצה לנסוע צפונה היה עושה זאת דרך משמר הנגב ובית קמה (לא סתם 371 ממשיך לנסוע משם). לכן, הכביש לא תוכנן להיות העורק הראשי של באר שבע אלא דווקא שדרות טוביהו. בטח שמת לב לשטח העצום שבין שכונה ה' לבין הבניינים של שכונה ט', ולשטח הדשא הגדול שמפריד בין שני כיווני הנסיעה...

אני באמת לא יודע מה יעשו בקטע הצפוני של רגר אבל יש כמה תוכניות. עד כמה שאני מבין טוב, תוך כדי המפגשים של השיתוף ציבור, המטרה היא לבנות בניינים גבוהים על שדרות רגר, כך שאולי מתכננים להרוס את בנייני השיכון? קשה לי להאמין אומנם, אבל לך תדע...

בכל מקרה, בקטע הזה באמת תהיה בעיה.
מה הכוונה למקם נת"צ באמצע הכביש?
כלומר שני נתיבים שהאוטובוסים יסעו בנתיב השמאלי? ומה יעשו עם התחנות?

כן, באמת התכוונתי רק לקטע שמתקרב ליד לבנים, והרי משם יש שלושה נתיבים אבל באמת יש הרבה מקום על המדרכות (יש גם שטח הפרדה גדול מאוד בקטע שבין העירייה למצדה).
 

zahipan10

New member
ככה זה אמור להיות

מה הכוונה למקם נת"צ באמצע הכביש?
כלומר שני נתיבים שהאוטובוסים יסעו בנתיב השמאלי? ומה יעשו עם התחנות?

כן, באמת התכוונתי רק לקטע שמתקרב ליד לבנים, והרי משם יש שלושה נתיבים אבל באמת יש הרבה מקום על המדרכות (יש גם שטח הפרדה גדול מאוד בקטע שבין העירייה למצדה).
ככה זה אמור להיות
כמו בקורוטיבה.
 

olli3

New member
מנהל
מת"צ כמו כל מת"צ... כמו בפתח תקווה, ירושלים

מה הכוונה למקם נת"צ באמצע הכביש?
כלומר שני נתיבים שהאוטובוסים יסעו בנתיב השמאלי? ומה יעשו עם התחנות?

כן, באמת התכוונתי רק לקטע שמתקרב ליד לבנים, והרי משם יש שלושה נתיבים אבל באמת יש הרבה מקום על המדרכות (יש גם שטח הפרדה גדול מאוד בקטע שבין העירייה למצדה).
מת"צ כמו כל מת"צ... כמו בפתח תקווה, ירושלים
או חיפה. נתיב נפרד ובלעדי לאוטובוסים באמצע הכביש עם מדרכות להולכי רגל באמצע הכביש וסככות המתנה.
 

Ofekalef1

New member
אה, חשבתי שמדובר על נת"צ

מת"צ כמו כל מת"צ... כמו בפתח תקווה, ירושלים
או חיפה. נתיב נפרד ובלעדי לאוטובוסים באמצע הכביש עם מדרכות להולכי רגל באמצע הכביש וסככות המתנה.
אה, חשבתי שמדובר על נת"צ
מת"צ זה הרבה יותר טוב לדעתי.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
אני חושב שעדיף להתחיל בשדרות דווקא

משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע
ציטוט מדבריו (ההקשר הוא משבר הנדל"ן):

"לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
אני חושב שעדיף להתחיל בשדרות דווקא
די בטוח שכבר יש שם תשתית די מפותחת... צריך לבדוק במשרדי התכנון של החמאס.
 

zahipan10

New member
כחלון צודק צריך היום לתכנן רכבת תחתית בב"ש

משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע
ציטוט מדבריו (ההקשר הוא משבר הנדל"ן):

"לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
כחלון צודק צריך היום לתכנן רכבת תחתית בב"ש
באר שבע הינה עיר מטרופולין הצומחת במהירות. רכבת תחתית בבאר שבע זה לא מותרות אלא הכרח. אם יתעוררו בעוד 10 שנים יהיה קשה יותר לתכנן, ויהיה יקר יותר לביצוע.
היום שבו באר שבע תעקוף את מספר התושבים של תל אביב אומנם נראה הרחק באופק אך הוא שם.תוך שני עשורים כנראה אז לא כדאי לתכנן היום כדי לבצע בעוד עשור בכדי שבעוד שני עשורים תהיה רכבת תחתית נוסעת בבאר שבע?
 
אולי בעוד שני עשורים באר שבע תעקוף את תל אביב

כחלון צודק צריך היום לתכנן רכבת תחתית בב"ש
באר שבע הינה עיר מטרופולין הצומחת במהירות. רכבת תחתית בבאר שבע זה לא מותרות אלא הכרח. אם יתעוררו בעוד 10 שנים יהיה קשה יותר לתכנן, ויהיה יקר יותר לביצוע.
היום שבו באר שבע תעקוף את מספר התושבים של תל אביב אומנם נראה הרחק באופק אך הוא שם.תוך שני עשורים כנראה אז לא כדאי לתכנן היום כדי לבצע בעוד עשור בכדי שבעוד שני עשורים תהיה רכבת תחתית נוסעת בבאר שבע?
אולי בעוד שני עשורים באר שבע תעקוף את תל אביב
אבל "מטרופולין" באר שבע לא יעקוף את מטרופולין גוש דן גם בעוד חמישה עשורים.
ומדינת ישראל שכבר שנים רבות (ויש בפורום ויכוח סוער כמה שנים או עשרות שנים) מתכננת ולא מצליחה לבצע לא רק רכבות תחתיות, אלא גם רכבות קלות, לא מסוגלת להרים פרויקטים בסדר גודל כזה בו-שמנית גם בגוש דן, גם בירושלים, גם במטרופולין חיפה וגם בבאר שבע ומה לעשות הסדר שרשמתי זה סדר העדיפויות שצריך להיות להיום, לעוד עשר שנים וגם לעוד עשרים שנה.
 
צ"ל: ולא מצליחה לבצע בגוש-דן, שמנית=זמנית

אולי בעוד שני עשורים באר שבע תעקוף את תל אביב
אבל "מטרופולין" באר שבע לא יעקוף את מטרופולין גוש דן גם בעוד חמישה עשורים.
ומדינת ישראל שכבר שנים רבות (ויש בפורום ויכוח סוער כמה שנים או עשרות שנים) מתכננת ולא מצליחה לבצע לא רק רכבות תחתיות, אלא גם רכבות קלות, לא מסוגלת להרים פרויקטים בסדר גודל כזה בו-שמנית גם בגוש דן, גם בירושלים, גם במטרופולין חיפה וגם בבאר שבע ומה לעשות הסדר שרשמתי זה סדר העדיפויות שצריך להיות להיום, לעוד עשר שנים וגם לעוד עשרים שנה.
צ"ל: ולא מצליחה לבצע בגוש-דן, שמנית=זמנית
 

zahipan10

New member
אל תהיה בטוח

אולי בעוד שני עשורים באר שבע תעקוף את תל אביב
אבל "מטרופולין" באר שבע לא יעקוף את מטרופולין גוש דן גם בעוד חמישה עשורים.
ומדינת ישראל שכבר שנים רבות (ויש בפורום ויכוח סוער כמה שנים או עשרות שנים) מתכננת ולא מצליחה לבצע לא רק רכבות תחתיות, אלא גם רכבות קלות, לא מסוגלת להרים פרויקטים בסדר גודל כזה בו-שמנית גם בגוש דן, גם בירושלים, גם במטרופולין חיפה וגם בבאר שבע ומה לעשות הסדר שרשמתי זה סדר העדיפויות שצריך להיות להיום, לעוד עשר שנים וגם לעוד עשרים שנה.
אל תהיה בטוח
על סמך מה אתה אומר שמטרופולין באר שבע לא יעקוף את גוש דן גם בעוד חמישה עשורים? גוש דן צפוף איפה תבנה עוד בתים? לעומת מטרופולין באר שבע המחזיק בעתודות קרקע עצומות לבנייה. רק מהמידע הזה אני מסיק שלמטרופולין באר שבע יש סיכוי טוב להשתוות במספר התושבים לגוש דן בעוד פחות מחמישה עשורים. ועדיין לא הזכרתי שינויים גיאופוליטיים העשויים לשנות את כל התמונה גם לפני כן.

בכל מקרה זה לא משנה אם מטרופולין באר שבע יעקוף או לא את מטרופולין תל אביב, אם יהיה צורך בעוד 10-20 שנה ברכבת תחתית יבנו ואם לא יהיה צורך לא יבנו, אבל זה לא אומר שלא צריך לתכנן היום את הרכבת שבוודאי תגיע בעוד כמה עשורים. מה גם שתכנון היום שעלותו כמה עשרות מיליונים יחסוך מאות מיליונים ואף יותר מכך מאשר אם יחלו לתכנן רק בעוד 20 שנה.

אם היו מתכננים לפני כמה עשורים את הרכבת באשדוד ובאשקלון, תחנות הרכבת לא היו נמצאות היום באמצע שום מקום אלא בלב הערים הללו, למזלנו שמרו לפני כמה עשורים שטח במרכז העיר באר שבע שהיום תחנת "באר שבע מרכז" בנויה עליו, אם היו עושים זאת בערים נוספות תחנות הרכבת לא היו נמצאות שם באמצע שום מקום (דוגמא לתכנון מוקדם).
 
חמישה עשורים זה פרק זמן קצר לשינויים

אל תהיה בטוח
על סמך מה אתה אומר שמטרופולין באר שבע לא יעקוף את גוש דן גם בעוד חמישה עשורים? גוש דן צפוף איפה תבנה עוד בתים? לעומת מטרופולין באר שבע המחזיק בעתודות קרקע עצומות לבנייה. רק מהמידע הזה אני מסיק שלמטרופולין באר שבע יש סיכוי טוב להשתוות במספר התושבים לגוש דן בעוד פחות מחמישה עשורים. ועדיין לא הזכרתי שינויים גיאופוליטיים העשויים לשנות את כל התמונה גם לפני כן.

בכל מקרה זה לא משנה אם מטרופולין באר שבע יעקוף או לא את מטרופולין תל אביב, אם יהיה צורך בעוד 10-20 שנה ברכבת תחתית יבנו ואם לא יהיה צורך לא יבנו, אבל זה לא אומר שלא צריך לתכנן היום את הרכבת שבוודאי תגיע בעוד כמה עשורים. מה גם שתכנון היום שעלותו כמה עשרות מיליונים יחסוך מאות מיליונים ואף יותר מכך מאשר אם יחלו לתכנן רק בעוד 20 שנה.

אם היו מתכננים לפני כמה עשורים את הרכבת באשדוד ובאשקלון, תחנות הרכבת לא היו נמצאות היום באמצע שום מקום אלא בלב הערים הללו, למזלנו שמרו לפני כמה עשורים שטח במרכז העיר באר שבע שהיום תחנת "באר שבע מרכז" בנויה עליו, אם היו עושים זאת בערים נוספות תחנות הרכבת לא היו נמצאות שם באמצע שום מקום (דוגמא לתכנון מוקדם).
חמישה עשורים זה פרק זמן קצר לשינויים
דמוגרפיים כה מרחיקי לכת כפי שאתה חוזה.
אתה חוזה בעצם שבעשורים הקרובים באר שבע תיהפך ללב המדינה. זה לא יקרה. באר שבע היא מרכז אזורי חשוב מאוד במדינת ישראל, אבל מרכז הכובד של המדינה לא יעבור אליה גם לא בעוד חמישים שנה, לא מבחינת מגורים וודאי שלא מבחינה כלכלית.

היכן יבנו בגוש-דן? כפי שעושים כבר כיום - יבנו לגובה. יהרסו בתים ובניינים ישנים ויבנו מגדלים.

ולגבי "אם יהיה צורך יבנו" - זה לא קורה במדינת ישראל. הנה, בגוש-דן יש צורך במערכת מטרו כבר היום, אז בונים? מתכננים ומתכננים ומתכננים ומרוב תכנונים אפילו קו אדום מקדים מתקשה להיוולד.

גורל תכנון היום של רכבת תחתית בבאר שבע יהיה דומה לגורל "תכנוני" הרכבת התחתית של תל אביב לפני חמישים שנה.

צריך לתכנן תכנון פראקטי, לא גרנדיוזי. תכנונים גרנדיוזים בדרך כלל נשארים על הנייר ותוקעים גם את התכנונים הפראקטים.
ולכן עדיף לתכנן בבאר שבע מערכת עתירת נוסעים צנועה יותר ופראקטית יותר על פני הקרקע ולא רשת של רכבות תחתיות שתהיה גדולה על באר שבע בכמה וכמה מספרים גם בעוד עשורים רבים.
זה התכנון לטווח ארוך שבאר שבע צריכה - תכנון פני הקרקע שלוקח בחשבון צרכים תחבורתיים עתידיים, לא חלומות גרנדיוזיים על רכבת תחתית.
 

zahipan10

New member
חמישה עשורים זה פרק זמן נצחי לשינויים

חמישה עשורים זה פרק זמן קצר לשינויים
דמוגרפיים כה מרחיקי לכת כפי שאתה חוזה.
אתה חוזה בעצם שבעשורים הקרובים באר שבע תיהפך ללב המדינה. זה לא יקרה. באר שבע היא מרכז אזורי חשוב מאוד במדינת ישראל, אבל מרכז הכובד של המדינה לא יעבור אליה גם לא בעוד חמישים שנה, לא מבחינת מגורים וודאי שלא מבחינה כלכלית.

היכן יבנו בגוש-דן? כפי שעושים כבר כיום - יבנו לגובה. יהרסו בתים ובניינים ישנים ויבנו מגדלים.

ולגבי "אם יהיה צורך יבנו" - זה לא קורה במדינת ישראל. הנה, בגוש-דן יש צורך במערכת מטרו כבר היום, אז בונים? מתכננים ומתכננים ומתכננים ומרוב תכנונים אפילו קו אדום מקדים מתקשה להיוולד.

גורל תכנון היום של רכבת תחתית בבאר שבע יהיה דומה לגורל "תכנוני" הרכבת התחתית של תל אביב לפני חמישים שנה.

צריך לתכנן תכנון פראקטי, לא גרנדיוזי. תכנונים גרנדיוזים בדרך כלל נשארים על הנייר ותוקעים גם את התכנונים הפראקטים.
ולכן עדיף לתכנן בבאר שבע מערכת עתירת נוסעים צנועה יותר ופראקטית יותר על פני הקרקע ולא רשת של רכבות תחתיות שתהיה גדולה על באר שבע בכמה וכמה מספרים גם בעוד עשורים רבים.
זה התכנון לטווח ארוך שבאר שבע צריכה - תכנון פני הקרקע שלוקח בחשבון צרכים תחבורתיים עתידיים, לא חלומות גרנדיוזיים על רכבת תחתית.
חמישה עשורים זה פרק זמן נצחי לשינויים
בעוד חמישה עשורים אוכלוסיית המדינה תוכפל ל-16 מיליון (אם לא יותר), לא מספיק מרחיק לכת?
וכן אם הממשלה תרצה בכך באר שבע תהפוך למרכז הכלכלי של המדינה, הכל תלוי במדיניות הממשלה.

ושוב פעם אני אומר רכבת תחתית בבאר שבע זה לא מותרות אלא הכרח ולכן חייבים לתכנן אותה היום במקביל לשיפור תשתיות התחבורה שעל פני הקרקע. BRT בבאר שבע היה צריך להיות קיים כבר אתמול, צורך ברכבת תחתית יהיה בעוד עשרים שנה. זו לא תוכנית גרנדיוזית זו תוכנית הכרחית, והיא לא סותרת את העובדה שצריכים לבנות BRT כמה שיותר מהר.
 
אבל באר שבע אינה בת יחידה במדינת ישראל

חמישה עשורים זה פרק זמן נצחי לשינויים
בעוד חמישה עשורים אוכלוסיית המדינה תוכפל ל-16 מיליון (אם לא יותר), לא מספיק מרחיק לכת?
וכן אם הממשלה תרצה בכך באר שבע תהפוך למרכז הכלכלי של המדינה, הכל תלוי במדיניות הממשלה.

ושוב פעם אני אומר רכבת תחתית בבאר שבע זה לא מותרות אלא הכרח ולכן חייבים לתכנן אותה היום במקביל לשיפור תשתיות התחבורה שעל פני הקרקע. BRT בבאר שבע היה צריך להיות קיים כבר אתמול, צורך ברכבת תחתית יהיה בעוד עשרים שנה. זו לא תוכנית גרנדיוזית זו תוכנית הכרחית, והיא לא סותרת את העובדה שצריכים לבנות BRT כמה שיותר מהר.
אבל באר שבע אינה בת יחידה במדינת ישראל
המדינה לא יכולה להשקיע בכל מכל כל וצריכה לקבוע סדר עדיפויות.
אז מבחינת סדרי עדיפויות היכן חשוב יותר להקיע היום ברכבת תחתית - בגוש דן או בבאר שבע?
BRT היה צריך להיות בגוש דן כבר לפני שלושים שנה.
רכבות קלות כבר לפני עשרים שנה.
רכבות תחתיות צריך כבר היום.
וכל זה "הכרחי".
אז האם בגוש דן יש היום או יהיו בעוד 20 שנה רכבות תחתיות?

באר שבע לא תהפוך למרכזי הכלכלי של המדינה כי לגיאוגרפיה וגם להיסטוריה יש משמעות.
ברזיל מאוד רצתה להפוך את ברזיליה למרכז המדינה. היא הצליחה? ברזיליה נשארה מבחינת מרכזיותה הרחק מאחורי סאו פאולו וריו דה-ז'נירו.
גוש דן היה ויהיה גם בעשורים הקרובים המרכז הכלכלי, העסקי, התקשורתי והתחבורתי של המדינה.
הממשלות לא ישנו זאת. מה שהן יכולות לשנות וזה הכיוון שאליו הן הולכות זה לקרב את באר שבע והנגב וגם את הצפון אל המרכז.
שום ממשלה לא מתכננת להפוך את באר שבע ללב המדינה, אלא לקרב אותה אל לב המדינה.
ולב המדינה יישאר האזור שאוהבים להשמיץ, "גדרה-חדרה" בכוון דרום-צפון וירושלים-הים התיכון בכוון מזרח-מערב.

טוב תעשה באר שבע אם תשאף למצב את עצמה כמרכז אזורי גדול מודרני וחשוב של דרום המדינה ולא תחלום חלומות גרנדיוזיים על הפיכתה למרכז המדינה.
 

zahipan10

New member
אתה פשוט טועה

אבל באר שבע אינה בת יחידה במדינת ישראל
המדינה לא יכולה להשקיע בכל מכל כל וצריכה לקבוע סדר עדיפויות.
אז מבחינת סדרי עדיפויות היכן חשוב יותר להקיע היום ברכבת תחתית - בגוש דן או בבאר שבע?
BRT היה צריך להיות בגוש דן כבר לפני שלושים שנה.
רכבות קלות כבר לפני עשרים שנה.
רכבות תחתיות צריך כבר היום.
וכל זה "הכרחי".
אז האם בגוש דן יש היום או יהיו בעוד 20 שנה רכבות תחתיות?

באר שבע לא תהפוך למרכזי הכלכלי של המדינה כי לגיאוגרפיה וגם להיסטוריה יש משמעות.
ברזיל מאוד רצתה להפוך את ברזיליה למרכז המדינה. היא הצליחה? ברזיליה נשארה מבחינת מרכזיותה הרחק מאחורי סאו פאולו וריו דה-ז'נירו.
גוש דן היה ויהיה גם בעשורים הקרובים המרכז הכלכלי, העסקי, התקשורתי והתחבורתי של המדינה.
הממשלות לא ישנו זאת. מה שהן יכולות לשנות וזה הכיוון שאליו הן הולכות זה לקרב את באר שבע והנגב וגם את הצפון אל המרכז.
שום ממשלה לא מתכננת להפוך את באר שבע ללב המדינה, אלא לקרב אותה אל לב המדינה.
ולב המדינה יישאר האזור שאוהבים להשמיץ, "גדרה-חדרה" בכוון דרום-צפון וירושלים-הים התיכון בכוון מזרח-מערב.

טוב תעשה באר שבע אם תשאף למצב את עצמה כמרכז אזורי גדול מודרני וחשוב של דרום המדינה ולא תחלום חלומות גרנדיוזיים על הפיכתה למרכז המדינה.
אתה פשוט טועה
מה קשור בין תכנון רכבת תחתית והקמת BRT בבאר שבע לרכבת התחתית של תל אביב? בגלל שלא מצליחים לבנות רכבת תחתית בגוש דן אז אסור לבנות BRT ואסור לתכנן רכבת תחתית במטרופולין באר שבע? זה פשוט הזוי מה שאתה אומר. אם יש צורך בקמת BRT ויש צורך בתכנון טווח ארוך של רכבת תחתית בבאר שבע זה מה שהמדינה צריכה לעשות, גם אם זה אומר שבבאר שבע תהיה רכבת תחתית בעוד 25 שנה ובגוש דן לא יהיה. עובדה שבירושלים ובחיפה יש תחבורת הסעת המונים בזמן שבגוש דן אין. באר שבע לא שונה מהן וגם היא צריכה תחבורת הסעת המונים כמוהן, ובכלל אני לא מבין על מה הוויכוח באר שבע צריכה BRT וצריכה לתכנן היום רכבת תחתית, על זה לא צריך להיות ויכוח אלא אם אתה אומר שאנחנו אזרחים סוג ב'.
 
היכן כתבתי שאסור לבנות BRT בבאר שבע?

אתה פשוט טועה
מה קשור בין תכנון רכבת תחתית והקמת BRT בבאר שבע לרכבת התחתית של תל אביב? בגלל שלא מצליחים לבנות רכבת תחתית בגוש דן אז אסור לבנות BRT ואסור לתכנן רכבת תחתית במטרופולין באר שבע? זה פשוט הזוי מה שאתה אומר. אם יש צורך בקמת BRT ויש צורך בתכנון טווח ארוך של רכבת תחתית בבאר שבע זה מה שהמדינה צריכה לעשות, גם אם זה אומר שבבאר שבע תהיה רכבת תחתית בעוד 25 שנה ובגוש דן לא יהיה. עובדה שבירושלים ובחיפה יש תחבורת הסעת המונים בזמן שבגוש דן אין. באר שבע לא שונה מהן וגם היא צריכה תחבורת הסעת המונים כמוהן, ובכלל אני לא מבין על מה הוויכוח באר שבע צריכה BRT וצריכה לתכנן היום רכבת תחתית, על זה לא צריך להיות ויכוח אלא אם אתה אומר שאנחנו אזרחים סוג ב'.
היכן כתבתי שאסור לבנות BRT בבאר שבע?
אני חושב שצריך בבאר שבע BRT (אגב, יש בפורום הזה כותב olli3 שהוא תושב באר שבע ולא סבור שבאר שבע צריכה BRT).
אני כן סבור שתכנון רכבת תחתית בבאר שבע זה בזבוז זמן ומשאבים שיזיק יותר מאשר יועיל ויפגע בתכנון ובביצע של תוכניות יותר נחוצות, יותר פרקטיות יותר ברי ביצוע.
אם יתכננו היום רכבת תחתית לבאר שבע, משרד האוצר מייד יתקע את התוכניות הצנועות יותר של BRT ורכבת קלה.
ובסוף באר שבע תישאר ללא BRT, ללא רכבת קלה וללא רכבת תחתית.
בירושלים וחיפה יש ניצנים של התחלה של קווי הסעת המונים. אין מערכת אמיתית של הסעת המונים.
ואם בעוד עשרים שנה תהיה רכבת תחתית בבאר שבע ולא תהיה בגוש דן, האם זה אומר שתושבי גוש דן הם סוג ב'? מה הקשר לסוג ב'?
הכל עניין של סדרי עדיפויות וחלוקת משאבי המדינה (הן מדאבי תכנון והן משאבי ביצוע) צריכה להיות לפי סדרי עדיפויות.
ובכלל אני לא מבין על מה הויכוח. המדינה צריכה להתנהל לפי סדרי עדיפויות ולפי ביקושים נוכחיים וחזויים. על זה לא צריך להיות ויכוח אלא אם אתה אומר שבאר שבע צריכה להיות מועדפת על ידי מדינת ישראל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה