משהי העבירה את דוסו בגן?

שבלולי1

New member
משהי העבירה את דוסו בגן?

אם כן אולי אפשר קלבל רעיונות תוכנית עבודה.... כמובן מלבד הסיפורים של דוסו אותם יש לי
 
דוסו היא תוכנית שעברה גילגולים,

במקור נדמה לי שנכתבה עבור החינוך המיוחד, בהמשך עובדה וניקראה תוכנית למניעת אלימות ושימשה לילדי בית הספר בכיתות נמוכות, מיד הבינו שצריך לעבוד עם צעירים כדי לקבל תוצאות, שהרי ילד שמגיע לכתה א' כבר רכש ... מכל מקום התוכנית עובדה והותאמה לשיפור כישורים חברתיים כבר בגיל הרך, יש המתחילים לעבוד כבר בגיל 3. אני מוצאת שיש בה כלים רבים לפיתוח תקשורת בלתי אלימה, וכר נרחב לפיתוח דימוי עצמי חיובי ולמודעות עצמית, כמו כן בעבודה נכונה היא מאפשרת למידה תוך הנאה מרובה, העדות לכך היא התלהבות הילדים לקראת כל מפגש עם דוסו וחבורתו.
 
../images/Emo140.gifמנסה.... על רגל אחת.

אין לי תוכנית עבודה כתובה מראש. אך אני משתמשת בתוכנית דוסו מזה מספר שנים. מאחר והילדים בגן שלי ממשיכים שנתיים באותה קבוצה תמיד יש כמה ילדים שכבר היו שנה קודמת, מה שמצריך התייחסות. ובכן בתחילת השנה אני מציגה את הדמויות כמובן בעזרת הילדים הותיקים. בהמשך משתמשת כבסיס בסיפור חבר חדש, למען החברים החדשים שהצטרפו לקבוצה. כמסגרת קבועה,אני תמיד מתחילה בשיר "היי דוסו..." משתמשת בבובות או בחלק מהן, לפעמים רק דוסו מגיע. לסיום תמיד "היי דוסו להתראות..." ומכאן ואילך התוכנית מתפתחת בהתאם לסיטואציות חברתיות מזדמנות, כמובן שבחלק מהמיקרים אני משתמשת בסיפורים מהספר, אבל ברוב המיקרים נעזרת בחבורת פותרי הבעיות לפתור מצבים שמתעוררים בתוך חברת הילדים ונראה לי מתאים להביא את החבורה לעזרתינו. לפעמים הילדים מבקשים את דוסו, ואז אני מביאה ומפתחת עיניין מתוך הספרות או נותנת לילדים ל"המציא" אירוע. פשוט שואלת למה הם חושבים שדוסו הביא את החבורה היום. (זאת כמובן אחרי שהם יודעים, ממפגשים קודמים שדוסו וחבורתו באים לעזור לילדים לפתור 'כל מיני בעיות'.)
 

טלטל41

New member
דוסו

רכשתי את החוברת אפשר גם אחרת. האם בזו את משתמשת? או שיש עוד? איזה סיפורים? היכן יש את הדמויות בגודל דף? יש מנגינות לשירים- יש קלטת? תודה על עזרתך?
 

קרני 12

New member
לתוכנית דוסו יש 2 חוברות

בחוברות ישנם הסברים ומערכי שיעור, יש תמונות בגודל דף לצביעה. ישנן גם קלטות עם שירים שמלווים את יחידות הלימוד וגם נעימות לדניון מודרך. אני חושבת שאנחנו מדברות על שתי תוכניות שונות "אפשר גם אחרת" ו"דוסו" הם לא אותו דבר
 
קרני צודקת (לדעתי)

אפשר גם אחרת נדמה לי שמזוהה יותר עם "שפת הג'ירף" שגם היא תוכנית לתקשורת בלתי אלימה.
 
שבלולי, דוגמא לדף להורים

מצרפת לך דוגמא לעידכון של הורים לקראת תחילת העבודה בתחילת השנה, כמובן שכל השנה הם מקבלים עידכונים ולעיתים מתבקשים להיות יותר מעורבים, בעיקר בשימוש בקודים התנהגותיים זהים גם בבית.
 
למעלה